Jump to content

David Dein forlater Arsenal


Jazze

Recommended Posts

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Kor mykje av klubben eig Dein egentlig? Dersom Kroenke får over 30% kan han vel gi bud på alle aksjene i klubben..? Virker litt som Dein var for eit salg, ja.

 

Ellers må ein jo takke Dein for den fantastiske jobben han har gjort for klubben.

Link to comment
Share on other sites

14.6% ifølge Wikipedia. Skulle han selge sine aksjer til Kroenke, vil Kroenke eie ca. 26% av aksjene, noe som, så vidt jeg har forstått, også kan bety veto-rett i styret? (Over 25%)

 

Synd å miste denne mannen. Styreleder i G14-gruppen, og en ekstremt viktig talsmann for Arsenals sak utad.

Link to comment
Share on other sites

Kor mykje av klubben eig Dein egentlig? Dersom Kroenke får over 30% kan han vel gi bud på alle aksjene i klubben..? Virker litt som Dein var for eit salg, ja.

 

Ellers må ein jo takke Dein for den fantastiske jobben han har gjort for klubben.

 

Tror Kroenke kommer opp på ca 25% hvis han får kjøpe DD's aksjepost og mulig vetorett i styrerommet.

Link to comment
Share on other sites

J*vlig trist, han elsker klubben og vi elsker ham. Men nå har da ingen andre i styret planer om å selge da. Kroenke, just f**k off. Bye Dave! ;) Har egentlig ennå ikke gått opp for meg. Takk for alt, dette skulle aldri ha skjedd...

Link to comment
Share on other sites

Kor mykje av klubben eig Dein egentlig? Dersom Kroenke får over 30% kan han vel gi bud på alle aksjene i klubben..? Virker litt som Dein var for eit salg, ja.

 

Ellers må ein jo takke Dein for den fantastiske jobben han har gjort for klubben.

 

Dein eier "kun" 14,5 % av aksjene, så Kroenke kommer i så fall ikke opp i mer enn snaue 26% hvis Dein skulle finne på å selge til ham.

Synes dette er synd, men det er slikt som kan skje etter et langt og lidenskapelig forhold, hvor interessene kommer på tvers av hverandre.

Dein skal selvsagt ha mer enn en stor takk for arbeidet han har lagt ned i Arsenal. En viktig mann for byggingen av dagens Arsenal.

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Ikke lenge til vi blir solgt nå. Tipper innen ett år.

 

Du tar nok feil der. Nå har styret, og flere av eierne, gjort sitt ytterste for å slippe slike spekulasjoner. Kanskje vi skal tro på dem?

 

In light of recent speculation with regards to the ownership of the Club, the remaining Board members, who together own 45.45% of the issued share capital of the Company, would like to reassure the supporters, shareholders and employees of Arsenal Football Club that they remain long-term holders of their interests in the Club. To this effect, they have entered into an agreement not to dispose of their shares for at least one year and have confirmed that they intend to retain their interests on the expiration of this period.

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig med korsludinho. Nå er det ikke lenge igjen før vi er i amerikanske hender. De andre har inviduelt ikke så mange aksjer som Kroenke. Derfor har han nå mest makt i styret. Derfor har han mye å si når det kommer til styring av klubben. Jeg tror at innen sommer pausen så er Arsenal amerikanske. SYND!. Men jeg tror det er dette som må til for at vi skal kunne kjempe med Chelsea/United om seriegull. Tror dette er en utvikling i fotball, som det ble sagt i TGP "begynnelsen på slutten." Det er fakta i de ordene. Synd at Dein går, men han har tydeligvis sett at det er nye lederere som trengs for en sportslig stor suksèn skal komme til Emirats.

