Jump to content

Tro meg, neste sesong kommer vi....


Chaz

Recommended Posts

....til å vinne "the rotten lot". Hvorfor? Spør Thierry Henry. Du taper ikke en CL finale og VM finale uten å ta "hevn". Og verdens beste fotballspiller, Thierry Henry, kommer til å ta en "forferdelig" hevn. Min siste tanker etter finalen går til David Trezequet. Nærmere går det ikke an å komme!

 

Neste sesong Thierry, og Jens, og alle andre, kommer vi til å renske bordet. Det kommer ikke en sesong som dette igjen på en stund. Neste sesong er det VÅR tur!

Link to comment
Share on other sites

Tenker i samme baner som deg Chaz. Tipper at Henry har noen ekstra behov for å vise seg frem.

 

Henry får absolutt godkjent for sin innsats i mesterskapet, men det er vel ingen tvil om at vi har sett Henry i bedre form enn hva som ble vist. For han har det vært en skuffende avslutning på sesongen med to tunge finaletap. Noen må unngjelde… Takk og pris for det!

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er jo lov aa haape og tro at du har rett chaz, selv om denne type "logikk" sjelden kommer til uttrykk i fotball. Til det er spillet for "urettferdig". Men Henry er sikkert revansjesugen, og Arsenal som lag bor vokse noen hakk til, saa jeg er svaert optimistisk foran neste sesong. :P

Link to comment
Share on other sites

Då trengs det fleire forsterkninger, Chaz. Laget er meget ungt å talentfullt, men uten eit par forsterkningar, så fryktar eg nok ein sesong der me må kjempe hardt for CL-plass.

Link to comment
Share on other sites

Då trengs det fleire forsterkninger, Chaz. Laget er meget ungt å talentfullt, men uten eit par forsterkningar, så fryktar eg nok ein sesong der me må kjempe hardt for CL-plass.

 

 

Enig.

 

Vi kan rose guttene opp i skyene etter forrige sesong, men det faktum at sesongen ifjor var svakere enn på lenge er vanskelig for meg å svelge.

 

DVDen fra sesongen har akkurat gått en gang på spilleren og det er vondt å se på mange av kampene i PL, vi gjør enkle feil og blir rundspillt ved flere anledninger. Anfield, St. James, OT, Reebok, Hawthorns, Goodison, Stamford B osv er veldig vonde minner som sitter veldig friskt ennå.

 

Dersom sesongen hadde startet idag stiller vi enda svakere enn ifjor. Selv om noen spillere har blitt mer rutinerte etter VM er Pires, Bergkamp, og Campbell borte og ikke erstattet (Rosicky kommer til å trenge tid).

Laget skriker etter rutine og muskler, ingredienser som er nødvendige for å vinne 32 av 38 PL kamper. Slik er det blitt, man må vinne 32, et par uavgjorte og kanskje bare et eneste tap.

 

Dersom Chaz mener at dagens mannskap er i stand til noe slikt har han fått solstikk, et glass for mye eller en humor som er noe vanskelig å forstå :D :D

Link to comment
Share on other sites

En Arsenal-hatende venn av meg sa for noen uker siden: Det kommer til å stå mellom Chelsea og Arsenal. Det er jeg veldig enig i.

 

Vi har et ungt lag, som bare blir rikere og rikere på erfaring. Vi har fått Rosicky som kan bli meget spennende på midten hos oss. Vi har som Chaz sier: Verdens beste fotballspiller på laget vårt.

 

Tenk dere folkens: Engasjementet med et helt nytt stadion. Unge fremadstormende spillere. Fantastisk fotball.

 

 

Vi kommer til å bli mestere neste sesong

 

PS: Straffen til vår kjære venn Trezeguet kunne blitt litt av en scoring, men dessverre...

Link to comment
Share on other sites

Då trengs det fleire forsterkninger, Chaz. Laget er meget ungt å talentfullt, men uten eit par forsterkningar, så fryktar eg nok ein sesong der me må kjempe hardt for CL-plass.

 

 

Enig.

 

Vi kan rose guttene opp i skyene etter forrige sesong, men det faktum at sesongen ifjor var svakere enn på lenge er vanskelig for meg å svelge.

 

DVDen fra sesongen har akkurat gått en gang på spilleren og det er vondt å se på mange av kampene i PL, vi gjør enkle feil og blir rundspillt ved flere anledninger. Anfield, St. James, OT, Reebok, Hawthorns, Goodison, Stamford B osv er veldig vonde minner som sitter veldig friskt ennå.

 

Dersom sesongen hadde startet idag stiller vi enda svakere enn ifjor. Selv om noen spillere har blitt mer rutinerte etter VM er Pires, Bergkamp, og Campbell borte og ikke erstattet (Rosicky kommer til å trenge tid).

Laget skriker etter rutine og muskler, ingredienser som er nødvendige for å vinne 32 av 38 PL kamper. Slik er det blitt, man må vinne 32, et par uavgjorte og kanskje bare et eneste tap.

