Jump to content

2007.01.02 Charlton H


Imerslundinho

Recommended Posts

Det er sykt at vi ikke leder 6-0!!!

Men artig at Hoyte putta :blink:

 

Litt skremmande at det er Hoyte som skårer spillermålet vårt idag. Men men, masse bra og ta tak i her, bra gjennomkjørt kamp av gutta ;)

 

Rettelse, RvP skårte nå ;) Assist av Flamini :)

 

Og Chelsea sliter i Birmingham :)

 

Wenger takka for kampen, publikum sang til siste sekund:)

 

Vakkert

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Godt spill i dag og helt andre takter enn forrige kamp :blink:

 

Henry var en fryd å se på i dag. Artig å se all dansingen til Ade, Henry og Hoyte også ;) Og RVP fortsetter å putte mål etter mål. Godt gjennomført kamp!

 

Synd at Ali ikke får kommet mer med i spillet, men en dag vil vel han klare å få til noe mer også får man håpe. ;) Unner han et mål snart, og det samme med Rosicky.

Link to comment
Share on other sites

Vi vinner 4 - 0 og likevel er Carson dagens beste spiller. Det hadde ikke vært ufortjent om stillingen hadde blitt 10 - 0 etter sjansesløseriet av en annen verden. Uansett er spillet helt strålende. Viktigst av alt: Bevegelsene er ekstremt gode. Vi spiller oss gjennom leddene som kniv gjennom varmt smør og det er en fryd å se på. Alle gjorde en god kamp i dag og med slikt spill er jeg ikke redd for å møte Liverpool borte i neste kamp. Go gunners!

Link to comment
Share on other sites

Måtte jeg ta grundig feil..

 

3 poeng til oss. Bankers!! :blink:

 

Fint for meg og andre at du er synsk. Tar i mot flere tips som heller i Arsenals favør! ;)

 

Dette gikk jo lekende lett. 4-0 er pene siffer, selv om seieren kunne ha vært enda større. Resultatet og spillet bør fungere som en innsprøytning for hele laget.

 

Litt overrasket over at Henry fullfører kampen. At han spiller 90 minutter må tolkes som et tegn på at han er back in business. Henry er selvsagt med på det som skjer fremover. Meget viktig!

Link to comment
Share on other sites

For en herlig kveld. Hadde gruet meg litt til denne kampen helt siden kampen mot Sheffield Utd. Men det var det ingen grunn til. Gutta spiller flott, til tross for litt tull her og der et par ganger, og vinner fult fortjent 4-0.

 

Nydelig å se Thierry tilbake etter skaden, og for et comeback. Scorer på straffe, header i stanga, fikk et mål feil annulert (? ), flere gode skudd på mål, et nesten nydelig frispark, bra med i pasningsspillet og har et par fine innspill - deriblant til Fabregas. Praktfult.

 

Vil si det var litt synd på Fab og Ros i dag, spesielt Fab som igjen bommer på et langskudd og flere gode muligheter. Men han gjør en god kamp og det var helt greit at han ble bytta ut til fordel for Denilson. RVP syns jeg gjør en god kamp, to mål og det siste målet var iskaldt og pent.

 

Skulle nok vært minst 2-3 mål til i kampen i dag, men målvakta til Charlton, Carson, skal ha mye av æren for at det ikke ble slik. Mange flotte redninger. Ødela kanskje litt for Charlton sin del at de fikk en utvist, men Arsenal hadde likevel det meste av spillet også før utvisningen, så vanskelig å bedømme.

 

Til tross for et godt resultat syns jeg det fortsatt er for mange feilpasninger, enten det er pasninger som går rett fram i føttene på motstander eller tversoverpasninger. Og det er synd at Hleb og Ros ikke skyter mer, flere gode muligheter til å skyte, som endte med en feilpasning eller noe annet tull. Men kan vel egentlig ikke sitte her å klage, alt i alt en fortjent seier.

 

Neste kamp er 13. mot Blackburn. Da har guttene fått hvilt seg godt, og da håper jeg vi slår sterkere tilbake :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hleb gir videre til Henry som er fri på 11-12 meter.
VG brukte Hleb her iallfall. I hele dag faktisk.

