Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

 

Brillene, Stefan. Brillene!

 

RastaPinky mener Diaby er en meget god spiller.

Arsene Wenger, mener det.

Laurent Blanc mener det.

 

Beklager, men jeg har ingen briller på meg. Alltid likt Diaby sin spillestil, men jeg mener han ikke er up to scratch. Som Denilson så har han gode statistikker, men han blir liksom bare noe midt i mellom. Håper selvfølgelig han tar de skrittene videre og blir en toppspiller, men jeg har mistet helt troen på han de siste 3 sesongene.

 

Stefan mener Diaby er overvurdert.

Wenger mente også Denilson var en meget god spiller. Høhø. ;D

Blanc sitt Frankrike var helt elendige. Muligens det var tapet av Diaby? Eller at Blanc nødvendigvis ikke er så flink til å velge ut de beste spillere? Hehe.. neida.

 

Slik jeg ser det bare så hadde trolig ikke Diaby vært så ille hvis han hadde hatt en annen spiller enn Arteta ved siden av seg (og det samme med Arteta), men grunnet at de begge to liker å bruke god tid med ballen og sinker spillet så blir det som sagt noe midt i mellom. Sterke defensivt, men ingen fremdrift. Diaby spilte godt i 09/10 i en boks-til-boks rolle ved siden av Cesc og foran Song som spilte defensiv midtbane. Dette er en rolle jeg mener han er langt bedre i fremfor å kun spille støtte pasninger og ligge dypt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Sikker på at han er spilleren som har vunnet flest hodedueller? De sier vel i så fall mest om motstandernes midtbanespillere i så fall. Har Diaby noensinne scort på hodet på en dødball for oss? Defensivt har han hatt skyld på mange dødballer.

Link to comment
Share on other sites

Sikker på at han er spilleren som har vunnet flest hodedueller?

 

Ja, av Arsenals spillere altså. Diaby (9), Vermaelen (7), Jenkinson (6)

 

http://www.whoscored.com/Matches/614118/LiveStatistics/England-Premier-League-2012-2013-Stoke-Arsenal

http://www.whoscored.com/Matches/614051/LiveStatistics/England-Premier-League-2012-2013-Arsenal-Sunderland

Link to comment
Share on other sites

Problemet til Diaby er jo de forbanna skadene som alltid kommer når han begynner å prestere på et akseptabelt nivå. Det vil vise seg om talentet har blitt ødelagt, eller om han denne sesongen klarer å slå ut i full blomst. Kanskje det er omgjøringen til en mer defensiv midtbanespiller som skal til for at Diaby tar steget videre?

Link to comment
Share on other sites

Kanskje det er omgjøringen til en mer defensiv midtbanespiller som skal til for at Diaby tar steget videre?

 

Han burde i det minste bli utsatt for langt færre stygge taklinger når han spiller defensiv midtbane, men en ting som uroer meg med Diaby er spilleforståelsen hans. Han er som oftest veldig treg til å lese hva andre spillere har planer om å gjøre (både lagkamerater og motstandere). Tror han vil bli løpt ring rundt når de mer teknisk begavede lagene kommer på besøk. Gruer meg også veldig til å se han mot Suarez til helgen.

Link to comment
Share on other sites

Det at Jenkinson kommer på tredjeplass over antall vunnede hodedueller viser jo hvor dårlig bilde på virkeligheten de tallene gir. Uansett er det ikke så mange konklusjoner man kan trekke fram etter kun 2 kamper. Diaby har ikke gjort seg bort, men han er fortsatt et lite stykke unna der vi vet han kan være.

 

Det nevnte målet på Anfield er ikke noe dødballmål. Han trenger ikke engang vinne en hodeduell for å styre den mot mål. Fint løp og inlegg er det derimot :). Under press fra andre er han særdeles dårlig til å styre headingene sine hvis han i det hele tatt vinner hodeduellen.

Link to comment
Share on other sites

 

Tror han vil bli løpt ring rundt når de mer teknisk begavede lagene kommer på besøk. Gruer meg også veldig til å se han mot Suarez til helgen.

 

Det er ikke stort mer enn 17 måneder siden Diaby var sterkt medvirkende til at vi holdt oss inne i kampen på Nou Camp i 70 minutter. Jeg tror ikke du trenger å grue deg så mye. Du burde glede deg istedet.

 

Statistikkene til Diaby har alltid vært brukbare

 

Er det et argument for at han er en dårlig spiller, eller en god spiller?

Link to comment
Share on other sites

 

Det er ikke stort mer enn 17 måneder siden Diaby var sterkt medvirkende til at vi holdt oss inne i kampen på Nou Camp i 70 minutter. Jeg tror ikke du trenger å grue deg så mye. Du burde glede deg istedet.

