Jump to content

Drar Wenger?


hermz

Wenger forsvinner?  

93 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Wenger har jo ikke signert ny kontrakt, flere av spillerne går hvis Wenger drar!

Det er negativt... Men jeg er litt usikker om han blir, isåfall hvem skal bli han's arv tager?

Vet ikke! Fordi Wenger er jeg så vant med, så ser ikke på noen andre kandidater til trener jobben.

 

Håper og tror at Wenger blir!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Jeg tror Wenger blir. Kan ikke helt se for meg at Wenger ønsker å se det han har bygget opp bli revet ned på null komma niks (hvis mange gjør alvor av å forsvinne hvis Wenger drar).

 

Wenger blir, Henry blir, Cesc blir og Arsenal vinner gull neste sesong! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Wenger blir. Kan ikke helt se for meg at Wenger ønsker å se det han har bygget opp bli revet ned på null komma niks (hvis mange gjør alvor av å forsvinne hvis Wenger drar).

 

Wenger blir, Henry blir, Cesc blir og Arsenal vinner gull neste sesong! :)

En god løsning ;)

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikker om wenger går, men som sakt han kan ikke gå enda ! Han elsker å utvikle unge og vinne trofeer med dem ! Det jeg tror er at han blir til neste sessong viss han vinner et per trofeer med "guttene" han har trent opp så har han nådd målet sitt, tror ikke han går før det målet er i boks (viss ikke det tar årevis uten trofee vell og merke) !

Link to comment
Share on other sites

Husker jeg ikke feil...ventet Wenger til siste øyeblikk før han signerte foorige kontrakt også.

Tror definitivt ikke Wenger går.

Her tror jeg du har helt rett mmaelan. Hvis dette stemmer så må jeg si det hadde vært betraktelig smartere av Wenger å gi litt klarere signaler om hans egen fremtid relativt raskt. Som Henry sier så er det liten tvil om at det er endel uro i klubben etter at Dein forlot skuta. Hadde Wenger godt ut å sagt at han blir ville dette uten tvil skapt ro i endel spekulasjoner og spillergruppen generellt.

Link to comment
Share on other sites

Husker jeg ikke feil...ventet Wenger til siste øyeblikk før han signerte foorige kontrakt også.

Tror definitivt ikke Wenger går.

 

Her tror jeg du har helt rett mmaelan. Hvis dette stemmer så må jeg si det hadde vært betraktelig smartere av Wenger å gi litt klarere signaler om hans egen fremtid relativt raskt. Som Henry sier så er det liten tvil om at det er endel uro i klubben etter at Dein forlot skuta. Hadde Wenger godt ut å sagt at han blir ville dette uten tvil skapt ro i endel spekulasjoner og spillergruppen generellt.

 

Men så var det dette med fransk arroganse og stolthet da.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner at Wenger er misfornøyd med at Dein forlot klubben, men i hvilken annen klubb hadde han fått så frie tøyler? Hvor ellers blir han "hyllet" av fansen selv om laget kommer på en svak 4-plass?

 

Real Madrid har blitt nevnt, Barcelona, Milan og andre italienske klubber og det franske landslaget har blitt nevnt. Men sannheten er vel at Wenger aldri hadde fått den støtten og tilliten han har fått i Arsenal. Både hos spillerne, ledelsen og ikke minst fansen.

 

Sesong etter sesong har vi sagt "Wenger knows" og at han alltid har en baktanke når han henter en 16 åring fra Spania og gang etter gang har han truffet på sine forutsetninger og de eminente kjøpene, men til gjengjeld har han solgt noen storheter som Pires, Overmars osv.

 

Wenger blir i Arsenal..=)

Link to comment
Share on other sites

Men så var det dette med fransk arroganse og stolthet da.

 

Ja, det er klart at den franske arrogansen har klare negative sider også. Det er ikke alltid du får inntrykket av at Henry og Wenger har stor innsikt når de uttaler seg i hytt og pine. Henry gikk vel ut i høst og sa at man måtte regne med Arsenal i tittelkappløpet. Jeg ser overhodet ingen positiv effekt av det. Det er engang sånn at det laget med flest poeng utifra hva de gjør på banen vinner ligaen. Wenger gikk vel ut å snakket om finale i CL før vi møtte PSV. Alle vet jo hvor rævva det gikk og fra et synspunkt utenfor var nok dette veldig morsomt. Å lage høyere forventninger er bare negativt, det skaper negativt press i stedet for at spillerne kan føle seg litt underdog og skl utpå den Reebok-stadionet å overraske med å ta tre poeng.

