Jump to content

Fàbregas, interresert i Barca-overgang?


The Gunner

Recommended Posts

må inrømme jeg er litt redd selv. han kommer til å dra til spania før eller senere, det er garantert,

men så spørs det når.. [...]

Det er mogeleg han har slike tankar, men kvifor i all verda skulle han det? Spelestilen hans passar ikkje Spania, han kjem til å få raudt når han klipper ned forfengelige primadonnamodeller, som aldri burde vert foppallspelarar, men heller sprada rundt på catwalken.

Link to comment
Share on other sites

må inrømme jeg er litt redd selv. han kommer til å dra til spania før eller senere, det er garantert,

men så spørs det når.. [...]

Det er mogeleg han har slike tankar, men kvifor i all verda skulle han det? Spelestilen hans passar ikkje Spania, han kjem til å få raudt når han klipper ned forfengelige primadonnamodeller, som aldri burde vert foppallspelarar, men heller sprada rundt på catwalken.

 

Fabregas kan dominere OVER ALT!! Men det blir i rød og hvit drakt med kanon på brystet!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Føler meg rimelig sikker på at han drar til spania en dag,spørsmålet er bare nårtid.

Tipper han er bort før han fyller 25,så vi går nok glipp av di beste årene hans.

Litt av ulempen med å hente store talenter fra land som har en like god liga selv er nettopp dette.

Spillere fra frankrike ,portugal ,nederland osv har nok større sjangs for å bli værende ,siden hjemlandet ikke har det store å by på.

Link to comment
Share on other sites

Føler meg rimelig sikker på at han drar til spania en dag,spørsmålet er bare nårtid.

Tipper han er bort før han fyller 25,så vi går nok glipp av di beste årene hans.

Litt av ulempen med å hente store talenter fra land som har en like god liga selv er nettopp dette.

Spillere fra frankrike ,portugal ,nederland osv har nok større sjangs for å bli værende ,siden hjemlandet ikke har det store å by på.

 

Arsenal har en vare i Fabregas de neste syv-åtte årene inkludert denne. Så lenge Arsenal ikke bryter sin del av avtalen spiller Fabregas i AFC, om ikke klubben bestemmer seg for at pengene de vil få for å selge han betyr mer for klubben enn Fabregas selv ville gjort. At han signerte denne kontrakten var ekstremt viktig for oss. Et scenario der vi selger han til Real/han går som bosmanspiller når han er 30-32 ser jeg på som ganske sannsynlig. Men jeg håper det definitivt ikke, Wenger må ikke klø så voldsomt etter å utvikle nye spillere at han dytter ut folk i sin beste alder. Dessuten har de fleste vinnerlag flere rutinerte spillere, gjerne med lang farstid i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Noen andre som er litt småredde? :(

 

Teamtalk

 

Sky Sports

 

Han har jo mange år i gjen av kontrakta med Arsenal, Barca har skat de ikke vil og har masse penger nok til å hente Fabregas nå. Ung spiller med mang år i gjen av en kontrakt, er vel bare Chelsea som kan bla opp nok penger til å hente en klasse spiller på 20 år som har 4 år i gjen av en kontrakt med en klubb ;)

Link to comment
Share on other sites

Chelsea har heller ikke nok penger til å kjøpe Cesc, og de har i alle fall ingenting annet enn det å tilby.

 

Når det gjelder Real og Barca? Før eller siden skjer vel det, men ikke på mange år ennå. Cesc+Wenger=sant! Wenger skrev på for 3 nye år. Det betyr sansynligvis at vi har Cesc i alle fall ut sesongen 2010/2011. Da har han fortsatt et par år igjen på kontrakten og kjøpesummen er fortsatt formidabel forutsatt at Cesc fortsatt er det samme.

Link to comment
Share on other sites

Hvis han går til barca, selger nok ikke wenger han får en billig penge så han kan kjøpe en annen stjernespiller.

 

Hvis du er ironisk så undskyld, men når det gjelder arsenal og kjøp/salg av klasse spillere så ville nok Fabregas blitt solgt til en lavere pris enn det folk hadde foventet og hvis Wenger fortsatt er her i de tidene så blir det heller ingen kjøp av en annen stjernespiller da han helt sikkert da har en ny ung gutt som kan prøve å gjøre jobben. Skelle det skje så får man inderlig håpe at Wenger`s magi fortsatt treffer blink. Men alt kan skje..

