Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Så utrolig mange smålige og sårede sjeler det finnes i verden...

Fabregas ga oss fantastiske opplevelser. Han er en av verdens beste spillere. Vokste opp i Barcelona og han var i Arsenal på lånt tid. At han forlot Arsenal var forventet. Det er klubben som igjen har håndtert dette på en elendig måte. Hyll Fabregas for den spilleren han er og takk ham for det han ga til Arsenal. Nidordene og utskjellingene her er latterlige og utrolig smålige. Jeg blir pinlig berørt når jeg leser det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Så utrolig mange smålige og sårede sjeler det finnes i verden...

Fabregas ga oss fantastiske opplevelser. Han er en av verdens beste spillere. Vokste opp i Barcelona og det han var i Arsenal på lånt tid. At han forlot Arsenal var forventet. Det er klubben som igjen har håndtert dette på en elendig måte. Hyll Fabregas for den spilleren han er og takk ham for det han ga til Arsenal. Nidordene og utskjellingene her er latterlige og utrolig smålige. Jeg blir pinlig berørt når jeg leser det.

 

Ditto.

 

Det eneste jeg virkelig bærer nag ved når det kommer til Fabregas er hvor lite penger vi solgte han for. Selv om det kun var Barcelona han ville dra til så burde han ikke gått for mindre enn 450-500 millioner kroner.

Link to comment
Share on other sites

Så utrolig mange smålige og sårede sjeler det finnes i verden...

Fabregas ga oss fantastiske opplevelser. Han er en av verdens beste spillere. Vokste opp i Barcelona og det han var i Arsenal på lånt tid. At han forlot Arsenal var forventet. Det er klubben som igjen har håndtert dette på en elendig måte. Hyll Fabregas for den spilleren han er og takk ham for det han ga til Arsenal. Nidordene og utskjellingene her er latterlige og utrolig smålige. Jeg blir pinlig berørt når jeg leser det.

 

Takk for den, og kunne ikke vært mere enig.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Ditto.

 

Det eneste jeg virkelig bærer nag ved når det kommer til Fabregas er hvor lite penger vi solgte han for. Selv om det kun var Barcelona han ville dra til så burde han ikke gått for mindre enn 450-500 millioner kroner.

 

Er helt enig i både deg og den siterte. Men når det kommer til pengene vi fikk for han, så kan man se det på en lys side og. Hvis vi hadde fått mer penger så ville vi mest sannsynelig ikke brukt de på spillerkjøp uansett.

Link to comment
Share on other sites

Så utrolig mange smålige og sårede sjeler det finnes i verden...

Fabregas ga oss fantastiske opplevelser. Han er en av verdens beste spillere. Vokste opp i Barcelona og han var i Arsenal på lånt tid. At han forlot Arsenal var forventet. Det er klubben som igjen har håndtert dette på en elendig måte. Hyll Fabregas for den spilleren han er og takk ham for det han ga til Arsenal. Nidordene og utskjellingene her er latterlige og utrolig smålige. Jeg blir pinlig berørt når jeg leser det.

 

-1

 

Jeg blir ikke kjempe imponert over deg heller når du presterer å kalle oss smålige og latterlige fordi vi har en annen oppfatning av Cesc enn det du har. Når du i samme innlegg sier at du blir pinlig berørt av våre innlegg, ja da får du en minus fra meg.

Ja Cesc var her på lånt tid og han ga oss mange gode opplevelser. Men det er det mange andre spillere som har gjort og. Spillere som Toure, Petit, Overmars, Cole, Flamini og Adebayor gav meg også mye glede (selv om Fabregas var i en klasse over disse). Når man skiller lag til fordel for fete lønnsslipper, hjembyen eller trofeer så er det forståelig, men da blir du ikke elsket av meg.

Link to comment
Share on other sites

Så utrolig mange smålige og sårede sjeler det finnes i verden...

