Jump to content

Solskjær legger opp!


AndersC

Recommended Posts

Så på nettet at Ole Gunnar Solskjær legger opp. Jeg personlig syns dette er veldig trist med tanke på åssen type han er som person. Han er sympatisk, lojal og setter klubben forann seg selv. Og ikke minst at han har vært en god ambassadør for fotballnorge.

 

 

Link til Skysports

Link til Vg

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er veldig synd. Hvis han skulle hatt sjanser til å fortsette karrieren måtte han operert kneet nok en gang. Og det var jo ikke så rart at han ikke ønsket å opere en gang til. Lykke til videre da Solskjær..

Link to comment
Share on other sites

Må si at dette er ett stort tap for Fotball-norge. Makan til sympatisk, godhjerta og fantastisk person skal man lete lenge etter. Håper han får mange gode år som trener/manager, og at vi får høre fra han på den måten. Uansett så ønskes han lykke til - Dumt at skader skal ødelegge for en slik person, og så god spiller.

Link to comment
Share on other sites

En helt fantastisk fotballspiller, og ikke minst personlighet, legger opp. Jeg ønsker Ole Gunnar Solskjær alt det beste i fremtiden. Han har betydd enormt mye for Norge og ikke minst Manchester United. Han har vist at ordene lojalitet, viljestyrke og ydmykhet fremdeles har en viktig betydning i vokabularet. Skal ordet legende brukes, så kan United supporterne med rette fremdeles fortsette å bruke dette om OGS. Han er VIRKELIG en legende. Hvis det er/var en norsk fotballspiller jeg skulle ha ønsket å sett i en Arsenal drakt så er Ole Gunnar Solskjær den spilleren. Det at han nå legger opp er et stort tap for norsk fotball, engelsk fotball generelt og Manchester United spesielt.

 

Og til alle dere som er unge og fremdeles har drømmen om å oppnå det store målet, nemlig å bli fotballproff, bruk Ole Gunnar Solskjær som forbilde. Det finnes knapt noe bedre. Og bare for å visualisere at jeg virkelig mener det jeg her skriver, hadde Ole Gunnar Solskjær blitt Tottenham spiller den gangen det var aktuelt, så hadde jeg fremdeles skrevet det jeg nå skriver. Spillere som OGS er sjeldne, og går utenpå selv det sterkeste klubbrivaleri.

 

Nok en gang; takk for alt du har gitt oss Ole Gunnar, det har vært en makalaus opplevelse å få følge deg. Good luck in the future, Sunny! :)

Link to comment
Share on other sites

Det var da voldsomt da.... Må innrømme jeg ikke deler begeistringen av Solskjær som flere andre her.

 

Personlig har jeg aldri likt fyren, selv om jeg kan forstå at han vært et bra forbilde for norske fotballspillere. Og ja, han har hatt en bra karriere, men noe mer skryt av det får han ikke fra meg.

 

For min del syns jeg han alltid har vært oppskrytt og hauset opp voldsomt i media. Ikke minst etter flaksmålet på overtid mot B. Munchen i 99 hvor Manure ble rundtspilt.

Har aldri nektet for han han er en veldig god målscorer og god inni boksen, men ellers ser jeg ikke den store begeistringen. Minner meg litt om Beckham-hysteriet egentlig..

 

Kan koste på meg å si takk for hans innsats i norsk fotball, men er egentlig mer glad for at KANSKJE media flytter fokus fra han og Manure. Det er jeg møkk lei.

 

Sikkert noen som reagerer på hva jeg sier, men det er min oppfatning og må si jeg blir faktisk noe overrasket hvis jeg er det eneste her som mener det samme..hehe.

Link to comment
Share on other sites

Hadde et håp om at Solskjær skulle vende nesa hjemover og avslutte som spillende trener for MFK. Husker gleden han gav oss Moldesupportere den lille stunda vi fikk "låne" ham. Husker òg hvor glad jeg var på hans vegne da han gikk til en klubb som Man U, men kunne aldri ha forestilt meg den fantastiske karrieren han har hatt.

 

Takk for alt, Ole Gunnar, og lykke til videre. Tror du har mye å gi fotballen fremdeles.

Link to comment
Share on other sites

Ditto (selv om jeg ikke har glemt potetsekkøvelsen på Highbury ennå).