 

Dersom Chaz mener at dagens mannskap er i stand til noe slikt har han fått solstikk, et glass for mye eller en humor som er noe vanskelig å forstå :D :D

 

 

Nå er det seg slik at fotballen ikke har en enkel løsning på hvordan man år etter år skal ende som nummer 1, men det er en evig prosess på ting som kan spille inn i dette jaget.

Er ingen lag i historien som har klart å finne denne formelen på å hente pokalen år etter år, og godt er det. Alle lag har som mål med å vinne, men enkelte klubber har midler som få andre i jakt på å oppnå målet. Det er mange lag i historien (både i England og resten av verden) som har hatt en overlegen periode med resultater, men som får en down periode som følge av faktorer som: generasjonskifte, ny manager, nye eiere, motstandere som opplever ting (Chelsea i England med rubler dalende fra Russland), osv osv.

 

Vi må bare innrømme at Chelsea er den klubben som har den beste stallen i PL, og i tillegg har de en pengesekk som ingen andre kan konkurrere mot. Dette beviser de med å renske markedet for klassespillere sesong etter sesong.

Slik er fakta, men det er ikke dermed sagt at Arsenal ikke har som mål å ende som nummer en. Det blir jobbet systematisk av Wenger og styret for å igjen vinne ligamesterskapet, noe vi har sett med det generasjonskiftet som klubben har opplevd den siste tiden. Vi har et spennende lag pågang, og vi inntar en ny stadion som øker inntektene i klubben til øverste hylle med tanke på fotball europa generelt.

 

 

Du nevner at i ditt innlegg: "Vi kan rose guttene opp i skyene etter forrige sesong, men det faktum at sesongen ifjor var svakere enn på lenge er vanskelig for meg å svelge"

 

Da er spørsmålet mitt:

Etter sesongslutt, hvilke tanker hadde du om laget sine prestasjoner?

Er det seg slik at du satt samme krav før sesongen som sommeren f.eks 2000, 2001, 2002, eller for den saks skyld 2003, hvor vi hadde en stall som kun Utd kunne kjempe mot? (da var det som sagt 2 lag som kjempet en fair kamp om gullet)

Er det seg slik at du sammenligner laget sine prestasjoner med tidligere, uten å ta med faktorer som skader, generasjonskiftet eller hvor sterke andre lag er i samme liga i forhold til tidligere?

 

For meg var sesongen spesiell, siden vi etter mange gode år tok et skikkelig generasjonskifte som igjen påvirket de forventningene til sesongen i forhold til tidligere år. Med en sesong over evne "kunne" vi være med å kjempe til siste slutt mot et Chelsea lag som hadde en drøss av klassespillere i stallen.

Etterhvert som skadene florerte i troppen, så stilte jeg også mindre krav av hva jeg forventet/krevde av laget sine prestasjoner.

 

Ja, jeg kunne ønske at Wenger hadde kjøpt inn 4-5 gode spillere som gjorde at vi virkelig kunne være med helt til slutten, men slik er ikke klubben Arsenal. En klubb som blir styrt av en manager som tenker litt fornuft oppe i det hele. Vi har hatt et gigantprosjekt underveis, som om få dager er klar til bruk. Et prosjekt som har kostet klubben enorme ressurser/midler, og alle enorme spillerkjøp som IKKE hadde gitt valuta hadde vært negativt for klubben.

Tenk for et ramaskrik det hadde vært om vi likevel endte på 4.plass med å ha brukt £55mill i spillerkjøp sommeren 2005? Eller tenk for en glede det hadde vært om vi vant PL sesongen 2005/06 med slike spillerkjøp?

Dette blir uansett synsing.

 

Alle klubber har som mål å bli nummer 1, men noen har en fordel som gjør at sansynligheten er større, og statistikken viser at disse også som oftest står igjen øverst på tabellen etter siste serierunde.

Vi har vært heldige som har opplevd en klubb som har løftet seg resultamessig fra en god klubb tidlig i 90-årene, til å bli en gigant både resultamessig og underholdsmessig.

 

Nå er det seg slik at Wenger velger talent som et viktig ledd i det å ta igjen Chelsea, noe som førte til en annerledes sesong i ligaen 2005/06, enn det vi har blitt vant til med han som manager tidligere sesonger. Om man kan da skal kreve det samme på et lag som blir satt til å blomstre i fremtiden, enn et lag som allerede blomstrer mener jeg er feil (min mening).

 

Likevel med dette laget for fremtiden og med så mye skadeproblemer, klarte laget en 4.plass i PL, og en finale i Europas gullrot for klubblag. En turnering hvor de aller beste klubbene fra fotballnasjoner som England, Spania, Italia, Frankrike, Tyskland og Nederland deltar for å nevne noen.

Dette beviser at talentet i klubben er enormt, og at det kan være den rette veien å gå for å hente pokaler de neste sesongene, selv om Chelsea vil fortsette sin innkjøpspolitikk av klassespillere.