Link to comment
Share on other sites

Chelsea har heller ikke nok penger til å kjøpe Cesc, og de har i alle fall ingenting annet enn det å tilby.

 

Når det gjelder Real og Barca? Før eller siden skjer vel det, men ikke på mange år ennå. Cesc+Wenger=sant! Wenger skrev på for 3 nye år. Det betyr sansynligvis at vi har Cesc i alle fall ut sesongen 2010/2011. Da har han fortsatt et par år igjen på kontrakten og kjøpesummen er fortsatt formidabel forutsatt at Cesc fortsatt er det samme.

 

 

Og så utnevnes Cesc til kaptein om 5 år, og da holder han kjeft om overgang de påfølgende 3 år.... ;)

 

Har liksom inntryk av at di som blir kaptein forlater oss like etterpå,det har di 2 siste gjort..vieira oh henry :(

Link to comment
Share on other sites

Noen andre som er litt småredde? ;)

 

Teamtalk

 

Sky Sports

 

Men men Stoler ikke helt på styre i Arsenal de har solgt nok spiller på billig slag Anelka, Henry, Veiera, Reyes for å nevne noen og en drøss spillere har godt gratis den jeg savner mest er Edu en av de beste spilleren vi hadde da han dro. At Cesc hadde dratt om noen år billigsalg hadde jeg ikke blitt overasket, syns vi er dårligst på å få noe i gjen for de spilleren vi gjør til stjerner. :(

Link to comment
Share on other sites

Anelka på billigsalg? £23 mill fikk vi for Anelka. Reyes tapte vi litt på, ikke mye. Arsenal har ikke betalt £17 mill for han altså. Viera og sansynligvis Henry også ble "hjulpet" til nye klubber og vi fikk £30 mill for to spillere som til sammen var 60 år. Alt i alt ikke så galt som mange vil ha det til etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Noen andre som er litt småredde? ;)

 

Teamtalk

 

Sky Sports

 

Men men Stoler ikke helt på styre i Arsenal de har solgt nok spiller på billig slag Anelka, Henry, Veiera, Reyes for å nevne noen og en drøss spillere har godt gratis den jeg savner mest er Edu en av de beste spilleren vi hadde da han dro. At Cesc hadde dratt om noen år billigsalg hadde jeg ikke blitt overasket, syns vi er dårligst på å få noe i gjen for de spilleren vi gjør til stjerner. :(

De tilfellene var i en helt annen situasjon. Henry og Vieira begynte å bli eldre og ville bort, Edu slet med spilletid og ville dra og Reyes ville jo bare hjem til Spania. Cesc er i en annen situasjon. Han er ung,klubbens og kanskje en av verdens beste spiller og har en langtidskontrakt. I tillegg har han mange ganger uttalt at han elsker klubben og vil bli. Så så lenge Wenger er i klubben så blir nok Fabregas. Og hvis han skulle bli solgt så blir det for en rekordsum!

Link to comment
Share on other sites

(...)

Vi har solgt sjelen vår allerede(Kalle stadion Emirates)

(...)

Er ikke det litt drøyt å si at vi har solgt sjelen vår? :( Du er den eneste jeg har hørt sagt det i hvertefall.

 

Kall det drøyt, kall det hva du vil. I mine øyne er Stadion-navn det mest hellige etter navn på selve klubben selvfølgelig. Personlig ville jeg mye heller hatt en ubetydelig tilbaketrukken eier(Ikke det at Wenger trenger eller kommer til å bruke pengene) enn at vårt stadion skal hete Emirates. Jeg må presisere at jeg isolert sett selvfølgelig ønsker å beholde de folkene på eiersiden som er der nå. Da vil vi også på denne måte gjøre evt. suksess på en annerledes måte enn å få inn en riking, kjøpe det som er av overvurderte spillere og tro det bærer til trofeer.

