Jump to content

2006.03.28 Juventus H


Andain

Recommended Posts

Fantasisk kamp av Arsenal ikvell! :D Utrolig å se alle ungutta leke seg med Juventus, og at vi nå har spilt 7 kamper på rad uten å slippe inn mål, med det nykomponerte forsvaret.. Det er bare helt fabelaktig ;)

 

Har stor tro på at dette skal gå bra, med tanke på returoppgjøret.. Di tullete utvisningene til Juventus i slutten + kortet til Vieira, gjør at Juve er svekket defensivt, og når de da må frem for å skåre mål, tror jeg at det vil åpne seg store rom for kontringer.. Håper vi klarer å utnytte dette og gå videre til semifinalene :P

 

PS: Er det noen som vet om Arsenal, ved en eventuell semifinale, spiller første kamp på tirsdag eller onsdag?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 223
  • Created
  • Last Reply

Flamini, Cole til Real +20 mill? Ja takk........... 8

 

 

dette var en spøk vel??

 

vil du at vi skal selge verdens beste venstre back og la en egentlig midtbane spiller overta den plasen??

 

tar det som en spøk eg. :D

Link to comment
Share on other sites

Flamini, Cole til Real +20 mill? Ja takk........... 8

 

 

dette var en spøk vel??

 

vil du at vi skal selge verdens beste venstre back og la en egentlig midtbane spiller overta den plasen??

 

tar det som en spøk eg. :D

 

Ble vel skrevet i ett litt "svimete" øyeblikk :P

Link to comment
Share on other sites

Flamini, Cole til Real +20 mill? Ja takk........... 8

 

 

dette var en spøk vel??

 

vil du at vi skal selge verdens beste venstre back og la en egentlig midtbane spiller overta den plasen??

 

tar det som en spøk eg. :D

 

Ble vel skrevet i ett litt "svimete" øyeblikk ;)

 

 

du er tilgitt :P

Link to comment
Share on other sites

Det er slik jeg ønsker å se laget mitt! Hurtig og presist pasningsspill og en skikkelig innsats. Måten våre unge gutter kler av den gamle damen på er veldig imponerende. Pires sin tackling på Vieira som fører til Cesc's scoring minst like imponerende!

Denne unge katalaneren viser at salget av Vieira, all ære til ham, og maset etter en erstatter kan glemmes snart. Cesc styrer midten som han vil og samspillet med Gilberto blir stadig bedre. Ser ut som om brasilianeren begynner å finne igjen sin rolle llik den han hadde sammen med Vieira og den kler han veldig godt. Jobben og metrene de legger ned i løpet av gårsdagens 90 minutter viser en enorm innsats og skikkelig vinnervilje. Fabregas var etter min mening banens beste, kanskje sammen med solide Kolo, og den karen vil vi få utrolig mye glede av i årene som kommer.

Vår firer bak, Kolo nevnt, viser at de tre som er ute med skade, Cole, Lauren og Sol, skal få et svare strev med å spille seg inn igjen. Backene imponerer med herlig guts både fremover og bakover! Eboue nøytraliserer Mutu og Zambrotta på et vis som jeg sjelden har sett før. Flamini løper et par maraton som vanlig og viser fin vilje til å komme fremover i god "Arsenal venstreback" tradisjon. Phil spiller feilfritt og får fort taket på Latan! Jammen tok han ikke et skikkelig Donkey-løp helt opp og presset Buffon også! :D

Henry viser også solid vilje og jobber knallhardt i presset sammen med Fab, Reyes og Pires. Han kan ikke forlate et lag som spiller slik fotball!! Han blir. Ferdig med det.

 

 

Det er så mye å glede seg over etter denne kampen at jeg kan skrive dagen lang!

Link to comment
Share on other sites

Alle snakker om Fabregas og Henry, Henry og Fabregas osv osv... Men se hvordan Eboue takler høyreback plassen sin... Mannen er jo langt bedre enn Lauren etter min mening. Det skal bli vanskelig for Arsene Wenger å velge når Lauren kommer tilbake etter skade. Men jeg kan bare ikke unne meg å snakke om Henry. Det var et sekund under kampen jeg så han hadde ballen rett utenfor sin egen 16meter. Neste sekund byttet de kameraposisjon og plutselig befant han på motstanderens 16meter. Hvordan i h..... klarte han det? Snakk om magi, dette er jo rene Clark Kent hurtighet...