 

Det jeg prøver å si er:

Ingen klubber vil klare å befeste sin possisjon på toppen av tabellen i fremtiden, for dette finnes det nok av eksempler på av i fortiden. Liverpool hadde ALT i sin hånd på 70 og 80-tallet, men de vant sist ligaen 1989/90. Hvordan kunne det skje?

 

Aston Villa hadde alt i sin hånd på 1890-tallet, Arsenal på 30-tallet, Leeds, Man Utd, osv osv.

Hver eneste gang skjer det noe som gjør at andre kommer å tar over possisjonen, men noen av de store klarer å komme tilbake mens andre har foreløbig ikke klart det. Dette er noe som alltid har skjedd, og som vil skje igjen. Spørsmålet er bare NÅR Chelsea igjen faller ned, og hva som skjer etter det.

 

Noen år er klubben på øverste nivå mens andre sliter, og omvendt. Det som er så bra med fotballen er at det ikke finnes noen enkelt svar på hvordan man ALLTID vil være nummer 1, og det vil det alltid være.

 

Jeg gleder meg som en unge til neste sesong, og har troen på at vi med en god sesong KAN være med å kjempe om pokalen. Det er ikke noe jeg krever, men det er lov å håpe.

Det eneste jeg krever er at det finnes en plan i det man gjør, slik at det ikke blir ledet inn i Souness takter i fremtiden. Dette trenger jeg ikke å bekymre meg for så lenge Wenger styrer skuta, for det finnes ikke mye som den mannen ikke har fått til med sine tanker og meninger.

 

Om vi ikke i mai 2007 står øverst på tabellen, er jeg sikker på at vi på ny har fått en sesong hvor det har gått nye skritt på veien med det å komme som nummer en. Om det skjer om 2, 3 eller 4år er det ingen som veit, for det finnes uendelige ting som påvirker dette ikke bare fra Arsenal sin side men også de andre 19klubbene i PL.

 

Jeg har uansett troa på at Arsenal snart står igjen med pokalen, men krever ingenting siden fotballen desverre har blitt ødelagt av rublene fra Russland.

Uansett, forrige sesong mener jeg har vært en av de beste de siste sesongene med tanke på alt hva klubben var igjennom (skader og Vieira borte) med et slikt ungt lag og hvor sterke/gode motstanderene var i tillegg.

 

Det var ikke en sesong mellom Arsenal og Utd, men Chelsea mot Utd, et kjøpende Lfc og et talentfullt Arsenal lag. Vi havnet på 4.plass, men opplevde en finale i det gjeveste av det gjeveste.

Et lag hvor flere unge spillere stod frem og bevisste at fremtiden kan se veldig lys ut.

 

(sorry for et rotete innlegg, skrev mens jeg er på jobb)

Link to comment
Share on other sites

Vi kommer til å vinne PL for 14.gang, tror og håper jeg neste sesong. Tror også vi kan ta the double og vinne FA-cupen, men dessverre ikke Champions League.. Vi kom til finalen uten å imponere særlig i Premier League, men det går jo an og kopiere the treble som heldige United i 99.

 

Vi har det beste laget på kjempe lenge, med Lehmann,- Lauren, Toure, Senderos, Cole,- Ljungberg, Fabregas, Rosicky, Gilberto, Reyes,- og KONGEN Thierry Henry. Samtidig med spillere som

Eboue, Chlichy, Diaby, Flamini, Song, Hleb, v.Persie, Adebayor, Walcott og mange flere talenter, og nokså sikkert en eller to stjerner til!!!

Link to comment
Share on other sites

Ettersom det første innlegget sier at vi skal vinne rubbel og bit, ingen over, ingen ved siden osv ble mitt første som det ble.

Jeg er helt enig i at forrige sesong var et steg i riktig retning og om 4-5 år sier vi kanskje at "det var da det hele startet, vi så tegnene da".

Jeg er imidlertid helt uenig i at fjorårets lille nedtur skal bli snudd til et fyrvereri i år. I vinter skrek laget etter muskler, ledere og beslutsomhet, kvaliteter som ikke kommer i løpet av noen måneder. Det kan virke som Wenger velger å ikke bruke penger på nye spillere og da kan man ikke forvente den store forandringen fra ifjor.

Før sesongen 2005/06 forsvant Vieira; leder, muskler, kaptein, en viktig støttespiller for de unge i klubben.

Før sesongen 2006/07 forsvinner Bergkamp, Campbell og Pires, dette tror jeg kan få negative konsekvenser når det begynner å dra seg til rundt juletider og presset øker.

 

For all del, Arsenal er livet mitt og jeg støtter dem uansett, men jeg liker ikke å tape. Jeg liker ikke å bli rundspillt av middelmådige lag i PL, det har dette laget blitt og kan fort bli det igjen...

Link to comment
Share on other sites

Med et slikt generasjonskifte som har blitt gjort de siste årene, så må man vel også regne med at laget ikke har den samme kvaliteten som tidligere. Dette vil føre til at laget som de aller fleste lag, måtte kjempe for seier i nesten hver kamp. Noen ganger lykkes det, og andre ganger vil laget slite mot motstanderen og også bli "rundspilt". Nå var det ikke mange kamper Arsenal faktisk ble rundspilt ifjor, selv om laget tapte en del bortekamper.

