Jump to content

Håvard Nordtveit


pacman

Recommended Posts

  • Replies 426
  • Created
  • Last Reply

Så innslag på TV2-sporten om dette nå at Arsenal har gitt FKH 3 dager å bestemme seg.

Virker som det er en "take it og leave it" situasjon da.

 

Gutten vil jo til Arsenal. De er utrolig kjipe hvis de nekter han å reise syns jeg.

Link to comment
Share on other sites

Altså, som jeg sa tidligere.. Fk Haugsund har en tendens til å være LITT for arrogante i slike saker..

Kanskje de vil tvinge frem mest mulig penger av unggutten, forstålig nok. Men de må også tenke på sitt eget rykte. Ødelegger for ett stort talent som har ytret sitt ønske om å få komme til Arsenal. Hvor mange unge talenter vil prøve seg i FKH da? Spesielt når Viking og Brann ikke er så langt unna. De har iallefall solgt spillere til utlandet før!

Link to comment
Share on other sites

Syns også at FKH har virka ganske så klønete i enkelte overgangs sakar, spesielt ved Grindheim og Jan Kjell Larsen.

Tydelig at Wenger har gitt eit "take it or leave it" tilbod til FKH som han meiner er godt nok. Virker merkelig at dei ikkje godtar, når Nordtveit har gitt uttrykk for at han vil til Arsenal.

Wenger sitt tilbod kan då vel ikkje ha vore SÅ dårleg?

Link to comment
Share on other sites

OK Chaz, jeg tror på deg. Men er mange talenter rundt omkring i verden, mange av dem allerede i Arsenal. En slik prislapp for en 16-åring er rett og slett rimelig drøyt. De burde også høre litt på spillerens ønske.

 

Uansett, så nettop sporten, Wenger sa at de ikke ville endre budet sitt, og at heller Haugesund måtte akeptere gitt bud.

Link to comment
Share on other sites

Wenger sender skriftlig bud .....

 

HÅvard sier jo selv at han vil til Arsenal ! Håper FKH sier ja ! Wenger høyner ikke budet, men sier at de bør takke ja til 20 mill.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var klubbdirektør i FKH ville jeg i alle fall ikke gitt han til en endestasjon som Arsenal ønsker å være for kun 20 mill toppen. Jeg ville mye heller solgt han til en TL-klubb med en stor prosentandel med videresalg og utdanningskompensasjon. Dere andre må jo klare å se denne saken uten tykke tykke Arsenal-briller. En hypotese over hva som aøternativt kan skje: Nordtveit går til Brann for totalt ti millioner, avtalen innebærer 30% av en evt. videresalgsum. FKHS konto: 10 mill. Etter flere år med lite spilletid slår Nordtveit virkelig gjennom som 20åring i 2011. Han spiller fortsatt kjempebra og i sommervinduet 2012 nekter han å signere ny kontrakt med Brann med halvannet år igjen av kontrakten. Budrunden mellom klubber som Chelsea og Liverpool (Skamrike klubber) går og Chelsea får tilslutt spilleren på en pris av ca 100 mill. FKHs konto: 10mill + 30mill + 10 mill i utdanningskompensasjon= 50 mill. Til dette tidspunktet har de 20 mill som FKH kanskje fikk av Arsenal økt tett oppimot tredve pga av renter. Likevel var mitt moderate prisforslag ved et salg om fire-fem år gjennom en annen klubb mye mer lønnsomt for FKH.

 

Ikke misforstå, en nordmann i Arsenal hadde vært sinnsykt fett det. Men dere må se realitetene i spillermarkedet og skjønne at FKH må forsvare sine egne interesser. Dessuten så er jeg slettes ikke sikker på om Arsenal allerede er den beste utviklingsarenaen. jeg tror nok denne spilleren skulle fått prøvd seg i en Tippeligaklubb litt først. Utrolig trist for norsk fotball at talent etter talent rømmer til utlandet fordi de norske klubbene ikke følger klubber som LYn, Start og Odd med å gi unge fremadstormende talenter tillit, om ikke annet tillit til å være i troppen.

Link to comment
Share on other sites

Budrunden mellom klubber som Chelsea og Liverpool (Skamrike klubber) går og Chelsea får tilslutt spilleren på en pris av ca 100 mill. FKHs konto: 10mill + 30mill + 10 mill i utdanningskompensasjon= 50 mill. Til dette tidspunktet har de 20 mill som FKH kanskje fikk av Arsenal økt tett oppimot tredve pga av renter.