 

Jeg tror Wenger blir i Arsenal. Så lenge vi ikke vinner noe neste år så signerer han og videre kontrakt. Skulle han lede laget til serie- eller mesterliga-gull tror jeg kanskje han tenker: Mission completed, nå vil jeg prøve å vinne VM med Frankrike.

 

Jeg er litt usikker, men jeg mener å huske at Wenger gikk ut å sa at de siste kampene denne sesongen var forbereredelse til den neste. Han hadde vel ikke sagt dette om han ville dra. Dette er i så tilfellet et veldig positivt utspill. Litt rart synes jeg det da er at ManUs trener som var opptatt med CL, PL og FA-cup i dette overgangsvinduet har gjort tre forsterkninger for neste sesong og dermed 300% flere forsterkninger enn Wenger. Dog, Wengers forsterkning er vel ikke for neste år, men året to år etter det og året etter det igjen. Tror Wenger vi har vunnet neste års lig allerede? eller tatt sølv? eller tatt CL-plass?

 

Klart vi må tenke langsiktig men hvis vi alltid gjør kun det så blir vi bare et lag som utvikler spillere, og det er det vel ingen som vil.

 

Edit:Wenger blir, iaf et år. Etter det vil han kanskje heller tenke seg jobb som sjef for et landslag, tross at alle hans beste egenskaper det ikke er bruk for der. En dreven taktiker har han vel aldri vært(Kampsituasjon).

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det lages tråder i hytt og pine om at Wenger skal gå. Wenger har ikke sagt noe som tyder på at han skal forlate Arsenal i sommer. Neste sommer er en annen sak ettersom kontrakten hans går ut da, men han forlater IKKE Arsenal i sommer.

 

Wenger har sagt som nevnt ovenfor at de siste kampene av forrige sesong var forberedelse til neste sesong. Han har også sagt at han skal ansette "fotball direktør" i løpet av sommeren. Han nevte vel noe også om at han føler at Arsenal må tilbake i tittel kampen neste sesong og at han neste sesong ser hvor mye han klarer å løfte dette laget. Skulle han feile så kanskje han føler at han ikke klarer å ta laget noe videre og at med tanke på at kontrakten da går ut neste sommer så føler han kanskje at det vil være nok og overlate roret til noen andre. Hvem vet.

 

Wenger har heller aldri brutt en kontrakt og har sagt dette flere ganger. Han sa også at det var trist at Dein forlot klubben og et stort tap, men at det ikke hadde noe å si for Wenger i forhold til at han ble i klubben eller ikke.

 

I dag skriver vi 8.juni. Det er over TO MÅNEDER til seriestart og vi supportere surver over det ene og andre. Jeg syns vi skal slappe av litt og heller surve etter at sommeren er over, fordi da kan vi bedømme om sommeren har vært positiv eller negativ.

 

Vi av alle burde kjenne godt til "silly season" med tanke på alle ryktene som tidligere har vært spesielt med Vieira, men også med andre spillere. Jeg er helt sikker på at når vi skriver seriestart, så har Arsenal et veldig solid lag og er klare for å kjempe hardt om en topp plassering.

 

Vi har jo gått sesonger tidligere under Wenger hvor vi ikke har vunnet serien etc, men så har han slått tilbake med seriegull og cupgull. Wenger vet hva som trengs og han har nok helt sikkert noen smarte ess i ermet.

 

Gi i hvertfall klubben litt mer tid på seg til å vurdere om det blir noen sommerkjøp og glem alle disse dumme ryktene. Vi kan surve hvis spillere offisielt er solgt, men som Henry sier i sine intervjuer. For nå er han Arsenal spiller. Han er Arsenal sin eiendom i dag, og la oss glede oss over det. Skulle han bli solgt så får vi heller ta sorgene da, og ikke nå.

 

Nyt sommeren nå og vær positive frem mot en ny sesong! Ingen spillere er større enn klubben, selv ikke Henry. ;) Arsenal lever videre no matter what!