Fabregas ga oss fantastiske opplevelser. Han er en av verdens beste spillere. Vokste opp i Barcelona og han var i Arsenal på lånt tid. At han forlot Arsenal var forventet. Det er klubben som igjen har håndtert dette på en elendig måte. Hyll Fabregas for den spilleren han er og takk ham for det han ga til Arsenal. Nidordene og utskjellingene her er latterlige og utrolig smålige. Jeg blir pinlig berørt når jeg leser det.

Greit, da er vel jeg en av de smålige sjelene.

 

Jeg forstår svært godt at Fabregas ville tilbake til Barcelona før eller siden, og jeg var faktisk en av de få som mente at han burde fått gå etter 09/10-sesongen. Det er ikke hans ønske om å returnere hjem som jeg "klandrer" Cesc for, jeg forstår hans følelser. Grunnen til at jeg vil ha problemer med å hylle Fabregas på samme måte som deg og mange andre er hvordan han har håndtert denne "overgangs-komedien" (eller tragedien).

 

Fabregas vart hentet til Arsenal som en ung spiller, fikk tillit av Wenger og Arsenal, fikk utvikle seg i klubben, vart elsket av fansen og etter min mening så sviktet han den samme fansen til slutt.

Det JEG anser som et "svik" er som sagt måten han selv oppførte seg i senne sagaen. Sommeren 2010 var Barcelona på hugget og ville ha Cesc, forståelig nok. Det kom en masse "pisspreik" fra Barcelona-leiren, anført av bl.a. Xavi. Overgangen gikk i vasken, og Fabregas kom med noen mer eller mindre motvillige "tillitserkleringer" til Arsenal. Fabregas har sin svakeste sesong i Arsenaldrakta, delvis p.g.a. skader, men til tross for noen gode øyeblikk som spiller så fremstår han som en uinspirert kaptein.

Gjennom sesongen 10/11, og sommeren 2011, så forsetter "pisspreiket" fra Xavi & co uten at vi hører noe fra Fabregas. Spillere i andre klubber går ofte ut under overgangsrykter og gir en viss tillitserklæring til klubb og fans. Om dette er ekte eller falsk tillitserklæring er en annen sak, men dei "kommuniserer" i det minste med fansen. Fra Fabregas var det bare " (silence) ".

 

Noen vil vel si at Fabregas hadde gode grunner til denne "tystnaden", det er godt mulig det, men jeg har store problemer med å finne noen god grunn sett fra fansen sin side.

 

Jeg har stor respekt for det som spilleren Fabregas har vist i Arsenaldrakta, men måten han har behandlet overgangen er jeg skuffet over. Så som jeg har sagt tidligere i tråden, jeg kan gi en høflig applaus men ikke stående ovasjon.

Link to comment
Share on other sites

-1

 

Jeg blir ikke kjempe imponert over deg heller når du presterer å kalle oss smålige og latterlige fordi vi har en annen oppfatning av Cesc enn det du har. Når du i samme innlegg sier at du blir pinlig berørt av våre innlegg, ja da får du en minus fra meg.

Ja Cesc var her på lånt tid og han ga oss mange gode opplevelser. Men det er det mange andre spillere som har gjort og. Spillere som Toure, Petit, Overmars, Cole, Flamini og Adebayor gav meg også mye glede (selv om Fabregas var i en klasse over disse). Når man skiller lag til fordel for fete lønnsslipper, hjembyen eller trofeer så er det forståelig, men da blir du ikke elsket av meg.

Du kan gi meg så mange minuser du bare vil, men jeg fastholder at det er pinlig å lese at voksne folk kaller andre for "drittunger" og det som verre er fordi de ønsker å skifte jobb. Dette er helt uavhengig av fotball og alt annet, det er mangel på respekt for andre mennesker.

