Jump to content

David Dein forlater Arsenal


Jazze

Recommended Posts

Tipper Arsenal har mer enn nok penger jeg Veginho, men Arsene gidder jo ikke bruke penga! Jeg også syns det var litt trist å lese denne artikkelen, det er ingen tvil om at Dein var meget viktig for Arsenal. Håper virkelig ikke har går til N'Castle.

 

Ja, men om Wenger noen gang innser at han må handle litt mer etablert/Eller vi har fått en ny trener så bør vi ha skaffet oss gode muligheter til det. Er jo ikke sikkert Dein er ute for alltid, hvis han slår seg sammen med Kroenke så skal jo en av de sitte i styret. Sånn jeg forsto i NA24s artikkel i alle fall, er det rett?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

http://gunnerblog.com/?p=742

 

Major Announcement To Cloud Champions League Draw

 

Usually on this day in the year, David Dein would be in Monaco with the movers and shakers of football for the Champions League Draw. This year, forced out of the limelight by his own transgressions, he has reportedly called a 4.30pm press conference to make an announcement that will overshadow the draw of Arsenal’s European fixture list.

 

The end of the transfer window could see a big deal go down, but not neccessarily on the pitch.

 

Brace yourselves for an explosion of media interest and “Arsenal takeover” stories, whatever the precise details of Dein’s announcement. You can be sure that the Tango-man will be loving the awkward questions Keith Edelman may have to field in Monaco at 5pm.

 

 

http://dearmyles.squarespace.com/the-ashbu...ells-stake.html

 

Hitting the tapes now - David Dein has sold his 14.58% Arsenal stake to a company called Red & White. Red & White was specifically set up to invest in Arsenal and is jointly owned by Alisher Usmanov, a leading Russian businessman, and Farhad Moshiri, a London based investor.

 

David Dein will become Chariman of Red & White and will focus on increasing their stake in Arsenal, with Arsene Wenger's continued involvement vital to the future success of the club

 

David Dein, Chairman of Red & White, added:

 

"I have always had the best interests of Arsenal at heart - I've had a love affair with the club since I was six. I firmly believe that the involvement of Red & White with a significant stake and the long-term commitment of Arsene Wenger are absolutely the best outcome for the club, fans and shareholders alike. I am delighted to have found, in Farhad Moshiri and Alisher Usmanov, individuals who share my vision for Arsenal and of where it needs to go to be the world's leading football club.

Link to comment
Share on other sites

Fytti grisen, Dein kunne ikke nøye seg med amerikanerne asså? Nå vet jeg ikke mye om denne Usmanov er, men han er vel i samme gata som vår kjære venn Roman. Skrekk og gru...

Link to comment
Share on other sites

Liker ikkje dette. Slik eg forstår det har Dein nå slått seg saman med ein russisk billionær i håp om å overta Arsenal FC. Dein trur tydeligvis at han gjer klubben ein tjeneste. Det trur eg langt ifrå.

 

Kan dette forresten vere grunnen til at Wenger ikkje har ansatt ny sporting director?

Link to comment
Share on other sites

Liker ikkje dette. Slik eg forstår det har Dein nå slått seg saman med ein russisk billionær i håp om å overta Arsenal FC. Dein trur tydeligvis at han gjer klubben ein tjeneste. Det trur eg langt ifrå.

 

Kan dette forresten vere grunnen til at Wenger ikkje har ansatt ny sporting director?

 

Vet vel ikke om det kan ha så mye å si, men man vet jo aldri. Uansett. Jeg lurer på hva som skjer fremover nå. Styret i klubben vil vel kanskje ikke ta imot Dein med åpne armer etter alt som skjedde ved hans avgang? Også veldig skeptisk til at han går sammen med noen russere.

Link to comment
Share on other sites

Liker ikkje dette. Slik eg forstår det har Dein nå slått seg saman med ein russisk billionær i håp om å overta Arsenal FC. Dein trur tydeligvis at han gjer klubben ein tjeneste. Det trur eg langt ifrå.

 

Kan dette forresten vere grunnen til at Wenger ikkje har ansatt ny sporting director?

 

Vet vel ikke om det kan ha så mye å si, men man vet jo aldri. Uansett. Jeg lurer på hva som skjer fremover nå. Styret i klubben vil vel kanskje ikke ta imot Dein med åpne armer etter alt som skjedde ved hans avgang? Også veldig skeptisk til at han går sammen med noen russere.