Marginer vil jeg heller si var en faktor etter flere av kampene tidlig på høsten, som avgjorde om det ble tap eller poeng.

 

Vi sleit skikkelig på Anfield, OT og Reebok, det skal jeg være med på.

 

Hovedproblemet sist sesong var ikke at Vieira var borte, men at laget i store perioder hadde X-antall spillere ute (spesielt forsvarsrekka), som igjen gjorde at spillere ikke fikk samspillet og tryggheten i lagdeler som vi er vant til med et skadefritt mannskap.

At Vieira hadde vært der hadde selvfølgelig hatt en effekt, men at det skulle bety store forskjeller er jeg ikke enig i.

 

Du skriver i siste innlegg:

"Jeg liker ikke å bli rundspillt av middelmådige lag i PL, det har dette laget blitt og kan fort bli det igjen..."

 

Da er spørsmålet mitt igjen:

Ingen liker å tape, og ingen liker at et lag man holder med faller ned fra tronen. Historien viser at dette skjer pga omstendigheter som: generasjonskifte, ny manager, nye eiere, andre lag som kan ha økt kvalitet som f.eks Chelsea og rubler, et god gjeng talenter som slår til sammen med stjernespillere osv osv.

Det er en NATURLIG prosess som følge av Wenger sitt valg at laget desverre IKKE er like stabile og gode som vi er vant til siden han ankom, og derfor burde vi også legge listen deretter. Er du ikke enig i det?

 

Jeg liker det ikke, men aksepterer at dette desverre kan være en løsning for å igjen hente pokalen engang i nærmeste fremtid. Å bygge et nytt storlag kan gjøres på flere måter, og uansett hva man velger er det ikke noe enkelt svar på at man vil lykkes. (Real M har kjøpt i flere sesonger uten å regjere..)

 

At du sier at det er et vondt minne på Stamford Bridge forrige sesong, så lurer jeg på hvor du legger lista på Arsenal. I sin beste periode under Wenger som manager, eller om du ser oss i forhold til andre lag når kampen skal spilles?

Dette var en meget jevn kamp slik jeg kan huske, og hvor vi FORT kunne vunnet om Cole hadde fått straffen som han skulle hatt og andre marginer hadde spilt inn. Dette var mot et Chelsea lag som hadde vunnet forrige PL sesong overlegent, hvor begge lag hadde få sjanser hver. En ball som traff Senderos i kneet, og trillet inn bak Lehmann....

 

Noen ganger trenger man en "nedtur" forandring i livet, for å virkelig glede seg når det går bra.

Jeg begynte å holde med klubben i midten av 80-tallet, og har opplevd "boring" football på sitt beste, selv om det var en glede hver gang man vant 1-0.

Jeg har opplevd gleden hvor vi i 89 og 91 vant titler etter mange år med Liverpool dominans, og årene etter hvor cup pokalene ble en glede mens i ligaen vare det heller elendige saker.

Jeg har fått oppleve Wenger og hans magiske forvandling i Arsenal på kort tid, hvor vi etter noen fantastiske år har blitt litt vel vant med pokaler og FANTASTISK fotball samt en ny stadion klar om få dager.

 

Nå bygger han et nytt lag med enorme store talenter som får sjansen i laget, sammen med klassespillere i helt øverste nivå. Og da vil tiden vise om vi igjen vil oppleve nye pokaler i nær fremtid, jeg tror og håper på at noe stort er underveis.

Frem til da ser jeg at andre lag kan være bedre enn oss, og at vi vil kanskje ikke ende helt på topp.

 

Jeg akspterer at man ikke alltid kan være nummer 1, siden dette er så og si umulig. Ingen har klart det tidligere, og jeg tør vedde mye på at ingen vil klare det i fremtiden heller.

Med mindre skader og et par forsterkninger i troppen (som jeg tror skjer), vil vi nok allerede neste sesong oppleve et helt annet lag i serien enn sist. Det er farlig å undervurdere kvaliteten selv om mange eldre har forsvunnet fra laget, men en CL finale beviser at laget i medgang har allerede kvaliteter som få andre lag..........

 

Om Chaz spår rett vil tiden vise, men jeg er sikker på at om vi ikke vinner "the rotten lot", så har vi iallefall opplevd en ny stor sesong av Arsenal...det kan jeg garantere.

Link to comment
Share on other sites

Tenker i samme baner som deg Chaz. Tipper at Henry har noen ekstra behov for å vise seg frem.

 

Henry får absolutt godkjent for sin innsats i mesterskapet, men det er vel ingen tvil om at vi har sett Henry i bedre form enn hva som ble vist.