 

Da kan vi velge sportslig sukse eller å holde på våre nåværende ledere og satse på en knepen CL plass fremover. Jeg er usikker på hva jeg mener, men.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm, dobbel-hmmmmmm og trippel-hmmmmmmmmm. Me don`t like. Harmonien er brutt, og en visjonær mann er borte. Rent bortsett fra at jeg kjenner DD personlig, og liker fyren godt, så kom dette egentlig ganske overaskende på meg. I hvertfall fall at DD føk ut venstre sceneinngang. Det som dog er MEGET positivt er at gamle gode Sir Peter fra Oxbridge toner flagg så det holder, og at arvingene til de gamle Highbury dynastiene står sammen, Lady Nina, resten av Bracewell-Smith`ene og Carr gjengen. Men uansett så er det trist at en mann som har betydd så mye for Arsenal som det David Dein har gjort, må ta hatten å gå etter styreuenigheter. Grunnleggende styreuenigheter. Det var 24 år av livet ditt dèt, David! Lykke til videre, og la oss håpe at dette i hverfall ikke påvirker Arsene Wenger i noen negativ retning.

Link to comment
Share on other sites

Ikke lenge til vi blir solgt nå. Tipper innen ett år.

 

Du tar nok feil der. Nå har styret, og flere av eierne, gjort sitt ytterste for å slippe slike spekulasjoner. Kanskje vi skal tro på dem?

 

In light of recent speculation with regards to the ownership of the Club, the remaining Board members, who together own 45.45% of the issued share capital of the Company, would like to reassure the supporters, shareholders and employees of Arsenal Football Club that they remain long-term holders of their interests in the Club. To this effect, they have entered into an agreement not to dispose of their shares for at least one year and have confirmed that they intend to retain their interests on the expiration of this period.

 

Hilsen Nilsen

 

Greit at styret går ut og fornekter, men uten å ha peiling på det rent tekniske, så har dette gått fra å være et lite lite rykte til å bare bli større og større. At selveste David Dein nå går ut av Arsenal på grunn av uenighet med styret ser jeg rett og slett på som at det er ting som skjer, og det er ikke lenge igjen til egget sprekker... Desverre.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ting som tyder på at han blir litt overkjørt i styret den siste tiden. Han var vel mot Ashburton Grove, og nå tyder også ting på at han var for et pengeinnskudd fra Kroenke. Det kan bli spennende å se om han selger til Kroenke nå, eller om Kroenke faktisk er interessert i å kjøpe. Med Nina Bracewell-Smith, Dany Fiszman og Peter Hill-Wood som går ut og sier at de overhodet ikke vil selge i løpet av det neste året, kan det hende at Kroenke mister interessen noe.

 

David Dein er tross alt en utrolig viktig Arsenal-mann, og han har gjort veldig mye for å få oss dit vi er i dag. Wenger og Dein er vel de vi tilsynelatende har mest å takke for å ha ført klubben dit den er i dag. Nå har vi bare Wenger igjen. Hva skjer når han forsvinner? Har vi de nødvendige kontaktene for å tiltrekke oss en manager, spiller og trenere i verdensklasse?

 

Dette kan bli spennende. La det dog være sagt at Dein fortsatt eier 14,6% av aksjene. Det er ikke sikkert hans karrierre i Arsenal FC er ferdig, selv om det er det for denne gang.

Link to comment
Share on other sites

David Dein har ALDRI vært i mot Ashburton Grove. Helt siden slutten av 80 tallet, da han besøkte endel Amerikanske arenaer, har David Dein drømt om denne typen arena. Jeg har selv personlig pratet med ham om dette.

Link to comment
Share on other sites

Ok, da velger jeg å stole på deg.

Link to comment
Share on other sites

Ikke lenge til vi blir solgt nå. Tipper innen ett år.

 

Du tar nok feil der. Nå har styret, og flere av eierne, gjort sitt ytterste for å slippe slike spekulasjoner. Kanskje vi skal tro på dem?

 

In light of recent speculation with regards to the ownership of the Club, the remaining Board members, who together own 45.45% of the issued share capital of the Company, would like to reassure the supporters, shareholders and employees of Arsenal Football Club that they remain long-term holders of their interests in the Club. To this effect, they have entered into an agreement not to dispose of their shares for at least one year and have confirmed that they intend to retain their interests on the expiration of this period.

 

Hilsen Nilsen

 

Greit at styret går ut og fornekter, men uten å ha peiling på det rent tekniske, så har dette gått fra å være et lite lite rykte til å bare bli større og større. At selveste David Dein nå går ut av Arsenal på grunn av uenighet med styret ser jeg rett og slett på som at det er ting som skjer, og det er ikke lenge igjen til egget sprekker... Desverre.