 

Fordommer... :P

Link to comment
Share on other sites

Liker ikkje dette. Slik eg forstår det har Dein nå slått seg saman med ein russisk billionær i håp om å overta Arsenal FC. Dein trur tydeligvis at han gjer klubben ein tjeneste. Det trur eg langt ifrå.

 

Kan dette forresten vere grunnen til at Wenger ikkje har ansatt ny sporting director?

 

Vet vel ikke om det kan ha så mye å si, men man vet jo aldri. Uansett. Jeg lurer på hva som skjer fremover nå. Styret i klubben vil vel kanskje ikke ta imot Dein med åpne armer etter alt som skjedde ved hans avgang? Også veldig skeptisk til at han går sammen med noen russere.

 

Fordommer... :P

 

hehe, beklager! :o

 

 

Dein said: 'Today's announcement marks a significant step towards realising the vision I share with thousands of fans at home and abroad of making Arsenal the world's number one football club.

 

'I have not lost my passion for the club; indeed, it is greater than ever.

 

'I have been flattered by the generous offers I have received since April to work with other clubs, both in England and elsewhere.

 

'But there is only one club for David Dein and that is Arsenal.

 

'My ambition remains to play an active role in Arsenal again. My immediate intention is to work with others to provide the financial resources necessary to turn the vision into reality.

 

'To provide these financial resources, Arsenal need new investors. The reality is that football is changing dramatically. A growing number of clubs are being funded by individuals or consortia that are prepared to invest previously unimaginable sums aimed at winning the game's biggest prizes.

 

'I believe the board should welcome non-British involvement given the wealth of nationalities responsible for Arsenal's success on the pitch, including its manager.

 

'Without new investors, I feel very soon Arsenal might not be able to compete successfully at the very top level, despite the fantastic work of Arsene Wenger.

 

'I have maintained my close friendship with Arsene. I believe our professional partnership over many years was highly successful and beneficial for the club we both love.

 

'I hope it can be resumed. Meanwhile, I want Arsene to continue as manager and, indeed, I have encouraged him to sign a new contract.'

 

Usmanov has a box at Arsenal and is the majority shareholder in the Russian mining company, Metalloinvest, as well as having investments in mobile phone and television companies and a gas firm.

 

Moshiri, who was born in Iran but is a UK citizen, is a London-based fund manager and business associate of Usmanov and is the chairman of Metalloinvest.

 

Dein would not go into any detail over his fall-out with the other board members at the end of last season and knows there will be speculation that Kroenke will be linked with the club once more.

 

He said: 'Since April, I have deliberately kept my thoughts about Arsenal to myself. I have reflected on what best I should do in the future interests of the club.

 

'I've always had the best interests of Arsenal at heart - I have had a love affair with the club since I was six.

 

'I firmly believe the involvement of Red and White with a significant stake and the long-term commitment of Arsene Wenger are absolutely the best outcome for the club, fans and shareholders alike.'

 

Moshiri said: 'Arsenal is a great club with huge potential and we look forward to increasing out stake and exploring ways to help support the future development of the club for the benefit of all fans and shareholders.'

Link to comment
Share on other sites

.Synes det er meget rart at det er så få som har noen formening om dette på forumet!? Er det fordi folk, som meg, ikke har den ringeste anelese om hva dette betyr i praksis eller bryr man seg rett og slett ikke!?

Virker for meg som dette har vært planlagt relativt lenge og at Wenger definitivt har visst om dette. Kan det hende vår kjære Wenger vet mer enn det blir gitt utrykk for? Er en av hovedgrunnene for kontraktsforlengelsen at Dein er på vei tilbake uten at dagens styre vet hva som foregår?!

 

Nå som jeg endelig trodde vi skulle få litt fred og kunne konsentrere oss om det sportslige så slår dette ned.

Link to comment
Share on other sites

Foreløpig er ikke Dein tilbake. Han har ikke mer påvirkning

nå enn før.

Er dette et komplott av Dein og involverer Wenger er jeg betenkt

over måten dette blir gjort på mot styret.

