Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

Diaby er behjelpelig i mer enn to, tre kamper i året selv om det ikke er mye mer enn det hvor han styrer kampene helt, en viktig mann på dødballer både framover og bakover selv om han ikke er den beste hodespilleren(Han blir dekket opp av motstandernes beste hodespiller uansett..) God pasningsspiller og en av de får vi har som tør å takle.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Diaby er behjelpelig i mer enn to, tre kamper i året selv om det ikke er mye mer enn det hvor han styrer kampene helt, en viktig mann på dødballer både framover og bakover selv om han ikke er den beste hodespilleren(Han blir dekket opp av motstandernes beste hodespiller uansett..) God pasningsspiller og en av de får vi har som tør å takle.

Jeg er uenig med deg angående Diabys ferdigheter på dødballer. I dueller langs bakken er franskmannen god, men på hodet er han den mest oppskrytte hodespilleren i manns minne. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett Diaby miste mann på dødball imot, og han er heller ikke god til å beregne ballbanen. Til tross for at han er knallsterk og høy, er han ingen god hodespiller. Offensivt har han vel ikke scort på dødball, og defensivt er han skyldig i alt for mange mål dessverre. Det erste er at han også ofte får gode hodespillere å passe på. Jeg vil faktisk våge meg å si at van Persie er en bedre hodespiller!

Link to comment
Share on other sites

Hvis Diaby kan gå en sesong skadefri så tror jeg han vil heve seg mange hakk. Vanskelig å få noe flyt når man til stadighet er ute med skader. Når det er sagt har jeg liten tro på at Diaby klarer en sesong uten skader. Han er glad i å ha ballen i beina og høyt tyngdepunkt. Tar man 90kg forsvarsspiller med i betraktningen så er han et beinbrudd "waiting to happen"

Link to comment
Share on other sites

Greit nok, men om han får en langtidsskade igjen skulle vi ønske vi sa ja..

 

Det argumentet kan man jo bruke mot alle. Hvis Fab,RvP eller Vermaelen blir langtidskadet så kan man argumentere for at man burde ha solgt dem i forkant. Etterpåklokskap kan være en presis vitenskap B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er uenig med deg angående Diabys ferdigheter på dødballer. I dueller langs bakken er franskmannen god, men på hodet er han den mest oppskrytte hodespilleren i manns minne. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett Diaby miste mann på dødball imot, og han er heller ikke god til å beregne ballbanen. Til tross for at han er knallsterk og høy, er han ingen god hodespiller. Offensivt har han vel ikke scort på dødball, og defensivt er han skyldig i alt for mange mål dessverre. Det erste er at han også ofte får gode hodespillere å passe på. Jeg vil faktisk våge meg å si at van Persie er en bedre hodespiller!

 

Som f.eks selvmålet United i 09/10... Den glemmes ikke med det første. Helt enig, han er IKKE en god hodespiller. Hvis det stemmer at vi fikk et bud på 10 mill pund, burde Wenger etter min mening slått til. Dette på grunn av alle skadene

 

Edit: Helt enig i at Diaby har et fantastisk toppnivå, men det er ikke mange kampene vi får gleden av dette. Han er enormt skadeplaget og at det medisinske teamet hevder de kan få bukt med problemene, ja det bør man kanskje ta med en klype salt. Gikk inn på arsenal.com for å sjekke hvor mange kamper han har spilt på sine 5 og et halvt år og det tallet var lavt! Selv for en som forventet nokså lave tall...

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at han får mange skader er ikke at han har dårlig musklatur men at det er vanskelig for en teknisk spiller i den høyden å komme unna mordtaklingene enn foreksempel lille gnotten Jordi Gomez som bare kan ta en salto lande på ryggen å spille resten av kampen.

Link to comment
Share on other sites

http://arsenalarsenal.wordpress.com/2011/07/02/dopey-diaby-–-destroyer-diaby-which-one-will-we-get-next-season/?

 

Fin artikkel om Diaby, som også setter et spørsmålstegn ved oss som supportere.

 

For et par uker siden verserte det et rykte om at Diaby skulle opereres i ankelen. Jeg antar at dette er den skaden han har slitt med siden 2006. Har ikke lest noe mer om operasjonen, eller var det bare oppspinn?

 

http://au.sports.yahoo.com/football/news/article/-/9627123/arsenal-midfielder-diaby-to-miss-season-kickoff/

Link to comment
Share on other sites

http://arsenalarsenal.wordpress.com/2011/07/02/dopey-diaby-–-destroyer-diaby-which-one-will-we-get-next-season/?

 

Fin artikkel om Diaby, som også setter et spørsmålstegn ved oss som supportere.