 

At Henry ikke fikk vist seg fra sin beste side, tror jeg ikke kun skyldes dårlig form, men like mye Frankrikes spillestil. Selv om Henry ofte kan være et helt angrep alene, synes jeg likevel frankrike var altfor forsiktige når de angrep. I hvertfall i flere av kampene. Alt for få folk blir med frem, og henry blir derfor ofte helt alene. Det er annerledes når Arsenal angriper, og Henry har en spillestil som krever "samarbeid". Når flere kommer inn i boksen, kan Henry spille på det han er god på. F.eks dra seg løs ned mot dørlinja og slå 45 graders pasning inn i feltet. Henry er jo ikke kun en avslutter, men i like stor grad en tilrettelegger.

 

Skulle vært spennende å sett hva Wenger kunne fått til med det franske laget. Mulig vi også får se det om noen år?

 

Skal forresten bli spennende å se hvordan samarbeidet Henry/ Rosicky/ Hleb blir denne sesongen. Jeg spår dynamitt! :-|

Link to comment
Share on other sites

Vi kommer til å vinne PL for 14.gang, tror og håper jeg neste sesong. Tror også vi kan ta the double og vinne FA-cupen, men dessverre ikke Champions League.. Vi kom til finalen uten å imponere særlig i Premier League, men det går jo an og kopiere the treble som heldige United i 99.

 

Vi har det beste laget på kjempe lenge, med Lehmann,- Lauren, Toure, Senderos, Cole,- Ljungberg, Fabregas, Rosicky, Gilberto, Reyes,- og KONGEN Thierry Henry. Samtidig med spillere som

Eboue, Chlichy, Diaby, Flamini, Song, Hleb, v.Persie, Adebayor, Walcott og mange flere talenter, og nokså sikkert en eller to stjerner til!!!

 

Bra lag det, men har du sett che£$ki sitt? Desverre mye bedre.

Arsenal har null sjanse til aa vinne serien i aar, det beste jeg haaper paa er en fin fin topp 3 plassering.

Henry kan godt ville faa en revansje, og han kan godt score 35 maal han, men holder det hvis resten av laget ikke holder maal? saann som det gikk paa bortekampene ifjor? Jeg vet ikke, men Thierry kan ikke alene skyte oss til topps. Men er lov aa haape.

Link to comment
Share on other sites

Det er absolutt lov å håpe...Vi ha et fantastisk lag og jeg tror også

det står mellom oss og Chelski...men kjøpene Chelski har gjort

kan skremme vannet av de fleste..

Link to comment
Share on other sites

Tror nok dessverre ikke vi er i stand til å kjempe om de øverste plassene helt enda, men tror på framgang fra i fjor. Topp fire bør bli en langt sikrere sak denne sesongen, men Chelsea tror jeg det blir umulig å stoppe, i år igjen. Jeg tror også enten Liverpool eller United kan bli for sterke for oss, avhengig av hvordan de manøvrerer seg på transfermarkedet, men tror og håper vi vil kjempe om en tredjeplass i år.

 

Det vi mangler for å kjempe helt i toppen mener jeg er en midtstopper (kanskje flere også), en sentral midtbane og en spiller til som kan score mål jevnt og trutt. Det er ekstremt usannsynlig at Arsenal finner spillere som dette til en rimelig nok pris innen seriestart.

 

Nøkkelen til suksess dette året er vingene våre. I fjor scoret de rett og slett altfor få mål, og jobben ble overlatt til Henry alene. Rosicky, Hleb, Reyes og Ljungberg blir ekstremt viktige nøkkelspillere i år. Vi er dessuten veldig sårbare for skader på spillere som Cesc og Henry. At vi er avhengig av Henry er åpenbart fordi han er en spiller med ekstreme kvaliteter, men selv om Cesc er veldig god, skal ikke en klubb av Arsenals kaliber være så avhengig av en 19-åring.

 

Neste sesong blir nok en mellomsesong, i hvert fall i Premier League, men la oss håpe vi kan raske med oss en pokal fra en av cupene. Har god tro på FA Cup-triumf. Sesongens store spillere tror jeg kommer til å bli Kolo, Hleb og selvfølgelig Henry.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok dessverre ikke vi er i stand til å kjempe om de øverste plassene helt enda, men tror på framgang fra i fjor. Topp fire bør bli en langt sikrere sak denne sesongen, men Chelsea tror jeg det blir umulig å stoppe, i år igjen. Jeg tror også enten Liverpool eller United kan bli for sterke for oss, avhengig av hvordan de manøvrerer seg på transfermarkedet, men tror og håper vi vil kjempe om en tredjeplass i år.

 

Det vi mangler for å kjempe helt i toppen mener jeg er en midtstopper (kanskje flere også), en sentral midtbane og en spiller til som kan score mål jevnt og trutt. Det er ekstremt usannsynlig at Arsenal finner spillere som dette til en rimelig nok pris innen seriestart.

 

Nøkkelen til suksess dette året er vingene våre. I fjor scoret de rett og slett altfor få mål, og jobben ble overlatt til Henry alene. Rosicky, Hleb, Reyes og Ljungberg blir ekstremt viktige nøkkelspillere i år. Vi er dessuten veldig sårbare for skader på spillere som Cesc og Henry. At vi er avhengig av Henry er åpenbart fordi han er en spiller med ekstreme kvaliteter, men selv om Cesc er veldig god, skal ikke en klubb av Arsenals kaliber være så avhengig av en 19-åring.