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ingen som frykter at Wenger skal forlate oss i sommer. Det er snakk om hva som eventuelt skjer til neste sommer. Jeg er iallefall ikke 100% sikker på om Wenger forlenger kontrakten utover kommende sesong. Men det vil tiden vise.

 

Jeg er mer bekymret for den uroen som er i klubben. Greit nok at pressen vrir og vender på ting, for å selge aviser, men en ting er sikkert, og det er at ting ikke er i skjønneste orden.

 

Det er her jeg mener Wenger svikter. Hvis Wenger har noen som helst intensjon om å bli i Arsenal utover kommende sesong, så burde han signere kontrakten nå. Deretter burde han kjøpe ett par spillere som styrker laget nå, og ikke om 5 år. Dette tror jeg vil være nok til å få litt mer ro rundt klubben, det vil berolige fansen, og det vil overbevise spillere som Henry, Gallas og Fabregas, at Arsenal er en klubb som satser på å vinne trofeer nå, ikke bare om 2-3 år.

 

Desverre så kommer ingen av disse tingene til å skje. Og jeg frykter at det i verste fall vil komme til å koste oss Henry.

 

Hvis Wenger skulle finne på å si at nok er nok etter kommende sesongl, så tror jeg det kommer til å sette oss en del tilbake. Vi kommer til å miste en del spillere, som føler de har mer å takke Wenger for, enn klubben Asrenal. Hvem vet, det kan kanskje være sunt også. Problemet er at vi må starte helt på nytt. Enten må vi bruke 3-4 sesonger på å bygge opp ett nytt lag, eller så må vi ut med mye penger for å bygge opp laget med en gang.

 

Det er egentlig ganske skremmende å se at Wenger's fremtid kan få så store ringvirkninger. Og akkurat det bekymrer meg. Jeg ser for meg at situasjonen vil være helt annerledes i United den dagen Ferguson takker for seg. Tror ikke det kommer til å bli en like stor storm av spillere ut av klubben, som det vil bli i Arsenal den dagen Wenger forlater oss. Det bekymrer meg at såpass mange spillere er mer knyttet til manageren enn til selve klubben.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det lages tråder i hytt og pine om at Wenger skal gå. Wenger har ikke sagt noe som tyder på at han skal forlate Arsenal i sommer. Neste sommer er en annen sak ettersom kontrakten hans går ut da, men han forlater IKKE Arsenal i sommer.

 

Wenger har sagt som nevnt ovenfor at de siste kampene av forrige sesong var forberedelse til neste sesong. Han har også sagt at han skal ansette "fotball direktør" i løpet av sommeren. Han nevte vel noe også om at han føler at Arsenal må tilbake i tittel kampen neste sesong og at han neste sesong ser hvor mye han klarer å løfte dette laget. Skulle han feile så kanskje han føler at han ikke klarer å ta laget noe videre og at med tanke på at kontrakten da går ut neste sommer så føler han kanskje at det vil være nok og overlate roret til noen andre. Hvem vet.

 

Hvis alt du skriver her faktisk er sagt, er jo det fantastisk, da kan vi avblåse denne delen av silly season allerede, medhørende et salg av Fabregas. Har du link på dette eller ¨så du det på ArsenalTV?

 

Det er flere pkt som gjør at vår tropp med akkurat de spillerne som befinner seg der nå vil gjøre en bedre sesong neste år:

-Mange fantastiske talenter har fått et til år på baken, de viktigste er: Clichy, Fabregas, Hoyte, Eboue, Djourou, vanPersie, Denilson, Diaby, Walcott etc

-Mange gode spillere som kommer fra andre fotballkulturer har vært et år i England og tilvennt seg stilen: Rosicky, Hleb, Adebayor, Baptista, Gallas(Iaf Arsenal) etc

-Spillerne er blitt hjemmevandt på Emirates, de slipper og alt maset rundt statistikker på det nye stadionet etc(Avisene skriver så mye dritt om dette at det er helt utrolig

-Spillerne vil føle at de kan slå mye mer undenifra, dette er bare positivt og jeg håper i det lengste at arrogante franskmenn personifisert i Henry og Wenger ikke ødelegger dette med håpløse utspill, mulig de er feilsitert men så lenge de ikke kommenterer emnet slipper vi alt drittet som følger med

