Jump to content

Pascal Cygan


Guest Young Gun

Recommended Posts

Guest Young Gun

Må si Cygan imponerte meg mot sheffield! Kompromissløst stopperspill..Støter oppover i banen og leverer mange fine pasninger! Overassket meg med den offensive holdningen!

liker ikke å si det, men minner meg litt om Erik Hoftun i hans glansdager! :unsure:

Likevel man of the match in my eyes! Kanskje han er svaret på våre stopperproblemer på tross av tabber i ny og ne!

Venter på reaksjoner nå ja..hehe ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Nå må vi ikke ta helt av her - selv om han spilte en god kamp. Dette har vi sett før - Cygan kan spille helt OK mot dårlige lag. Men i toppkamper i ligaen og i chp. leaugue faller han fullstendig ut. Ikke en elendig spiller dette, men langt fra den standarden som må kreves av Mr. Wenger.

 

Vi trenger nye spillere i alle ledd - og det er frustrerende å høre Arsene kalle keeperproblemet et "luksusproblem". Ser vi de samme kampene, må jeg da spørre?... Almunia hadde også en god kamp mot Sheff Utd, men vi kan ikke plutselig glemme at både keeper- og stopperplassene har vært akilleshæler denne sesongen.

 

En keeper skal ikke tape kamper for oss - han skal vinne kamper, og det er liten tvil om at keeperproblemet - hvis vi sammenligner oss med Chelsea - har kostet oss et sted mellom 5 og 10 poeng denne sesongen. Hvis vi i tillegg kalkulerer inn et stopperproblem, som - nok en gang sammenlignet med Chelsea - fortoner seg som ENORMT, er vi ikke faretruende langt bak Chelsea. Selv om toget åpenbart har gått for denne sesongen. ;)

 

Skader og suspensjoner hører med under en lang sesong, men maken til talentløs oppførsel enkelte spillere viser denne sesongen - som fører til kritiske suspensjoner - får meg til å spørre meg selv om Wenger er i ferd med å miste grepet. Jeg kan forsvare - og gjør også det - Arsenal i alle sammenhenger, men innerst inne ser jeg at vi kanskje ikke behandles så urettferdig allikevel... Man skulle tro at rutine spilte litt inn her, og at man sånn sett kanskje kan (delvis) unnskylde spillere som Reyes, Van Per og Toure, men når selv DB ikke klarer å oppføre seg mer profesjonelt, ja da må man stille seg sp.målet....

 

Kan ikke huske en sesong hvor jeg har opplevd så mye sutring og syting. T.o.m. skuespill frykter jeg at gutta mine skal prøve seg på...

 

Her er det mye å ta tak i.

 

Beklager alle avsporingene - ble mange temaer dette.. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at Cygan er bedre enn ryktet sitt på dette forumet.

Cygan gjør jobben sin ganske bra han, MEN skal Arsenal ha en sjans i CL osv

er ikke Cygan god nok. Til det syns jeg han er for dårlig til å lese spillet

og selvfølgelig farten.

Link to comment
Share on other sites

Cygan er god....vel litt av en påstand.

Men definisjonen må stå i sammenheng med nivået.

Altså i Norge ville Cygan vært god, men ikke for Arsenal. Der kommer han til kort.

Rett og slett dårlig. Stepanovs var faktisk bedre.....

2237[/snapback]

 

Synes du det??

 

Jeg synes heller ikke Cygan er god nok, men at han er dårligere enn Stepanovs er jeg helt uenig i. :) Igors er pr. dags dato den dårligste spilleren jeg har sett i rød og hvit drakt, han var rett og slett tragisk dårlig.

Cygan er også en stor flopp, og det at han presterte såpass bra nå i midtuken er bare et nytt bevis på at han hører til på et lavere nivå enn Arsenal. Han ble årets spiller i den franske serien året før han kom til oss, det tyder vel bare på at nivåforskjellen mellom de to seriene er meget stor.

Selg Cygan til sommern og kjøp inn to stoppere, en i verdens klasse og et kjempetalent!! Det skulle gjøre vei i vellinga! ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Cygan er god....vel litt av en påstand.

Men definisjonen må stå i sammenheng med nivået.

Altså i Norge ville Cygan vært god, men ikke for Arsenal. Der kommer han til kort.

Rett og slett dårlig. Stepanovs var faktisk bedre.....

2237[/snapback]

 

 

Dårligere enn Stepanovs, give me a fucking break Oscar.

Nå må det en kraftig skjerping til her :)

Cygan har vært vår klart beste midtstopper når vi har vært uten Sol.

Det får holde.

Link to comment
Share on other sites

Igors er på Gus-nivå! Tok kaka under Soton (6-1) da hele stadion bare lo av ham. Stakkars jævel - full jubel når han slo en pasning som gikk frem. :) Det var en nedpsyka mann jeg så da....

 

Har noen lagt merke til forskjellen på Kolo med- og uten- Sol ved sin side? Det er jo to forskjellige spillere...

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at Cygan er bedre enn ryktet sitt på dette forumet.

Cygan gjør jobben sin ganske bra han, MEN skal Arsenal ha en sjans i CL osv

er ikke Cygan god nok. Til det syns jeg han er for dårlig til å lese spillet

og selvfølgelig farten.

