Jump to content

We support you even more!


RockyRocastle

Recommended Posts

Upton Park mai 1995, Manchester United kjemper for seriegullet og må slå West Ham for å ha noen sjanse til å bli mestre. På Anfield taper Blackburn som er nærmeste utfordrer til det gjeve trofeet og Manchester United trenger bare et mål for å avgjøre serien til sin fordel. Ludek Miklosko i West Ham målet har en utrolig ettermiddag og Andy Cole bommer og bommer. Blackburn blir mester og United taper utrolig nok gullet etter en forferdelig pinlig ettermiddag der de spiller 1-1 mot et nedrykksklart West Ham.

 

Når dommeren blåser for fulltid og fiaskoen er et faktum er det en ting man hører fra Manchester United fansen bak det ene målet; WE SUPPORT YOU EVEN MORE, WE SUPPORT YOU EVEN MORE runger på Upton Park. Hva? United har akkurat gitt tittelen til Blackburn som er så dårlig at de ikke klarte å gjøre sin jobb med å vinne sin kamp på Anfield. Fansens reaksjon er at ”vi støtter dere enda mer”, ”vi blir enda mer glad i dere etter dette”. Fantastiske scener utspiller seg på Upton Park.

Elendigheten slutter ikke der:

 

And as United fans thought their share of misery was over, there was controversy over the close season as the sales of Mark Hughes, Paul Ince and Andrei Kanchelskis were announced for a combined total of £14million. The fans' frustration was compounded when the new season approaching without a major signing, and increasing doubt surrounded the future of Éric Cantona; he was linked with a move to join Paul Ince at Inter Milan.

 

Juni 2007, en annen storklubb i engelsk fotball virker i full oppløsning etter en serie uheldige hendelser.

 

Henry har i dag signert for Barcelona, vi har to middelmådige sesonger bak oss og fremtiden virker i beste fall ustabil som det så pent heter. David Dein er borte og Arsene Wenger virker som om han teller på knappene.

 

På den andre side har vi Englands flotteste stadion og et av de mest spennende lagene som noen gang har satt sine unge bein på engelsk jord.

 

Vi er i kjelleren, ingen tvil om det. Jeg ser at vi i dag har store utfordringer foran oss og jeg er pr i dag svært usikker på hvordan dette vil gå, men:

 

Mitt kjære Arsenal skal uansett vite en ting; We support you even more!! 11 august skal jeg sitte der klam i hendende og vondt i magen. Jeg skal lide meg gjennom tåpelige utsagn fra Dag Solheim og håpløse kommentatorer. Jeg skal sitte på kanten av stolen og kjenne at jeg brenner for seier og sette stuen i brann når vi legger på i målprotokollen. Jeg skal gjøre mine daglige rutiner på kampdager og la kroppen sitre av spenning. Jeg skal komme over til Emirates 3-4 ganger i løpet av sesongen og heie dere fram. Jeg skal være kanon på Stella og Budweiser og brøle ut i Londonluften. Jeg skal preike fotball med ukjente på The Rocket og handle for X antall pund i butikken. Jeg lover at jeg også skal ta den tatoveringen min kone og datter alltid har sagt at jeg ikke tør å skaffe meg.

 

Alt dette skal jeg gjøre fordi Arsenal har vært livet mitt så lenge, fordi jeg har vært med på magiske kvelder og forrykende ettermiddager i 20 år. Anfield, Wembley, Parken, Highbury, Rocastle, Adams, Bergkamp, Wright, Graham, Henry, Vieira, Pires, 49 unbeaten var oppturene. Nayim, Owen, Linighan, Paris osv var de få nedturene. Reisen så langt har vært utrolig, minnene er magiske. Jeg venter i spenning på fortsettelsen, kjenner jeg Arsenal rett er det mye å glede seg til.

 

Jeg skal le , skrike, grine og brøle, jeg skal ofre det jeg kan. Uansett hvem som drar på seg skjorten skal jeg hylle og backe. Har du på deg drakten er du en av de beste 11 spillerne i verden, de 5 på benken er selvfølgelig på de neste plassene. La oss dra til Anfield, WHL og Old Trafford med mål om å bite skikkelig fra oss!! Kanskje vi kan sende noen slengkyss til Barcelona og spørre; Are you watching, are you watching??

 

Dersom vi havner i trøbbel neste sesong og det ikke går vår vei i det hele tatt. Om jeg må gå ut av en pub i den kalde novembernatten vel viten om at det ikke blir gull, tidlig exit fra Champions League og diverse andre forferdelige ting skal mitt kjære Arsenal vite en ting:

 

We support you even more..

 

PS, sesongen etter vant Manchester United The Double..

Link to comment
Share on other sites

Oppløftende med noe annet enn dommedag og "selvfølgelighetskultur" i disse tider. Selvsagt blir det hvileløs vandring og ytterst på stolsetet, slik det alltid har vært. Jeg er sterk i troen stadig vekk, som jeg har vært det i 37 år nå. GI GASS!!