 

Neste sesong blir nok en mellomsesong, i hvert fall i Premier League, men la oss håpe vi kan raske med oss en pokal fra en av cupene. Har god tro på FA Cup-triumf. Sesongens store spillere tror jeg kommer til å bli Kolo, Hleb og selvfølgelig Henry.

 

Enig i det du sier angående vingspillet, en "lagdel" som må stå frem neste sesong.

Det jeg ikke er enig i er følgende:

 

At vi er avhengig av Henry er åpenbart fordi han er en spiller med ekstreme kvaliteter, men selv om Cesc er veldig god, skal ikke en klubb av Arsenals kaliber være så avhengig av en 19-åring.

 

Hvorfor skal ikke en klubb som Arsenal være avhengig av en 19-åring?

Det er kvaliteten på spillerene som avgjør om spilleren er en spiller som utgjør seg i spillesystemet, og ikke alderen. Fabregas er en spiller av ypperste kvalitet på den posisjonen som han spiller i, og da er det latterlig å la han få en mindre rolle siden han fortsatt er ung?

Rooney er den spilleren som Utd belager seg på det offensive spillet, er det også feil da? Han er jo en nøkkelspiller offensivt for United.....

 

Ser liksom ikke poenget...

Det er vel bare et bevis på hvor god Fabregas er tross i sin unge alder, så lenge han allerede er en nøkkelspiller for Arsenal. Skal en klubb som Arsenal ikke spille så mye med slike spillere/talenter siden de ikke skal være nøkkelspillere før de når en viss alder, eller hvordan tenker du?

Link to comment
Share on other sites

At vi er avhengig av Henry er åpenbart fordi han er en spiller med ekstreme kvaliteter, men selv om Cesc er veldig god, skal ikke en klubb av Arsenals kaliber være så avhengig av en 19-åring.

 

Hvorfor skal ikke en klubb som Arsenal være avhengig av en 19-åring?

Det er kvaliteten på spillerene som avgjør om spilleren er en spiller som utgjør seg i spillesystemet, og ikke alderen. Fabregas er en spiller av ypperste kvalitet på den posisjonen som han spiller i, og da er det latterlig å la han få en mindre rolle siden han fortsatt er ung?

Rooney er den spilleren som Utd belager seg på det offensive spillet, er det også feil da? Han er jo en nøkkelspiller offensivt for United.....

 

Ser liksom ikke poenget...

Det er vel bare et bevis på hvor god Fabregas er tross i sin unge alder, så lenge han allerede er en nøkkelspiller for Arsenal. Skal en klubb som Arsenal ikke spille så mye med slike spillere/talenter siden de ikke skal være nøkkelspillere før de når en viss alder, eller hvordan tenker du?

 

Selv om Cesc er veldig god, har han ikke ekstreme kvaliteter på samme måte som Henry. Cesc fikk allerede i fjorårssesongen en mye viktigere rolle enn han egentlig var tiltenkt, og håndterte det ypperlig, men det er langt fra sikkert at vi kan forvente en stabilt utmerket Fabregas gjennom en hel sesong.

 

En 19-åring har heller ikke det samme treningsgrunnlaget som en 29-åring som har vært med i ti år. Han har nå spilt VM, i tillegg har han spilt 50 kamper for Arsenal i år! Og vi har enda til gode å se om han virkelig tåler kjøret over en lengre periode. Terskelen for å bruke et slikt supertalent dersom han skulle pådra seg en slitasjeskade a la akillesskaden til Henry bør være mye høyere. Vi må være forsiktig med juvelen vår!

 

Det kan forkorte karrierren til Cesc drastisk dersom et suksesskrevende Arsenal er så avhengig av Fabregas at man lar laget gå foran spilleren. Et 19 år gammelt supertalent må kunne få hvile uten at laget vil være voldsomt skadelidende av det. Vi trenger utvilsomt en sentral midtbanespiller som kan avlaste Fabregas noe av ansvaret, en komplett midtbanespiller som er god både offensivt og defensivt.

Link to comment
Share on other sites

At vi er avhengig av Henry er åpenbart fordi han er en spiller med ekstreme kvaliteter, men selv om Cesc er veldig god, skal ikke en klubb av Arsenals kaliber være så avhengig av en 19-åring.

 

Hvorfor skal ikke en klubb som Arsenal være avhengig av en 19-åring?

Det er kvaliteten på spillerene som avgjør om spilleren er en spiller som utgjør seg i spillesystemet, og ikke alderen. Fabregas er en spiller av ypperste kvalitet på den posisjonen som han spiller i, og da er det latterlig å la han få en mindre rolle siden han fortsatt er ung?

Rooney er den spilleren som Utd belager seg på det offensive spillet, er det også feil da? Han er jo en nøkkelspiller offensivt for United.....

 

Ser liksom ikke poenget...