 

Polljen: Fabregas hadde fått munnkurv fra styret og fikk rett og slett ikke lov til å uttale seg. Der har du forklaringen din. Når han nå i ettertid gjør det og i tillegg roser Arsenal og hyller Wenger så blir han møtt med nidord og beskjed om " å holde kjeft". Hva er poenget? Hva ønsker man å oppnå med kommentarer som det? Kan ikke Fabregas få lov til å bry seg om klubben selv om han spiller et annet sted? Hvorfor skal ikke han på lik linje med alle som skriver her inne, på div "blogger", på Twitter og gud vet hva alt heter få lov til å uttale seg og ha en mening om noe som tydeligvis betyr mye for ham?

 

Folk må få mene hva de vil og jeg skal ikke påtvinge noen min mening. Men, mangel på respekt og mangel på vanlig folkeskikk provoserer meg uansett og det kommer jeg til å fortsette å kommentere. Så kan de som ønske det fylle opp minuskontoer herifra og til evigheten uten at jeg kommer til å ofre det en tanke.

Link to comment
Share on other sites

Du kan gi meg så mange minuser du bare vil, men jeg fastholder at det er pinlig å lese at voksne folk kaller andre for drittunger og det som verre er fordi de ønsker å skifte jobb. Dette er helt uavhengig av fotball og alt annet, det er mangel på respekt for andre mennesker.

Du er jo den som kommer med fornærmelsene her. Ser ikke noen andre som kaller forumbrukere for smålige og pinlige.

Link to comment
Share on other sites

Du er jo den som kommer med fornærmelsene her. Ser ikke noen andre som kaller forumbrukere for smålige og pinlige.

Enkelte for smålig på grunn av hva de skriver men, det er jeg som blir pinlig berørt.

Og nei, det er ingen fornærmelse. Når man opptrer og ordlegger seg på den måten så må man også tåle å bli konfrontert med det. Jeg har ikke nevnt et eneste navn og de som svarer må føle at det er et snev av sannhet i det jeg skriver siden de ønsker å forsvare seg.

Link to comment
Share on other sites

Enkelte for smålig på grunn av hva de skriver men, det er jeg som blir pinlig berørt.

Og nei, det er ingen fornærmelse. Når man opptrer og ordlegger seg på den måten så må man også tåle å bli konfrontert med det. Jeg har ikke nevnt et eneste navn og de som svarer må føle at det er et snev av sannhet i det jeg skriver siden de ønsker å forsvare seg.

Til å være supermoderator så er du ikke veldig super. Du starter til stadighet småkranglig med de sure oppgulpene du lirer av deg straks noen er litt for kvass mot Wenger eller en spiller du liker. Den eneste som har vist manglende respekt for andre i denne tråden er du

Link to comment
Share on other sites

Til å være supermoderator så er du ikke veldig super. Du starter til stadighet småkranglig med de sure oppgulpene du lirer av deg straks noen er litt for kvass mot Wenger eller en spiller du liker. Den eneste som har vist manglende respekt for andre i denne tråden er du

RP7 er vel den eneste moderatoren som duger, så dette blir litt skrivebom.

 

Jeg synes ingen har gått over noen grense i denne debatten.

De som har klagd og sutra ang. Fabregas har argumentert for det. Helt greit,

de som har støttet Fabregas sin rett til å ytre seg har argumentert for det. Helt greit.

 

Hva mener jeg?

 

Jo jeg driter fullstendig faen i Fabregas. Han er ikke Arsenalspiller.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Til å være supermoderator så er du ikke veldig super. Du starter til stadighet småkranglig med de sure oppgulpene du lirer av deg straks noen er litt for kvass mot Wenger eller en spiller du liker. Den eneste som har vist manglende respekt for andre i denne tråden er du

Har ingen intensjoner eller håp om å være super. At jeg kommenterer på lik linje som andre når jeg diskuterer har ingenting med min rolle som moderator å gjøre. Jeg forsøker alltid å holde meg innenfor regelverket og hvis du er uenig så må du rapportere meg på lik linje med andre.