Men foreløpig avventer jeg og ser hva som skjer her.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man hører hva Keith Edelman har sagt i intervjuer i det siste så er nok Dein og styret i Arsenal ganske splittet i synet på en takeover-deal.

http://www.teamtalk.com/football/story/0,1...2696454,00.html

 

Edelman sier de ikke trenger utenlandske investorer siden klubben er i en solid økonomisk vekst, men Dein som fortsatt viser forkjærlighet for Arsenal vi tydeligvis ta over skuta med nye folk og selv være sjef.

 

Derimot er nok de sportslige visjonene mellom styret og Dein ganske så like. Begge parter har hjertet i klubben og vil at Arsenal skal bli best mulig.

Men det er jo tydeligvis økonomiske planer og hvem som skal sitte i styret som er den store uenigheten.

 

Hva som er best for Arsenal tør ikke jeg spå, men at ting skurrer her er det ingen tvil om. :P

 

Tviler på Wenger har så mye forhåndskunnskaper om dette siste oppkjøpet. Han kommer jo tydeligvis overens med begge parter, så for hans del er nok fremtiden i klubben sikret uansett eiere.

Link to comment
Share on other sites

Dette ser eg på som eit takk for sist og ein solid beinkrok frå D.D. overfor det sitjande styret.

Dein er i sin fulle rett til å selje til kven det skal være, men sett frå ein moralsk ståstad er dette lite imponerande. Det er og lite imponerande at mange er avventande. Er det i prinsippet nokon skilnad på Usmanov og Abramovic? Det må i så fall være at Usmanov er ein knallhard forretningsmann som ikkje vil strø om seg med rublar og gjere Arsenal om til eit gigantisk underskotsforetak a la Chelsea. Ergo så må hensikta med oppkjøpet være å tene pengar.

 

Det er ikkje lett å spå kva som skjer vidare no. Slik stoda er har Usmanov begrensa innverknad. Det skjer ikkje at Fiszman eller nokon andre i styret vil selje ut til Usmanov. Stan Kroenke sit på mange måtar med nøkkelen. Dersom han sel sin aksjepost til Usmanov har me ein heilt ny situasjon på den måten at han er pliktig til å kome med bud for å løyse inn dei andre aksjonærane. Det kan fort skje fordi Kroenke innser at hans sjansar til å overta Arsenal no er svært reduserte.

 

Når det gjeld David Dein må han være rimeleg desperat når han sel unna til ein russisk oligark. Eg veit ikkje kva vilkår som inngår i avtalen, men som direktør i selskapet "Red and White" vert han vel knapt noko anna enn Usmanov's løpargut, og den dagen Usmanov ser seg best tent med ein annan direktør vil Dein's forbindelsar med Arsenal være over.

 

Når det gjeld Usmanov gjer eg Peter Hill-Wood's ord til mine: " I don't want his money, and i don't want his sort" (sagt om Stan Kroenke).

 

EDIT: Eg må seie meg samd med Parlour at det er merkeleg tyst om dette emnet. På tide å manne seg opp, og hoppe ned frå gjerdet?

Link to comment
Share on other sites

Det er vel en overdreven tro på og respekt for Dein som gjør at dette ikke slaktes. For meg er dette ikke lystig lesing. Problemet er jo at jeg ikke har full oversikt over hvilken betydning dette får. Men kan overhodet ikke se for meg at denne russeren er interessert i "noen" aksjer i Arsenal. Når Red and White først har kjøpt seg inn finnes det vel ingen som helst tvil om at en overtagelse er målet.

 

Dein eller ikke, det harjeg ingen som helst ønsker om at skal skje!

Link to comment
Share on other sites

Et samarbeid med Stan Kroenke hadde vært rene idyllen mot det som nå er under oppseiling. Kommer red & white til å ta over etterhvert. You bet. Det er kun et tidsspørsmål.

 

Styret drepte DD's drøm og DD har erklært styret krig. Kampplassen er vår klubb. Det er bare å telle opp falne og sårde fremover inntil oligarken sitter som chairman i stedet for DD som falt i kamp.

 

For helvete, det måtte da gå an gjøre ting smidigere. Var det virkelig uoverkommelige forskjeller......?

Link to comment
Share on other sites

Det var virkelig bedre da man som fotballsupporter slapp å bekymre seg over annet enn sportslige resultater. Nå har vi faen meg en russisk banditt som kjøper seg opp i Arsenal og en Arsenalfan som gledelig selger aksjene sine til banditten. Attpåtil kan det virke som tidenes manager i Arsenal er inneforstått med det som skjer og ikke har noe imot det. Jeg er sjokkert.