Link to comment
Share on other sites

Det var pokker meg ikke lett å få sove i natt, med et stort glis om munnen..

Fantastisk gjennomføring av Arsenal, men vi er bare halvveis. Scorer Juve det første i returmøtet blir det lange minutter resten av kampen.

Men i dag driter vi i det og nyter minnene og en samlet hyllende presse(når så vi det sist) av både Fabregas og Arsenal.

Likte forøvrig at Drillo holdt styr på Roar Stokke underveis i går. "Zebina får en tidlig dusj" -"Han rekker jo ikke å dusje så lenge før de andre kommer.." Herlig tørt!

 

Reiser i morgen kveld for å se kampen mot Villa, og gleder meg ikke akkurat mindre etter denne oppvisningen..

 

Et par sistater:

 

GIANLUIGI Buffon summed it up most eloquently when asked whether Juventus can overturn the 2-0 deficit next Wednesday at the Stadio Delle Alpi. “We’ll have to play the perfect match,” he said. “But if Arsenal play like they did tonight, even that won’t be enough.”

 

Guardian:

But nights like this, when Arsenal fulfilled Wenger's pledge to the beautiful game, and demonstrations of prowess from teenagers such as Fábregas, take you back to that saying: "Arsène knows."

 

And that sums it all upp!

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Player rating fra The Mirror:

 

CESC FABREGAS 10/10

 

The future. Unlucky to get the ball stuck under his feet for an early chance, but what a fabulous goal. And what a player he is turning out to be.

 

Ikke hver dag vi får slik skryt i verdens pressen, men NÅ har de vel ikke noe valg.

 

Det er langt igjen enda, MEN du verden så morro det har vært i CL så langt i år!!!

Link to comment
Share on other sites

For en kamp. Er ikke kommet ned på jorda enda. Klokken 20:40 i går sa jeg til min bedre halvdel: "Jeg har en dårlig følelse for i kveld..." Vel, den var jammen ubegrunnet!

Jeg innrømmer mine feilvurderinger av Senderos når jeg for noen måneder siden ønsket han på hue&ræva ut. Godt å se at man tar feil iblant. Jeg skal lede byggeplasser, så får Wenger lede Arsenal. He knows!

Jeg håper virkelig at Eboue får beholde høyrebacken når Lauren blir skadefri. Og at Cole må gi 120% for å få plassen sin tilbake.

 

Fabregas er helt utrolig. I'm lost for words. Skal suge på denne karamellen en uke nå, og håpe at vi klarer å booke vår første semifinale i CL gjennom tidene.

 

Den andre kampen i går viste at på en god dag kan alle slå alle i denne turneringen, selv om det ble 0-0. Barca var mye bedre enn Benfica, men hadde Bennet (som dømte like dårlig der som han har for vane i PL) gitt Benfica straffe for Motti's hands - så kunne Benfica vunnet. Og i en finale hadde det holdt med det. Jeg har troen nå. Troen på at Henry løfter trofeet i mai - og etter kampen annonserer at han skriver under livstidskontrakt med Arsenal. Hittil har Arsenal vært dyktige i CL. Håper vi i de resterende kampene også kan få litt flaks også. Den kombinasjonen vil være dødelig for enhver motstander!

Link to comment
Share on other sites

Guest Roman

Grattis med en sykt bra kamp. Det er kamper som dette som gjør at jeg går og legger meg mens jeg takker Gud for at jeg ble tilhenger av Engelsk fotball og ikke italiensk. Ikke at det er mange Engelskmenn hos Arsenal, men de spiller en Engelsk fotball; Angrepsvillig, kraftfullt og direkte. Juve så for meg ut som et lag som ikke trodde det var mulig å score mål, og derfor kun konsentrerte seg om å forsvare seg. Makan til tafatt offensivt spill har jeg aldri sett.

