Jump to content

Pascal Cygan


Guest Young Gun

Recommended Posts

Cygan får, som nevnt over, mye pepper.  Noe er selvfølgelig fortjent.  Forsvarspillet denne sesongen har vært middelmådig.  Det må selvfølgelig Cygan ta sin del av skylden for.  Det må imidlertid også Campbell, Toure, Senderos, Lauren, offensive feil og skader.

 

Cygan får mange plusspoeng hos meg pga hans lojalitet og innsats.  Har ikke hørt han uttale seg negativt eller satt spørsmålstegn ved sin fremtid én gang - i motsetning til folk som Pires, Ljungberg og Cole.  Dette til tross for at han sitter mye på benken eller spiller "out of position".

 

Cygan er en bra squadplayer, og noe mer forventer han nok ikke å være selv.

34066[/snapback]

 

Du hevder at forsvarsspillet har vært middelmådig, jeg nevner igjen at det kun er Chelsea og Liverpool som har sluppet inn færre mål enn Arsenal. Det er først og fremst fremover på banen vi har sviktet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Cygan får mye pepper! En god del er fortjent, mens noe er ufortjent. Ingen tvil om at Cygan ligger bak Campbell & co, men gutten gjør en innsats når det kreves. At han får mye spilletid henger sammen med Wenger sine disposisjoner.

 

Han er ikke min favoritt, men jeg anser han som et fjerdevalg på stopperplassen og en god squadplayer. Sitter også pris på hans lojalitet.

Link to comment
Share on other sites

Cygan får mye pepper! En god del er fortjent, mens noe er ufortjent. Ingen tvil om at Cygan ligger bak Campbell & co, men gutten gjør en innsats når det kreves. At han får mye spilletid henger sammen med Wenger sine disposisjoner.

 

Han er ikke min favoritt, men jeg anser han som et fjerdevalg på stopperplassen og en god squadplayer. Sitter også pris på hans lojalitet.

34125[/snapback]

 

 

Pascal Cygan er en helt grei midtstopper som ville vært fast på de fleste lag i Premier League. Hos Arsenal vil han nok aldri bli noe annet enn cover for Campbell/Toure/Senderos og nå i det siste venstre back.

På venstre back er han i tillegg ganske malplassert.

Samtidig skal det sies at Cygan alltid gir 100% for Arsenal og er en av laget mest lojale spillere.

I sum en ganske så fin spiller å ha i troppen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser Pascal på følgende måte; han er en ærlig hardtarbeidende spiller som alltid gjør sitt ytterste for laget. Han gjør egentlig heller ikke så mange feil. Problemet hans er at feilene hans har en tendens til å bli vel tydelige. Litt slik som for eksempel Hyypiæ kan fremstå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser Pascal på følgende måte; han er en ærlig hardtarbeidende spiller som alltid gjør sitt ytterste for laget. Han gjør egentlig heller ikke så mange feil. Problemet hans er at feilene hans har en tendens til å bli vel tydelige. Litt slik som for eksempel Hyypiæ kan fremstå.

34472[/snapback]

Dessverre er ikkje Cygan generelt av Hyypiä standard.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Jeg ser Pascal på følgende måte; han er en ærlig hardtarbeidende spiller som alltid gjør sitt ytterste for laget. Han gjør egentlig heller ikke så mange feil. Problemet hans er at feilene hans har en tendens til å bli vel tydelige. Litt slik som for eksempel Hyypiæ kan fremstå.

34472[/snapback]

Dessverre er ikkje Cygan generelt av Hyypiä standard.

34477[/snapback]

 

Mon det!

 

Har dog en mistanke om at "femmannsmidtbanen" med bl.a Gerrard, Alonso og Sissoko hadde skjult Cygans svakheter tilnærmet like godt som de vanligvis skjuler Hyypiä's.

 

Tror heller ikke at Hyypiä på venstreback hadde vært et spesielt vakkert syn!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser Pascal på følgende måte; han er en ærlig hardtarbeidende spiller som alltid gjør sitt ytterste for laget. Han gjør egentlig heller ikke så mange feil. Problemet hans er at feilene hans har en tendens til å bli vel tydelige. Litt slik som for eksempel Hyypiæ kan fremstå.

34472[/snapback]

Dessverre er ikkje Cygan generelt av Hyypiä standard.

34477[/snapback]

 

Mon det!

 

Har dog en mistanke om at "femmannsmidtbanen" med bl.a Gerrard, Alonso og Sissoko hadde skjult Cygans svakheter tilnærmet like godt som de vanligvis skjuler Hyypiä's.

 

Tror heller ikke at Hyypiä på venstreback hadde vært et spesielt vakkert syn!

34495[/snapback]

Det er eg heilt einig med deg i.

 

Likevel er eg ikkje i tvil om at Hyypiä er ein bedre midtstoppar. Både plasseringsmessig, og duellspelet er bedre hjå finnen, enn hjå Cygan.

 

At forskjellen ikkje er så stor som det KAN virke, er nok ei sanning.

Link to comment
Share on other sites

Cygan er stinke dårlig!han taper stadig dueller i luften,noe som skulle være hans styrke..Ofte slår han helt idotiske feilpasninger,lurer til tider på om han er fargeblind?Og tabbene han gjør er ofte av veldig avgjørende karakter,feks slurvete klareringer!Har som oftes hjertet i halsen når ballen kommer til cygan :thumbsup: At han spiller i en uvandt posisjon synes jeg ikke har så mye å si,han har faktisk spilt ennå dårligere sentralt og det sier jo litt.Han bør være et 4 valg i forsvaret,og vi kan vel ikke forvente å ha en så mye bedre spiller så langt bak i køen.