 

Ikke nok til at man skal være dritnervøs foran neste kamp, man må også håpe på at en eller annen tulling ikke skal kjøpe/selge aksjer i klubben. Fotballen ødelegger seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Et samarbeid med Stan Kroenke hadde vært rene idyllen mot det som nå er under oppseiling. Kommer red & white til å ta over etterhvert. You bet. Det er kun et tidsspørsmål.

 

Styret drepte DD's drøm og DD har erklært styret krig. Kampplassen er vår klubb. Det er bare å telle opp falne og sårde fremover inntil oligarken sitter som chairman i stedet for DD som falt i kamp.

 

For helvete, det måtte da gå an gjøre ting smidigere. Var det virkelig uoverkommelige forskjeller......?

 

I krig og kjærlighet er alt tillatt. Dette er ikke kjærlighet. Ikke til det sittende styret i det minste. Me don`t like........

 

Jeg liker ikke den veien fotballen går. Ei heller liker jeg den veien Arsenal går. Jeg kan svelge noen kameler, og noen prinsipper, men jeg går faen ikke på akkord med mine grunnleggende holdninger.

 

Kanskje, hvis mine verste scenariotanker blir en realitet, kanskje jeg da mer eller mindre kommer til å konsentrere meg om min lille, kjekke lokale 3 divisjonsklubb? ME DON`T LIKE AT FUCKIN` ALL..........

Link to comment
Share on other sites

Dagens Arseblog har skrevet litt om gårsdagens hendelse:

 

Dein’s return is not good news for Arsenal

 

 

"What a shame. A shame that our very encouraging start to the season, something that all Arsenal fans could share, has been completely overshadowed by the news that broke yesterday. News that is likely to bring about as divisive a situation as we’ve ever faced.

 

Arseblog broke the news yestererday that David Dein was holding a press conference. There were rumours that he’d sold his stake in Arsenal to a Russian for £75. The obvious name was Boris Berezovsky as he’s an Arsenal fan who has a box at the new ground. At 4.30 the press conference took place and news broke on Bloomberg that Dein had sold 14.58% of Arsenal Football Club, the club so dear to his heart, for £75m to Red and White Holdings Ltd, owned by the businessmen Alisher Usmanov (link makes interesting reading - Times profile here) and Farhad Moshiri. Dein is the chairman of the this holding company.

 

You can read their ever so friendly sounding press release here. Don’t be fooled though. This is no friendly company. This is a company that wants to buy up as many Arsenal shares as possible and takeover the club. At this point David Dein would the chairman of Arsenal. A life’s ambition realised at last. 14.58% of a company that doesn’t pay dividends to directors or salaries to non-club shareholders is pretty worthless, unless you sit and sell when the price goes higher. But David Dein has no intention of doing that. David Dein, who now has £75m in his back pocket - well, maybe a little less if he’s got a few bills to pay - wants this group to buy up as many shares as possible. He’s come on board at the right time too, when Arsene signs a new contract you can be sure he’ll give a little wink and try and claim all the credit for it. And what’s sad is some people will believe it.

 

What’s going to happen to his old pal Stan Kroenke? Will he sell his shares to Red and White? Perhaps he will, that’ll give them just under 30% and with the Arsenal Supporters Trust welcoming Dein back, according to the Times, that could push them over the mark when they are obliged to make an offer for the club. Of course it can still be rejected.

 

Now, what about the men who are involved with David Dein? Usmanov is an oligarch. Do I need to tell you how they made their money? Roman Abramovich is an oligarch. We all admire his work so much, don’t we? I’ve received emails which I cannot print but which express great uneasiness about the sort of people who are now significant shareholders in our football club. This is what The Times reported yesterday evening:

 

Within hours of Dein’s press conference, Schillings, the lawyers, issued a statement on behalf of Usmanov. It read: “Mr Usmanov was imprisoned for various offences under the old Soviet regime. We wish to make it clear that our client did not commit any of the offences with which he was charged. He was fully pardoned after President Mikhail Gorbachev took office. All references to these matters have now been expunged from police records. Mr Usmanov does not have any criminal record.”