 

Ja ser det nå, må viss har gitt seg til slutt da :) Sa at det var norske skriveregler som sa at hvitrussisk skulle skrives med G eller noe sånn. Virker rart. Godt at dei har tatt til vèt :)

 

Regner med det er flere som har mast på VG om dette - jeg sendte dem også kopi av svar jeg hadde fått fra Norsk språkråd om akkurat Hleb og skrivemåte. Ellers har vel dette lite med selve kampen å gjøre :rolleyes:

Det riktige er "Hleb" på norsk, jf. transkripsjonsregler for hviterussisk. Du finner

dem om du klikker på nettsidene våre: Ordbøker og ordlister - Andre - Transkripsjon

av kyrillisk og nygresk

 

Vennlig hilsen

Marit Hovdenak

Språkrådet, Postboks 8107 Dep, 0032 OSLO

marit.hovdenak@sprakradet.no

Link to comment
Share on other sites

Dette må jeg si var solide greier og en flott revansj etter bortetapet sist.

Men det skal jo sies at Charlton fikk det fryktelig tungt med 10 mann såpass tidlig.

Vi er veldig sterke hjemme og nå er utfordringen å være bedre borte også.

Herlig å se Henry tilbake også med et stort smil og 90 gode minutter i comebacket :)

 

Mye fin fotball i dag!

 

Prøver meg på en spillebørs for en gang skyld: :rolleyes:

 

Lehmann: Særdeles lite å gjøre og gjør ingen feil. 7

Hoyte: Grattis med sitt første målet på A-laget! Veldig positiv offensivt i dag og skaper flere sjanser. Veldig oppløftende. 8

Clichy: Også han veldig god offensivt, spesielt i 1.omg. Lite å gjøre defensivt. 7

 

Toure: Noen feilpasninger fremover på banen, men er solid. 7

 

Senderos: Rydder unna de få duellene han kommer opp i. Litt usikker i et par situasjoner, men ikke noe å snakke om. 7

 

Rosicky:Er nok ikke helt i form enda. Savner skuddene og det ekstra drivet fremover. Igjen uflaks og treffer stolpen. Tror han kommer sterkt tilbake snart! 6

 

Gilberto:Solid igjen. Jobber veldig bra og vinner flere viktige dueller i dag. Får håpe han ikke ble veldig skadet. 7

 

Fabregas: Styrer alt som vanlig. Spiller veldig bra sammen med Hleb og Henry. Bare målet som manglet. 8

 

Hleb: "Man of the match" syns jeg. Skapte masse sjanser med sin strålende teknikk, driv og smart i "5-a-side-spillet". 9

 

Henry: Flott kamp. Viser at han er i spillehumør og skikkelig sugen på å vise seg fram. Burde hatt 2 mål, hadde det ikke vært for linjemannen. Snilt å gi straff nr. 2 til Van Persie. 8

 

Van Persie: Jobber og sliter og får valuta for innsatsen. Litt smårufsete i 1.omg., men er veldig god i dag også og en viktig spiller for oss. 8

 

Flamini: Utmerket seg ikke spesielt, men godkjent. 6

Denilson: For lite spilletid, men klarte seg bra.

Aliadiere: For lite spilletid, men godkjent.

 

En bra start på det nye året! :)

Link to comment
Share on other sites

Bra gjennomført kamp av gutta,men vi er fryktelig inneffektive.

Legger ikke for mye vekt på resultatet,vi spiller tross alt mot et bunnlag som samtidig spiller store deler av kampen med 10 mann.

Håper vi klarer å spille ball på samme måte i di neste kampene,men vi må som sagt putte sjangsene våre,vist ikke så blir vi straffet for det mot bedre lag.

Link to comment
Share on other sites

JAAAAAAAAAAA! Sinnsykt herlig med seier, som vanlig!! Rettferdig resultat hadde vært 7-0 med minst to av Henry, irriterende at målet hans ble feilaktig avblåst for "offside". Nå begynner også Chelski å få motgang, er fortsatt optimist til sølvet!! Herlig å ha Titi the King tilbake, viser hva han er god for...

