Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Helt enig! Han kan ikke noe for at laget som blir bygget rundt han er av lav kvalitet. Men når det er sagt, så kan vi ikke skylde på Wenger heller, fordi han er 99% av grunnen til at Cesc var der så lenge som han var, og selvfølgelig også at han er den han er den dag idag.

 

Det er litt for komplisert til å skylde på en person ja, det er mange faktorer som spiller inn. Dårlige spillere som kom inn mens mange store forsvant ut, mye skadeproblemer, gapet til Chelsea, United og nå City var og er altfor stort både sportslig og økonomisk og da er det ikke rart han drar hjem etter flere år med kollektiv nedtur hver sesong fra februar til mai. Fadesen i Carling Cup-finalen kan heller ikke glemmes.

 

Uansett, kjenner ikke det er noe voldsomt savn etter han. Han var en knakende god spiller, men de kommer og går og om ikke så altfor mange år vil nok gutter som Wilshere, Szczesny og Ramsey ha like god status hos supporterne og vel så det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

 

Det er litt for komplisert til å skylde på en person ja, det er mange faktorer som spiller inn. Dårlige spillere som kom inn mens mange store forsvant ut, mye skadeproblemer, gapet til Chelsea, United og nå City var og er altfor stort både sportslig og økonomisk og da er det ikke rart han drar hjem etter flere år med kollektiv nedtur hver sesong fra februar til mai. Fadesen i Carling Cup-finalen kan heller ikke glemmes.

 

Uansett, kjenner ikke det er noe voldsomt savn etter han. Han var en knakende god spiller, men de kommer og går og om ikke så altfor mange år vil nok gutter som Wilshere, Szczesny og Ramsey ha like god status hos supporterne og vel så det.

 

Tror nok Carling Cup finalen var tungen på vektskåla ja.. Jeg kjenner et kjempestort savn, er akkurat en type som Cesc vi trenger nå(da snakker jeg spilletype). Rambo kan bli en lignende spiller, men er per dags dato langt unna. De 3 gutta du nevner kommer nok til å få like god om ikke større status i klubben ja. Spørsmålet er om noen av de noen gang har sjans til å komme opp på nivået til Cesc. Ser Wilshere som eneste alternativ akkurat nå til å potensielt ha det samme nivået i seg.

 

Men en ting er sikkert - uansett hvem sin feil det var - man blir ikke legende av å spille for halv maskin i sin siste tid som spiller i en klubb

 

Kan ikke gjøre noe annet en å si meg enig i det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Viser bare hva han er i stand til hvis en gir han litt hjelp i stedet for å la han bære lasset mer eller mindre alene.

Jeg er den første til å hylle Fabregas som en fantastisk spiller, men her syns jeg du bommer litt. Han hadde Arshavin, Wilshere, Nasri og vP som offensive spillere rundt seg etter nyttår i fjor. Det er ikke dårlige spillere og Fabregas sviktet på lik linje med de andre etter CC finalen i fjor. Syns ikke det er riktig å skyve all skyld over på andre, han må ta sin del av ansvaret for den miserable avslutningen i fjor selv også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er den første til å hylle Fabregas som en fantastisk spiller, men her syns jeg du bommer litt. Han hadde Arshavin, Wilshere, Nasri og vP som offensive spillere rundt seg etter nyttår i fjor. Det er ikke dårlige spillere og Fabregas sviktet på lik linje med de andre etter CC finalen i fjor. Syns ikke det er riktig å skyve all skyld over på andre, han må ta sin del av ansvaret for den miserable avslutningen i fjor selv også.

 

Du må se på et større bilde enn de siste månedene. På det tidspunkt var tanken tom og toget allerede gått. Faktum er at vi hadde et unikt ungt talent som vi hengte alt ansvar på og omga han med en haug andre uerfarne spillere som ikke hadde hverken noe som lignet på hans talent og som heller bidro med noe annet for å hjelpe han. Han forsøkte virkelig, men vi tappet han tom for motivasjon og mistet han. Her kunne vi med letthet ha gjort noen andre valg. For meg er dette klokkeklart.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Du må se på et større bilde enn de siste månedene. På det tidspunkt var tanken tom og toget allerede gått. Faktum er at vi hadde et unikt ungt talent som vi hengte alt ansvar på og omga han med en haug andre uerfarne spillere som ikke hadde hverken noe som lignet på hans talent og som heller bidro med noe annet for å hjelpe han. Han forsøkte virkelig, men vi tappet han tom for motivasjon og mistet han. Her kunne vi med letthet ha gjort noen andre valg. For meg er dette klokkeklart.

Ser poenget ditt, men at en spiller skal bli demotivert og demoralisert av sine medspillere i en sesong hvor man kjemper på 4 fronter helt til mars virker for meg ganske rart. Da må han like mye gå i seg selv

Link to comment
Share on other sites

Kanskje, kanskje ikke. Det kommer fort noen tanker krypende, "been there done that" og "here we go again". Med sommeren forut i tankene, et kobbel katalanere i helene og i praksis en besluttning allerede tatt er det menneskelig å legge av de 5%'ene som skiller kliten fra hveten. Finner ikke det særlig merkverdig egentlig.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Cesc bare ler og gliser selv etter Guardiola dytter han vekk så tviler på at det var noe seriøst. Hadde forøvrig vært forbanna ironisk hvis Guardiola stakk til Arsenal en sesong etter at Cesc stakk til Barcelona for å spille under idolet sitt :P

Link to comment
Share on other sites

Cesc bare ler og gliser selv etter Guardiola dytter han vekk så tviler på at det var noe seriøst. Hadde forøvrig vært forbanna ironisk hvis Guardiola stakk til Arsenal en sesong etter at Cesc stakk til Barcelona for å spille under idolet sitt :P

 

Ja, Fabregas ler, men Pep ser jo blodig alvorlig ut etter han har tatt Cesc i nakken.

Link to comment
Share on other sites

Trur media har blåst opp saken noe enormt. For det første spilte Cesc en knallbra kamp, der han burde scoret men kunne fort hadd 2 assist også. Det skrives at Guardiola var sur siden han hadde brent så mange sjanser, jeg får ikke det til å gå opp da det var flere, blant annet Sanchez som brente like mye. Når i tillegg Cesc ler så virker det hele tvilsomt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...