 

 

 

Er det et argument for at han er en dårlig spiller, eller en god spiller?

 

Som jeg sa i det andre innlegget: Statistikkene til Denilson var også gode, men det betyr ikke at han var en god spiller allikevel.

Link to comment
Share on other sites

Statistikkene til Denilson var også gode, men det betyr ikke at han var en god spiller allikevel.

 

Det stemmer ikke helt. Det er riktig at han hadde fantastisk treffprosent på pasningene sine, men utover det var det relativt tynt på både defensive og offensive bidrag. Nå tilhører jeg et mindretall som allikevel mener at Denilson er og var en ganske habil spiller som hadde fortjent et bedre ettermæle i Arsenal.

 

I 2008/09-sesongen spilte Denilson (21) 51 kamper på Arsenals midtbane. Vi endte på 72 poeng.

I 2009/10-sesongen spilte Diaby (23) 40 kamper på midten. 75 poeng.

I 2010/11 spilte Wilshere (18/19) mest på midtbanen vår. 68 poeng.

I 2011/12 spilte Song (24) mest på vår midtbane. 72 poeng.

Link to comment
Share on other sites

 

Det stemmer ikke helt. Det er riktig at han hadde fantastisk treffprosent på pasningene sine, men utover det var det relativt tynt på både defensive og offensive bidrag. Nå tilhører jeg et mindretall som allikevel mener at Denilson er og var en ganske habil spiller som hadde fortjent et bedre ettermæle i Arsenal.

 

I 2008/09-sesongen spilte Denilson (21) 51 kamper på Arsenals midtbane. Vi endte på 72 poeng.

I 2009/10-sesongen spilte Diaby (23) 40 kamper på midten. 75 poeng.

I 2010/11 spilte Wilshere (18/19) mest på midtbanen vår. 68 poeng.

I 2011/12 spilte Song (24) mest på vår midtbane. 72 poeng.

 

En av de høyeste pasningsprosentene i Europa også hadde han mange interceptions og klareringer. Han hadde forøvrig et greit antall med målgivende i 08/09 sesongen og scoret også noen veldig viktige mål. En helt grei spiller, men litt for grå for min del.

 

Du må gjerne oppsummere poeng på den måten RastaPinky, men det spiller tross alt ingen rolle for hvor mange poeng laget oppnådde det året den spilleren spilte "fast". Hadde grunnstammen vært helt den samme hele veien og alle hadde spilt like mange kamper med hver enkelt spiller så kunne de vært relevante, men når laget har variert og skiftet såpass mye de siste 6 sesongene så har de heller lite å si.

 

Diaby er en grei spiller, men på dagens nivå så mener jeg han ikke burde være førstevalg for Arsenal hvis vi skal være med i toppen. God backup dog.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg mener fortsatt at Diaby er den mest talentfulle spilleren vi har. Han må bare få en hel sesong uten skader slik at han kommer opp til det nivået han skal være på.

Det jeg har likt så langt i sesongen er at han spiller med 90% innsats og dermed lar kroppen få litt tid til å aklimatisere seg. Hodet hans ser også ut til å være mer med og i begge kamper har han vært god til å slippe ballen tidlig samt være orientert når han mottar ballen. Hadde en hendelse i første omgang mot Stoke hvor han mottar ballen på 25 fra eget mål feilvendt og snur seg inn i trøbbel, ellers hadde han ingen balltap i farlig sone hele kampen i motsetning til både Cazorla, Arteta, Ramsey og Chamberlain.

At han holder litt igjen har dessverre ført til at det går litt sakte i perioder, og det må endres. Fordelen har selvfølgelig vært at vi ikke blir tatt i ubalanse like ofte som i fjor.

Når fysikken, teknikken og selvtilliten er tilbake så tenker jeg vi får se drivet, skuddet og gjennombruddspassene som han har i seg. De fysiske forutsetningene er ekstreme, teknikken er veldig god for en så lang spiller og vi så mot Stoke at han etter litt justeringer i første omgang tok ut Crouch i så og si alle dueller etter pause.

 

Uansett hvem vi henter inn i dette vinduet så tror jeg Diaby vil få omtrent klippekort hvis han fortsetter der han har startet nå.