-Vi slipper alle skadene og slitasjen som kom etter VM, vi led i særstilling mye av dette fordi vi er fattige i forhold mot klubber som CFC,ManU og Lpool, vi var også en av to klubber med flest spillere i VM

 

Flere av disse pktene gjelder og andre klubber men jeg mener at totalt sett gir det oss klart større fordeler enn de. Likevel vil jeg være skuffet den dagen overgangsvinduet er ferdig og vi ikke er klart forsterket for den sesongen som da begynner.Vi trenger forsterkninger, og da helst spillere som er vant med PL den dagen de går inn porten. Jeg vet ikke hva dere synes men det lille jeg har sett av Mikel Arteta i Everton tror jeg kanskje han er en interessant mann, men det er ikke poenget. Enten de heter Reo-Coker, Micah-Richards eller Carlos Tevez så er det viktigste at de er gode spillere som gjerne har fått ut potensialet sitt i PL.

 

Får vi langtidsskade på Toure, Fabregas, Henry mfler er vi scrued og for en europeisk toppklubb(Jeg håper de som eier Arsenal ønsker det, men er slett ikke 100% sikker) som Arsenal kan vi ikke godta det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det har blitt litt missforståelser her, Clyde. Det står tre forskjellige spørsmål her. "Drar Wenger?", "Wenger forsvinner?" og "Blir Wenger i klubben?". Det er sikkert flere som har stemt feil på grunn av det. Spørsmål 1 og 2 er forsåvidt det samme, men det siste spørsmålet er stilt motsatt, og det er ikke sikkert alle har lest det.

 

Selv stemte jeg for at Wenger blir i klubben, uten at jeg har stort å tilføye debatten.

Link to comment
Share on other sites

Wenger blir... han har jo bygd opp ett ungt, godt lag, og tror ikke at han stikker fra det uten å gjøre seg ferdig der ;) men syns det er dumt om spillerne stikker fordi wenger drar, det viser bare at de har mer lojalitet til manageren enn klubben, og jeg mener det blir for dumt... men bare lurer; OM wenger forsvinner, hvem kunne dere tenke dere da??? hadde mourinho blitt sparket fra chelski, og wenger ikke hadde jobba hos oss mer hadde jeg ikke sagt nei takk til han ;) hva mener dere???

Link to comment
Share on other sites

Men så var det dette med fransk arroganse og stolthet da.

 

Ja, det er klart at den franske arrogansen har klare negative sider også. Det er ikke alltid du får inntrykket av at Henry og Wenger har stor innsikt når de uttaler seg i hytt og pine. Henry gikk vel ut i høst og sa at man måtte regne med Arsenal i tittelkappløpet. Jeg ser overhodet ingen positiv effekt av det. Det er engang sånn at det laget med flest poeng utifra hva de gjør på banen vinner ligaen. Wenger gikk vel ut å snakket om finale i CL før vi møtte PSV. Alle vet jo hvor rævva det gikk og fra et synspunkt utenfor var nok dette veldig morsomt. Å lage høyere forventninger er bare negativt, det skaper negativt press i stedet for at spillerne kan føle seg litt underdog og skl utpå den Reebok-stadionet å overraske med å ta tre poeng.

 

Jeg tror Wenger blir i Arsenal. Så lenge vi ikke vinner noe neste år så signerer han og videre kontrakt. Skulle han lede laget til serie- eller mesterliga-gull tror jeg kanskje han tenker: Mission completed, nå vil jeg prøve å vinne VM med Frankrike.

 

Jeg er litt usikker, men jeg mener å huske at Wenger gikk ut å sa at de siste kampene denne sesongen var forbereredelse til den neste. Han hadde vel ikke sagt dette om han ville dra. Dette er i så tilfellet et veldig positivt utspill. Litt rart synes jeg det da er at ManUs trener som var opptatt med CL, PL og FA-cup i dette overgangsvinduet har gjort tre forsterkninger for neste sesong og dermed 300% flere forsterkninger enn Wenger. Dog, Wengers forsterkning er vel ikke for neste år, men året to år etter det og året etter det igjen. Tror Wenger vi har vunnet neste års lig allerede? eller tatt sølv? eller tatt CL-plass?

 

Klart vi må tenke langsiktig men hvis vi alltid gjør kun det så blir vi bare et lag som utvikler spillere, og det er det vel ingen som vil.