 

SirJohn: På det nivået overgangssummene ligger på i dag gikk både Henry og Vieira for vekslepenger. Klart at en må nedjustere det litt så lenge det selvfølgelig er uaktuelt med salg til en konkurrerende klubb i PL men likevel. f eks ville nok Bayern tilbudt atskillig mer for Henry i sommer se bare hva de la ut for Toni som og regnes og være over middagshøyden, om mulig bare for å presse opp prisen. Også Reyes da; Dette er business, ingenting annet. Menneskelig hensyn bør nok dessverre være ubetydelig. Saken er den at vi har en vare, så kan vi vurdere om vi mener budet er mer nyttig enn spilleren i den kontraktsperioden en har AVTALT med spilleren. Kanskje han ville sutret litt, dumt for han, men ville han blitt mye dårligere nødvendigvis!? En litt forbanna offensiv spiller som får noen minutter å vise seg fram på i slutten av en kamp lukter ikke akkurat elendig spill i min nese iaf. På sikt vil det alltid være best å trives selvfølgelig, men humøret kan svinge fort og hadde han funnet tonen med Fabregas kunne jo det og trukket positivt. husk på hva C. Ronaldo gjorde for ManU etter alt media-styret rundt sist VM. C. Ronaldos potensial er nok større men på sitt beste viste Reyes veldig mye bra han og.

Link to comment
Share on other sites

Dette er business, ingenting annet. Menneskelig hensyn bør nok dessverre være ubetydelig. Saken er den at vi har en vare, så kan vi vurdere om vi mener budet er mer nyttig enn spilleren i den kontraktsperioden en har AVTALT med spilleren. Kanskje han ville sutret litt, dumt for han, men ville han blitt mye dårligere nødvendigvis!?

 

Vet du hva? Dette gidder jeg ikke en gang å kommentere.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fabregas kan aldri reise til Spania, ein kunne jo lese om Henry's skildring av skilnaden fra engelsk til spansk fotball; bare ein er borti ein motspelar så er det frispark, og det kjem appåtil fra Henry (ein spiss, og spisser har det ikkje for ein vane å takle altfor mykje iløpet av ein kamp)

Link to comment
Share on other sites

Det er jo hyggelige nyheter, selv om det ikke er så veldig betryggende med tanke på hvordan det har gått med andre spillere som har sagt det samme. *kremt* Ljungberg og Henry *kremt*.

 

Men.. Jeg tror allikevel at Fabregas blir hos oss til alderen begynner å tære på ferdighetene hans. Noe lignende sa jeg om Henry og, men når det gjelder Fabregas, ser jeg liksom ikke hvorfor han skal dra. Han har alt han trenger i Arsenal, og litt til.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo hyggelige nyheter, selv om det ikke er så veldig betryggende med tanke på hvordan det har gått med andre spillere som har sagt det samme. *kremt* Ljungberg og Henry *kremt*.

 

Men.. Jeg tror allikevel at Fabregas blir hos oss til alderen begynner å tære på ferdighetene hans. Noe lignende sa jeg om Henry og, men når det gjelder Fabregas, ser jeg liksom ikke hvorfor han skal dra. Han har alt han trenger i Arsenal, og litt til.

 

Betyr egentlig pent lite at han har alt i arsenal,for alt han har her kan han også få i en av di store spanske klubbene.

Skulle vi være pokal løse etpar sesonger , så kan han fort gå lei.

Skulle vi vinne serien og div cuper,så føler han kanskje at han har bevist det han trenger i england,og da vil han kanskje bevise at han duger i den hjemmlige serien også.

Dette er jo bare anntagelser,men utsagn i aviser om hvor man vil spille og ikke har jeg liten tru på.

 

Håper selfølgelig han blir i mange år,er jo en drøm å se den gutten spille ball ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er herlig å ha den evige pessimisten Kim tilbake på forumet. Gå og ta deg en løk! ;)

 

Har vært her hele tiden jeg, men har stort sett bare vært inne og lest den siste tiden. Har hatt mye å gjøre på jobb, og har vært i London og sett Arsenal mot Bolton. Med andre ord, lite tid foran pc'en.

 

Jeg liker ikke løk, så det får bli noe annet :P

 

Nå ser jeg bare frem til at Arsenal skal knuse all motstand frem til 16. desember. Og så skal jeg selv overvære knusing av Chelsea denne dagen :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...