Jump to content

2007.01.02 Charlton H


Imerslundinho

Recommended Posts

Årets beste hjemmekamp! :rolleyes:

Etter den utrolige nedturen mot Shef U, kom en solid opptur! Bevegelsene var slik vi forbinder med Arsenal på sitt beste, og det førte til at spillet fløt som en ål i ei smørpanne i kveld! Hvorvidt vi fikk en stor fordel av at Charlton ble redusert til ti mann, gidder iallefall ikke jeg å spekulere i. Noe som gledet meg vannvittig i kveld var at for kanskje første gang brukte bredden på det enorme gressteppet med måte! Hoyte og Clichy kom begge til innlegg fra kant, pluss at Hleb også brukte bredden bedre enn han pleier.

 

Da det gjelder effektiviteten så er desverre mye å rette på. At Fabregas og Rosicky kunne gå målløse av banen -igjen, er for meg meget frustrerende. I dag møter vi et meget svakt Charlton, som i tillegg må spille med ti mann. Til helga møter vi et eksepsjonelt hjemmesterkt Liverpool i form. Da går det ikke ann å bomme på slike sjanser, da kan det fort være de eneste sjansene vi får! Men, tross det går iallefall jeg helgen imøte med tro på avansement. Spillet i dag var nemlig såpass sterkt at Liverpool har grunn til å skjelve! I tillegg er Henry tilbake for fullt! :)

 

Lehmann: Håpløst å gi noe karakteristikk på MadJens i dag, ikke noe å gjøre stakkar!

 

Hoyte: Dagens overraskelse. Scorer mål, og bidrar ellers bra offensivt. Bruker kanten og har fine

veggspill, b.l.a ved scoringen. Defensivt er det vanskelig å dømme. Tar jeg ikke feil er vel Hoyte

den første engelskmannen som netter for oss i 06/07??

 

Clichy: Sterk offensivt og skaper som alltid mye på sine offensive løp. Som Hoyte brukte han bredden

på banen bedre enn før. Defensivt umulig å si noe på.

 

Toure: Gjorde jobben sin defensivt, og prøvde også å bidra offensivt uten særlig resultat, verken

positivt eller negativt. Grei skuring!

 

Senderos: Konge i lufta de få gangene det er nødvendig, holder også på å score med nettopp hodet. Litt

usikker med ballen i beina. Kunne fort straffet seg mot sterkere lag.

 

Hleb: En av de aller beste. Skjønner godt hvorfor de kaller han den hvite Ronaldihno, for en

ballkontroll! Skaper veldig mye fra kanten sin og samspillet med Hoyte åpnet for flere

muligheter til å gå fritt inn i sekstenmeteren. Ellers så vil jeg si at jeg synes han bør skyte mye

mer.

 

Rosicky: Tomas skulle definitivt tegnet seg på scoringslisten i dag, virker nesten som Tore Andre Flo på

landslaget for noen år tilbake. Ellers så bidrar han positivt offensivt med å holde farten oppe

i spillet, og samspillet med Henry er bra!

 

Fabregas: Man ser tydelig forskjell på midtbanen når Cesc spiller. Nesten skremmende! Han dirigerer

spillet med jernhånd, og har en bevegelse og ro i spillet på høyde med fotballspillere over 30!

La oss håpe han fortsetter dette i det nye året. Burde scoret da men. Hørt det før?? :)

 

Gilberto: Vinner dueller på midtbanen og er veldig sikker ved avleveringene i dag. Det er veldig viktig for

demme opp for Cesc! Scoret ikke i dag, men så hadde han heller ikke kapteinsbindet! ;)

Måtte gå ut med skade, men så ikke alvorlig ut!

 

Van Persie: Hadde en meget sterk start på kampen med et par detaljer som ga undertegnede gåsehud!

Scorer to mål, skaffer straffe, og er veldig sentral i spillet. Begynner å vise hvilke klassespiller

han er, og pass deg Drogba: bare 3 mål bak nå!

 

Henry: MoM! Så sinnsykt deilig å få han tilbake. Borte en måned, og returnerer med scoring, og assist!

Kanskje hans beste kamp for sesongen, alt han har beinet borti blir til farligheter.

Bemerkelsesverdig å se hvor effektiv han er i spillestilen i dag. Der andre bruker tre-fire touch,

bruker Henry ett! KONGEN!!!

 

Innbytterene: Egentilg ikke så mye å skrive om, men Denilson viser fine takter med pasningsfoten, og

Flamstern gjør det samme! Ali ser desverre aldri ut til å lykkes!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Var morsomt å se Arsenal i dag ja, det er slik fotball SKAL spilles. Synd at noen baner (og lag selvfølgelig) nekter oss nettopp den balltrillingen vi hadde i dag.

 

Synes alle gutta gjorde en helhjertig innsats i dag og det er bare flaks som gjør at vi ikke vinner med mer enn 4 mål. Flaks for Pardew og Charlton vel og merke.

