Jump to content

Hvorfor liker vi ikke Tottenham?


AndersC

Recommended Posts

Hei, jeg bare måtte starte en tråd angående dette emnet nå som den store hatkampen nærmer seg.

Jeg bare vil spørre dere Goonere dere ute om hvorfor dere ikke liker Tottenham?

Jeg bare lurer på om dere misliker mer typen Manchester united, Liverpool eller Chelsea, enn Tottenham.

Jeg personlig bor i London (skal på visning på en leilighet i Tottenhamland til Onsdag).

Jeg liker ikke Tottenham mest pga supporterne, de er hovmodige og elsker å rakke ned på Arsenal på den minste ting. Men sportslig sett er de andre "topp 4" lagene de værste. Jeg jubler mer når Arsenal slår dem enn når de slår Tottenham :P

Jeg skjønner veldig godt at vi ikke liker Tottenham fordi "sånn er det bare", men er det noen her som har en personlig historie å dele med oss.

Og en siste ting, er det noen her som skal over på Tottenham - Arsenal kampen som kunne tenke seg å tatt noen pils på en Arsenal supporterpub? Det er bare å svare så stiller jeg opp. Hadde vært morsomt å møte noen norske goonere i London :P :P

 

P.S: Jeg beklager om tråden ikke ligger på rett sted, eller om emnet virker tullete, men syns dette kan kanskje være en litt morsomt tråd å diskutere :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Tottenham hater jeg vel egentlig bare fordi det er sånn. Jeg mener at jeg hatre dem, men det gjør jeg fordi det er sånn det er. Chelsea går på det samme, pluss at de er rivaler om plassene på tabellen i mye større grad enn Tottenham.

 

Liverpool, og spesielt ManU, derimot, har mye med supporterne å gjøre. Det er så forferdelig mange av dem her i Norge. Det er liksom mye mer moro når de to lagene taper. Det er det jeg får mest moro av i min situasjon. ManU vil jeg faktisk si at jeg hater mer enn Tottenham. Det driter jeg i hva andre syns om. For jeg mener det virkelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hater også Tottenham bare fordi det er sånn. Men det er like moro når Manu taper poeng, fordi de har så mange medgangssupportere som er så høye på pæra hele tiden. Så er enig med Zaldor, det er gøy når manu taper, men det er også moro når tottenham taper, selv om man får mer ut av et manu tap. Synd det ikke fins flere totten-supportere, for da ville det blitt ENDA mer gøy! :P

Link to comment
Share on other sites

Dette Tottenham hatet har jeg ikke helt skjønt nei,jeg mener, hvem f..bryr seg om Tottenham egentlig. Jeg kan ikke huske at de noensinne, så lenge jeg har fulgt med har vært noen trussel mot noen. Det blir nesten litt som å sparke en hund som ligger nede..Nei jeg ønsker Tottenham all mulig lykke nedover i divisjonene i årene som kommer.. :P ...(Det er vel noen rivalisering fra gamle dager som som har gjort det slik at Tottenham skal bare hates)...

Link to comment
Share on other sites

Dette Tottenham hatet har jeg ikke helt skjønt nei,jeg mener, hvem f..bryr seg om Tottenham egentlig. Jeg kan ikke huske at de noensinne, så lenge jeg har fulgt med har vært noen trussel mot noen. Det blir nesten litt som å sparke en hund som ligger nede..Nei jeg ønsker Tottenham all mulig lykke nedover i divisjonene i årene som kommer.. :P ...(Det er vel noen rivalisering fra gamle dager som som har gjort det slik at Tottenham skal bare hates)...

Vi hater tottenham fordi de er naboene våre, stadion deres ligger et innkast unna vår stadion. Og innen fotball, så hater som regel de nærmeste naboene hverandre. Bare se på ManU/ManCity, Inter/AC Milan, Rangers/Celtic osv osv.

