Jump to content

Pascal Cygan


Guest Young Gun

Recommended Posts

Ser man på statistikken, så er jeg heller ikke sikker på at han kommer så mye dårligere ut på en 'mål i mot'-ratio sammenlignet med de andre stopperne.

12299[/snapback]

 

Hvis man sammenligner han med Senderos, så kommer han veldig dårlig ut, da laget nesten ikke slapp inn mål med han på banen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Man klager på tabber gjort av Jens Lehmann, men en midtstopper med tabbekvote lang som Warsawatraktaten er det innlysande at han må gå! Her kranglar vi med gode spelarar som Edu og Pires kontraktar osv. Ein måte å få desse til å bli er å kvitte oss med Cyganar som får betalt lønningar i kroner og ikkje mentoltyggis. Lønningar til komplett udugelelege spelarar, for det er jo det han er. Heilt udugeleg! Få han vekk!

Skal vi hente tilbake ligagullet? Skal vi hevde oss i Champions League? Høyrer eg ja..? Første skritt på vegen, selg eller gi vekk Cygan!!!

Link to comment
Share on other sites

Vel, sånn som jeg forstår artikkelen hadde ikke Nancy (fint navn forresten  <_< ) Penger til å hente Cygan, og at overgangen ble avbrutt i tolvte time.

12295[/snapback]

Slik jeg forstod artikkelen så har han skrevet under for Correa

 

Cygan's experience of Ligue 1, Premiership and UEFA Champions League football would be a great addition to Correa's squad.

Vi får vente på en bekreftelse på arsenal.com

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg forstod artikkelen så har han skrevet under for Correa

 

Cygan's experience of Ligue 1, Premiership and UEFA Champions League football would be a great addition to Correa's squad.

Vi får vente på en bekreftelse på arsenal.com

12313[/snapback]

 

Pablo Correa er Nancys trener og Cygan ville vært 'a great addition to Correa's squad' om han hadde signert for Nancy, noe han ikke gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Vel, sånn som jeg forstår artikkelen hadde ikke Nancy (fint navn forresten <_< ) Penger til å hente Cygan, og at overgangen ble avbrutt i tolvte time.

12295[/snapback]

Slik jeg forstod artikkelen så har han skrevet under for Correa

 

Cygan's experience of Ligue 1, Premiership and UEFA Champions League football would be a great addition to Correa's squad.

Vi får vente på en bekreftelse på arsenal.com

12313[/snapback]

 

Correa er trenaren til Nancy, Pablo Correa. ;)

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg forstod artikkelen så har han skrevet under for Correa

 

Cygan's experience of Ligue 1, Premiership and UEFA Champions League football would be a great addition to Correa's squad.

Vi får vente på en bekreftelse på arsenal.com

12313[/snapback]

 

Pablo Correa er Nancys trener og Cygan ville vært 'a great addition to Correa's squad' om han hadde signert for Nancy, noe han ikke gjorde.

12314[/snapback]

ahhh, I zee. Stupid me. <_<

Franske lag har aldri vært min stekre side.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

cygan er en helt grei spiller. det eneste problemet er at han og toure utgjør et forferdelig dårlig stopperpar. sammen med senderos og campbell spiller som regel cygan veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

Guest Höstad89_DB10
Cygan staying at Arsenal

 

Pascal Cygan is staying with Arsenal after rejecting the possibility of a summer transfer.

 

Selv om mange elsker å hate Cygan, er jeg glad for at han blir i Arsenal. Ærlig talt tror jeg man ikke kan regne med å ha en mye bedre spiller som fjerdevalg på stopperplass.

12490[/snapback]

 

helt enig.. det er'ke mange såpass gode spillere som hadde nøyd seg med å være fjerdevalg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hyll, hyll, Pascal Cygan.

 

Du er i nødt å ta i mot ufortjente mengder dritt, men likevel gjør du en solid figur i de aller fleste kampene du spiller. Det til tross for at du aldri får sjansen til å spille deg inn i laget men blir kastet "kald" inn på i en kamp eller tre her og der. Det tatt med i betraktningen synes jeg du gjør den jobben man kan forvente av et fjerdevalg på stopperplass og vel så det.

 

De to målene i dag unner jeg deg virkelig. Til og med et smil etter scoring nummer to. Det er det ikke ofte man ser.

 

Jeg håper virkelig at kampen i dag i allefall har kjøpt deg litt cred hos en del av fansen.

 

Det fortjener du.

Link to comment
Share on other sites

Bedre offensivt enn defensivt i dag, Pascal, men det er gøy når utskjelte spelarar slår til og blir avgjerande. Fortjente jubelen frå tribunane, og det er slikt spelarar veks på!

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Akkurat som Grimsteren og gud hvor mange andre spillere som ofrer seg for drakten. I Salute you Pascal!!!!  :D

18777[/snapback]

 

De to målene fra Cygan i dag overgår målet som gjorde Grimandi til matchvinner i kampen mot Crytal Palace i 97/98-sesongen.

 

Artig at slike spillere opplever dette. Står respekt av disse gutta som aldri klager på grunn av liten spilletid.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Hvilke styrker har Cygan i forhold til Senderos?

Jo, han er en adskillig bedre ballfordeler pga mye bedre teknikk.

Setter i gang spillet bakfra på en mere presis måte enn Senderos gjør og klarer også å spille seg fri ved hjelp av backene til stadighet.

Meget god i duellene og en utrolig giftig målscorer :D

Selvsagt er han en god midtstopper, han spiller jo på Arsenal, Wenger har jo sagt at han bare kjøper spesielle spillere. Vi har fire gode midtstoppere som vi skal og må ha.

Håper alle som jevnlig har slaktet ham føler seg litt skamfulle i dag.

