Jump to content

Tidenes Arsenal spiller


Evy

Hvem er beste Arsenal spiller?  

67 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ingen av dere newvbies nevner Charlie George, ingen var som han, kanskje liam brady,eide midtbanen i en lang periode, kanskje en lignende spiller ikke helt ferdighetsmessig lik som fabregas, fabregas mangler en del fysikk, og skullr kanskje vært britisk før jeg skulle likt ham like godt, fabregas bedrar oss om 3-4 år garantert, barca eller real johoo.. jeg er dritsmart tenker fabregas.. kanskje ikke like fab da, litt mere fag hvis han går til real

 

 

 

Ingen av dere newvbies nevner Charlie George, ingen var som han, kanskje liam brady,eide midtbanen i en lang periode, kanskje en lignende spiller ikke helt ferdighetsmessig lik som fabregas, fabregas mangler en del fysikk, og skullr kanskje vært britisk før jeg skulle likt ham like godt, fabregas bedrar oss om 3-4 år garantert, barca eller real johoo.. jeg er dritsmart tenker fabregas.. kanskje ikke like fab da, litt mere fag hvis han går til real

 

til en opplysnig så er fag et engelsk ord for homo, som dere ser har kanskje jeg ikke de beste tankene om homofile

 

skal jo nevnes henry, som er verdens beste spiller, kanskje ikke forøyeblikket men på topp er han det

Link to comment
Share on other sites

Charlie Nicholas aka Chaz. Fantastisk spiller og moteløve nummer en(:D).

 

Men Dennis er nok hakket over og fikk min stemme. Klart at Henry også har vært enormt viktig, i likhet med flere andre, Bergkamp i sin storhetstid er for meg uslåelig.

Link to comment
Share on other sites

Med all respekt for begge Charlie'ene (spesielt den første), men i denne sammenhengen faller de gjennom med brask og bram.

 

....og til alle som stemmer Henry, glem ikke at Henry langt på vei er et produkt av Bergkamp. Noe ikke minst Henry selv er den første til å påpeke.

 

Dennis Bergkamp is the man!!

Link to comment
Share on other sites

Her er det etter mitt hode flere alternativer.

Alex James, fotballverdenes første skikkelige superstar. Liam Brady, han hadde en teknikk, og et overblikk så fraperende at selv Pele gispet når han så Chippy. Tony Adams, verdens aller, aller beste kaptein. Og selvsagt The Dutch Master, The Iceman, mannen og spilleren som på mange måter er selve bildet på det moderne, det kreative, det erke-Wengerske Arsenal, det Arsenal som har tatt en hel fotball-verdenen med storm. Og selvsagt må vi ha Thiery Henry med, målmaskinen, artisten og virtuousen.

Men jeg tror jeg gjør som Sir John; det bare MÅ bli The Iceman!

 

Ellers en stor honnør til Atald som drar inn "gudegaven" fra 80 tallet; Champagne Charlie aka Chaz. Moteløve, discoløve og ikke minst enhver frisørs drøm i Nord-London på midten av 80 tallet. ALLE skulle jo ha Charlie frisyre! God var han også, på banen. Enkelte ganger. Spesielt mot dritten fra London N17. Charlie ganske enkelt ELSKET oppgjørene mot spudz. Og skulle KUN hjertet mitt ha gjort et valg så ville Charlie Nicholas ha stått høyt oppe på listen, men sorry du-å-så-store-og-skjønne-Glaswegian, denne gang har jeg også latt hjernen være med, så her faller du faktisk talt igjennom, men herregud hvor herlig du var! :D

Link to comment
Share on other sites

Her er det etter mitt hode flere alternativer.

Alex James, fotballverdenes første skikkelige superstar. Liam Brady, han hadde en teknikk, og et overblikk så fraperende at selv Pele gispet når han så Chippy. Tony Adams, verdens aller, aller beste kaptein. Og selvsagt The Dutch Master, The Iceman, mannen og spilleren som på mange måter er selve bildet på det moderne, det kreative, det erke-Wengerske Arsenal, det Arsenal som har tatt en hel fotball-verdenen med storm. Og selvsagt må vi ha Thiery Henry med, målmaskinen, artisten og virtuousen.

Men jeg tror jeg gjør som Sir John; det bare MÅ bli The Iceman!