 

Og tottenham har ikke vunnet ligaen siden 1961! :P

Link to comment
Share on other sites

Strålende svar gutter og jenter :P :P

Jeg er helt enig, Manchester united er det mest guffene laget i mine øyne, selv om nå i det siste har også Chelsea og Liverpool kommet høyt opp på lista. Angående Tottenham får jeg lissom mye skadefryd når jeg ser en klub som investerer så mye penger, men allikevel gjør det så "dårlig". Det er lissom det samme hvert eneste år, supporterne (ikke klubben) sier at i år kommer vi inn på topp 4 osv, men når det står på de fem første: en seier (Derby!!!) og 3 tap pluss 1 uavgjort begynner jeg å smile lurt :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg hater også Tottenham bare fordi det er sånn. Men det er like moro når Manu taper poeng, fordi de har så mange medgangssupportere som er så høye på pæra hele tiden. Så er enig med Zaldor, det er gøy når manu taper, men det er også moro når tottenham taper, selv om man får mer ut av et manu tap. Synd det ikke fins flere totten-supportere, for da ville det blitt ENDA mer gøy! :P

 

Er nok det samme her.

Manu supportere er det værste jeg vet!

 

"Hatlista":

Manu

Chelsea

Tottenham

Liverpool

Link to comment
Share on other sites

Dette Tottenham hatet har jeg ikke helt skjønt nei,jeg mener, hvem f..bryr seg om Tottenham egentlig. Jeg kan ikke huske at de noensinne, så lenge jeg har fulgt med har vært noen trussel mot noen. Det blir nesten litt som å sparke en hund som ligger nede..Nei jeg ønsker Tottenham all mulig lykke nedover i divisjonene i årene som kommer.. :P ...(Det er vel noen rivalisering fra gamle dager som som har gjort det slik at Tottenham skal bare hates)...

Vi hater tottenham fordi de er naboene våre, stadion deres ligger et innkast unna vår stadion. Og innen fotball, så hater som regel de nærmeste naboene hverandre. Bare se på ManU/ManCity, Inter/AC Milan, Rangers/Celtic osv osv.

 

Og tottenham har ikke vunnet ligaen siden 1961! :P

 

OK..helt naturlig greit nok det... :P ...Greier liksom ikke å hente fram de store følelsen for det da..

Link to comment
Share on other sites

Det her er noe av grunnen til at Arsenal og Tottenham lenge har vært rivaler:

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Arsenal_FC#Historie

 

Det skjuler seg en interessant historie bak Arsenals opprykk i 1919. Arsenal hadde havnet på 5. plass i 2. divisjon i 1915 den siste sesongen før første verdenskrig. Tottenham kom sist i 1. divisjon men øynet likevel sjansen til å bli værende i toppen ettersom det ble besluttet å utvide 1. divisjon fra 20 til 22 lag da fotballen rullet i gang etter krigen. Den enkleste løsningen hadde vært å beholde de 20 opprinnelige lagene og la de to beste i 2. divisjon rykke opp. I stedet stemte ligaledelsen for å gi den siste plassen til et tredje lag fra 2.divisjon. Det ble ikke lagene på 3. eller 4. plass, men derimot femteplasserte Arsenal! -For lang og tro tjeneste for ligafotballen erklærte de høye herrer. Fortsatt er det ingen som helt vet hva som skjedde på det møtet. Flere teorier om hva som skjedde oppstod, men ingen av de har blitt bevist. Uansett ble det opptakten til en rivalisering og et hat mellom Arsenal og Tottenham som lever i beste velgående den dag i dag.

Link to comment
Share on other sites

Man Utd

Liverpool

Chelsea

Tottenham

er min hat liste

 