 

Arsenal på sitt beste, som i går, er et godt lag. Henry er jo et angrep alene når han er i humør og form. Juve gjør i tillegg seg selv en bjørnetjeneste når de mister hode totalt på slutten og får 2 mann utvist (helt korrekt forresten) Det er egentlig underlig for meg hvorfor Camoranesi får gult kort nr 2 og så rødt?? Den taklingen der er DIREKTE RØDT i min bok. Null sjanse på ball og sparker i knehøyde.......

 

Det er bare å gjøre klar for semifinale dere, for dette Juventus laget uten Camoranesi, Vieira og han siste (husker ikke navnet engang) samt muligens uten Nedved vinner ALDRI i verden 3-0 hjemme i Torino!

 

PS! Skal det virkelig bli andre året på rad at laget som blir nr 5 i Engelsk Premier League vinner Champions League??

Link to comment
Share on other sites

Grattis med en sykt bra kamp. Det er kamper som dette som gjør at jeg går og legger meg mens jeg takker Gud for at jeg ble tilhenger av Engelsk fotball og ikke italiensk. Ikke at det er mange Engelskmenn hos Arsenal, men de spiller en Engelsk fotball; Angrepsvillig, kraftfullt og direkte. Juve så for meg ut som et lag som ikke trodde det var mulig å score mål, og derfor kun konsentrerte seg om å forsvare seg. Makan til tafatt offensivt spill har jeg aldri sett.

 

Arsenal på sitt beste, som i går, er et godt lag. Henry er jo et angrep alene når han er i humør og form. Juve gjør i tillegg seg selv en bjørnetjeneste når de mister hode totalt på slutten og får 2 mann utvist (helt korrekt forresten) Det er egentlig underlig for meg hvorfor Camoranesi får gult kort nr 2 og så rødt?? Den taklingen der er DIREKTE RØDT i min bok. Null sjanse på ball og sparker i knehøyde.......

 

Det er bare å gjøre klar for semifinale dere, for dette Juventus laget uten Camoranesi, Vieira og han siste (husker ikke navnet engang) samt muligens uten Nedved vinner ALDRI i verden 3-0 hjemme i Torino!

 

PS! Skal det virkelig bli andre året på rad at laget som blir nr 5 i Engelsk Premier League vinner Champions League??

 

Takker ! Kjekt at tlhengere av andre lag kan nyte Arsenals fotball, det er sånn det skal være :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Roman

Takk for hyggelif innlegg, Roman, men vi blir nok ikke nr. 5 i ligaen! :D Må sikte høyere enn som så!

 

Må jo være lov å håpe? :P (på at dere får 5 plass assa)

Link to comment
Share on other sites

PS! Skal det virkelig bli andre året på rad at laget som blir nr 5 i Engelsk Premier League vinner Champions League??

 

Takk for hyggelif innlegg, Roman, men vi blir nok ikke nr. 5 i ligaen! :D Må sikte høyere enn som så!

hvis vi blir nr 5 får vi CL selv om vi vinner CL da?

 

slik som pool gjorde...

Link to comment
Share on other sites

"Dagen derpå" var enda bedre! Gikk en ekstra runde rundt i byen med den flotte Arsenal-jakka mi(Som jeg forresten kjøpte fra Gunners.no) med et STORT smil rundt munnen.

 

Selv United fansen gratulerte meg i dag!

 

Jeg skifter bildet mitt til ære for Cesc Fabregas!

Link to comment
Share on other sites

Idag er det stort å være Arsenal fan. Gratulert av Tottenham.Liverpool

og United tilhengere. Vi spiller en fantastisk fotball når vi er gode.

 

Fabregas kledde av Vieira i går. Pires tacklet Vieira...Dette var morsomt.

 

Forsvaret med Kolo og Senderos gjør en prikkfri kamp og midtbaneterrieren

på venstreback...Flamini...for en genistrek av Wenger.

 

Gratla alle Gooners fans.

Link to comment
Share on other sites

Alle snakker om Fabregas og Henry, Henry og Fabregas osv osv... Men se hvordan Eboue takler høyreback plassen sin... Mannen er jo langt bedre enn Lauren etter min mening. Det skal bli vanskelig for Arsene Wenger å velge når Lauren kommer tilbake etter skade. Men jeg kan bare ikke unne meg å snakke om Henry. Det var et sekund under kampen jeg så han hadde ballen rett utenfor sin egen 16meter. Neste sekund byttet de kameraposisjon og plutselig befant han på motstanderens 16meter. Hvordan i h..... klarte han det? Snakk om magi, dette er jo rene Clark Kent hurtighet...

