Jump to content

Solskjær legger opp!


AndersC

Recommended Posts

Det var da voldsomt (VG):

 

- Det er grusomt egentlig

KRISTIANSUND (VG Nett) Selv om byen går sin vante gang denne tirsdagen i august, er det ingen tvil om hva som er dagens store samtaleemne; Ole Gunnar Solskjær.

 

Les hele saken

Diskuterer trenerjobb med United

OLD TRAFFORD (VG Nett) Etter å ha annonsert at han gir seg som fotballspiller, har Ole Gunnar Solskjær nå innledet samtaler med Manchester United med tanke på en trenerjobb i klubben.

 

Les hele saken

Barndomstreneren ikke overrasket over Solskjærs enorme suksess

KRISTIANSUND (VG Nett) Ole Gunnar Solskjærs trener gjennom mange år i Clausenengen, Ole Olsen, tror kristiansunderens evne til å terpe på detaljer gjorde ham til fotballstjerne.

 

Les hele saken

Hughes tilbake fra fengsel

Lee Hughes er tilbake i engelsk fotball. Han signerte tirsdag for Oldham etter å ha sonet tre år i fengsel for bildrap.

 

Les hele saken

"Nå er jeg ikke fotballspiller lenger. Det er godt det også"

OLD TRAFFORD (VG Nett) Ole Gunnar Solskjær synes det var godt å få tatt avgjørelsen om å legge opp.

 

 

Solskjær torde ikke risikere helsa

OLD TRAFFORD (VG Nett) Ole Gunnar Solskjær (34) holder i øyeblikket pressekonferanse på Old Trafford, der han bekrefter at tiden som fotballspiller er over.

 

Les hele saken

Drillo: - Paradoks at han ble goalgetter

Egil Drillo Olsen mener det først og fremst var nysgjerrighet og motivasjon som gjorde Ole Gunnar Solskjær til en målscorer av dimensjoner.

 

Les hele saken

Berg: - Solskjær blir en god trener

Ole Gunnar Solskjær får nye oppgaver i United nå når han legger opp. Tidligere lagkamerat Henning Berg tror han blir en trenersuksess.

 

Les hele saken

- Ikke en spesiell dag

MANCHESTER (VG Nett) Like før klokken 12 i formiddag landet Ole Gunnar Solskjær på Manchester Airport. Han ville imidlertid ikke innrømme at det var en vemodig dag.

 

Les hele saken

Stoltenberg: - En internasjonalt viktig person

Statsminister Jens Stoltenberg kan ikke få fullrost fotballspilleren og mennesket Ole Gunnar Solskjær.

 

Les hele saken

- Trist at han måtte avslutte på denne måten

(VG Nett) Med tanke på skadeepisodene sønnen har vært borti syns pappa Øivind Solskjær at det er naturlig at Ole Gunnar vil avslutte karrieren nå. Men trist er det uansett, synes den stolte faren.

 

Les hele saken

Solskjær gir seg, leserne sørger

(VG Nett) Debattforumet koker over med kommentarer etter at det ble kjent at Solskjær legger opp.

 

Les hele saken

- En glimrende ambassadør

(VG Nett) - Vi er så heldige at vi har Norges mest kjente nordmann, som har vært en glimrende ambassadør for Kristiansund og Clausenengen, sier ordføreren i Kristiansund. Trond Giske er enig.

 

Les hele saken

«Bye, bye Ole!»

(VG Nett) Britiske medier hyller Ole Gunnar Solskjær etter at det i går ble kjent av den norske superspissen vil legge opp.

 

Les hele saken

Riise: - Kommer alle til å savne ham

John Arne Riise ble lei seg da han hørte at at Ole Gunnar Solskjær legger opp. Han håper forbildet holder seg i miljøet.

 

Les hele saken

Solskjær legger opp

Ole Gunnar Solskjær legger opp som fotballspiller med umiddelbar virkning.

 

Les hele saken

Link to comment
Share on other sites

Fått ei glimrande karriere ut av "begrensa" talent. Imponerande arbeidsvilje og treningsiver, og eit heilt fantastisk avsluttarhovud.

 

Dog er det nokre episodar som for alltid setter ein svart glorie over hovudet til Solskjær for min del. Campbell, Seaman osv. Vi som ikkje berre har opplevd Solskjær gjennom VG, men også hatt han som konkurrent har sett ei anna side enn nordmenn flest. Vanskeleg for meg å henge meg på den enorme hyllesten som norske medier legg opp til i dag.

 

Grei oppsummering!

 

Ingen tvil om at gutten har gjort det bra, men i likhet med en del andre her på forumet så klarer jeg ikke å henge meg på all den hyllesten.

 

Synes forøvrig at gutten har fått enormt mye spalteplass i VG & co. Andre norske profiler har aldri eller kommer aldri til å komme i nærheten av denne oppmerksomheten. Dette startet fra dag en etter overgangen. Tror det kan være greit å styre unna VG de nærmeste dagene.

Link to comment
Share on other sites

Grei oppsummering!

 

Ingen tvil om at gutten har gjort det bra, men i likhet med en del andre her på forumet så klarer jeg ikke å henge meg på all den hyllesten.

 

Synes forøvrig at gutten har fått enormt mye spalteplass i VG & co. Andre norske profiler har aldri eller kommer aldri til å komme i nærheten av denne oppmerksomheten. Dette startet fra dag en etter overgangen. Tror det kan være greit å styre unna VG de nærmeste dagene.