Som jeg har sagt mange ganger før så er det utskjelling av andre personer som jeg ikke syns er greit. At de ikke liker Wenger eller Fabregas er helt greit, men mangel på respekt syns jeg er galt. Jeg tror selv jeg aldri har angrepet noen for meningene, men er ikke redd for å kommentere hvordan ting blir skrevet eller hvilket språk som blir brukt.

Og hvis du mener at jeg er den eneste som har vist mangel på respekt for andre i denne tråden så har vi et så vidt forskjellig syn på verden og begrepet respekt at det ikke nytter å diskutere videre. Hvem som har rett og hvem som tar feil er for meg likegyldig for vi blir aldri enige uansett. Jeg anser vår avsporing av tråden som avsluttet fra min side. Tar dine kommentarer til etterretning og skal tenke gjennom hva du har sagt.

Link to comment
Share on other sites

Polljen: Fabregas hadde fått munnkurv fra styret og fikk rett og slett ikke lov til å uttale seg. Der har du forklaringen din. Når han nå i ettertid gjør det og i tillegg roser Arsenal og hyller Wenger så blir han møtt med nidord og beskjed om " å holde kjeft". Hva er poenget? Hva ønsker man å oppnå med kommentarer som det? Kan ikke Fabregas få lov til å bry seg om klubben selv om han spiller et annet sted? Hvorfor skal ikke han på lik linje med alle som skriver her inne, på div "blogger", på Twitter og gud vet hva alt heter få lov til å uttale seg og ha en mening om noe som tydeligvis betyr mye for ham?

 

 

Nok engang helt enig! Som du sier så hadde han ikke lov til å uttale seg om noe som skjedde. At dere da skal angripe han fordi han ikke sier noe før han blir solgt, er for meg uforståelig. Vi kommer aldri til å bli enig i den diskusjonen her, men Cesc elsker Arsenal, skjønner ikke at dere ikke klarer å se det.

Link to comment
Share on other sites

Du kan gi meg så mange minuser du bare vil, men jeg fastholder at det er pinlig å lese at voksne folk kaller andre for "drittunger" og det som verre er fordi de ønsker å skifte jobb. Dette er helt uavhengig av fotball og alt annet, det er mangel på respekt for andre mennesker.

Ironisk nok er det du som snakker om respekt for andre mennesker, når det er du som strør om deg med fornærmelser. Du har din fulle rett til å mene at folk her inne er smålig og at innleggene er pinlig lesning, men enkelte ting kan man vel holde for seg selv? Forteller du dine kolleger at dette var pinlig lesning når de har skrevet et stykke tekst, dersom du finner det for dårlig? Kineserne gjør dette på mesterlig vis, ved kun å snakke om noe annet i stedet for å si dette var feil. Vi hadde en god meningsutveksling her i tråden om våre følelser for Fabregas. Det viser seg at det er mange forskjellige følelser for han, og det syns jeg er interessant lesning. Så kom du da...

 

Men tilbake til topic. Jeg får bare si som Stian96, vi blir ikke enige om godeste Fabregas. Syns forøvrig BE har den mest fornuftige holdningen til Cesc her inne. Han lar seg ikke irritere (noe jeg kan lære av) men lar seg heller ei begeistre, eller som BE selv sier det "driter fullstendig faen i Fabregas. Han er ikke Arsenalspiller". :)

Link to comment
Share on other sites

Altså, greit at du med flere er irritert på Cesc, men blir feil å kalle han drittunge osv pga at han begynner å storspille i Barca. Selvtillit er noe som blir bygget opp av gode prestasjoner på banen, og har også litt med hvordan du har det ellers. Så når Cesc får drømmeovergangen, da stiger selvfølgelig selvtilliten, og storspillet kommer som en følge av det.