 

Ikke for å rakke ned på deg her, men..

Hvis noen skal kjøpe, så må da noen selge, er du ikke enig i det? Når da holderne av 45 % av aksjene sier de overhode ikke er interresert i å selge, så er det jo ingen som får overtatt i den grad du tenker på.

At Dein nå forlater Arsenal er ikke et tegn på at ting skjer, tvert i mot. Det er et tegn på at et salg IKKE skjer. Det er jo derfor han forlater klubben, han vil jo ha inn nye eiere!

Jeg er nok da mer bekymret for Arsenal med tanke på utviklingen av klubben videre. Så vidt jeg kan skjønne, men dette kan vel Chaz mer om, så er Dein visjonæren som har bragt det moderne Arsenal dit de er i dag. Og en slik mann kan være vond å miste. Time will show!

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis er det fremdeles endel fremtidsrettede hoder i styret. Jeg stiller spørsmål ved adm. dir. Peter Edelman. Hva vil han?

 

I stedet for å skrive ting på ny, sakser jeg litt fra VGD hvor debatanten GoldeGate og undertegnede har gjort noen kjappe refleksjoner.

 

At DD slutter er et lite sjokk. Nei et STORT sjokk, og akkurat nå er jeg lei meg. Faktisk direkte lei meg.

 

Men som deg, så er det noe som gleder også, og gleder veldig: Dette betyr sannsynligvis at Arsenal er reddet som kulløyas eget fotballflaggskip - den eneste av de store som ikke la seg med r....a i været så snart noen kom med seddelbunkene og lovte gigasummer til spillerkjøp og evig suksess bare man fikk kjøpe sjelen først...

 

Jeg sørger over DD, men bøyer meg i støvet for Peter Hill-Wood, ladyen og alle de andre i styret.

 

STORT GJORT!

 

Mener

GG

 

som er fullstendg klar over hvor sinnsykt mye penger de tapte på å beholde sjelen sin...

 

HYLL!!!

 

 

Jepp Golden, det er helt riktig som du påpeker, pr. definisjon så kaster de sinnsykt mye pund overbord ved å være tro mot tradisjonene, sine forferdre, og alt det den Arsenalske institusjon står for. Det er jævelsk mye penger de har takket nei til. De imponerer meg storligen, den trdisjonsrike garden!

 

Det som er viktig for styret nå, er å holde kontroll og styring på alle de små enkeltaksjonærene. Det blir svært viktig faktisk.

 

Men som sagt, jeg er faktisk talt skikkelig personlig lei meg for at DD forsvinner. Han har ikke ALLTID vært "everyone`s cup of tea", spesielt de første årene møtte Dein en del motbør, men det var egentlig før folk forsto hvor visjonær og idèrik mannen faktisk var. At personen DD var en genuint likandes kar, gjør ikke tapet mindre smertelig.

 

Og en siste ting; dette er faktisk den første skikkelige "boardroom upheavel", eller skikkelige styrerom`s endringen i Arsenal, siden Sir Henry Norris føk ut på slutten av 20 tallet. Dagen i dag er, sann mine ord, en særeles historisk dag!

 

Dette ER en virkelig en historisk dag. Hvorvidt akkurat DÈT er så positivt, vil kun fremtiden vise. Som jeg skriver, de mange småakjonærene blir nå svært viktige. Vil de cashe inn, og selge til Kroenke, eller vil de være tro med den britiske institusjonen Arsenal FC?

 

Men jeg gjentar meg selv; Sir Peter, Lady Nina og resten av Bracewell-Smith`ene, Carr gjengen og Danny Fiszman imponerer meg. Sattan så mange pund de har takket nei til!!!

Link to comment
Share on other sites

Men jeg gjentar meg selv; Sir Peter, Lady Nina og resten av Bracewell-Smith`ene, Carr gjengen og Danny Fiszman imponerer meg. Sattan så mange pund de har takket nei til!!!