 

Edit:Wenger blir, iaf et år. Etter det vil han kanskje heller tenke seg jobb som sjef for et landslag, tross at alle hans beste egenskaper det ikke er bruk for der. En dreven taktiker har han vel aldri vært(Kampsituasjon).

 

Wenger har vel gang etter gang sagt at landslag er helt uaktuelt da det ikke er mulig å få et lag til å spille hans type fotball med noen få samlingsdøgn i løpet av et år. Når vi ser hvor vanskelig det er for nye spillere å gli inn i Arsenal tviler jeg på at Wenger kan klare å bygge et slagkraftig landslag over kort tid.

 

Du mener forøvrig at Henry og Wenger ikke har innsikt og at Henrys uttalelser om mulig ligagull støtter dette. Se antall poeng mellom de 5 første på tabellen, legg til skadeproblemene og kamper hvor vi i prinispp burde vunnet med mange mål. Hvor langt unna sannheten er da Henry?

 

Er du uenig i at vi lett kunne slått PSV og dermed hatt en semifinale i CL denne sesongen. Se de to kampene igjen hvis du mener resultatet er riktig utifra spill og sjanser. Wenger gjør rett i å tro på egne spillere og lagets ferdigheter. Hvis ikke kan han like gjerne slutte som manager.

 

Vi har hatt ekstrem uflaks i år og tapt kamper vi absoutt burde vunnet. Talentet i laget er udiskutabelt og med mer flyt i starten hadde vi kjempet med de to beste hele veien inn. Vi er per idag det laget med klart størt potensial. En eller to etablerte spillere i hver lagdel hadde vært ønskelig, men ingen garanti for en bedre sesong enn hva vi har hatt i år. For å vinne må man ha flyt, hell med skader og spillere med ekstremsesonger. 2 år uten sølvtøy er ikke allverden med tanke på at vi til tider har spilt utrolig god fotball med rent juniorlag.

 

 

Det er vel ingen som frykter at Wenger skal forlate oss i sommer. Det er snakk om hva som eventuelt skjer til neste sommer. Jeg er iallefall ikke 100% sikker på om Wenger forlenger kontrakten utover kommende sesong. Men det vil tiden vise.

 

Jeg er mer bekymret for den uroen som er i klubben. Greit nok at pressen vrir og vender på ting, for å selge aviser, men en ting er sikkert, og det er at ting ikke er i skjønneste orden.

 

Det er her jeg mener Wenger svikter. Hvis Wenger har noen som helst intensjon om å bli i Arsenal utover kommende sesong, så burde han signere kontrakten nå. Deretter burde han kjøpe ett par spillere som styrker laget nå, og ikke om 5 år. Dette tror jeg vil være nok til å få litt mer ro rundt klubben, det vil berolige fansen, og det vil overbevise spillere som Henry, Gallas og Fabregas, at Arsenal er en klubb som satser på å vinne trofeer nå, ikke bare om 2-3 år.

 

Desverre så kommer ingen av disse tingene til å skje. Og jeg frykter at det i verste fall vil komme til å koste oss Henry.

 

Hvis Wenger skulle finne på å si at nok er nok etter kommende sesongl, så tror jeg det kommer til å sette oss en del tilbake. Vi kommer til å miste en del spillere, som føler de har mer å takke Wenger for, enn klubben Asrenal. Hvem vet, det kan kanskje være sunt også. Problemet er at vi må starte helt på nytt. Enten må vi bruke 3-4 sesonger på å bygge opp ett nytt lag, eller så må vi ut med mye penger for å bygge opp laget med en gang.

 

Det er egentlig ganske skremmende å se at Wenger's fremtid kan få så store ringvirkninger. Og akkurat det bekymrer meg. Jeg ser for meg at situasjonen vil være helt annerledes i United den dagen Ferguson takker for seg. Tror ikke det kommer til å bli en like stor storm av spillere ut av klubben, som det vil bli i Arsenal den dagen Wenger forlater oss. Det bekymrer meg at såpass mange spillere er mer knyttet til manageren enn til selve klubben.