 

SÅnn han oppførte seg før overgangen var faktum, kvalifiserer til drittunge. Du ser aldri noen spiller gjør slikt i en annen klubb. Der blir det vist lojalitet, og ære. Mer enn det også.

 

Men la folk få si meningen sin, alle supportere er ikke like. Noen er mer på hugget enn andre som sitter å tar det med ro. Samme forskjell som de i england som drar på pub, drikker og samler seg med The Herd å ikke er redd for å få ein flaske kastet i tryne eller bli slått ned. Og dem som tar seg en øl å drar på kamp og går hjem.

 

-Against modern football!

Link to comment
Share on other sites

En fascinerende diskusjon her nå egentlig.

 

Selvsagt har folk forskjellig oppfatning av Fabregas, måten man dog beskriver sine følelser på er egentlig ganske likt... Bare forskjellig taktikk. De som ikke liker Fabregas er "ufine" mot ham, mens de som liker Fabregas er "ufine" mot debattantene som ikke liker ham. Hva dom faktisk er ufint blir en subjektiv vurdering, noe som er uunngåelig med tanke på at vi alle har forskjellig bakgrunn som igjen påvirker vår måte å kommunisere på (hvertfall i føle kommunikasjonsteorien).

 

Ben elfen er jo litt spot on i sitt innlegg, og jeg støtter meg til ham på alle punkter! RP7 er en god moderator og en dyktig debattant. Og Fabregas? Han er i Barcelona.... Feil klubb, ofrer han ikke en tanke. Men det skal sies at han hadde munnkurv fra styret om saken, så han fikk ikke sagt så mye...

Link to comment
Share on other sites

Ser at det blir nevnt at selvtillit har mye å gjøre for prestasjonene til Cesc i Barca og det er helt riktig. Men jeg tror det er en annen psykologisk faktor som er grunnlaget for Cesc sitt storspill og det er motivasjon. Nå som han føler at alt er på plass så blir han også toppmotivert til å yte, noe jeg ikke tror han var på slutten av sin Arsenal karriere.

Link to comment
Share on other sites

Ser at det blir nevnt at selvtillit har mye å gjøre for prestasjonene til Cesc i Barca og det er helt riktig. Men jeg tror det er en annen psykologisk faktor som er grunnlaget for Cesc sitt storspill og det er motivasjon. Nå som han føler at alt er på plass så blir han også toppmotivert til å yte, noe jeg ikke tror han var på slutten av sin Arsenal karriere.

 

Akkurat det er jeg enig i. Jeg påpekte det i et tidligere innlegg, at når alt stemmer også utenfor banen går det bedre på banen- det har en stor sammenheng. Jeg skal også si meg enig i at det er mulig motivasjonen til Cesc ble mindre og mindre helt på tampen, men jeg mener fram til Ligacup finalen, så var motivasjonen der. Som jeg har skrevet tidligere, er Cesc en vinner. Så når det skjærte seg nok engang, så er det forståelig.

Link to comment
Share on other sites

Fyfaen, der putta Cesc igjen.. Utlignet til 2 - 2 mot Valencia. Verdens beste midtbanespiller.

Barcelona virker langt mindre "uovervinnerlige" i starten av denne sesongen enn det de gjorde i forrige. Valencia hadde i mine øyne fortjent en seier i denne kampen, samtidig som Demidov og co utlignet en 2-0 ledelse for et par runder siden. Spår en gjevnere La Liga denne sesongen enn de tidligere årene...

Link to comment
Share on other sites

Barcelona virker langt mindre "uovervinnerlige" i starten av denne sesongen enn det de gjorde i forrige. Valencia hadde i mine øyne fortjent en seier i denne kampen, samtidig som Demidov og co utlignet en 2-0 ledelse for et par runder siden. Spår en gjevnere La Liga denne sesongen enn de tidligere årene...

 

Enig! Eneste kjipe er at når Barca for engangsskyld ikke vinner alt, så er Real like elendig..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...