 

Ok then. Yes, I was sentenced to time in prison but I was innocent. Innocent, I tell you. Regular readers will know my opposition to Kroenke’s takeover was based on how badly I thought David Dein behaved and the way that it would probably have been financed. My opposition to Red and White taking over Arsenal is entirely down to the type of people we’re dealing with. This is why I think it’s going to be a very divisive issue amongst Arsenal fans. Some see Dein in one light, some in another entirely. There’s this mad idea that David Dein will come back and because he’s friends with Arsene Wenger he’ll convince him to spend Uncle Alisher’s £30m on a striker. Yeah! Let’s go and get a Shevchenko of our own!!!

 

This summer both the board and Arsene have said there is money to spend on players if Arsene wants to spend it. He didn’t want to spend it. So are we better off having £25m of our own that we don’t spend and being The Arsenal or having £100m of Usmanov’s money and not spending it and being Arseski?

 

I can’t even begin to tell you how opposed I am to this. I’m never going to tell you what you should think. I’ve never done it in the past and I’m not starting now. I’m just telling you that if this group takes over Arsenal Football Club then we lose so much of what we are. Tradition, values, integrity, history - all these go by the wayside if we allow ourselves to become another Chelsea. All it means is that David Dein is our Peter Kenyon. Man, isn’t that something to think about? Dein might be the front man but money will still be Russian. Slag off Chelsea then, why don’t you?

 

‘But what about trophies and success?’, you say. But we’ve been over the money situation. Arsene will only spend what Arsene wants to spend and frankly a football club is about more than winning trophies. There’s a way of doing business, a way of conducting yourself, a way of setting an example - which Arsene illustrated so wonderfully in the article the other week about the players helping the Treehouse charity and how the club had a social responsibility. It made better men of the players doing things like that. What the fuck does a Russian oligarch know about social responsibility?

 

So, if you want to see David Dein as knight in shining shitey armour you go right ahead. That’s entirely your right and fair play to you. If you want to come on this site and leave comments about how you support David Dein then that’s perfectly fine too. After each blog the floor is handed over to you and keep it going all day. There’s no censorship (apart from idiot Sp*rs fans now and again). I’m just putting it in black and white right now, I hate the idea of them controlling Arsenal. Hate it. These people are not representative of what Arsenal is to me.

 

We can just hope that the idea of this takeover solidifies the current board’s stance against it. Keith Edelman speaks here about how investment is not needed and that the club’s financial results will prove it. He talked about the transfer budget (which appears to be the most important thing for some people), saying:

 

We have ample cash resources for the manager to invest in the team and the squad. The manager caught his targets this year well within his budgets, which means his budgets will be increased next year.

 

But Oligarch bring more money. Me want more money. Now we just have go through more ‘Arsenal at war’ and ‘Arsenal in crisis’ headlines when we should be talking about the football. Nice one, Mr Orange."

 

Jeg har hele tiden fryktet neste skritt mot oppkjøp i klubben, men dette var noe overrasket. Liker ikke utviklingen som nå har skjedd, og vi får håpe at det stopper med dette.

Jeg tar gladelig mange år uten pokaler for at klubben skal beholde sin sjel, sin tilhørighet, og ALT ANNET som ER Arsenal FC.

 

 

Dette var ikke bra............

Link to comment
Share on other sites

Jeg som er ung og "uten peiling" på hva aksjer og alt sånn har å si, skal ikke si noe konkret om de tingene, men har en stygg følelse av at dette ikke er bra i det hele tatt for klubben. Uten å ha noe imot russere generelt, så kan man tenke seg åssen disse "oligarkene" har tjent sine penger. Da han ene til og med har sitti i fengsel, så blir man bekymret. På dette tidspunktet har de jo ikke all verden, men hvem er naiv nok til å tro at de gir seg her da? David Dein kanskje...

 

Uansett, dette er råttent av en som påstår å elske klubben. Gunnerblog siterte han fra 2004;

“The Russians have parked their tanks on the lawn and are firing £50 notes at us.”

 

Det skulle altså ikke mer enn 3 år før han forandret mening totalt. Og slike ting er ikke noe man endrer mening om på flekken. Mr. Dein må være en bitter bitter mann.

 

Nei, avslutter med en vits fra dagens Arsecast;

 

Why did David Dein cross the road?