Man Utd for all dritten vi har mot dem så lenge jeg har levd, Liverpool for de de har flaksa seg til pokaler så mange ganger med englans kjedeligste spille stil. Har faktisk 2 plagsome onkler som har holdt med Liverpool i alle år de sleger dritt om Arsenal som for de for muligheten som Liverpool hate mitt har bare blitt støre for vært år. Så er det det oppkjøpene som også har redda Liverpool og Chelsea fra å gå konkurse og det iritere meg gangske mye at de har blitt redda som toppklubber på den måten. Ellers hadde de nok ikke de klubbene overlevd. Chelsea for kjøpe festen og Tottenham for det de hater oss like mye som vi hater dem.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke bare å slutte med dette tullet? Tottenham er Arsenals erkerivaler nummer 1, for alltid. Om United rykker ned å mister alle supporterne. Vil dere fremdeles hate dem mest? Tottenham er våre "kjære" naboer og kanskje Englands største hatoppgjør ligger her. 99% av Goonerne fra Nord-London hater Tottenham mest, hvorfor ikke gjøre som historien, og alle engelske Diehard Gooners, sier? Nemlig N5/N7 mot N17.

 

Det begynte litt da Arsenal flyttet fra Sør til Nord-London, Tottenham ville vel ikke ha flere naboer. Men begynte på ordentlig rett etter 1.verdenskrig, takket være Sir Norris og den "lite" mistenksomme episoden i 1919. Jeg har også hørt at det ikke var rivalisering med en gang, og at man nesten kunne heie på begge lagene, men det begynte naturlig med årene. United har sine rivaler, City, Pool og kanskje Chelski rangert høyere enn oss. I Tottenham er det bare Arsenal og burde bare vært Tottenham for oss.

 

Jeg jubler alltid når United mister poeng, og bare derfor. Den sportslige suksessen er eneste grunnen til at jeg hater dem. Og da mener jeg all fansen som følger dem, nettop pga suksessen. Når Tottenham taper jubler jeg nesten like mye som et Arsenalmål. Jeg er ung, og begynte å følge Arsenal for 6-7 år siden, mitt i suksessen, men jeg visste "ingenting" om dem da, og visste ikke hvilken posisjon de var i. Men fant senere ut at de lå på 3., bak Leeds og Liverpool. Så derfor var det tilfeldig at jeg valgte Arsenal, i en kamp mot nettopp Spurs, og hvorfor jeg valgte de røde trenger jeg vel ikke å forklare ;) Gudskjelov! Jeg begynte selvfølgelig med å hate United, fordi de var det andre gode laget i England. Men jo mer jeg lærte jo bedre ble det. Og til slutt måtte det bli scum.

 

Jeg vil alltid hate Tottenham, hjertet (og hjernen) sier så. Jeg ser fram til den 15. nå ja.

 

What you think of Tottnumb? SHIT!....

 

Edit: Uten å lese på wikipedia, så var vel 1919-situasjonen som den var, fordi Henry Norris var god venn med en fyr i FA? Etter hva jeg har hørt.

Link to comment
Share on other sites

Bra å se at emnet engasjerer.

Men de fleste her veit at Arsenal på starten av 1900 tallet "rykket" Arsenal opp til øverste ligaen på bekostning av Tottenham. Det jeg lurer på, har dere noen personlig tilknytning eller grunn til at dere ikke skal like Tottenham, har dere noen personlige erfaringer. Eller bare er det sånn? Spør man en Gooner fra London kommer følelsene frem av hver enkel supporter, for dem er det så vanvittig mye mer en bare fotball. Det er en del av identiteten dems. Jeg personlig syns det setter en ekstra spiss på å være Arsenal supporter og ha den rivaliseringen til Tottenham, det er lissom en del av pakka. Men jeg ønsker ikke de noe fysisk vondt, som dessverre mange Arsenal supportere gjør og motsatte supportere gjør.

Link to comment
Share on other sites

hatet til tottenham er selvfølgelig størst blant goonere som bor i arsenal-områdene, ikke langt unna tottenham. de fleste arsenal-supportere i norge har, med unntak, kanskje ikke så sterke hat-følelser mot spudz som de som bor i f.eks islington. jeg har alltid hatet united mest og nå også chelsea. chelsea på grunn av spillertypene og pengene, mens united på grunn av at 90% av de jeg kjenner som holder med et lag, holder med djevlene. + at de har hatt suksess.