 

Jeg er folk skriver masse lovord om Denilson, men jeg kan ikke si å ha sett veldig mye av han i de to kampene han har spilt i ligaen denne sesongen. Støtter meg derimot til at han er en spennende spiller, men tror han har mye å lære før han er i nærheten av førstelaget. Og er han ikke en defensiv midtbanespiller?

 

Ellers legger jeg stadig merke til Flamini, jeg har prøvd å følge spesielt nøye med han de siste kampene. For han er jo "erstatteren" til Gilberto (altså 2. valget på defensiv midt) men jeg synes ikke han minner mye om en defensiv midtbanemann. Jeg sier ikke at han ikke er god, men jeg synes han plasserer seg rart og går inn i dueller på en rar måte. Dessuten bør vel også et anker være ganske solid fysisk? Jeg vet at Flamini har kondisjonen til en hest, men styrke og spenst er også et must som anker. Se Gilberto, jeg ville påstå at han er topp 3 defensive midtbanespillere for tiden.

Jeg liker Flamini, men lurer på om han kanskje passer bedre andre steder på banen, som evnt. backen eller indreløper. I dag la jeg spesielt merke til at Fab lå ofte bak han og at han lå veldig sideforskøvet i forhold til stopperene, nå er jeg ingen fotballekspert, men etter å ha sett Gilberto i den rollen.. vil jeg si de takler den anderledes.

Noen meninger?

 

Gratulerer alle goonere, dette var en festmatch!

Link to comment
Share on other sites

Myeee bedre enn sist kamp, men det skulle da ikke mye til. Før kamp var jeg veldig bekymret fordi jeg leste at Hleb, Ade , Gallas og Henry var usikre enda. Samtidig leste jeg at Robin og Beast hadde pådratt seg skade. En stor lettelse var det når jeg fikk se både Hleb, Henry og Robin starte kampen.

 

Kampen ble jo en kjempeunderholdning med masse sjanser og god bevegelse. Synd at ikke Henry fikk kreditert et til mål, som ble feilaktig dømt offside på. En liten minus er det denne sesongen at ikke effektiviteten er større ved store sjanser. Vi kunne skikkelig knust Pardew og laget hans med alle de flotte sjansene.

 

Tidlig denne sesongen sa jeg at Robin kommer til å score mellom 20 og 30 mål, og det ser jo kjempebra ut så langt. 10 ligamål og 2 CL mål har vår nederlender til nå. Håper at han holder seg unna skader fremover.

 

Liverpool kommer til å gå ut av FA cupen i helgen :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Helb hadde en god kamp, men ikke banens beste. Han skapte endel og har eminent teknikk, men skulle gjerne ha sett han tok litt ekstra trening med kun skudd. Var også endel passninger som ikke hadde adresse.

 

Rosicky var heller ikke mer enn hva vi kan forvente av han i en slik kamp som var igår. I første omgang sleit han endel med passninger som ikke satt der dei skulle. Dette kom seg i andre omgang, men savner langskudda som han viste i Tyskland under VM.

 

Henry og RvP var banens beste, innvolvert i samtlige mål og skapte problemer i 90 min.

 

Fantastisk at vår egen Hoyte putter :rolleyes: Et av dagens høydepunkt...

Link to comment
Share on other sites

Oppløftende kamp, selv om man ikke skal legge for mye vekt på resultatet. Til det var motstanden for dårlig. De måtte jo dessuten spille over halve kampen med ti mann. Men selv om Arsenal viste mye glimrende angrepsfotball, viser de fortsatt hva som er lagets svakheter. Dette laget har MYE å gå på, så kan man velge om det er et godt eller dårlig tegn. Det positive er at det viser hvor stort potensale laget har, det negative er at utviklingen av laget går saktere enn vi har håpet på, og at det fortsatt sløses for mye med sjansene. Her må det fokuseres mer på avslutninger. Dessuten er det for mye slurv i perioder, både defensivt og offensivt, og mot bedre motstand blir man fort straffet for dette. Men uansett hvor kritisk man kan være; vi fikk se noe av den gode gamle Arsenal-stilen slik vi har vært vant med under Wenger i går. Og det, kombinert med et vellykket Henry-comeback, er vel et godt tegn? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tenk at det er Arsenal sin 24 serie på rad uten tap på hjemmebane, hva er rekord i PL?

 

Caribo, jeg synes at Flamini spilte veldig bra idag. Han har klart å overta Gilbertos rolle i midtbane synes jeg

 

Chelski har en pågående rekord (?) som nå har strakt seg over 50 kamper =) Men den slår vi før eller siden.

 

Flott kamp, selv om utvisningen gjorde det i overkant hardt for Charlton. Men sånn er reglene!

 

Og..