Because he is an orange cunt!

Link to comment
Share on other sites

Chelsea, Liverpool, Man City og Man utd har blitt bedre klubber etter oppkjøpene sportselig sett, alle klubbene har blitt mere pengesterke til å hente inn go spillere. At alt skal gå rett vest med Arsenal vis de skal bli kjøpt opp tror jeg neppe, men kjipt vis det er folk som skal tappe klubben for penger. Men vis de er så søkk rike fra før så tror jeg neppe de prøver å kjøpe opp klubben for å tjene mere penger på den, når det fines så manga letter måter å tjene penger på. ;)

Link to comment
Share on other sites

Chelsea, Liverpool, Man City og Man utd har blitt bedre klubber etter oppkjøpene sportselig sett, alle klubbene har blitt mere pengesterke til å hente inn go spillere. At alt skal gå rett vest med Arsenal vis de skal bli kjøpt opp tror jeg neppe, men kjipt vis det er folk som skal tappe klubben for penger. Men vis de er så søkk rike fra før så tror jeg neppe de prøver å kjøpe opp klubben for å tjene mere penger på den, når det fines så manga letter måter å tjene penger på. ;)

 

Nå er det vel kun Chelsea sin eier som viser seg i å drite i penger, så det blir litt feil utgangspunkt i diskusjonen.

Se på Glazer, har Utd virkelig blitt så mye bedre etter at han kom inn i klubben? Det Utd har fått etter at han kom, er en god økning av billettprisene, som har fått mange der borte til å reagere. Det er er supporterene som betaler ned mye av den store spillerkjøpsatsningen, men det kommer selvfølgelig ikke frem. Mener jeg har lest at økningen var på ca 11%, og med tanke på hvor mye de har økt de siste 15årenen......ja så sier det seg selv.

 

Pool, en sovende gigant med enorme mengder av pokaler i skapet...... Har satset knallhardt på spillerkjøp i mange år, men dårlig ledelse, trenerteam, og mye annet rot har gjort at det ikke har blitt ligapokal siden 1990.

 

Jeg tror at det er ikke nå man ser selve problemet med et oppkjøp, men om 5-8år. Når "moten" ikke lenger er det å eie sin klubb, og sløse med penger for å få oppmerksomhet eller leke litt storkar, ja det er da livet innhenter klubben.

Hvorfor skulle noen rikfolk med null interesse (de påstår selvsagt noe annet......) satse 20-25 år på en klubb, UTEN å ha noen tanker om at her kan de tjene penger?

 

 

* Klubben satser over evne, og resultater og de økonomiske gevinstene uteblir. Eierene kniper igjen pengesekken, og en ny klubb kan ende som Leeds.

 

* Klubben satser knallhardt de første årene, men eierskapet ser at pengene ligger i supportereffekter og billettpriser. Om man ender som nummer 3 eller 4 har lite å si på inntekter på det sportslige planet, men kan man tyne ut litt ekstra på supporterene..... om billetten koster £57 eller £69 har lite å si, eller.......?

 

* Klubben har suksess (Chelsea), men er det så gøy i lengden........?

 

Jeg stoler på et eierskap som har en lidenskap for klubben, og som har ekte klubbfølelse i seg. Dette er det sikreste kortet for at klubben skal bli tatt best vare på i generasjon etter generasjon.

Å ha det gøy noen få år, kan gi store forandringer for fremtiden. Jeg spår at vi vil se (dessverre) eksempler av dette om noen år, mulig jeg tar feil....men jeg er svært skeptisk til denne utviklingen i engelsk fotball.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg tar gladelig mange år uten pokaler for at klubben skal beholde sin sjel, sin tilhørighet, og ALT ANNET som ER Arsenal FC.

 

 

Dette var ikke bra............

 

Det er sjeldent jeg skriver "amen to that", men dette er helt i tråd med hvordan jeg oppfatter dette. Sorry DD, du har vært en glimrende mann for klubben, men dette var ikke et av dine beste valg.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea, Liverpool, Man City og Man utd har blitt bedre klubber etter oppkjøpene sportselig sett, alle klubbene har blitt mere pengesterke til å hente inn go spillere. At alt skal gå rett vest med Arsenal vis de skal bli kjøpt opp tror jeg neppe, men kjipt vis det er folk som skal tappe klubben for penger. Men vis de er så søkk rike fra før så tror jeg neppe de prøver å kjøpe opp klubben for å tjene mere penger på den, når det fines så manga letter måter å tjene penger på. :angry:

 

Nå er det vel kun Chelsea sin eier som viser seg i å drite i penger, så det blir litt feil utgangspunkt i diskusjonen.