Link to comment
Share on other sites

Beste innlegget så langt etter overgangen. Ingen tvil om at det er sant heller! Det er i slike tider man ser hvem som er skikkelige supportere. Og man blir sterkere sammen når man må stå samlet for å overleve motgangen.

 

Ooh to, Ooh to be, Ooh to be a GUNNER!

Arsenal, we'll always love you!

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at kjærligheten til klubben blir sterkere etter slike hendelser. Samt at lysten på å slå tilbake mot kritikerne blir sterkere. Jeg er pessimistisk av natur når det kommer til fotball, men det er ingenting jeg ønsker mer i verden enn at mine kritiske ytringer skal bli gjort til skamme, og at Arsenal igjen kan ta steget til topps i Premier Leauge, og kanskje for første gang ta steget helt til topps i Champions Leauge.

 

Selv om det ser mørkt ut for tiden, gleder jeg meg til sommeren er over, og sesongen sparkes igang. Sommeren er den verste tiden for oss fotballfanatikere. Kunne vi bare gjort som bjørnen gjør på vinterstid, og gått i hi :(

 

Som Chaz sier: Once a Gooner, always a Gooner. Akkurat der kunne vi ikke vært mer enig Jørn :)

Link to comment
Share on other sites

Meget bra! Kunne ikke ha vert meir enig. Pulsen kommer å være i 240 ved sesongstart, håpet om gull vil alltid leve, og en skal ikke se bort fra at det vil stå en ny pokal i skapene etter sesongslutt, tro det eller ei, men det har faktisk skjedd større under før.

Link to comment
Share on other sites

Nydelig innlegg, som passer perfekt i tiden vi er inne i! Det er nå man virkelig viser at man er glad i klubben, og gir sin støtte! Å støtte et lag i medgang er bra for å holde moralen oppe, men å støtte et lag i motgang er viktig for å få medgang!!

Link to comment
Share on other sites

Jo, kjærligheten til klubben rokkes ikke av dette. Men nettopp fordi man har slike sterke kjærlighetsbånd til klubben er det ekstra frustrerende at klubben selv ikke klarer å ta mer grep om begivenhetene. Det virker ihvertfall som om regien nå er overlatt vel mye til tilfeldighetene, og det er vanskelig å forholde seg til. Det kan godt hende det var riktig å sende Dein på dør, det kan godt hende det var riktig å selge Henry nå, men det virker ikke som om dette var særlig planlagte begivenheter, og det er det som gjør meg mest betenkt og bekymret. Nettopp fordi jeg er så glad i klubben. Tilfeldigheter kan man aldri gardere seg fullstendig mot, men jeg synes ikke det virker som klubbledelsen er særlig flinke til å eliminere de tilfeldighetene man faktisk kan ha herredømme over. Nå tror jeg nok klubben etterhvert lander på beina også etter dette, selv om nedslaget kommer til å bli noe ustøtt. Klubben er for solid til å rakne over natta, og har ryggrad så det holder. Likevel sitter jeg igjen med følelsen av at hele Dein-Henry prosessen har vært unødvendig, og burde vært unngått, selv om det ironisk nok kan vise seg at salget av Henry kunne forsvares rent sportslig på sikt, og Deins fremgangsmåte med hensyn på en eventuell overtakelse var "uakseptabel".

Link to comment
Share on other sites

 

Som Chaz sier: Once a Gooner, always a Gooner. Akkurat der kunne vi ikke vært mer enig Jørn B)

 

Kim: Selv om vi er uenige i mangt og meget, så er vi nok særdeles enige i det mest essensielle; nemlig forholdet til verdens beste klubb. Og det er DET som teller! ;)

Link to comment
Share on other sites

Herlig RockyRocastle! En veldig aktuell topic som du påpeker og sinnsykt bra skrevet med gode eksempler! B) Enn sann supporter er en supporter som støtter laget sitt i oppturer men ikke minst også nedturer. De som har fallt av,faller av losset nå etter noen ikke-helt-der-oppe sesonger er ikke sanne goonere og de trenger man ikke. Selv om vi, usannsynlig som det høres ut, ikke får feira st.totteringhamsday en gang i fremtiden, skal vi stå bak laget vårt og støtte det 110 %! Den dag Wenger forlater oss og vi påfølgende sesong havner på 12 plass, skal vi kysse logoen og likevell se like mye fram til hver eneste lørdag som alle nå gjør.

 

Gooner til grava!

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi, usannsynlig som det høres ut, ikke får feira st.totteringhamsday en gang i fremtiden, skal vi stå bak laget vårt og støtte det 110 %!

 

Haha...hva er det du snakker om?? St. Totteringhams's Day kommer hvert år ;) De kan ta bort Gro-dagen, de kan ta bort jul og påske, men én høytidsdag forsvinner aldri B)

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi, usannsynlig som det høres ut, ikke får feira st.totteringhamsday en gang i fremtiden, skal vi stå bak laget vårt og støtte det 110 %!