 

Nå syns e fabregas og henry fortjener ros, men må si meg heilt enig!!!! Eboue er kanongod! Mutu blei totalt tatt ut av kampen, og tillegg er Eboue god i angrep. Gode innlegg, flotte løp og god teknikk! knallkamp!

Min rating:

Lehmann 7 (rolig dag på jobb, men trygg når han var innvolvert

Eboue 9 Solid både offensivt og defensivt

Flamini 8 Solid og veldig god, men ikkje så dominerende som Eboue

Senderos 8 Solid og trygg.

Toure 9 Klippe! Full kontroll. I tillegg lynkjapp!! Sjefen bak!

Hleb 8 Litt dårlige pasninger, men jobber bra og skaper rom for andre

Gilberto 8 Veldig god dag på jobb. Gjør sin del, og gir Fab mulighet til å være offensiv

Fabregas 10 banens beste. Dirigerer, løper, skaper og er dominerende på midten..

Pires 8 Hvilket tidspunkt å vise at han kan takle. Mesterlig takling av Vieira før 1-0. Ellers god.

Reyes 9 Meget god. Umulig for Juve å få tak i han. Kjapp og farlig. Skapende.

Henry 9 Litt rusk i starten, men viser fram rykk og teknikk etter hvert. Binder opp 3 mann!

Link to comment
Share on other sites

Har nesten ikke ord selv lenge etter kampen. Dette er noe av det råeste jeg har opplevd. Det var ikke engang spennende, det var en maktdemonstrasjon. At Mr Wenger i tillegg er litt skuffet over at det bare ble 2 sier litt. Kan ikke fatte og begripe at dette er mer eller mindre det samme laget som ikke maktet å skape en eneste målsjanse mot Blackburn og har tapt for WBA. Hadde noen kunne forklare meg hvordan man kan svinge så mye i prestasjon bare på grunn av selvtillit så hadde jeg blitt en klok mann. Det er nesten uforståelig.

 

Pires viser i denne kampen at han har et nivå som få andre fotballspillere har når alt klaffer. Driv, vendinger, små pass, gode løp og i tillegg hodestyrke og tacklinger som en ren defensiv midtbanespiller :D . Utrolig- gi mannen minst 2 år umiddelbart, vi trenger Bobby i noen år til.

 

Henry: bli-vær så snill-bli. De fleste kan erstattes, men din like finnes ei. I går var du verdens beste fotballspiller i mine tårevåte og helt objektive øyne..

 

Fabregas: Snart 19. Det er ikke mulig å forstå hvor langt du kan nå. Kampen i går var for meg det beste du har prestert noen sinne. Hvis det fortsatt finnes rettferdighet i verden spiller du fast på sentral midtbane for Spania under VM. De `pool supporterene som hevder at Alonso er bedre er de samme som hevder at `pool spiller underholdene fotball..

 

Toure har gjentatte ganger vist sitt nivå og slutter ikke å imponere. Senderos har fått roen tilbake og unngikk alle små feil i går. Da er han god og han er ung. Man kan ikke sammenligne med Adams lenger, jeg syns du fotballmessig har passert ham, litt mer rutine og lederegenskaper og vi har en ny klippe.

Eboue har nok overtatt plassen fra Lauren slik han spiller per i dag. Den vanskelige 2. sesongen er rundt hjørne og da blir det godt å ha steinansiktet fra Kamerun i bakhånd. Flamini er den som i mine øyne har vokst mest denne sesongen. Alt i fjor viste han tacklinger, vilje og løpskraft. Nå har han i tillegg blitt bedre taktisk og trolig også teknisk og i går skaper Juve ingenting langs hans side, fantastisk sterkt.

Reyes, Hleb, Lehmann og Gilberto er alle meget gode og gjør jobben hele veien. Hleb litt upresis noen ganger, men han spiller på så små marginer at noen ganger må det gå galt. Når det lykkes er det genialt og fører til store målsjanser.