Har jo vært veldig uheldig med skader i forsvaret vårt,så forhåpentligvis vil vi se mindre til cygan etter vært(håper nu jeg)

Link to comment
Share on other sites

Cygan er stinke dårlig!han taper stadig dueller i luften,noe som skulle være hans styrke..Ofte slår han helt idotiske feilpasninger,lurer til tider på om han er fargeblind?Og tabbene han gjør er ofte av veldig avgjørende karakter,feks slurvete klareringer!Har som oftes hjertet i halsen når ballen kommer til cygan :thumbsup:  At han spiller i en uvandt posisjon synes jeg ikke har så mye å si,han har faktisk spilt ennå dårligere sentralt og det sier jo litt.Han bør være et 4 valg i forsvaret,og vi kan vel ikke forvente å ha en så mye bedre spiller så langt bak i køen.

Har jo vært veldig uheldig med skader i forsvaret vårt,så forhåpentligvis vil vi se mindre til cygan etter vært(håper nu jeg)

34535[/snapback]

 

Det er sannhet med sterke modifikasjoner. Cygan har egentlig gjort

svært lite feil i forhold til forrige sesonger.

Faktisk har han spilt overaskende bra spesielt på backplass.

Men så klart Cygan mangler fart og det er hans største svakhet på

backplass.

Tross alt så har Lauren driti seg mer ut som venstreback enn Cygan.

2 ganger på rundens lag er sterkt.

At han har løst problemene våre så bra hadde jeg ikke trodd etter et par direkte

svake kamper, men Cygan har tross sine mangler imponert meg.

 

Når det gjelder sammenligningen med Hyypia tror jeg faktisk Cygan

er fullt på høyde med han. Har sett Hyypia i 4-5 kamper denne sesongen

og han er ikke alt for imponerende lengre.

Mot f.eks Luton var han flere hakk svakere enn Cygan.

Link to comment
Share on other sites

mye kan sies om Cygan, men en ting skal han ha, han er blandt de bedre til å bryte av ballen forand motspiller. Alt i alt syntes jeg at Cygan denne sesongen har gjort en grei figur. Det er ikke hans skyld at vi tidvis har sett ut som en middelhavs farer på tabellen i år. Som mange andre sier, Cygan gir i det minste alt for laget vær gang han har drakten på, det er andre som absolutt ikke har gjort det i år.

 

Jeg skulle ønske vi hadde en enda bedre standinn spiller enn cygan, men pr i dag har vi ikke det så da får vi bare støtte opp bak Cygan.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Cygan er god til å bryte foran motspiller. Men jeg mener også at dette er en av hans største svakheter. Det går bra 9 av 10 ganger, men den ene gangen det ikke går bra så går det skikkelig galt. da blir han liggende altfor høyt og etterlater seg enorme rom. Disse feilene er mer avgjørende når han er midtstopper en back, da enten Sol eller Kolo stort sett klarer å komme seg ut på kanten å få klarert da han er back. Er han midtstopper blir det fort overtall og enorme rom for Kolo eller Sol å dekke når Cygan står på midten og er utspillt.

 

Det Cygan derimot er knall god på er skli taklinger, ikke mange som overgår den mannen når han er litt på etterskudd og legger seg ned;)

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Cygan er god til å bryte foran motspiller. Men jeg mener også at dette er en av hans største svakheter. Det går bra 9 av 10 ganger, men den ene gangen det ikke går bra så går det skikkelig galt. da blir han liggende altfor høyt og etterlater seg enorme rom. Disse feilene er mer avgjørende når han er midtstopper en back, da enten Sol eller Kolo stort sett klarer å komme seg ut på kanten å få klarert da han er back. Er han midtstopper blir det fort overtall og enorme rom for Kolo eller Sol å dekke når Cygan står på midten og er utspillt.

 

Det Cygan derimot er knall god på er skli taklinger, ikke mange som overgår den mannen når han er litt på etterskudd og legger seg ned;)

34567[/snapback]

 

Det skal eg vere enig i. Herlig å sjå han kaste seg ned og alltid ta ballen. Han har klare svakheter, men eg merker at han har litt høgare sjølvtilitt no enn ifjor, tørr å gjere litt meir med ballen, og går høgare opp på bana (som av og til resultera i enorme bakrom desverre..). Men den første omgangen mot manu, var han helt rå ! Fullstendig kontroll på Ronaldo, berre synd han gjekk tom i andre omg. Men no har vi holdt nullen i 4 prem kamper på rad, så vi skal vell ikkje klage for mykje.. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Eneste skår i gleden etter 7-0 kampen mot Boro. Cygan kan bli ute i opptil tre uker. Det er dårlig nyheter for Arsenal. Vi er fortsatt sårbare på stopperplassen.

 

"He looks to be out for three weeks. It looks to be a hamstring, they are not exactly sure. It has come from the back. It's a few days, if it's a real hamstring then it's 21 days."

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Det betyr en forsvarsspiller mindre. Går Campbell er det to mindre. Med fjorårssesongen friskt i minne, så tilsier alt at klubben må erstatte spillere som går ut.

Om da ingen av "de nye" slår til. Kan jo godt hende Hoyte, Gilbert, Djourou, Connolly eller Garry får sine gjennombrudd neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Det betyr en forsvarsspiller mindre. Går Campbell er det to mindre. Med fjorårssesongen friskt i minne, så tilsier alt at klubben må erstatte spillere som går ut.

Om da ingen av "de nye" slår til. Kan jo godt hende Hoyte, Gilbert, Djourou, Connolly eller Garry får sine gjennombrudd neste sesong.

 

 

Tror det kan bli farlig å satse på ren rekruttering på denne plassen skulle både

Cygan og Campbell bli borte.

Uten rutine her vil vi få virkelige problemer.

Rutine i midtforsvaret er gull verdt så går begge må erstattere handles inn.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...