Det er vel bare et bevis på hvor god Fabregas er tross i sin unge alder, så lenge han allerede er en nøkkelspiller for Arsenal. Skal en klubb som Arsenal ikke spille så mye med slike spillere/talenter siden de ikke skal være nøkkelspillere før de når en viss alder, eller hvordan tenker du?

 

Selv om Cesc er veldig god, har han ikke ekstreme kvaliteter på samme måte som Henry. Cesc fikk allerede i fjorårssesongen en mye viktigere rolle enn han egentlig var tiltenkt, og håndterte det ypperlig, men det er langt fra sikkert at vi kan forvente en stabilt utmerket Fabregas gjennom en hel sesong.

 

En 19-åring har heller ikke det samme treningsgrunnlaget som en 29-åring som har vært med i ti år. Han har nå spilt VM, i tillegg har han spilt 50 kamper for Arsenal i år! Og vi har enda til gode å se om han virkelig tåler kjøret over en lengre periode. Terskelen for å bruke et slikt supertalent dersom han skulle pådra seg en slitasjeskade a la akillesskaden til Henry bør være mye høyere. Vi må være forsiktig med juvelen vår!

 

Det kan forkorte karrierren til Cesc drastisk dersom et suksesskrevende Arsenal er så avhengig av Fabregas at man lar laget gå foran spilleren. Et 19 år gammelt supertalent må kunne få hvile uten at laget vil være voldsomt skadelidende av det. Vi trenger utvilsomt en sentral midtbanespiller som kan avlaste Fabregas noe av ansvaret, en komplett midtbanespiller som er god både offensivt og defensivt.

 

 

Fabregas er ung, og vil med stor sansynlighet fortsette sin utvikling. Det finnes ikke noe garanti på utviklingen, men sjansen er meget stor for at Fabregas også styrer en midtbane om 5-10 (15år?)år i en toppklubb.

 

Allerede nå har han kvaliteter på øverste hylle, noe som gjør at en av europas største klubber bruker han fast på sentral midtbane, og Spania sitt landslag brukte han flere ganger under VM hvor de aller beste spillerene er med.

Han blir sett på som allerede MEGET god av flere, og har muligheten til å bli en av de aller største i sin possisjon gjennom historien i europeisk fotball om han unngår skader og fortsetter sitt spill.

 

Hva du mener med ekstreme ferdigheter veit ikke jeg, men dette er vel en helt spesiell spiller som har spilt seg inn på Arsenal pga sine kvaliteter både med og uten ball, og ikke minst sin stabilitet i spillet på høyt nivå.

Ja, han kan fortsatt bli bedre, noe som ligger tilrette for han.

 

Se det litt hypotetisk: Når fikk Henry sine ekstreme ferdigheter som du snakker om?

Har han utviklet seg med alderen, tillitten han fikk med å spille, spillesystemet i Arsenal som blir lagt opp for TH14 slik hans kvaliteter kommer mere frem, eller har han hatt det hele tiden?

 

 

Wenger er en av de managerene som har satset knallhardt på treningsformer, restitusjon(staves det slik...?), ernæring, osv, og jobber kun med de beste innenfor en rekke områder kun for å bedre helsa til sine spillere.

Jeg tror han har rimelig god kontroll på et slikt opplegg, og vil nok IKKE risikere det største talentet han har fått frem med dårlige besluttninger. (slitasje)

 

Vi trenger utvilsomt en sentral midtbanespiller som kan avlaste Fabregas noe av ansvaret, en komplett midtbanespiller som er god både offensivt og defensivt

 

Så vi skal hente en komplett spiller som skal avlaste for Fabregas.......5-7 kamper i ligaen pr sesong + et par cup kamper?

Nei, vi har flere gode å spennende spillere som er klare for de kampene Fabregas evt må hvile i fremtiden, både Song, Flamini og Diaby er spillere som gjør helt sikkert en god jobb som erstatter i den possisjonen når det trengs.

 

Nei, jeg velger å stole på Wenger på akkurat dette området hvor det gjelder å tenke på spillerenes helse. Fabregas er et talent av ypperste klasse, som allerede i ung alder beviser klasse OG stabilitet. Så lenge han blir fulgt opp (noe jeg er 100% at han blir), så er det bare positivt at han får spille så lenge han presterer. Er man god nok, ja da er man gammel nok også.

 

Blir nok ikke enig med deg, men aksepterer ditt syn :angry:

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger fortsetter å være like gnien med transferkassa som han har vært tidligere, og syner å være også i år, så kan vi bare glemme å kjempe helt i toppen. Jeg har mer tro på at vi vil kjempe om å klare 4. plassen i ligaen. Så får vi heller sette vår lit til en av cupturneringene

 

Begynner å lure på hva som var poenget med å flytte fra Highbury

Link to comment
Share on other sites

Så vi skal hente en komplett spiller som skal avlaste for Fabregas.......5-7 kamper i ligaen pr sesong + et par cup kamper?

Nei, vi har flere gode å spennende spillere som er klare for de kampene Fabregas evt må hvile i fremtiden, både Song, Flamini og Diaby er spillere som gjør helt sikkert en god jobb som erstatter i den possisjonen når det trengs.