Se på Glazer, har Utd virkelig blitt så mye bedre etter at han kom inn i klubben? Det Utd har fått etter at han kom, er en god økning av billettprisene, som har fått mange der borte til å reagere. Det er er supporterene som betaler ned mye av den store spillerkjøpsatsningen, men det kommer selvfølgelig ikke frem. Mener jeg har lest at økningen var på ca 11%, og med tanke på hvor mye de har økt de siste 15årenen......ja så sier det seg selv.

 

Pool, en sovende gigant med enorme mengder av pokaler i skapet...... Har satset knallhardt på spillerkjøp i mange år, men dårlig ledelse, trenerteam, og mye annet rot har gjort at det ikke har blitt ligapokal siden 1990.

 

Jeg tror at det er ikke nå man ser selve problemet med et oppkjøp, men om 5-8år. Når "moten" ikke lenger er det å eie sin klubb, og sløse med penger for å få oppmerksomhet eller leke litt storkar, ja det er da livet innhenter klubben.

Hvorfor skulle noen rikfolk med null interesse (de påstår selvsagt noe annet......) satse 20-25 år på en klubb, UTEN å ha noen tanker om at her kan de tjene penger?

 

 

* Klubben satser over evne, og resultater og de økonomiske gevinstene uteblir. Eierene kniper igjen pengesekken, og en ny klubb kan ende som Leeds.

 

* Klubben satser knallhardt de første årene, men eierskapet ser at pengene ligger i supportereffekter og billettpriser. Om man ender som nummer 3 eller 4 har lite å si på inntekter på det sportslige planet, men kan man tyne ut litt ekstra på supporterene..... om billetten koster £57 eller £69 har lite å si, eller.......?

 

* Klubben har suksess (Chelsea), men er det så gøy i lengden........?

 

Jeg stoler på et eierskap som har en lidenskap for klubben, og som har ekte klubbfølelse i seg. Dette er det sikreste kortet for at klubben skal bli tatt best vare på i generasjon etter generasjon.

Å ha det gøy noen få år, kan gi store forandringer for fremtiden. Jeg spår at vi vil se (dessverre) eksempler av dette om noen år, mulig jeg tar feil....men jeg er svært skeptisk til denne utviklingen i engelsk fotball.

 

At prisene steg når glazer tok over united er helt rett,men tar jeg ikke mye feil så er det arsenal som har di dyreste billettene .

Jeg aner ikke hva ett slik oppkjøp vil si for klubben,og det tror jeg egentlig ingen hær inne har nok kunnskap

eller info til å kunne vite.

Det vi kan gjøre er å spekulere til vi blir grønn.men en ting føler jeg meg rimelig sikker på,og det er at denne klubben kommer til å bli styrt/kjøpt iløpet av di neste 2-4 årene.

Når det skjer så håper jeg bare det er folk som vil bidra på en positiv måte,men det er vel kanskje som å tro på julenissen ;)

Link to comment
Share on other sites

 

At prisene steg når glazer tok over united er helt rett,men tar jeg ikke mye feil så er det arsenal som har di dyreste billettene .

Jeg aner ikke hva ett slik oppkjøp vil si for klubben,og det tror jeg egentlig ingen hær inne har nok kunnskap

eller info til å kunne vite.

Det vi kan gjøre er å spekulere til vi blir grønn.men en ting føler jeg meg rimelig sikker på,og det er at denne klubben kommer til å bli styrt/kjøpt iløpet av di neste 2-4 årene.

Når det skjer så håper jeg bare det er folk som vil bidra på en positiv måte,men det er vel kanskje som å tro på julenissen ;)

 

Chelsea og Tottenham er dyrere. Generelt, i hvertfall de siste 20 årene, så har alltid London klubbene ligget høyest. I min verden så velger jeg heller et trofeløst Arsenal, ihvertfall for en periode, fremfor et potensielt nytt Chelsea. Any day! Det har med verdivalg, og hva man tror på, å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...