Jump to content

Tro meg, neste sesong kommer vi....


Chaz

Recommended Posts

Liker begge dine oppstillinger, men leker med tanken om denne jeg:

 

- - - - - - - - - - Lehmann - - - - - - - - - - -

Eboue - - - Toure - - Senderos - - - Clichy

- - - - - Appiah - - - - - - Fabregas - - - - -

Hleb/RvP - - - - Rosicky - - - - - - - Reyes

- - - - - - - - - -- Henry -- - - - - - - - - - -

 

Appiah eller Gilberto selvsagt. Håper Appiah.

Link to comment
Share on other sites

Er Lauren glemt?

 

Laget blir slik i første seriekamp:

 

Lauren - Toure - Djorou - Cole

 

Hleb - Gilberto - Fabregas - Rosicky

 

Van Persie - Henry

 

 

Eboue spiller muligens foran Lauren, samme med Cygan framfor Djorou. Kan også hende Adebayor klarer å svindle til seg en plass, selv kommer jeg til å håpe i det lengste at det ikke skjer. Reyes inn for Rosicky er vel heller ikke helt utenkelig. Spiller vi med 5/3 på midten mot Villa blir jeg meget overrasket.

Link to comment
Share on other sites

Når vi nå har Eboue på høyrebacken kan det jo tenkes at Wenger ønsker å bruke Lauren som et alternativ på midten sammen med Cesc.. Han er opprinnelig midtbanespiller, så jeg tror det kan vise seg å fungere ganske bra. Han har en herlig fighting spirit, samtidig som han kan bidra både offensivt og defensivt. Ikke en topp løsning, men et brukbart alternativ :)

Link to comment
Share on other sites

Er Senderos ute til oktober er en ny midtstopper på plass.

Ellers er jeg nokså sikker på at Henry blir drillet inn med VP nå som

DB er vekke.

 

Lehmann

 

Eboue Toure NY Cole/Flamini

 

Hleb Fabregas Gilberto Rosiscky

 

VP Henry

Link to comment
Share on other sites

Er Lauren glemt?

Niks, han er bare 2.valg. Ikke noe verre enn det.

Hvor har du det fra? Kan du fortelle meg sist Lauren var benket pga at en annen høyreback ble foretrukket framfor han?

Helt enig.. Lauren er en fast a-lags spiller..

Jeg tror det kommer til å være hard kamp om høyrebackplassen i år. Lauren, Eboue og Gilbert gjore alle gode kamper i fjor.

 

Personlig har jeg veldig sansen for Gilbert. Han er ung, rask, offansiv, engelsk og en fair-play-type. Problemet blir kanskje at han er veldig liten av vekst. Og at han var den som fikk vist seg fram i minst kamper i fjor. De andre to hadde nesten en halv sesong hver, å begge viste stabilt godt spill. Muligens er Eboue blidt 1. valg, men det spørs om Wenger vil ha litt rutine inn i bakre ledd. Campell er allerede på tur, kanskje også Cole. Mye rutine som forsvinner der....

 

Men dette vil vel vise seg utover pre-seson kampene hvem Wenger velger...

Link to comment
Share on other sites

la oss si vi får en skade på en av midtbanespillerne vår..

 

da blir det gilberto flamini/ rosicky.. eller cesc flamini..

 

vi skal spille mot chelski deres midtbane ser sånn ut lampard makelele ballack..

 

da skjønner du det at det blir for tynt..

 

ta tottene da, de har zokora carrick

 

liverpooo har gerard alonso

 

vi må kjøpe spillere, nekter en sånn PL sesong til, er helt unødvendig, vi har pengene

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

....til å vinne "the rotten lot". Hvorfor? Spør Thierry Henry. Du taper ikke en CL finale og VM finale uten å ta "hevn". Og verdens beste fotballspiller, Thierry Henry, kommer til å ta en "forferdelig" hevn. Min siste tanker etter finalen går til David Trezequet. Nærmere går det ikke an å komme!

 

Neste sesong Thierry, og Jens, og alle andre, kommer vi til å renske bordet. Det kommer ikke en sesong som dette igjen på en stund. Neste sesong er det VÅR tur!

 

 

drev å rota litt og fant denne her..og ja nå har det gått 1 år siden du skrev dette innlegget her, "hevnen" kom bare delvis ettersom vi vant mot lag som man u, spudz, liverpool og andre lag lengere oppe på tabellen, men vi klarte å tape mot lag som West Ham og Bolton...nå må du forklare deg ;)

Link to comment
Share on other sites

Søren også...Nå hadde jeg sett frem til en reprise av åpningsinnlegget fra denne tråden, bare med litt utbytting av navn og detaljer ;)

 

En ting skal du ha for Jørn, og det er at du har en uvanlig evne til å se positivt på ting, selv i de mørkeste tider. Vi trenger noen sånne blant pessimister som meg selv. Da får vi på en måte den rette balansegangen på forumet ;)

Link to comment
Share on other sites

Og flankespillet må tilbake. Laget skriker etter en etterfølger på seriemesterskapsnivå som Armstrong, Marwood, Limpar, Overmars og Pires var det.