 

E så Song mot Barnet, og han hadde problemer med å finne seg til rette å finne medspillere i den kampen også. Regner nok med at i PL neste år kommer det 19 lag som er bedre enn det Barnet laget... så jeg er ikkje helt sikker på om han er en god backup for Cesc.

Har også mine tvil over Falmini, selv om han er mye bedre enn Song.. har han ikkje den offensive spillerstilen som kan erstatte Cesc. Han er en arbeidsmaur, akkurat som Silva... Og ha to arbeidsmaurer på banen med null offensiv kraft, kan ikkje være bra.

Men vi kan jo også putte Tomas inn som erstatter for Cesc når han må hvile, men man kan ikke være 100%sikker på at han er skadefri når Cesc ikkje er det.

 

Er litt i tvil, men jeg mener at Flamini og Song ikkje er god nok backup, så jeg ville nok ha hentet en til sentral midtbanspiller.. tviler nok det kommer til å skje da.

 

Det va min mening.

Link to comment
Share on other sites

Me treng absolutt ikkje ein ny offensiv midtbane spelar. Cesc, Rosicky, Hleb og Ljungberg kan alle brukast i den posisjonen. Sjølvsagt er ingen av dei nemnde like gode som Cesc, men det er viktigare posisjonar å forsterka. Viss Toure pådrar seg langtidsskade (gud forby) trur eg det skal bli vanskeleg å bli topp 4 i PL. Cygan, Djourou og Senderos er då dei einaste alternativa og kun Senderos holder per dags dato høgt PL-nivå.

Link to comment
Share on other sites

Me treng absolutt ikkje ein ny offensiv midtbane spelar. Cesc, Rosicky, Hleb og Ljungberg kan alle brukast i den posisjonen. Sjølvsagt er ingen av dei nemnde like gode som Cesc, men det er viktigare posisjonar å forsterka. Viss Toure pådrar seg langtidsskade (gud forby) trur eg det skal bli vanskeleg å bli topp 4 i PL. Cygan, Djourou og Senderos er då dei einaste alternativa og kun Senderos holder per dags dato høgt PL-nivå.

 

Tror og vi er rimelig bra på midten.Midtstopperplassen er en bekymring.

Der trenger vi en forsterkning.

Link to comment
Share on other sites

Midtstopperplassen bør aboslutt være førsteprioritet, men ærlig talt, midtbanen kommer ikke langt bak.

 

Cesc er den eneste midtbanespilelren vi har som holder høyt Premier League-nivå. Jeg vet mange liker Gilberto her inne, og det er absolutt bra å være sn usynlig vegg. Problemet er bare at det er det eneste Gilberto er. Jeg orker nesten ikke en sesong til med Gilberto hvis ikke han forbedrer pasningsspillet sitt betraktelig!

 

Song: Rett og slett mange hakk under det nivået som kreves, ut i fra det jeg har sett av han.

 

Diaby: Skadet til januar. En spiller vi ikke kan regne med i det hele tatt denne sesongen. Han har spilt noen få A-lagskamper, der han har gjort sakene sine ganske bra, men alt for lite til at vi kan stole på at han blir en toppspiller i PL, særlig med tanke på en sånn alvorlig skade.

 

Flamini: Har ikke overbevist noen på sentral midtbane. En voldsom arbeidskapasitet, men er en kløne teknisk. Også han for svak for PL, i det minste på sentral midtbane.

 

Da sitter vi igjen med Cesc som eneste sentrale midtbanespiller. Jeg savner en type a la Vieira, Ballack, Gerrard, Lampard eller Carrick. Selvfølgelig er disse spillerne temmelig uaktuelle for oss, men typen er jeg bombesikker på at finnes der ute, til en rimelig pris. For at vi skal hevde oss i toppen i Premier League, aller helst vinne, trenger vi mer bredde på midtbanen, og aller helst en spiller som kan erstatte Gilberto ved siden av Cesc.

Link to comment
Share on other sites

Enig i noe av dette, Evju. Bortsett fra at du drar kritikken av Gilberto for langt!

 

Vi trenger en midtstopper og en utfordrer/back-up til Gilberto. Vi har ingen defensiv midtbanespiller som kan utfordre Gilberto. Enten handler Wenger, eller så legger han om spillestilen noe. Da blir det en slags

4-3-3 eller 4-5-1 som vi fikk nyte (!) i mesterligaen (han legger ikke opp til andre eller enda flere stilarter på så kort tid):

 

Lehmann

 

Eboue - Toure - Senderos (fra okt) - Flamini

 

Hleb - Fabregas - Gilberto - Rosicky - Reyes

 

Henry

 

----------------------------------------------------

 

Lehmann

 

Eboue - Toure - Senderos - Flamini

 

Fabregas - Gilberto - Rosicky

 

Hleb - Henry - Reyes

 

... med Henry (Van Persie eller Walcott) som løpskanin lengst fremme. Ade kommer event inn og bidrar med noe kraft og høyde om det trengst.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...