 

NB: Denilson var en meget undervurdert spiller som jeg tror fikk mye av karrieren ødelagt grunent manglende forståelse blandt publikum på Emirates. Han hadde noen fantastiske kamper bl a mot Liverpool, United og Chelsea når han fikk rendyrket posisjonen sin i et balansert lag. Dessverre måtte han ofte bekle roller han ikke mestret helt grunnet skader. Han måtte alltid steppe inn uansett om det var en defensiv eller offensiv spiller som var ute med skade (måtte til og med spille ving i noen kamper..) og fikk derfor aldri ro til å jobbe seg inn i en fast posisjon. Ikke ulikt både Flamini og Song de første sesongene. Noen fantastiske kamper for deretter å falle igjennom. Det er loddet til unge talentfulle spillere i en litt for tynn tropp: De blir ofte satt til å gjøre vanskelige jobber som egentlig faller litt utenfor det arbeidsområdet som er deres komfortsone. Paradokset var at en langtidsskade på venstre backposisjon gjorde at Flamini fikk flere kamper på rad og dermed spilte på seg den nødvendige selvtilliten. Deretter gikk det bare en vei for ham. Syns det er trist at Denilson aldri fikk den samme muligheten. Startet sesongen 2009/2010 på en veldig god måte, men ble igjen flyttet rundt etter en skade og deretter ble det vanskelig for ham. Laget slet og han ble stadig satt i nye roller.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg mener fortsatt at Diaby er den mest talentfulle spilleren vi har. Han må bare få en hel sesong uten skader slik at han kommer opp til det nivået han skal være på.

Det jeg har likt så langt i sesongen er at han spiller med 90% innsats og dermed lar kroppen få litt tid til å aklimatisere seg. Hodet hans ser også ut til å være mer med og i begge kamper har han vært god til å slippe ballen tidlig samt være orientert når han mottar ballen. Hadde en hendelse i første omgang mot Stoke hvor han mottar ballen på 25 fra eget mål feilvendt og snur seg inn i trøbbel, ellers hadde han ingen balltap i farlig sone hele kampen i motsetning til både Cazorla, Arteta, Ramsey og Chamberlain.

At han holder litt igjen har dessverre ført til at det går litt sakte i perioder, og det må endres. Fordelen har selvfølgelig vært at vi ikke blir tatt i ubalanse like ofte som i fjor.

Når fysikken, teknikken og selvtilliten er tilbake så tenker jeg vi får se drivet, skuddet og gjennombruddspassene som han har i seg. De fysiske forutsetningene er ekstreme, teknikken er veldig god for en så lang spiller og vi så mot Stoke at han etter litt justeringer i første omgang tok ut Crouch i så og si alle dueller etter pause.

 

Uansett hvem vi henter inn i dette vinduet så tror jeg Diaby vil få omtrent klippekort hvis han fortsetter der han har startet nå.

 

NB: Denilson var en meget undervurdert spiller som jeg tror fikk mye av karrieren ødelagt grunent manglende forståelse blandt publikum på Emirates. Han hadde noen fantastiske kamper bl a mot Liverpool, United og Chelsea når han fikk rendyrket posisjonen sin i et balansert lag. Dessverre måtte han ofte bekle roller han ikke mestret helt grunnet skader. Han måtte alltid steppe inn uansett om det var en defensiv eller offensiv spiller som var ute med skade (måtte til og med spille ving i noen kamper..) og fikk derfor aldri ro til å jobbe seg inn i en fast posisjon. Ikke ulikt både Flamini og Song de første sesongene. Noen fantastiske kamper for deretter å falle igjennom. Det er loddet til unge talentfulle spillere i en litt for tynn tropp: De blir ofte satt til å gjøre vanskelige jobber som egentlig faller litt utenfor det arbeidsområdet som er deres komfortsone. Paradokset var at en langtidsskade på venstre backposisjon gjorde at Flamini fikk flere kamper på rad og dermed spilte på seg den nødvendige selvtilliten. Deretter gikk det bare en vei for ham. Syns det er trist at Denilson aldri fikk den samme muligheten. Startet sesongen 2009/2010 på en veldig god måte, men ble igjen flyttet rundt etter en skade og deretter ble det vanskelig for ham. Laget slet og han ble stadig satt i nye roller.

Ønsker Diaby alt godt og ser det samme som deg i Denilson. Pjokken er veldig god når han får lov til å gjøre nettopp hva han er god til. I motsetning til mange her så vil jeg gjerne ha ham tilbake og ikke selge/låne ham ut. Han er fysisk sterk, teknisk ok og har et bra skudd. Blikket feiler det heller fint lite om han brukes riktig. De fleste husker Flamini og hvordan "alle" hatet ham....

Link to comment
Share on other sites

Denilson var shit.

 

BE

 

Det samme er Fabianski også, men det hindrer ikke deg å snakke varmt om han for det

 

Denilson er shit. Og Fabianski er shit.

 

Sier seg selv at spillerene ikke holder mål når begge spillerene har vært tilgjengelige for salg i 2 sesonger og nærmest ingen vil røre de. Nærmeste er Denilson som har gått på lån til Sao Paulo for andre året på rad.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...