 

hatet mot tottenham har alltid vært der, men blusser opp kraftig for meg etter 1-1 kampen på highbury i 2005. det var som alle husker en livsviktig kamp med tanke på den viktige 4 plassen som vi kjempet mot nettopp tottenham mot. tottenham tok ledningen ved at de utnyttet til fulle at eboue og gilberto lå nede etter en kollisjon. de utnyttet overtallet og spilte utpå venstrekanten (hvor eboue hadde vært) og la inn til Keane som scora. hadde tottenham vært midt i en kontring eller et fremadstormende angrip hadde saken vært annerledes, men her ble ballen til og med spilt langt bakover i banen og derettet fremover for så å angripe. og det værste var tottenham-spillerenes forklaringer etter kampen. "Vi så det ikke" ..... vanvittig provoserende

 

heldigvis utliknet henry med en herlig utført avslutning i steget. og i siste kamp tapte spudz etter at flere av spillerene ble matforgifta og vi sikra oss CL-plass ;) haha.. samtidig kyssa kong henry gresset i den siste kampen på highbury

 

good times

Link to comment
Share on other sites

Tar meg frihet til å sitere Chaz:

 

 

"Ganske enkelt fordi at rivaleriet mellom Arsenal og Spurs er det sterkeste rivaleriet mellom NOEN engelske klubber. Selvsagt angår den geografiske nærheten oss. Det er en del av den totale Arsenal pakken. Og et av de aller mist viktige ellementene i den nyss nevnte pakken er forholdet til lillebror "up the road". Denne verdens United`er, Chelsea`er eller Liverpool`er kommer og går, men tro du meg; Tottenham og rivaleriet til gjengen i London N17 består! Uavhengig av hvor stor sportslig forskjell det er på klubbene. Sånn er det ganske enkelt, og det er udiskutabelt!"

 

Amen

Link to comment
Share on other sites

Ikke misforstå meg i posten min over; Jeg hater (Eller som Chaz ville sagt: Mislike) tottenham aller, aller mest! Men det er også moro dersom manu taper poeng, fordi de har så mange medgangssupportere, og jeg kjenner mange slike.

 

"Misliker mest" lista mi må bli noe sånt:

1. tottnumb

2. manu

3. liverpool

4. chelski

Link to comment
Share on other sites

Det er ett eller aent med spudza. Jeg bare hater dem!! Jeg jobbet i mange år med en idiot innen fotball, men ellers var han grei. Jeg merket spesielt at når han åpnet kjeften og snakket om fotball, da kokte det bare i hodet mitt. Tottene hadde vel ingen tittler å vise til i den tiden jeg jobbet med denne fyren, men alikevel var hatet intenst! Jeg jobben med ein haug med Women supportere i samme periode, og hatet var der også, men ikke på langt nær på samme måte! Dette hadde ingenting med personene å gjøre for Spudz fyren var en kjerne kar ellers, i motsetning til mange av United supporterne.

Link to comment
Share on other sites

Var en tur innom Tottenham siden for å se hva Tottegutta skriver om oss og jeg må si jeg merket hatet...Tottenham folket hater oss virkelig :) :D .Det må være forferdelig vondt å være Tott. fan og se all suksessen Arsenal har hatt og har. Tenk på alle de lidelsene de har gått igjennom i forholdet til Arsenal de siste 10 årene :D

 

Det må jo bare gjøre vondt, vondt :D :D

 

De fleste innleggene om Arsenal på Tott. siden var utrolig, det er liksom ikke måte på hvor dumme, dårlige og usportslige vi er. det hender jeg titter innom de andre klubbene sine sider og jeg må si at innleggene her ang. Arsenal ligger på et mye mer saklig nivå....