 

James-Brady-Adams-Bergkamp-Henry er nok topp-fem, alle de sentrale spillerne i forskjellige storhetstider for klubben, skjønt Bradys periode vel knapt kan kalles en storhetstid. Og det er sannelig ikke lett å rangere disse fem innbyrdes, men lista blir nok

 

1. Bergkamp

2. Henry

3. Adams

4. James

5. Brady

 

Og grunnen til at også jeg har Bergkamp på topp er vel stort sett de samme som andre trekker frem; han fremfor noen er symbolet på transformasjonen av boring Arsenal til scoring Arsenal. Bergkamps rolle i det moderne Arsenals suksess, både på og utenfor banen kan knapt overvurderes. Og det kombinert med hans rent fotballmessige kvaliteter; med teknikk, overblikk og skudd i verdensklasse, gjør at bare Henry er i nærheten. Men som andre sier har Bergkamp vært en viktig grunn til Henrys suksess, og i så henseende har Bergkamp vært mer fundamental enn Henry.

Link to comment
Share on other sites

Det vil ikke jeg være mann til å si!

Blir for dumt å ta med kun 3[!!!!] stykker i en slik poll som dette!

 

Selv har jeg et spesiellt øye for Bergkamp, men jeg stemte "andre" på grunn av at jeg vil være nøytral. Vil ikke si noe her!

Link to comment
Share on other sites

Dette er vel eit spørsmål om ein er ute etter den beste, på det reint fotballmessige, spelaren som har vore i Arsenal, og om ein skal sjå dette i forhald til perioden ein skal spele i - eller om ein skal sjå på betydninga ein spelar har hatt for klubben. Kanskje er sågar ein kombinasjon det beste.

 

Ein mann som Tony Adams er ikkje den beste fotballspelaren Arsenal FC har hatt. Han var ein leiarskikkelse, og sjølvsagt ein framifrå fotballspelar - men han er ikkje blandt dei som trekkast fram av nøytrale som ein fantastisk forsvarspelar når dei er ute etter tidenes lag uansett lag og land. Det er ikkje utan grunn, sjølv om Adams på sitt beste var ein av dei beste i verda. Han spelte i eit forsvar som var perfekt sett saman og så inndrilla og perfeksjonert at det var ei fryd, og han var sjefen. I tillegg er han Mr.Arsenal born and bred, og måten han var kaptein for klubben har sjølvsagt betydd ein heil masse for klubben - men ut frå kun det fotballfaglege og det som skjedde på bana er han ikkje den beste.

 

Når det gjeld reine kvalitetar, tidsepokar sett vekk frå, vil sjølvsagt dei som spelar i dag vere dei med dei beste kvalitetane. Då blir det eit slagsmål mellom DB10 og TH14, i reine kvalitetar. Dersom ein tar tidens tann med i berekninga må noko også James (etter andres utsegn) og Brady takast med. Dei var veldig dominerande i sine respektive epokar.

 

Dersom det er kun det fotballmessige ein går etter så er det Thierry Henry som har vore den beste spelaren Arsenal har hatt. For meg er det heva over ein kvar tvil. Han har prestert på jamnt toppnivå sidan andre halvåret i Arsenal, denne sesongen sett vekk frå. Det er ingen spelarar som har vore så god som han over så lang tid, i Arsenal eller England. Kanskje ikkje ein gong i Europa eller verda. Tar ein med betydning for klubben kjem nok DB10 inn i kampen igjen, av grunnar nemnt av fleire over her.

 

Uansett er det en kompleks ting, det å skulle kåre tidenes beste spelar. Kanskje bør ein skilje mellom tidenes beste, og tidenes mest verdifulle?

Link to comment
Share on other sites

Tidenes beste Arsenalspiller = den spiller som har vært best for Arsenal gjennom tidene vurdert ut fra sin samtid.

 

Merk! Har vært best FOR ARSENAL = klubben.

 

Ergo Dennis Bergkamp.

 

Vurdert ut fra din modell Paddy er jeg vel ikke så sikker på at Henry i det hele tatt overgår Alex James (ut fra det lille jeg har fått med meg av historie). Fortsatt vurdert ut fra sin samtid selvsagt. Noe annet er jo helt håpløst. Da ville jo Eric Heiden knapt ha vært en middelmådig skøyteløper for eksempel.

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig valg dette, jeg gå for Bergkamp eller Henry! Men jeg tror nesten jeg sier Bergkamp og Henry plassen bak, og etter der Mr Arsenal, Tony Adams og Viera. Jeg tar bare med dem jeg har opplevd spilt for Arsenal. Så Brady, og alle dem andre som har vert før 1999 året tar jeg ikke med.

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig,men det må være en av de 5 nvnte ovenfor.

For meg må det bli fotballhjernen Dennis Bergkamp.

Teknikken og evnen hans til å lese spillet et par trekk før var enormt.

Får ennå gysninger når jeg tenker på målet hans mot Newcastle.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...