 

For et par uker siden verserte det et rykte om at Diaby skulle opereres i ankelen. Jeg antar at dette er den skaden han har slitt med siden 2006. Har ikke lest noe mer om operasjonen, eller var det bare oppspinn?

 

http://au.sports.yahoo.com/football/news/article/-/9627123/arsenal-midfielder-diaby-to-miss-season-kickoff/

 

Meget godt poeng som jeg har dratt frem mange ganger selv som eksempel. Fans skriver negativt på diverse fora/blogger og sier det ikke gjør noe fordi spillerne ikke leser disse sidene. Jeg mener tvert i mot at det gjør noe, det påvirker sekundært vår oppfatning av spillere og deres prestasjoner:

Når noen skriver eller generelt uttrykker misnøye med spillere så er de med på å skape en trend, en opinion blandt supporterne som også kommer til uttrykk på stadion fordi man er primet eller forhåndsprogramert til å være negativ ovenfor enkelte spillere. Dette blir etterhvert en sannhet og misnøyen er et faktum.

Det beste eksemplet i egen klubb er selvfølgelig Eboue som ble stemplet som en skitten og stygg spiller, men det var ingen eller få som faktisk visste hvor mange kort eller forseelser han hadde siden han kom til klubben. Han var en juksemaker og ferdig med det. Sannheten er ofte ganske annerledes når man analyserer de data som foreligger. Et annet godt eksempel er Denilson som visstnok aldri treffer på en passning eller kun slår sideveis. Han beveger seg heller ikke i følge enkelte. Ikke helt korrekt i følge statsen og de viser seg at han slår omtrent like mye fremover som de andre spillerene og med betydelig høyere treffprosent. Han løper i tillegg lengst i løpet av en kamp også. Historien er full av historier som dette.

Vi som fans har faktisk et ansvar for hva vi mener og skriver. Et ansvar som går langt utenfor dette forumet og de regler som gjelder her.

Link to comment
Share on other sites

Meget godt poeng som jeg har dratt frem mange ganger selv som eksempel. Fans skriver negativt på diverse fora/blogger og sier det ikke gjør noe fordi spillerne ikke leser disse sidene. Jeg mener tvert i mot at det gjør noe, det påvirker sekundært vår oppfatning av spillere og deres prestasjoner:

Når noen skriver eller generelt uttrykker misnøye med spillere så er de med på å skape en trend, en opinion blandt supporterne som også kommer til uttrykk på stadion fordi man er primet eller forhåndsprogramert til å være negativ ovenfor enkelte spillere. Dette blir etterhvert en sannhet og misnøyen er et faktum.

Det beste eksemplet i egen klubb er selvfølgelig Eboue som ble stemplet som en skitten og stygg spiller, men det var ingen eller få som faktisk visste hvor mange kort eller forseelser han hadde siden han kom til klubben. Han var en juksemaker og ferdig med det. Sannheten er ofte ganske annerledes når man analyserer de data som foreligger. Et annet godt eksempel er Denilson som visstnok aldri treffer på en passning eller kun slår sideveis. Han beveger seg heller ikke i følge enkelte. Ikke helt korrekt i følge statsen og de viser seg at han slår omtrent like mye fremover som de andre spillerene og med betydelig høyere treffprosent. Han løper i tillegg lengst i løpet av en kamp også. Historien er full av historier som dette.

Vi som fans har faktisk et ansvar for hva vi mener og skriver. Et ansvar som går langt utenfor dette forumet og de regler som gjelder her.

Denilson er egentlig et godt eksempel på at tallene lyver. Spiller ingen rolle hvordan det ser ut på papiret. har man sett kampene hans så er det ganske klart og tydelig at ikke holder mål. At man som supporter ikke skal kunne ytre sin misnøye når noe er dårlig er bare tull. Vi hyller spillerne når det går bra, da får de pokker meg tåle å få ett tupp i ræva når det går dårlig

Link to comment
Share on other sites

Denilson er egentlig et godt eksempel på at tallene lyver. Spiller ingen rolle hvordan det ser ut på papiret. har man sett kampene hans så er det ganske klart og tydelig at ikke holder mål. At man som supporter ikke skal kunne ytre sin misnøye når noe er dårlig er bare tull. Vi hyller spillerne når det går bra, da får de pokker meg tåle å få ett tupp i ræva når det går dårlig

Skjønner ikke hvorfor du har fått minus på dette innlegget.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Diaby is out for the beginning of the season already. He played 13 games for France and 20 for Arsenal last season

 

Er flere som har lagt ut det samme. Mitt spørsmål er: Why bother? Vi avslo visstnok er bud på £10M for en spiller som så og si ALDRI er frisk nok til å spille og samtidig er han fortsatt en spiller som har vanvittig mye å forbedre i spillet sitt så hvorfor fortsetter klubben (Wenger) å tro at han vil holde seg skadefri?