 

 

Når så du sist en nordmann bli solgt til en utenlandsklubb for 100 mill? Inflasjonene er heller ikke sterk nok (heldigvis) til at dette regnestykket ditt er en god nok grunn.

En norsk 16 åring er IKKE verdt mer enn 20 mill NOK. Det er ingen garanti at han blir noen form for hit i det hele tatt? Det er bare et fåtall av alle talenter som slår til. Og absolutt ingenting tilsier at spilleren blir bedre og utvikler seg sunnere ved å spille 4 år i de to øverste norske divisjonene.

 

Som du sier, jeg forstår FKH - de ønsker selvfølgelig mest mulig penger. Men her ønsker altså spilleren seg til en annen klubb, samtidig som denne klubben tilbyr en meget god sum. JEg tror de eneste som ikke taper nevneverdig på at dette salget evt havarer er Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

- Regner med det ordner seg

 

Håvard Nordtveits agent, Jim Solbakken, tror Nordtveit er Arsenalspiller når Arsenal starter sessongoppkjøringen. Etter ti år i bransjen, er dette noe av de bedre tilbudene han har sett, og det skal mye til for at dette går i vasken for Arsenal og Nordtveit. Hovedpersonene selv ønsker seg til oss, og det er ingen andre klubber inne i bildet, heldigvis.

 

Til Veginho: lukter FM lang vei av den tankegangen. Hvis det scenariet noen gang inntreffer skal jeg bli den første som hopper til månen. Hverken Brann eller Rosenborg har råd til 10 mill for en 16-åring. Jeg tror heller ikke Nordtveit er særlig higen på å spille for verken Mjelde eller Tørum. Spesielt ikke etter Wenger personlig har vært i Haugesund for å kjøpe han.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var klubbdirektør i FKH ville jeg i alle fall ikke gitt han til en endestasjon som Arsenal ønsker å være for kun 20 mill toppen. Jeg ville mye heller solgt han til en TL-klubb med en stor prosentandel med videresalg og utdanningskompensasjon. Dere andre må jo klare å se denne saken uten tykke tykke Arsenal-briller. En hypotese over hva som aøternativt kan skje: Nordtveit går til Brann for totalt ti millioner, avtalen innebærer 30% av en evt. videresalgsum. FKHS konto: 10 mill. Etter flere år med lite spilletid slår Nordtveit virkelig gjennom som 20åring i 2011. Han spiller fortsatt kjempebra og i sommervinduet 2012 nekter han å signere ny kontrakt med Brann med halvannet år igjen av kontrakten. Budrunden mellom klubber som Chelsea og Liverpool (Skamrike klubber) går og Chelsea får tilslutt spilleren på en pris av ca 100 mill. FKHs konto: 10mill + 30mill + 10 mill i utdanningskompensasjon= 50 mill. Til dette tidspunktet har de 20 mill som FKH kanskje fikk av Arsenal økt tett oppimot tredve pga av renter. Likevel var mitt moderate prisforslag ved et salg om fire-fem år gjennom en annen klubb mye mer lønnsomt for FKH.

 

Ikke misforstå, en nordmann i Arsenal hadde vært sinnsykt fett det. Men dere må se realitetene i spillermarkedet og skjønne at FKH må forsvare sine egne interesser. Dessuten så er jeg slettes ikke sikker på om Arsenal allerede er den beste utviklingsarenaen. jeg tror nok denne spilleren skulle fått prøvd seg i en Tippeligaklubb litt først. Utrolig trist for norsk fotball at talent etter talent rømmer til utlandet fordi de norske klubbene ikke følger klubber som LYn, Start og Odd med å gi unge fremadstormende talenter tillit, om ikke annet tillit til å være i troppen.

 

 

Jeg vet ikke hva som står i tilbudet, men regner kanskje med de har lagt inn ønske om en videresalgsprosent som tilkjennes FKH?

Det er ihvertfall et rimelig krav fra dem, men å begynne å presse ut mest mulig og hindre gutten i å reise syns jeg er feil.

Hvem vet, kanskje blir han lånt ut til Norge om et par år?

 

Som 16-åring og en spiller i Adeccoligaen syns jeg ikke de skal gå for noe større summer. Heller ikke til norske klubber.

 

Hvis han er så stort talent som alle sier, skal vi ikke se bort fra at han evt. spiller en god del kamper i PL om et par år.