 

Trenger ikke 11 friske førstelagspillere i sånne kamper, bra at reservespillere får prøvd seg og a-lagsspillere får hvile selv om de er skadet. Kampen mest savnede spiller var vel Thomas Myhre :)

 

Boring Villa-Chellski 0-0 :rolleyes: :)

 

Dagen ble perfekt! Selv om jeg har vært på vareopptelling i 10 timer så reddet RvP og co. dagen for meg! ;)

Link to comment
Share on other sites

JAAAAAAAAAAA! Sinnsykt herlig med seier, som vanlig!! Rettferdig resultat hadde vært 7-0 med minst to av Henry, irriterende at målet hans ble feilaktig avblåst for "offside". Nå begynner også Chelski å få motgang, er fortsatt optimist til sølvet!! Herlig å ha Titi the King tilbake, viser hva han er god for...

 

Trenger ikke 11 friske førstelagspillere i sånne kamper, bra at reservespillere får prøvd seg og a-lagsspillere får hvile selv om de er skadet. Kampen mest savnede spiller var vel Thomas Myhre ;)

 

Boring Villa-Chellski 0-0 :) :)

 

Haha, hadde gjort seg om Myhre var der ja. Godt sagt :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tenk at det er Arsenal sin 24 serie på rad uten tap på hjemmebane, hva er rekord i PL?

 

Caribo, jeg synes at Flamini spilte veldig bra idag. Han har klart å overta Gilbertos rolle i midtbane synes jeg

 

Chelski har en pågående rekord (?) som nå har strakt seg over 50 kamper =) Men den slår vi før eller siden.

 

Flott kamp, selv om utvisningen gjorde det i overkant hardt for Charlton. Men sånn er reglene!

 

Og..

Kongen er tilbake! Henry var, etter min mening, banens beste. Involvert i 3 av 4 mål og hadde et feilaktig annulert mål i tillegg til at han skapte mye.

Link to comment
Share on other sites

Herlig kamp og måten vi spilte på til tider i starten av 2omg viste oss hva vi kan vente oss mye av de neste årene. Henry gjør ett kjempecomeback og har kanskje sin beste kamp for sesongen. van Persie gjør ingen kjempekamp, men likevel får han 2. Meget oppløftende. Og ser man bort fra Scott Carson, så er Hleb banens beste spiller. Det sies at vi ikke har noe kreativitet uten Cesc, men har vi Hleb er jeg villig til å si at vi fortsatt har plenty. Hleb har virkelig vært i form denne sesongen og er en av kandidatene til Arsenals beste spiller denne sesongen. Veldig fint mål av Høyte også forresten, må ikke glemme at han hadde en god kamp i dag.

 

Ellers fikk vi vel det svaret vi forentet, Arsenal slår tilbake med en gang. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Greit gjennomført kamp av Arsenal. Flott å se Henry tilbake på banen. Det eneste som mangler er at vi øker effektiviteten, da hadde vi gjerne vunnet 6 eller 7-0. I kampen mot Liverpool kommer vi ikke til å få flust av sjanser som i dag. En ting som irriterer meg er at Henry ALLTID skal avslutte nede i høyre hjørne tidlig. Ofte når man er alene med keeper kan det være lurt å avvente keeperens bevegelser og sette ballen der keeperen ikke er, ikke der keeperen ligger og venter på skuddet. VanPersie viser hvordan dette kan gjøre på sin andre scoring.

Link to comment
Share on other sites

Fy faen så dårlig dette var. At Arsenal ikke vinner minst 10 - 0 er latterlig. Wenger bør gå av. Og Henry er over toppen, elendig av han å ikke score hatrick i dag. Rosicky og Fabregas kan vi bare selge, de bommer jo på hver eneste målsjanse de får :rolleyes:

 

Neida, dette var årets beste hjemmekamp og jeg har fint lite å klage :). Jeg var veldig spent på om Gilberto ville fortsette godformen etter at Henry hadde fått tilbake kapteinsbindet. Langskuddet etter et par minutter vitner om at brassen fortsatt er i storform og det var vel ikke bare jeg som ble dypt urolig da han lå nede en liten stund. Midtstopperene og keeper er det helt umulig å gi karakterer til i dag siden de hadde så lite å gjøre. Midtbanen var veldig god til å vinne tilbake ballen, i tilegg til mye god bevegelse og pasninger. Henry er tilbake i den gode gamle formen som vi har savnet i år, i likhet med Senderos som har slått hardt tilbake etter noen svake kamper rett etter comebacket. Nå har vi faktisk nest best målforskjell i PL, og RvP har scoret hele 10 mål i år.