Link to comment
Share on other sites

Han er nok ute i begynnelsen ja, er bekreftet fra Wenger selv: http://www.arsenal.com/news/news-archive/fabregas-to-miss-germany-training-camp

 

Jeg har sagt før og sier det igjen, vi bruker bare unødvendige krefter på Diaby. Vi gir lønn til en spiller som aldri spiller. Greit nok at han har et skyhøyt toppnivå, men jeg mener det er på tide å selge Diaby.

Link to comment
Share on other sites

http://arsenalarsenal.wordpress.com/2011/07/02/dopey-diaby-–-destroyer-diaby-which-one-will-we-get-next-season/?

 

Fin artikkel om Diaby, som også setter et spørsmålstegn ved oss som supportere.

 

For et par uker siden verserte det et rykte om at Diaby skulle opereres i ankelen. Jeg antar at dette er den skaden han har slitt med siden 2006. Har ikke lest noe mer om operasjonen, eller var det bare oppspinn?

 

http://au.sports.yahoo.com/football/news/article/-/9627123/arsenal-midfielder-diaby-to-miss-season-kickoff/

 

Da var det offisielt at han har hatt en operasjon. Tilbake i trening i slutten av August. Spilleklar i løpet av September.

http://www.arsenal.com/news/news-archive/diaby-undergoes-surgery-on-injured-ankle?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+arsenal-news+%28News+Feed%29

Link to comment
Share on other sites

Da var det offisielt at han har hatt en operasjon. Tilbake i trening i slutten av August. Spilleklar i løpet av September.

http://www.arsenal.com/news/news-archive/diaby-undergoes-surgery-on-injured-ankle?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+arsenal-news+%28News+Feed%29

Spørsmålet er om han da holder seg skadefri. Har mine tvil, men klarer han å få en skadefri sesong så har jeg troen på at han kan bli en viktig spiller for oss

Link to comment
Share on other sites

Diaby ute i 10 uker.. Nå kan vi angre på at vi ikke aksepterte budet på 10 mill

 

http://www.doncasterfreepress.co.uk/sport/national-sport/injury_blow_for_diaby_1_3630771

 

Den eneste kilden jeg har sett på dette budet, er Gunnerblogs: "One who looks like staying is Abou Diaby, after sources close to the player told me Arsenal had rebuffed a £10m offer from a Turkish club for his services."

 

I starten av sillyseason - rett før operasjonen hans. Tviler litt på den, altså. :blink:

 

Uansett tror jeg at Diaby fortsatt kommer til å spille en stor rolle for Arsenal i tiden framover. Forutsatt at operasjonen er vellykket, selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

Diaby ute i 10 uker.. Nå kan vi angre på at vi ikke aksepterte budet på 10 mill

 

http://www.doncasterfreepress.co.uk/sport/national-sport/injury_blow_for_diaby_1_3630771

 

 

Ja at han er ute i 10 uker totalt der 5-6 av de er før sesongen starter gir oss virkelig en god grunn til å selge en spiller som etter min mening er meget meget god....

Link to comment
Share on other sites

Ja at han er ute i 10 uker totalt der 5-6 av de er før sesongen starter gir oss virkelig en god grunn til å selge en spiller som etter min mening er meget meget god....

Helt enig. Faktisk en veldig god grunn. Diaby har motatt over hundre millioner kroner fra Arsenal og meste parten av tiden har han vært så dårlig at han ikke kommer seg ut av senga. Vi er vel kanskje den eneste klubben med squad players som er mer skadet enn de etablerte. Hvis Diaby ikke får bukt med sine skadeproblemer så kan han forlate de britiske øyer. Jeg skal hjelpe han å pakke

Link to comment
Share on other sites

Ja at han er ute i 10 uker totalt der 5-6 av de er før sesongen starter gir oss virkelig en god grunn til å selge en spiller som etter min mening er meget meget god....

 

At Diaby har potensial er det ingen tvil om, men de stadige skadene han har gjør at han er veldig variabel i prestasjonene sine og får aldri kommet skikkelig i gang før han blir skadet igjen.. Mulig jeg er litt negativ her, men virker ikke som om han ever kommer til å kunne få mer enn 20 kamper på en sesong..

 

Hadde vi solgt Diaby kunne vi fått inn en spiller som var litt mer stabil, f eks M'vila eller Sissoko..

 

Hvis Diaby derimot skulle bli skadefri over en hel sesong tror jeg han hadde spilt seg til fast plass i start 11..

 

På en annen side så kan dette kansje bety starten for Landsbury :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...