 

Haha...hva er det du snakker om?? St. Totteringhams's Day kommer hvert år ;) De kan ta bort Gro-dagen, de kan ta bort jul og påske, men én høytidsdag forsvinner aldri :D

 

hehe.. bra sagt :D stötter den fult ut ;) bra ınnlegg av traastarter og btw

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi, usannsynlig som det høres ut, ikke får feira st.totteringhamsday en gang i fremtiden, skal vi stå bak laget vårt og støtte det 110 %!

 

Haha...hva er det du snakker om?? St. Totteringhams's Day kommer hvert år ;) De kan ta bort Gro-dagen, de kan ta bort jul og påske, men én høytidsdag forsvinner aldri :D

 

hehe.. bra sagt :D stötter den fult ut ;) bra ınnlegg av traastarter og btw

 

Hva er St. totteringsham day? (Flau)

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi, usannsynlig som det høres ut, ikke får feira st.totteringhamsday en gang i fremtiden, skal vi stå bak laget vårt og støtte det 110 %!

 

Haha...hva er det du snakker om?? St. Totteringhams's Day kommer hvert år ;) De kan ta bort Gro-dagen, de kan ta bort jul og påske, men én høytidsdag forsvinner aldri :D

 

hehe.. bra sagt :D stötter den fult ut ;) bra ınnlegg av traastarter og btw

 

Hva er St. totteringsham day? (Flau)

Det er vel den dagen da Tottenham ikke kan gå forbi Arsenal på Tabellen ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Alt dette skal jeg gjøre fordi Arsenal har vært livet mitt så lenge, fordi jeg har vært med på magiske kvelder og forrykende ettermiddager i 20 år. Anfield, Wembley, Parken, Highbury, Rocastle, Adams, Bergkamp, Wright, Graham, Henry, Vieira, Pires, 49 unbeaten var oppturene. Nayim, Owen, Linighan, Paris osv var de få nedturene. Reisen så langt har vært utrolig, minnene er magiske. Jeg venter i spenning på fortsettelsen, kjenner jeg Arsenal rett er det mye å glede seg til.

 

Først, RockyRocastle: et herlig innlegg som får en til å gjøre det en aller helst bør gjøre i den situasjonen vi er i nå - nemlig se fremover! Utrolig mange roper om krise, og et Arsenal som faller sammen. Jeg tror ikke det, og vi så noe av grunnen i fjor. Vi har ungutter som er blant de yppperste talentene verden har pr i dag. Merida og Denilson tror jeg begge vil kunne få sine muligheter i år, Bentdner likeså. Jeg gleder meg til å se disse gutta briljere mot en del av de svindyre kjøpene til spurs, pool, united og chelsea. Vi så det i ligacupen ifjor, og vi vil se det igjen i år, men denne gang også i ligaen. Cesc gidder jeg ikke nevne i samme åndedrag, han er forbi talentstadiet i alder av tyve. Her hjemme sitter "ekspertisen" og snakker om talentfulle spillere når spillerne er tjuefem. Hallo!? Da skulle de slått til for lenge siden!

 

Rosicky vil gi oss en helt annen sesong, Hoyte/Eboue og Clichy vil gi oss masse punch på kantene. Og sist, men ikke minst, tror jeg vi vil komme til å se en Robin slå ut i virkelig full blomst. Jeg blir ikke forundret om han nærmer seg Bergkamp-nivå neste år... Hvis disse gutta får en flying start på sesongen er alt mulig! Ikke se bort fra at samholdet blir av typen "Vi skal faen meg vise resten av verden at vi kan uten Henry!". Og med serieledelse etter ti kamper (hehe) får de trua, de blir en sammensveiset gjeng, og der United hadde sine Busbybabes vil vi få våre Wengerbabes. Og drar Wenger når ungutta viser at de er best i landet?

Neppe!

 

ÅÅhhh - kan vi ikke bare skippe sommeren? Kom august, du skjønne milde :D

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi, usannsynlig som det høres ut, ikke får feira st.totteringhamsday en gang i fremtiden, skal vi stå bak laget vårt og støtte det 110 %!

 

Haha...hva er det du snakker om?? St. Totteringhams's Day kommer hvert år :P De kan ta bort Gro-dagen, de kan ta bort jul og påske, men én høytidsdag forsvinner aldri :D

 

ja ok da, hehe :P noen som forresten har noen dato på tidligste st.totteringhmsday??

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi, usannsynlig som det høres ut, ikke får feira st.totteringhamsday en gang i fremtiden, skal vi stå bak laget vårt og støtte det 110 %!

 

Haha...hva er det du snakker om?? St. Totteringhams's Day kommer hvert år :) De kan ta bort Gro-dagen, de kan ta bort jul og påske, men én høytidsdag forsvinner aldri ;)

 

hehe ok da ;) noen som forresten har en dato på tidligste st.totteringhamsday?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...