 

Og nettopp den nevnte potetsekkøvelsen er en av grunnene til at jeg ikke deler den begeistringen som andre kommer med her. Det var ikke første, og ikke siste gang at Solskjær måtte ty til juks og fanteri. For meg fremsto Solskjær som alt annet enn sympatisk.

 

Men oppholder man seg såpass lenge i en klubb som United, kan man nesten ikke vente annet.

Link to comment
Share on other sites

Ditto (selv om jeg ikke har glemt potetsekkøvelsen på Highbury ennå).

 

Og nettopp den nevnte potetsekkøvelsen er en av grunnene til at jeg ikke deler den begeistringen som andre kommer med her. Det var ikke første, og ikke siste gang at Solskjær måtte ty til juks og fanteri. For meg fremsto Solskjær som alt annet enn sympatisk.

 

Men oppholder man seg såpass lenge i en klubb som United, kan man nesten ikke vente annet.

 

Vel, vel, øyet som ser også videre. Jeg har heller ikke glemt potetsekkøvelsen, men til gjengjeld så skal jeg innrømme at jeg har forsvart våre egne spillere "all the way" for episoder som kanskje har vært verre. Så her tror jeg at vi må innrømme at man er sine egne nærmest. :) Uansett; for meg så har Ole Gunnar i det store og det hele alltid fremstått som genuint ærlig, lojal og likandes fyr. Enten har spilt her eller der.

Link to comment
Share on other sites

Lykke til videre, Solskjær!

 

Han har hatt en fantastisk karriere og hans lojalitet er nok veldig godt verdsatt i Man Utd. Trist at han må avslutte karrieren på denne måten, men veldig forståelig at han ikke orker å gjennomgå enda en operasjon.

 

Blir spennende å se hva han klarer å uttrette i treneryrket hvis han velger å gå videre den veien. :)

Link to comment
Share on other sites

Ditto (selv om jeg ikke har glemt potetsekkøvelsen på Highbury ennå).

 

Og nettopp den nevnte potetsekkøvelsen er en av grunnene til at jeg ikke deler den begeistringen som andre kommer med her. Det var ikke første, og ikke siste gang at Solskjær måtte ty til juks og fanteri. For meg fremsto Solskjær som alt annet enn sympatisk.

 

Men oppholder man seg såpass lenge i en klubb som United, kan man nesten ikke vente annet.

 

Vel, vel, øyet som ser også videre. Jeg har heller ikke glemt potetsekkøvelsen, men til gjengjeld så skal jeg innrømme at jeg har forsvart våre egne spillere "all the way" for episoder som kanskje har vært verre. Så her tror jeg at vi må innrømme at man er sine egne nærmest. ;) Uansett; for meg så har Ole Gunnar i det store og det hele alltid fremstått som genuint ærlig, lojal og likandes fyr. Enten har spilt her eller der.

 

Jo, man er seg selv nærmest, men uansett hvor mange gode egenskaper Solskjær har som fotballspiller og person, og hvor mye respekt han fortjener for det, så var potetsekkepisoden en så stor ripe i lakken, at den fjernet nesten hele den glorien norske media og andre har utstyrt ham med. Og Kim har jo et poeng; når man oppholder seg såpass lenge i en så genuint usympatisk klubb som ManU så er det uunngåelig at det må gjøre noe med deg som person. Den glorifiserte Solskjær fremsto etter hvert som mer og mer skinnhellig. Nå syntes nok heller ikke Solskjær selv at den nesegruse og servile hyllesten han ble til del fra blant annet norske media bare var positiv. Hans ydmykhet og jordnærhet er kanskje hans sterkeste egenskap. Men uansett hvor lite han selv likte denne opphausede medieoppmerksomheten; det er tross alt det bildet som dannes gjennom media som mannen i gata oppfatter. Og mulig jeg tar feil, men basert på det inntrykket, sliter jeg litt med den unisone hyllesten av Solskjær. Men bevares, han har hatt en fenomenal karriere, og når han var på topp var han en av de beste avslutterne jeg har sett.

Link to comment
Share on other sites

Ditto (selv om jeg ikke har glemt potetsekkøvelsen på Highbury ennå).

 

Og nettopp den nevnte potetsekkøvelsen er en av grunnene til at jeg ikke deler den begeistringen som andre kommer med her. Det var ikke første, og ikke siste gang at Solskjær måtte ty til juks og fanteri. For meg fremsto Solskjær som alt annet enn sympatisk.