2243[/snapback]

 

Når sant skal sies så er Cygan sine prestasjoner i CL.

Link to comment
Share on other sites

(Og til ovenevnte som vil legge all skyld på Stepanovs i 1-6 tapet mot Manure......her slipper hans makker veldig billig. Gilles var helt forferdelig i den kampen, og skal faktisk ha mer skyld enn Steps.)

 

 

Nei-nei, jeg snakker ikke om den kampen - Gill var grusom her - enig i det!! Jeg snakker om Southampton hj 6-1 - Steps spilte stopper og ble dessverre mobbet allerede fra kampstart. Folk hadde sett nok - og Steps fikk problemer med psyken.... Naturlig nok. Fansen kan være nådeløs!

Link to comment
Share on other sites

Mulig verken Cygan eller Almunia er gode nok for Arsenal. Men det at en syndebukk i det ene øyeblikket kan bli en helt i det neste forteller meg at det er den kollektive innsatsen man bør fokusere på istedenfor å lete etter syndebukker. The fab four var jo heller ikke i verdensklasse individuelt, men du verden hvor bra de spilte sammen.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Igors er på Gus-nivå! Tok kaka under Soton (6-1) da hele stadion bare lo av ham. Stakkars jævel - full jubel når han slo en pasning som gikk frem.  :) Det var en nedpsyka mann jeg så da....

 

Har noen lagt merke til forskjellen på Kolo med- og uten- Sol ved sin side? Det er jo to forskjellige spillere...

2246[/snapback]

 

Akkurat det samme gjelder forøvrig også Cygan.

Han er også mye bedre sammen med Sol.

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Når Campbell er skadefri og i form blir cygan og toure til to klart bedre stoppere! cygan/campbell og toure/campbell i forsvaret fungerer som et verdensklasse stopperpar, mener jeg!

Link to comment
Share on other sites

Guest knoed

enig at vi har et keeper problem. og cygan likte ikke han men må si han har overasket meg veldig i de 3 siste matchene! kansje det er en fremtid for han i arsenal og at det er trygghet for medspillerne han har begynt å føle? hadde vært rå digg om den de fleste supporterne har kalt for "shite" skulle gå hen å bli alles helt!

Link to comment
Share on other sites

Guest "jallis"

Sygan er selvfølgelig ingen dårlig spiller. Spørsmålet er jo om han er god nok for Arsenal.

Svaret er etter min mening todelt. Han bør ikke være god nok for første 11ren, men han har vist at han kan komme inn og gjøre en god jobb når førstevalgene er borte. og jeg mener faktisk at han er en av de beste spillerene som ikke er i en første11er i England.

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Jeg mener at vi ikke har gitt Pascal den tilliten han fortjener.

Han har faktisk spilt godt i alle sesongene i Arsenal, men så er det disse tabbene da....

 

Syns vi bør huske på at vi kun har tapt en eller to kamper med Cygan i midtforsvaret denne sesongen, mens med Kolo og Sol har vi tapt 3 eller 4.

 

Pascal har virkelig imponert meg sammen med Senderos. Sannsynligvis på grunn av at de snakker fransk begge to og de har en god kommunikasjon. Også er begge suverene i lufta!

 

I går fikk Pascal en skade ;). Håper det ikke er noe alvorlig! Noen som vet noe om skaden hans? ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig.. jeg synes han har imponert i mange av kampene han har spilt.. er flink med ballen, og kompromissløs i duellene. Det at HAN driter seg ut innemellom er vel egentlig også det faktum at det er dårlig kommunikasjon i de bakre rekker, som fører til at en av de driter seg ut;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Vel, sånn som jeg forstår artikkelen hadde ikke Nancy (fint navn forresten <_< ) Penger til å hente Cygan, og at overgangen ble avbrutt i tolvte time. Men det er jo helt klart et tegn på at Cygan er på vei bort fra klubben, og jeg tror da Wenger har planer om å hente inn en ny midtstopper ;)

Link to comment
Share on other sites

Vel, sånn som jeg forstår artikkelen hadde ikke Nancy (fint navn forresten  <_< ) Penger til å hente Cygan, og at overgangen ble avbrutt i tolvte time. Men det er jo helt klart et tegn på at Cygan er på vei bort fra klubben, og jeg tror da Wenger har planer om å hente inn en ny midtstopper  ;)

12295[/snapback]

 

 

godt mulig. Eller kanskje han velger å satse på Djorou, Hoyte og Conolly.

Link to comment
Share on other sites

Tråder limt sammen.

 

Nå var tittelen i grunn litt misvisende all den tid Pascal Cygan fremdeles er Arsenal-spiller. Når en avtale likevel var på trappene, så tror jeg ikke dette skyldes at Wenger ønsker å kvitte seg med ham, men rett og slett fordi Cygan selv har ytret et ønske om å få dra for å få mer spilletid.

 

Uten sammenligning forøvrig var det samme tilfellet med Ray Parlour i fjor sommer, som da fikk dra som takk for lang og tro tjeneste. Og også Cygan har vært en lojal og grei spiller å ha i bakhånd, noe han også vil være kommende sesong dersom han blir. Ser man på statistikken, så er jeg heller ikke sikker på at han kommer så mye dårligere ut på en 'mål i mot'-ratio sammenlignet med de andre stopperne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...