 

Vel har de takket nei til mange pund, men hvorfor? Er det for å bevare sjelen i Arsenal eller er det for å kunne cashe inn enda mer når de først bestemmer seg for å selge? Hva som vil skje om ett års tid (kanskje før det også) er det ingen av oss som vet nå.

 

Kanskje den store uenigheten var spørsmålet om å selge nå eller selge senere?

Link to comment
Share on other sites

Golden Gate`s scenarioevaluering på VGD får min fulle tilslutning, i tillegg til at fyren skriver ganske så herlig:

 

Sannsynlig scenario:

 

1) DD har forstått at å overleve som storklubb med reelle ambisjoner om jevnlige topp-fire plasseringer i CL samt minst 1-3 seriemesterskap pr tiår vil kreve store midler i tiden som kommer, midler klubben pr i dag vanskelig kan påregne å ha før gjelden er mer eller mindre nedbetalt. Løsningen blir derfor selvsagt å hente inn risikovillig kapital utenfra, enten fra en investor som søker eierskap eller en som nøyer seg med en styreplass. Kroenke var åpenbart mannen DD tenkte på, men han ville åpenbart helst eie.

 

2) Resten av styret har vært eller blitt uenige i denne strategien, da de fortsatt ønsker Arsenal som et engelsk eiet flaggskip i et PL-hav som ser ut til å fylles av skuter med fremmed flagg. "Rule, Britannia! Britannia, rule the waves:Britons never will be slaves..." sang Peter Hill-Wood mens han satt foten ned så hardt at jorden ristet helt til Ulan Bator og tilbake.

 

3) Situasjonen har deretter tilspisset seg ytterligere og frontene har hardnet til. DD har satt stillingen sin inn på å få sitt ønske om klubbens videre kurs oppfyllt, noe PHW i går tilkjennegav at ikke kom på tale. "No soul for dollars, here..." sang Ladyen så høyt at de ringte fra Buckingham og lurte på hva som skjedde...

 

4) Den resterende delen av styret, dvs alle eller de fleste uten DD, har blitt enige om å stå sammen til Highbury Hill faller og London blir oversvømmet av vandaler. Samt at ingen skal selge aksjene sine i overskuelig fremtid, og i hverfall ikke til utenforstående. DD har dermed ikke hatt noe valg, men har måttet bite i det sure eplet og forlate livsverket sitt. Som ikke er klubben, men transformeringen fra en middelmådig Londonklubb uten andre resultater å forvente enn en og annen cupseier, til å bli en av de fire reelle tittelutfordrerene man har igjen i England.

 

 

Hyll deg David for alt du har betydd for oss Gooners de siste 24 årene av ditt liv. Hyll og takk.

 

mvh

GG

 

 

Det kan nemlig hende at Arsenal som klubb, rent sportslig gjennom økte økonomiske Kroenke-muskler i fremtiden, vil være bedre stilt i den beinnharde konkuransen om å være "top of the league" ute i Europa og verden. Men like fullt; jeg er full av beundring for de verdier og valg det resterende styret har gjort. Det må jeg virkelig si. Og jeg tror at både det resterende styret og David Dein alle er lei seg for det som har skjedd. For ingen skal tro noe annet enn at David Dein har ønsket det beste for Arsenal FC. Den mannen har levd, spist og sovet Arsenal 24/7 i et kvart århundre!

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ganske overraskende dette ja, men er de uenig er det vel den eneste løsningen.

Kommer DD til å ville selge sine 15% nå eller? Evt. til hvem?

 

Uansett takk til David Dein for alt han har gjort for klubben ;)

 

Finnes en oversikt over nåværende prosentfordeling av aksjene i Arsenal?

Bare for å ha en klarhet i det :(

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ganske overraskende dette ja, men er de uenig er det vel den eneste løsningen.

Kommer DD til å ville selge sine 15% nå eller? Evt. til hvem?

 

Uansett takk til David Dein for alt han har gjort for klubben ;)

 

Finnes en oversikt over nåværende prosentfordeling av aksjene i Arsenal?

Bare for å ha en klarhet i det :(

 

Guardians oversikt her.

 

Edit: Ser ut til at den her nevnte liste er noe ufullstendig, men artikkelen er allikevel interessant lesning.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...