Kongen er tilbake! Henry var, etter min mening, banens beste. Involvert i 3 av 4 mål og hadde et feilaktig annulert mål i tillegg til at han skapte mye.

 

Det er Liverpool som har rekorden med kamper uten tap på hjemmebane, den er på 65 kamper om jeg ikke husker helt feil

 

Dette var Henry`s kamp nummer 250 og hans ligamål nummer 171. Dette var også Arsenals seier nummer 300 i Premier League.

 

dette som Dagbladet har skrevet er en ganske bra beskrivelse av kampen, LINK: http://www.dagbladet.no/sport/2007/01/02/487631.html

Link to comment
Share on other sites

Henry viste hvilken strålende spiller og person han er! Etter scoring så vi ikke den "arrogante" Henry, men en smilende og fornøyd spiller som går bort til Wenger og Adebayor. Det var et svært spesiellt øyeblikk. Han applauderte for pasningsforsøk osv. Og den feiringen til Van Persie og Henry på den siste scoringen(eller straffen?) viser at det kun er tull at de to ikke liker hverandre.

 

Vi kunne fort ha vunnet 7-0, men det viktigste er at laget fikk tilbake "teamspiriten" og 3 svært viktige poeng. Det som jeg savner, og mange her på forumet har vært misfornøyd med er langskuddene. Jeg satt og så på en Liverpool-kamp for noen dager siden og jeg må innrømme at jeg ble litt imponert over Alonse og Gerrard som har fantastiske skudd. Rosicky viste i CL at han har et utrolig skuddbein. Men det virker som om han er litt redd for å slippe seg løs og prøve å gjøre ting på egenhånd. Jeg husker at Hleb også var slik da han kom til klubben, men det siste året har han vært alldeles strålende.

 

PS! Er det noen her som skal se Arsenal-Manchester City? Hadde vært hyggelig å møtt noen goonere der.. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg er folk skriver masse lovord om Denilson, men jeg kan ikke si å ha sett veldig mye av han i de to kampene han har spilt i ligaen denne sesongen. Støtter meg derimot til at han er en spennende spiller, men tror han har mye å lære før han er i nærheten av førstelaget. Og er han ikke en defensiv midtbanespiller?

 

denilson: oppførte seg som en defensiv midtbanespiller iallfall.. men ja, han har mye å lære, men er veldig klokt å la ham få prøve seg såpass tidlig.. sikker på at han lærer av hvert skritt han tar på banen! men syns han var god til å ligge riktig, og veldig fin som førsteforsvarer.. ble nesten litt glad for at vi har en ung som ikke er "driblefant", hehe..

 

er ellers enig med deg ang flamini... føler fabregas tar "anker-rollen" når flamini kommer innpå, en av de viktigste tingene gilberto gjør er å stabilisere laget, det klarer ikke flamini..

Link to comment
Share on other sites

Hei! Dette er mine første strofer her på forumet. Jeg vil starte med å si at gårsdagen var helt fantastisk!

 

Jeg var nemelig for første gang på vår nye storstue. Jeg startet dagen med å kjøpe en drakt med Toure 5 bak på. Det var faktisk utsolgt for bokstavene H og Y takket være et massivt salg med Hoyte drakter :P.

Da jeg først gikk opp til stadion fra Arsenal-shoppen ble jeg helt målløs. for en stadion! Den var faktisk større en jeg hadde ventet meg og det sier ikke rent lite. Vi hadde billetter høyt oppe og etter en liten tur opp trappene på Emirates var vi på toppen. Der gikk jeg og min far rett inn for å se hvordan det så ut, før vi gikk ut for og ta oss en Øl. Kampen var som vi alle hvet en ren en veis kjøring.

 

Ellers vil jeg si at synet av Highbury var trist, men vi har uansett flyttet til det bedre. :D

 

Takk

Link to comment
Share on other sites

Hei! Dette er mine første strofer her på forumet. Jeg vil starte med å si at gårsdagen var helt fantastisk!

 

Jeg var nemelig for første gang på vår nye storstue. Jeg startet dagen med å kjøpe en drakt med Toure 5 bak på. Det var faktisk utsolgt for bokstavene H og Y takket være et massivt salg med Hoyte drakter :P.

Da jeg først gikk opp til stadion fra Arsenal-shoppen ble jeg helt målløs. for en stadion! Den var faktisk større en jeg hadde ventet meg og det sier ikke rent lite. Vi hadde billetter høyt oppe og etter en liten tur opp trappene på Emirates var vi på toppen. Der gikk jeg og min far rett inn for å se hvordan det så ut, før vi gikk ut for og ta oss en Øl. Kampen var som vi alle hvet en ren en veis kjøring.

 

Ellers vil jeg si at synet av Highbury var trist, men vi har uansett flyttet til det bedre. :P

 

Takk

Velkommen til forumet :D

 

Får håpe turen ga mersmak :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...