 

Alt i alt nesten utelukkende positivt. Vi vinner, holder nullen, unngår kort og spiller den beste fotballen for sesongen. Neste onsdag kommer til å bli et lite helvete fra morgen til kveld. Vet ikke om jeg gleder meg eller gruer meg mest. Håper gutta tar med seg denne kampen og følelsen de må ha hatt i går til Torino, da skal jeg slutte å engste meg..

Link to comment
Share on other sites

Guest Lensmann

Grattis med en sykt bra kamp. Det er kamper som dette som gjør at jeg går og legger meg mens jeg takker Gud for at jeg ble tilhenger av Engelsk fotball og ikke italiensk. Ikke at det er mange Engelskmenn hos Arsenal, men de spiller en Engelsk fotball; Angrepsvillig, kraftfullt og direkte. Juve så for meg ut som et lag som ikke trodde det var mulig å score mål, og derfor kun konsentrerte seg om å forsvare seg. Makan til tafatt offensivt spill har jeg aldri sett.

 

Arsenal på sitt beste, som i går, er et godt lag. Henry er jo et angrep alene når han er i humør og form. Juve gjør i tillegg seg selv en bjørnetjeneste når de mister hode totalt på slutten og får 2 mann utvist (helt korrekt forresten) Det er egentlig underlig for meg hvorfor Camoranesi får gult kort nr 2 og så rødt?? Den taklingen der er DIREKTE RØDT i min bok. Null sjanse på ball og sparker i knehøyde.......

 

Det er bare å gjøre klar for semifinale dere, for dette Juventus laget uten Camoranesi, Vieira og han siste (husker ikke navnet engang) samt muligens uten Nedved vinner ALDRI i verden 3-0 hjemme i Torino!

 

PS! Skal det virkelig bli andre året på rad at laget som blir nr 5 i Engelsk Premier League vinner Champions League??

 

Takk for varme ord fra en ikke-Arsenalfan!

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagen var en fest på 1,5 timer. Det vi gjør med Juventus er det ingen lag i verden som kunne gjort bedre. Jeg sa det før kampen, og gjentar det gjerne nå; Ingen kan matche Arsenal når de har dagen. Her møter vi et disiplinert lag med verdensstjerner i alle posisjoner, ballvinnere overalt og power i alle lagdeler. De har et lag som er så gode bakover at de kan stoppe hvem som helst. Så kommer Arsenal med CL`s yngste lag og feier over dem. Det kunne vært 4-5 mål til Arsenal, mens Juve aldri så ut som de skulle score. 1 avslutning på mål i løpet av 90 sier vel sitt.

 

Det er nesten synd å vise fram slik fotball som Arsenal gjorde. Andre kan jo få ideer og prøve å kopiere Wengers fantastiske fotball. Revolusjonerende fotball. Fart og teknikk langt over gjennomsnittet hos nesten alle og enhver. Attpåtil spiller de så godt sammen at ingen kan matche dem. Nydelig!

 

Godt jobbet Flamini. Jeg skylder deg en unnskyldning!

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang må jeg gratulere Arsenal med den fantastiske kampen i går.

 

Fy f... for en kamp. Alle var stjerner.

 

Henry beviser nok en gang at han spiller fantastisk mot de riktig gode lagene. Så dere Cannavaro?

hahaha

 

hva tror dere er grunnen til årets gjennomgående sukksess i CL?

 

Jeg har en teori på at vi gjorde oss for avhengig av Vieira i oppbygningsfasen av spillet, slik at pasningspillet og angrepstrekkene ble litt for "statiske", og lett demmet opp for.

 

Hva tror dere er grunnen til at vi i år ser et fantastisk Arsenal-lag i CL?

 

Fabregas er søren meg verdens største talent. Han takler, spiller ball, dribler, og har et blikk som få.

I tilleg virker han som en jordnr og hyggelig gutt som kommer til å nå veldig langt i livet.

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi får CL. Nye reglar av året gjer at CL-vinnar går over 4.plassen i serien.

 

...og Tottenham rykker såfint, såfint ned fra CL-plass... :)

 

 

Det hadde i mine øyne vært den ultimate sesong. Yids'a hadde dødd på seg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...