 

Men oppholder man seg såpass lenge i en klubb som United, kan man nesten ikke vente annet.

 

Vel, vel, øyet som ser også videre. Jeg har heller ikke glemt potetsekkøvelsen, men til gjengjeld så skal jeg innrømme at jeg har forsvart våre egne spillere "all the way" for episoder som kanskje har vært verre. Så her tror jeg at vi må innrømme at man er sine egne nærmest. ;) Uansett; for meg så har Ole Gunnar i det store og det hele alltid fremstått som genuint ærlig, lojal og likandes fyr. Enten har spilt her eller der.

 

Jeg har bestandig kritisert Arsenalspillere når de har filmet, eller brukt andre metoder for å "jukse". Tenker da spesiellt på spillere som Eboue og Pires. Så dermed føler jeg at jeg har mitt på det tørre når jeg beskriver Solskjær.

 

Jeg har full respekt for ditt syn på Solskjær, jeg deler bare ikke din begeistring for han

Link to comment
Share on other sites

En helt fantastisk fotballspiller, og ikke minst personlighet, legger opp. Jeg ønsker Ole Gunnar Solskjær alt det beste i fremtiden. Han har betydd enormt mye for Norge og ikke minst Manchester United. Han har vist at ordene lojalitet, viljestyrke og ydmykhet fremdeles har en viktig betydning i vokabularet. Skal ordet legende brukes, så kan United supporterne med rette fremdeles fortsette å bruke dette om OGS. Han er VIRKELIG en legende. Hvis det er/var en norsk fotballspiller jeg skulle ha ønsket å sett i en Arsenal drakt så er Ole Gunnar Solskjær den spilleren. Det at han nå legger opp er et stort tap for norsk fotball, engelsk fotball generelt og Manchester United spesielt.

 

Og til alle dere som er unge og fremdeles har drømmen om å oppnå det store målet, nemlig å bli fotballproff, bruk Ole Gunnar Solskjær som forbilde. Det finnes knapt noe bedre. Og bare for å visualisere at jeg virkelig mener det jeg her skriver, hadde Ole Gunnar Solskjær blitt Tottenham spiller den gangen det var aktuelt, så hadde jeg fremdeles skrevet det jeg nå skriver. Spillere som OGS er sjeldne, og går utenpå selv det sterkeste klubbrivaleri.

 

Nok en gang; takk for alt du har gitt oss Ole Gunnar, det har vært en makalaus opplevelse å få følge deg. Good luck in the future, Sunny! ;)

Hvorfår er det bare du som kan skrive så fine innlegg? ;)

Link to comment
Share on other sites

En helt fantastisk fotballspiller, og ikke minst personlighet, legger opp. Jeg ønsker Ole Gunnar Solskjær alt det beste i fremtiden. Han har betydd enormt mye for Norge og ikke minst Manchester United. Han har vist at ordene lojalitet, viljestyrke og ydmykhet fremdeles har en viktig betydning i vokabularet. Skal ordet legende brukes, så kan United supporterne med rette fremdeles fortsette å bruke dette om OGS. Han er VIRKELIG en legende. Hvis det er/var en norsk fotballspiller jeg skulle ha ønsket å sett i en Arsenal drakt så er Ole Gunnar Solskjær den spilleren. Det at han nå legger opp er et stort tap for norsk fotball, engelsk fotball generelt og Manchester United spesielt.

 

Og til alle dere som er unge og fremdeles har drømmen om å oppnå det store målet, nemlig å bli fotballproff, bruk Ole Gunnar Solskjær som forbilde. Det finnes knapt noe bedre. Og bare for å visualisere at jeg virkelig mener det jeg her skriver, hadde Ole Gunnar Solskjær blitt Tottenham spiller den gangen det var aktuelt, så hadde jeg fremdeles skrevet det jeg nå skriver. Spillere som OGS er sjeldne, og går utenpå selv det sterkeste klubbrivaleri.

 

Nok en gang; takk for alt du har gitt oss Ole Gunnar, det har vært en makalaus opplevelse å få følge deg. Good luck in the future, Sunny! ;)

Hvorfår er det bare du som kan skrive så fine innlegg? ;)

 

Fordi han er som Solskjær, helt unik ;)

 

Må bare si at jeg ble ganske lei meg når jeg så at Ole Gunnar skulle legge opp.. det var han og Cantona som faktisk fikk meg til å se på fotball.. og mitt store norske idol, selv om han var i Manchester United.