 

Det virker som om du mener at Wenger aldri henter spillere som styrker laget. I mine øyne har han gjort dette hver år så lenge han har vært manager. Senest i fjor med TR og WG. Forventer du virkelig at han skal hente en verdensstjerne hvert år? Ingen garanti for at slike spillere lykkes. Se på Chelsea med Ballack, Sheva, Crespo etc. Ut i fra det du skriver tipper jeg at du hadde danset rundt etter en signering av en slik spiller. Er ikke like sikker på at du hadde danset av glede utover i sesongen..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det har blitt litt missforståelser her, Clyde. Det står tre forskjellige spørsmål her. "Drar Wenger?", "Wenger forsvinner?" og "Blir Wenger i klubben?". Det er sikkert flere som har stemt feil på grunn av det. Spørsmål 1 og 2 er forsåvidt det samme, men det siste spørsmålet er stilt motsatt, og det er ikke sikkert alle har lest det.

 

Selv stemte jeg for at Wenger blir i klubben, uten at jeg har stort å tilføye debatten.

 

 

hehe, ikke dum du ;) da er jeg ikke helt sikker på hva jeg stemte på..hehe

Link to comment
Share on other sites

Wenger har vel gang etter gang sagt at landslag er helt uaktuelt da det ikke er mulig å få et lag til å spille hans type fotball med noen få samlingsdøgn i løpet av et år. Når vi ser hvor vanskelig det er for nye spillere å gli inn i Arsenal tviler jeg på at Wenger kan klare å bygge et slagkraftig landslag over kort tid.

 

Mulig du har rett men det er ikke poenget. Ryktene om hva han skal gjøre etter AFC og når går jo kontinuerlig. Jeg har blant annet hørt politisk karriere(Godt navn, klokt hode, interessert i politikk), landslagsjef (Egentlid ganske likt som coach for et drømmelag der du setter sammen de du mener er best og prøver å beholde en kontinuitet i troppen(Forøvrig så ville han jo fokusert på færre ting pga dårligere tid, noe som kunne slått positivt ut),masse klubber(Også sportsdirektør og spillerutvikler) og pensjonering eller pause.

 

Du mener forøvrig at Henry og Wenger ikke har innsikt og at Henrys uttalelser om mulig ligagull støtter dette. Se antall poeng mellom de 5 første på tabellen, legg til skadeproblemene og kamper hvor vi i prinispp burde vunnet med mange mål. Hvor langt unna sannheten er da Henry?

 

Er du uenig i at vi lett kunne slått PSV og dermed hatt en semifinale i CL denne sesongen. Se de to kampene igjen hvis du mener resultatet er riktig utifra spill og sjanser. Wenger gjør rett i å tro på egne spillere og lagets ferdigheter. Hvis ikke kan han like gjerne slutte som manager.

 

Jeg trodde og at Arsenal hadde sjans på gull på det tidspunktet, og det faktum har jeg heller ikke betvilt. Jeg har heller ikke betvilt Arsenals muligheter for finale når vi møtte PSV i CL. Så jeg ser frem til å diskutere med deg og i fremtiden, men vær så snill, les posten min først. Og hvis det er noe du ikke får med deg så kan du lese det en gang til. Det jeg gjerne kan diskutere er om disse uttalelsene fører til noe positivt for AFC. Ellers er de jo bortkastet er ikke du enig. Jeg mener disse uttalelsene ikke fører med seg annet en lavere press får våre tittelmotstandere og høyere press på oss selv. Vet det suger å høre på neste kamp, men nå er da heller Henrys og Wengers jobb å underholde med og motsupportere med uttalelser. Det de hever lønnen sin for, er at AFC skal prestere best nok sportslig. Wenger kan vite at laget hans vil vinne ligaen, men han bør holde det for seg selv, for lagets skyld. Det er mye mye enklere å være underdog enn å ha høye skuldrer å være redd for å drite seg ut. Kanskje det i flere kamper hadde vikket motsatt vei, at vi på pur entusiasme og vilje til å motbevise lave forhåpninger hadde vunnet i stedet for å tape.

Så er det da engang sånn i fotballen at du ikk kan glede deg over scoring før ballen er inne i mål. Å avslutte er en egenskap og gjennom en sesong med rundt 60 kamper kan en ikke skylde på uflaks i dette tilfellet.