 

Jeg ler hele veien til seriegullet..og klapper lille Tott på hodet og spør "Kanskje dere skulle prøve dere på Curling isteden?" :D :D

Link to comment
Share on other sites

Som Chaz og jeg har stresset hundrevis av ganger tidligere; ordet hat hører ikke hjemme i fotball, men det er vel slik at selve ordet har fått en utvannet betydning i dagens språk. Og trådstarter har jo korrekt nok stilt spørsmålet hvorfor vi ikke liker Tottenham, der det jo blir pekt på historiske begivenheter langt tilbake i tid. Og ja; naboskapet og de historiske begivenhetene er viktigere enn sportslige konjunkturer. Selv om ManU, Chelsea, og tildels Pool har vært sterkere sportslige rivaler enn spurs de siste 15-20 årene eller så, en periode hvor spurs knapt kan karakteriseres som en sportslig rival i det hele tatt, så veier de historiske faktorene likevel tyngst. Men jeg kan forstå at yngre, relativt nye supportere har vanskelig for å forstå dette. Til dere er det bare å si; hør på Chaz! :D

 

For øvrig mener jeg at begivenhetene i 1919 har fått en ufortjent stor plass i rivaliseringen mellom de to klubbene, uansett hvor "dirty" den episoden var. Et par opplysninger om den episoden har aldri vært særlig fremme i lyset; Spurs hadde jo uansett rykket ned før den første verdenskrigen. Det ville vel neppe vært helt riktig om de ble reddet av "gong-gongen" og beholdt plassen ved en utvidelse av ligaen? Så Arsenal tok ikke plassen til Tottenham, de tok egentlig plassen til laget som kom foran dem på tabellen i divisjon to, siste sesongen før den første verdenskrigen.

 

For øvrig så stakk rivaliseringen mellom klubbene mye lengre tilbake enn 1919. Husk på at Tottenham forsøkte å motarbeide Arsenal da de søkte om medlemsskap i ligaen i 1891, selv ble Tottenham medlem i ligaen i de første tiåret på 1900-tallet, på et nokså lurvete vis, mener jeg å ha sett. Og som kjent protesterte Tottenham kraftig da Arsenal skulle flytte til Highbury. Sånn sett kan man jo hevde at det er Tottenham som er opphavet til det dårlige forholdet. Og når man tenker på hvor tåpelige mange spursere oppfører seg - det er liten tvil om at de hater/misliker oss sterkere enn omvendt (ja, for yids'en er det utvilsomt snakk om HAT) - er det ikke så merkelig at forholdet mellom klubbene aldri blir noe bedre. Men det skal vi kanskje bare være glade for? :P

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke nå vi liker Spurs da, når det taper og alt går naboen imot.

 

Jo, når jeg kjenner etter så liker jeg dette. Jeg liker et slikt Tottenham. :D

 

 

Dette er god latin!

 

 

Jo da, vi liker at Tottenham er så dårlige, men uansett misliker vi selve klubben, og alt den står for....

Link to comment
Share on other sites

Det er mange grunner til at jeg missliker Spurvene, og det er ikke pga noe som skjedde for 100 år siden.

Ordet latterlig blir en stor gjennganger når jeg skal prøve å sette ord for dette. Kanskje er det værste måten deres egne supportere er på, hva de sier og det de gjør. De fleste er ufine, og de rakker så utrolig ned på Arsenal. Hvis vi er så elendige, hvor på elendighetsskalaen havner de selv? Lattterlig!

Ved flere kamper har spillerne til Tottene gått helt bort fra "gentlemans" regelen, og fosset frem og skort mål etter at det har ligget opptil 3 Arsenal spillere nede. Latterlig!

Pengeforbruken og de sportslige prestasjonene. Latterlig!

Når de har klart uavgjort mot Arsenal på Whiteshitlane så jubler spillerne som om de har vunnet VM-finalen. Latterlig!

Statistikken mot Arsenal(99,93). Latterlig!

Ambisjonene oppnås ikke, og når de finner ut av at de bare er et "dritt" lag, så starter de konspirasjonsteorier om at Arsenal står bak matforgiftning(historiene er mange)

Latterlig!

1961!!

 

Kunne sikkert fått frem mere, men dette er vell hovedgrunnene til at jeg elsker å "hate" tottene, for dette laget fra London er på så mange punkter rett og slett "latterlig" ! :)

 

Edit: ja og Teddy is still a cunt!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...