 

Einig! Solskjær har vore ein fantastisk fotballspelar for klubb (...) og landslag, og fortener så absolutt hyllest, men syns det blir blåst litt ut av proporsjonar..

Link to comment
Share on other sites

Har også blitt piss lei fyren pga alle oppslagene i VG etter at han fikk spille et par minutter, eller scoret et "fantastisk mål", på åpen kasse, mens Henry sine vakre avslutninger sjeldent, om i det hele tatt fikk en liten notis.

Tror faktisk Solskjær har vært piss lei alle oppslagene selv. Men å bli lei fyren, og kanskje til og med mislike noen fordi avisene skriver for mye om en - det faller på sin egen urimelighet. Du er ikke lei av Solskjær, du er lei av journalistenes ensidighet. :(

Link to comment
Share on other sites

Godt poeng Trønderbart.

Ingen tvil om at det er en legende i United som legger opp nå.

En fantastisk karrierre har han hatt og er nok en Gud blant United fansen som mener han skal ha testimon. kamp.

Selv er jeg som noen andre har nevnt ikke like gira på hyllesten av

United spilleren. Solskjær skuffa meg skikkelig etter Campbell episoden.

Der viste han ikke mye karakter.

 

Men har ingen problem med å ønske Sunny lykke til videre etter 11 års tjeneste sammen med noen av de største kleinulfer i engelsk fotball;-)

Link to comment
Share on other sites

Har alltid likt han til den dagen han fikk Sol Campbell utvist for de han filma, kommer jeg aldri til å tilgi han for, han lovte til flere i Arsenal at han skulle stå fram og få Sol frikjent. Men Alex nekta han å si slikt det var, nei hate til Man Utd vil alltid være der :(

Link to comment
Share on other sites

Fått ei glimrande karriere ut av "begrensa" talent. Imponerande arbeidsvilje og treningsiver, og eit heilt fantastisk avsluttarhovud.

 

Dog er det nokre episodar som for alltid setter ein svart glorie over hovudet til Solskjær for min del. Campbell, Seaman osv. Vi som ikkje berre har opplevd Solskjær gjennom VG, men også hatt han som konkurrent har sett ei anna side enn nordmenn flest. Vanskeleg for meg å henge meg på den enorme hyllesten som norske medier legg opp til i dag.

Enig. Hvis man da også legger til episoden mot Newcastle, da han helt klart bare gikk for å takle bena til Newcastle spilleren som siste mann, er han ikke bare "uskyldige" Solskjær.

 

Har også blitt piss lei fyren pga alle oppslagene i VG etter at han fikk spille et par minutter, eller scoret et "fantastisk mål", på åpen kasse, mens Henry sine vakre avslutninger sjeldent, om i det hele tatt fikk en liten notis.

 

Lurer på om Unitedforumet har en hyllesttråd til Dennis Bergkamp?

 

Det mot Newcastle var ikke stygt, men han gir alt for klubben og forhindrer et Newcastle mål. Det sier litt om Solskjær!

Det ville nok de fleste her gjort for Arsenal!

Det med at Campbell traff Solskjær med albuen var ikke filming, man ser klart at han treffer han med albuen!

Link to comment
Share on other sites

Det mot Newcastle var ikke stygt, men han gir alt for klubben og forhindrer et Newcastle mål. Det sier litt om Solskjær!

Det ville nok de fleste her gjort for Arsenal!

Tja. Jeg kan ikke i farten komme på makan til nedsparking bakfra som

. Kan du? Til og med Sir Alex var rasende (for å si det mildt) etter hendelsen og beklaget det hele overfor motstanderen og folk forøvrig. Det i seg selv sier ikke lite om den saken!!

 

Det med at Campbell traff Solskjær med albuen var ikke filming, man ser klart at han treffer han med albuen!

Hva er filming? Mulig det var ørlite kontakt (ikke overbevist i det hele tatt), men ikke noe i nærheten av noe som skulle tilsi en slik reaksjon. Solskjær hadde ikke klappet fortere sammen om han hadde fått ei kule i skallen. Heller tvert imot, faktisk. En overspilling så det holder.

 

 

Den glorifiserte Solskjær er langt på vei en illusjon, kamuflert ved et uskyldig barneaktig utseende. "The Babyfaced Assasin" er en dekkende beskrivelse både på godt og vondt. For Solskjer er også på godt og vondt som folk flest.

 

En fantastisk karriere og en meget målfarlig herremann. La det bli med det sier jeg og ikke gjør han den bjørnetjenesten å gjøre han til noe han ikke er. En helgen.

Link to comment
Share on other sites

Tror det kan være greit å styre unna VG de nærmeste dagene.

 

Eller Dagbladet... 9 sider i dag (pluss leder), deriblandt 3 sider med oppsummering av alle målene hans for Man Utd.

Er litt i overkant spør du meg - selv om han selvsagt har hatt en fantastisk karriere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mang en gang nesten fått frysninger når Solskjærsangen tar av på Old Trafford. Oppmerksomheten er han vel fortjent når norgeshistoriens mest imponerende fotballkarriere nå er over, men å fremstille han som fotballens Mor Teresa blir feil. Det blir renspikket tøv faktisk. Han var en proffesjonell fotballspiller. Minst like kynisk som nestemann og han har melket sin status til siste dråpe.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...