Skader er ikke 100% styrt av flaks, hva skulle en da med forebyggende arbeid? VM må ta mye av skylden, uflaks må ta mest av skylden men støtteapparatet kan ikke se seg fornøyd med deres innsats heller, hvis du teller strekk-skader så må du nok fram med kulerammen tror jeg. Disse skadene har og med flaks å gjøre men kan i stor grad forebygges.

 

Vi har hatt ekstrem uflaks i år og tapt kamper vi absoutt burde vunnet. Talentet i laget er udiskutabelt og med mer flyt i starten hadde vi kjempet med de to beste hele veien inn. Vi er per idag det laget med klart størt potensial. En eller to etablerte spillere i hver lagdel hadde vært ønskelig, men ingen garanti for en bedre sesong enn hva vi har hatt i år. For å vinne må man ha flyt, hell med skader og spillere med ekstremsesonger. 2 år uten sølvtøy er ikke allverden med tanke på at vi til tider har spilt utrolig god fotball med rent juniorlag.

 

Vi har og vunnet kamper vi ikke burde vunnet. Sånn vil det være og det må du nok innfinne deg med skal du heie på Arsenal videre. I amge kamper som du sikkert putter i kategorien "Masse uflaks" ville nok jeg satt en annen merkelapp på. Når vi brenner 10-15 målsjanser er vi verken gode nok eller heldige nok, og så lenge avslutningene suger kan vi ikke klage på flaks/uflaks. Det er sånn at det kun er hvordan en spiller beveger sin egen kropp som avgjør om han treffer i mål et sted utenfor keepers rekkevidde.I mine øyne har vi skutt så mange keepere gode gjennom sesongen at vi totalt sett har økt selvtilliten i keeprenes rekker voldsomt.

 

Hvis jeg vil se på juniorfotball så søker jeg på n3sport.no på junior elite i mitt fylke. Da får jeg opp masse kamper jeg gratis kan se hvis en ikke regner transport. Men jeg vil ikke se juniorfotball når jeg slår på TVen, jeg vil se et Arsenal-lag med en fin blanding av talent og rutine, både på banen og i troppen. Hvis Arsenal til enhver kamp hadde plukket opp de de mest fulle fansene med størst ølmage før hver kamp ville det vært imponerende at de tok poeng i kamper i det hele tatt. Men det gjør ikke Arsenal fordi de prøver å få best mulig resultat. Og da å skylde på at vi har hatt en rent juniorlag er jo det noe Wenger selv har valgt. Han har jo vitterlig fårr høre at pengene er der hvis han vil handle de siste fire-fem vinduene.

Til tider god fotball? Ja da kan vi vinne en cup på slump. Det er jo absolutt noe å rope hurra for, absolutt! Skal godt gjøres å aldri spille utrolig god fotball så da definerer vi oss selv som noe middelmådig, men du likevel er fornøyd med. Hvis du ønsker at Arsenal skal være en fast firer som hvert tredje fjerde år vinner en av de engelske cupene så er jo vi åpenbart begynt på den veien. Jeg ønsker at Arsenal skal være en europeisk gigant, ingenting annet.

 

Det virker som om du mener at Wenger aldri henter spillere som styrker laget. I mine øyne har han gjort dette hver år så lenge han har vært manager. Senest i fjor med TR og WG. Forventer du virkelig at han skal hente en verdensstjerne hvert år? Ingen garanti for at slike spillere lykkes. Se på Chelsea med Ballack, Sheva, Crespo etc. Ut i fra det du skriver tipper jeg at du hadde danset rundt etter en signering av en slik spiller. Er ikke like sikker på at du hadde danset av glede utover i sesongen..

 

Hvis du henter en etablert spiller i PL er risikoen for kødd mye mindre enn om du henter en fra et lavt nivå og en annen fotballkultur. Likevel har verken Rosicky eller Galles hevet oss betraktelig sesongen under ett. Noe av skadeproblemene må klubben her ta ansvaret for, spesielt TRs endeløse stekkskader og Gallas`s skader som angivelig stammer fra laaaange turer i bil til og fra trening og kamp. Selvfølge lig hadde jeg danset av glede om vi kjøpte Ballack, da hadde Fab fått en perfekt makker og jeg tror fort enden på denne sesongen kunne blitt særdeles annerledes. I Chelsea ble Ballack satt på både venstre oh høyre side. I Arsenal hadde han fått preget spillet mye mer gjennom plassen vsa Fab.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...