 

Dette er et veldig viktig poeng! I ALLE seks ligagull-årgangene jeg har opplevd har Arsenal hatt gode vinger/kantspillere, især de du nevner her Mee and Bertie. Men noe som også har vært litt påfallende er at nesten alle har hatt EN stor sesong for så å falle tilbake sesongen etter, og så har laget stagnert med dem. Ja, kanskje dette er grunnen til at Arsenal ikke har klart å forsvare et ligagull i min tid som supporter? Unntaket har vel vært Pires som tross alt var stor over flere sesonger, og i mine øyne den beste av alle disse gode kantspillerne. Og kanskje tapet av Pires var mer smertefullt enn vi kanskje liker å tro, og kanskje et større tap for laget enn både Vieira og Henry? For jeg synes ingen av etterkommerne har vært i nærheten av å fylle skoene til Pires. Den som ER nærmest er kanskje Walcott, men han er enda for ung og uferdig. De andre har skuffet så langt. Van Persie er naturligvis god, men han er best som spiss og oppspillspunkt. Han er ikke like flink til å skape mål for andre slik Pires var så fantastisk god til. Så kanskje vi skal bytte ut ordtaket "å hoppe etter Wirkola" med "å overta kantrollen i Arsenal etter Pires"? ;)

Link to comment
Share on other sites

Og flankespillet må tilbake. Laget skriker etter en etterfølger på seriemesterskapsnivå som Armstrong, Marwood, Limpar, Overmars og Pires var det.

 

Dette er et veldig viktig poeng! I ALLE seks ligagull-årgangene jeg har opplevd har Arsenal hatt gode vinger/kantspillere, især de du nevner her Mee and Bertie. Men noe som også har vært litt påfallende er at nesten alle har hatt EN stor sesong for så å falle tilbake sesongen etter, og så har laget stagnert med dem. Ja, kanskje dette er grunnen til at Arsenal ikke har klart å forsvare et ligagull i min tid som supporter? Unntaket har vel vært Pires som tross alt var stor over flere sesonger, og i mine øyne den beste av alle disse gode kantspillerne. Og kanskje tapet av Pires var mer smertefullt enn vi kanskje liker å tro, og kanskje et større tap for laget enn både Vieira og Henry? For jeg synes ingen av etterkommerne har vært i nærheten av å fylle skoene til Pires. Den som ER nærmest er kanskje Walcott, men han er enda for ung og uferdig. De andre har skuffet så langt. Van Persie er naturligvis god, men han er best som spiss og oppspillspunkt. Han er ikke like flink til å skape mål for andre slik Pires var så fantastisk god til. Så kanskje vi skal bytte ut ordtaket "å hoppe etter Wirkola" med "å overta kantrollen i Arsenal etter Pires"? ;)

 

 

Du sier noe. Jeg kunne skrevet side opp og side ned om betydningen Pires har hatt for Arsenal. Ikke bare som målscorer eller assistmaker, men også fordi han har et fotballhode som bare Bergkamp kunne matche. Han var og tildels er en ballspiller av den gamle sorten som kan variere spillet sitt hele tiden. Mister veldig sjelden ballen og er uforutsigbar i alt han gjør. Varierte mellom raske små pass, veggspill, tunge løp og lange crossere. Alt kombinert med fart og en fantastisk nærteknikk. Pires skapte enormt mye rom for seg selv og andre hele tiden med smarte bevegelser. Tror nok Bergkamp fikk en sesong eller to gratis av Pires som med å skape rom bidro til at tempoproblemene til Bergkamp ble mindre tydelige. Samspillet Pires hadde med Henry var til tider helt fantastisk og ingen kunne lese bevegelsene til Henry bedre. Målet i CL mot Celta Vigo? på bortebane må nesten stå som et lærebok eksempel på hvordan 2 spillere kan ta ut 6 forsvarsspillere med utrolig fart, teknikk og presisjon. Titi har selv sagt at han er vanskelig å spille med fordi han gjør så mye på instinkt og vi har vel alle sett at spillere som Reyes, Hleb og til tider van Persie ikke har klart å tolke hans løp og bevegelser. Mange sjanser har blitt spolert grunnet msiforståelser.

Det eneste han aldri ble god på var å slå cornere. Kan fortsatt ikke skjønne at en som i fart kunne tre ballen i mål fra alle mulige vinkler ikke skulle kunne slå en dødball over første motspiller. Men, vi ser jo samme problemet for alle som tar cornere for Arsenal...

 

Jeg er derfor helt enig med deg; en ny storhetstid for Arsenal vil starte den dagen vi finner en verdig erstatter for Pires.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...