 

Ikke rart eksporten fra Norge er sterkt redusert når norske klubber opererer med så høye priser.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig trist for norsk fotball at talent etter talent rømmer til utlandet fordi de norske klubbene ikke følger klubber som LYn, Start og Odd med å gi unge fremadstormende talenter tillit, om ikke annet tillit til å være i troppen.

 

"Rømmer" landet? Hmmmmm...... Når man ser hvilket "halm og møkk" norske klubber kjøper fra utlandet, så er det muligens ikke så rart at norske stortalent faktisk stikker utenlands. RBK - FFK, var det 15 utlendinger vi så utpå der? Og ikke kom og si at det ikke finnes talenter i Norge som er på høyde med enkelte av disse utendlandske lykkejegerne.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig trist for norsk fotball at talent etter talent rømmer til utlandet fordi de norske klubbene ikke følger klubber som LYn, Start og Odd med å gi unge fremadstormende talenter tillit, om ikke annet tillit til å være i troppen.

 

"Rømmer" landet? Hmmmmm...... Når man ser hvilket "halm og møkk" norske klubber kjøper fra utlandet, så er det muligens ikke så rart at norske stortalent faktisk stikker utenlands. RBK - FFK, var det 15 utlendinger vi så utpå der? Og ikke kom og si at det ikke finnes talenter i Norge som er på høyde med enkelte av disse utendlandske lykkejegerne.

 

Det er helt riktig Chaz, men samtidig kan jeg forstå norske klubber; Tarek verdsatt til 40 mill, Håvard Nordtveit til muligens over 20 mill, noe som står i stor kontrast til f. eks. Sappara til Rosenborg for 10 mill, Scharner til Brann for 5 mill.

Link to comment
Share on other sites

Viss dere har lest i vg i dag så står det på side 9 i sporten at Håvard er sur etter FKH's pengekrav !

Link to comment
Share on other sites

Eg var kanskje litt rask med å fastslå at Håvard vart Arsenal spelar forrige dagen men håpar dette ordnar seg til det beste for alle tre partar. Her er nokre interessante artiklar frå Haugesund Avis:

 

http://www.h-avis.no/article/20070613/SPOR...3003/1013/SPORT

http://www.h-avis.no/article/20070613/SPOR...0038/1013/SPORT

http://www.h-avis.no/article/20070613/SPOR...0022/1013/SPORT

 

Nils Johan Semb meiner at Håvard Nordtveit er europas beste midtstoppar i si aldersgruppe!

Link to comment
Share on other sites

Viss dere har lest i vg i dag så står det på side 9 i sporten at Håvard er sur etter FKH's pengekrav !

Leste akkurat om det samme!

 

(Lest fra VG idag)

Skarsfjord (FKH trener) holder seg unna hele diskusjonen.

Som trener vil han beholde Håvard, men innrømmer at han tror unggutten selges til Arsenal om kort tid.

 

Ser også at Semb skryter voldsomt, at han er Europas beste stopper i sin klasse, han er rask, fysisk og ferdighetsmessig bra! Så håper inderlig vi får en nordmann til klubben.

 

Nordtveit selv:

FKH priser meg uforståelig høyt.

Det gjør meg temmelig sur, for jeg føler meg klar til å dra til Arsenal.

Men prislappen de setter er altfor høy, og gjør det vanskelig.

 

FKH må skjønne at de ikke kan beholde han!

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg tror ikke arsenal øker budet sitt fra 1.8mill pund som er utgangs-summen. Det er egentlig uforsvarlig å gå så mye høyere - siden han er bare 16 og man ikke vet om han takler det å gå til england så tidlig.

 

Men liker å se at vi muligens får en nordmann til klubben - det betyr mye for oss norske goonere :D

 

Også må jeg si jeg likte å se at Wenger har fått tilgang på £40 mill. Også håper jeg han faktisk bruker dem og skaffer noe stort, istedefor 3-4 unggutter ingen kjenner til og "sparer" 30mill av de 40. Men time wil show :D ( Jeg sier bare bring on Trezeguet og/eller Eto'o/Torres! )

Link to comment
Share on other sites

Budet som skulle ha vært på 31 mill ble avkreftet av Jim Solbakken (agenten til Nordtveit). Samme budet står til fredag.

 

 

Ja det vil vise seg det om han Jim lyver eller ikke. uansett er 21 milll ganske mye for en for en norsk 16 åring uansett.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...