 

Min børs:

Lehmann X - Trengte ikke slenge seg én gang. Ikke grunnlag for karakter :)

Hoyte 8 - Scoret mål, var godt med oppover og det var lite å utsette defensivt. Hans beste kamp i Arsenal-trøya.

Toure 7 - Lite å gjøre, men vant duellene og var noen ganger villig offensivt.

Senderos 7 - Vant alt av dueller og gjorde ingen feil som jeg kan huske. Phil er tilbake til CL formen. Synd at han ikke scorte.

Clichy 7 - Bruker farten sin bra som alltid og er god til å drible. Innleggene var bedre i denne kampen og han gjorde mye bra defensivt. Sliter imidltertid på hodet, noe som vi har sett flere tilfeller av i år.

Hleb 8.5 - Meget god kamp. Som alltid god defensivt og dribler bra. Skaper mye rom for Hoyte når han dribler innover i banen. Hadde egentlig en assist til Henry. Mange god pasninger, men også noen unødvendige feilpasninger.

Fabregas 8 - Løper mye, takler veldig bra og få feilpasninger. Må likevel trekke han for at han ikke scorer. Bra at han tørr å skyte, noe som resulterte i en straffe og billig utvisning.

Gilberto 8.5 - Konge defensivt. Også mye bra offensivt og viser noen pene driv. Viser også at det ikke bare er Fabregas som kan sende silkepasninger. Ikke mange feilpsaninger.

Rosicky 7.5 - Noen unødvendige feilpasninger, men han har tross alt nettopp kommet tilbake fra skadet og viser forbedring fra sist kamp. Den stakkars tsjekkeren har fortsatt ikke fått sitt PL-mål, men det kommer nok snart - to treverkskudd i de to siste hjemmekampene sier sitt.

RvP 8.5 - Gode cornere, fine gjennombruddspasninger og bra mål. Taper desverre mange kroppsdueller, men han skal ha for at han gir alt. Er nå oppe i imponerende 12 mål i år - like mye som han fikk i hele fjorårssesongen! Trives mye bedre som hengende spiss enn som venstreving.

Henry 8.5 - Vår kaptein er tilbake og smilte hele kampen. Scorer, får assist, header i stangen og skyter et herlig frispark som blir reddet mesterlig. Fikk i tilegg en feilaktig avblåst scoring og redning på strek. Har noen unødvendige feilpasninger, men spiller uansett en strålende kamp og er tilbake til gode gamle takter. Trives klart bedre med en annen spiller ved siden av seg.

 

Jeg gleder meg til neste kamp !!

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett såå mye av Denilson i dag, men jeg syns egentlig at han ligner litt på Cesc i spillestilen. Hvis han utvikler seg i den retningen så hadde ikke det gjort noe. Han plasserer seg likt som Cesc, og slår gode pasninger. Blir spennende å se han i fortsettelsen :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Deilig kamp i dag. Dessverre for Charltons del blir kampen ødelagt av en feilaktig avgjørelse i 1. omgang. I straffesituasjonen var van Persie offside i det skuddet fra Fabregas gikk, og burde blitt avvinket, og dermed ingen straffe. Rett skal være rett :) Men uansett, dette var Arsenals lekestue fra start til slutt, med masse fine kombinasjoner. :rolleyes:

 

Synes Gilberto er kjempegod i dag, og er for meg banens beste. van Persie og Henry skaper farlighet på farlighet der framme, og Fabregas fordeler ballene. Hoyte herjet fram og tilbake på høyrekanten, og scorte et nydelig mål! Ingen som vel var dårlig i dag, men synes Hleb har fryktelig mange feilpasninger og Clichy selger seg fortsatt for ofte.

 

Alt i alt var dette en strålende gjennomført fotballkamp! La oss håpe dette setter standarden for 2007, selv om jeg frykter vi blir satt på plass allerede til helga...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...