 

Selv om han nok aldri kommer til å vite dette må jeg bare si takk for alt Ole Gunnar! Måtte du ha like stor suksess med hva du enn vil gjøre etter fotballkarrieren!

Link to comment
Share on other sites

Det var da voldsomt da.... Må innrømme jeg ikke deler begeistringen av Solskjær som flere andre her.

 

Personlig har jeg aldri likt fyren, selv om jeg kan forstå at han vært et bra forbilde for norske fotballspillere. Og ja, han har hatt en bra karriere, men noe mer skryt av det får han ikke fra meg.

 

For min del syns jeg han alltid har vært oppskrytt og hauset opp voldsomt i media. Ikke minst etter flaksmålet på overtid mot B. Munchen i 99 hvor Manure ble rundtspilt.

Har aldri nektet for han han er en veldig god målscorer og god inni boksen, men ellers ser jeg ikke den store begeistringen. Minner meg litt om Beckham-hysteriet egentlig..

 

Sikkert noen som reagerer på hva jeg sier, men det er min oppfatning og må si jeg blir faktisk noe overrasket hvis jeg er det eneste her som mener det samme..hehe.

Støtter denne 210%!

 

Merk at jeg slettet det med "Takk for innsatsen" etc i quoten.

Link to comment
Share on other sites

En sann legende? Ja! På grunn av fotballferdighetene? Nei!

 

... ihvertfall ikke alene. Ole Gunnar Solskjærs legende-status i United er først og fremst vokst fram pga. et godt og heldig øyeblikk i Barcelona i 99 - og hans grenseløse lojalitet overfor klubb, manager og fans. Ok, han scorte mange andre viktige mål også. Men det å bli sendt inn på de siste femten minuttene, for et ofte suverent United, når de en sjelden gang trengte mål, var en takknemlig oppgave.

 

Solskjær kommer til å bli husket for Målet, innhoppene, lojaliteten, det gutteaktige smilet og for sine holdninger. Men ikke som tidenes norske fotballspiller. Det synes jeg spillere som Tom Lund og Rune Bratseth heller fortjener.

Link to comment
Share on other sites

Solskjær har hatt en fantastisk karriere og det unner jeg han.

Han har tilført fotball en hel del og han er en av de mest ydmyke personene jeg har sett i fotballverdenen. Jeg synes, som mange, at dette er en trist nyhet og ønsker han lykke til videre!

Link to comment
Share on other sites

Fått ei glimrande karriere ut av "begrensa" talent. Imponerande arbeidsvilje og treningsiver, og eit heilt fantastisk avsluttarhovud.

 

Dog er det nokre episodar som for alltid setter ein svart glorie over hovudet til Solskjær for min del. Campbell, Seaman osv. Vi som ikkje berre har opplevd Solskjær gjennom VG, men også hatt han som konkurrent har sett ei anna side enn nordmenn flest. Vanskeleg for meg å henge meg på den enorme hyllesten som norske medier legg opp til i dag.

Link to comment
Share on other sites

Fått ei glimrande karriere ut av "begrensa" talent. Imponerande arbeidsvilje og treningsiver, og eit heilt fantastisk avsluttarhovud.

 

Dog er det nokre episodar som for alltid setter ein svart glorie over hovudet til Solskjær for min del. Campbell, Seaman osv. Vi som ikkje berre har opplevd Solskjær gjennom VG, men også hatt han som konkurrent har sett ei anna side enn nordmenn flest. Vanskeleg for meg å henge meg på den enorme hyllesten som norske medier legg opp til i dag.

Enig. Hvis man da også legger til episoden mot Newcastle, da han helt klart bare gikk for å takle bena til Newcastle spilleren som siste mann, er han ikke bare "uskyldige" Solskjær.

 

Har også blitt piss lei fyren pga alle oppslagene i VG etter at han fikk spille et par minutter, eller scoret et "fantastisk mål", på åpen kasse, mens Henry sine vakre avslutninger sjeldent, om i det hele tatt fikk en liten notis.

 

Lurer på om Unitedforumet har en hyllesttråd til Dennis Bergkamp?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...