Senderos og Sol kommer tilbake og banker på døra allerede til neste kamp, knallhard kamp om plassene, det liker jeg :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

Etter kveldens kamp har Cygan på samme måte som Lehmann og Toure gitt svar på fansens voldsomme kritikk forrige sesong.

 

Kanskje er det bare selvtilliten det har skortet på? Cygan virket i alle fall mer trygg enn det jeg kan erindre fra tidligere kamper. (Den eneste gangen jeg registrerte at han var i trøbbel skyldtes det manglende press på ballfører i midtbaneleddet)

 

Cygan var (som alltid) flink i igangsetting av spillet. Kontrasten i forhold til Senderos er stor i denne delen av spillet, jfr. Jensemanns innlegg.

 

Det skal bli interessant å se om Cygan kan bruke denne oppturen i fortsettelsen, slik at han utfordrer Senderos og Campbell over litt tid.!

Link to comment
Share on other sites

Artig å se spillere som jevnt over har blitt slaktet

spiller så bra som Cygan gjorde i går.

Han var den beste av den bakre fireren og har et hodespill

som er overlegent kontra Toure.

Og er enig at han er bedre enn Senderos i pasningsspillet.

Cygan var sikker og god og spilte meget bra, men det

gjorde han faktisk også i Amsterdam når han fikk sjansen.

Håper oppturen fortsetter. :D

Link to comment
Share on other sites

Glad på Cygan sine vegne, og nå fikk han kanskje bevist hva som kan bo i han. Er enig med Mee&Bertie om at han kanskje ikke er verdens beste stopper, men han funker til enkelte formål.

Først av alt er han kanskje Arsenal sin beste spillende midtstopper, unntaket må evt. være Toure. Her er han mye bedre enn Campbell som stort sett skyver ballen videre til Vieira (hva skal han gjøre nå som PV4 er borte?). Dette gjør Cygan til en fortreffelig spiller i kamper hvor vi presser, f.eks. i hjemmekamper. Synes også at Cygan har vært god i enkelte CL-kamper. Vet ikke hva dette skyldes, men spillestilen der er jo veldig forskjellig fra PL. Mao. skal man ikke undervurdere Cygan sine ferdigheter. De er kanskje ikke verdens beste, men de er forskjellig fra de andres og gir oss derfor andre muligheter.

Link to comment
Share on other sites

Glad på Cygan sine vegne, og nå fikk han kanskje bevist hva som kan bo i han. Er enig med Mee&Bertie om at han kanskje ikke er verdens beste stopper, men han funker til enkelte formål.

Først av alt er han kanskje Arsenal sin beste spillende midtstopper, unntaket må evt. være Toure. Her er han mye bedre enn Campbell som stort sett skyver ballen videre til Vieira (hva skal han gjøre nå som PV4 er borte?). Dette gjør Cygan til en fortreffelig spiller i kamper hvor vi presser, f.eks. i hjemmekamper. Synes også at Cygan har vært god i enkelte CL-kamper. Vet ikke hva dette skyldes, men spillestilen der er jo veldig forskjellig fra PL. Mao. skal man ikke undervurdere Cygan sine ferdigheter. De er kanskje ikke verdens beste, men de er forskjellig fra de andres og gir oss derfor andre muligheter.

18813[/snapback]

 

Han ble kjøpt til Arsenal etter en kanonsesong i fransk liga med enormt godt spill i CL. Han er nok en mer "kontinental" stopper enn en typisk engelsk muskelspiller. Dette passer nok bedre i CL hvor det ofte er litt mindre tempo i kampene. Da er Cygan god, han trenger litt tid og rom på banen. Under press kommer de små feilene som så ofte har ført til mål. Han er en eksemplarisk spiller å ha i troppen. Rolig, proff og klager aldri selv om det har blitt lite spilletid. Veldig gøy at han endelig vant publikums gunst i går.

Link to comment
Share on other sites

Håper Cygan kan få opptur etter dette, han har egentlig det meste for å bli en knallstopper, styrke i duellene, god pasningspiller, veldig hodesterk osv osv... Har fungert veldig dårlig med Toure hittil, men dette kan fort endre seg nå som Cygan antageligvis får masse mer selvtillit.

 

Det som desverre ofter kjennetegner Cygan, er at han kan gjøre en knallkamp, men allikevel kan gjøre avgjørende feil...Hvis noen husker hjemmekampen mot Utd i fjor, så var Cygan vår beste forsvarspiller i den kampen, var veldig god mot Bayern borte også..... Undervurdert? Det tror jeg..

Link to comment
Share on other sites

Pascal Cygan scoret i går to mål, la oss håpe at dette er med å bidra til bedre selvtillit hos den sympatiske franskmannen! Han hadde også en defensivt bunnsolid kamp som vitner om at det ikke er noe skrikende nød for noen ny midtstopper for øyeblikket! Nå vi har et såpass godt fjedrevalg så er det ikke lov å klage, vi er tross alt ikke Chelsea!

 

Jesper: Helt enig med det du nevner om Cygans knallkamper som har blitt ødelagt av matchtapende brølere! Gang på gang har dette skjedd, og man kan vel trygt si at det har ligget som en skygge over Cygan siden han kom til Highbury.

Jeg har vært en av denne Ståle Solbakken-kopiens største kritikere, men jeg har etterhvert innsett at vi er heldig som har denne mannen i stallen. En spiller som får minimalt med spilletid men som alikevel virker veldig fornøyd med tingenes tilstand. En spesiell egenskap!

La oss nå håpe at disse to målene hjelper til å bygge opp selvtilliten til vår barhodede franskmann, så kan han bli bedre enn vi har trodd...

Link to comment
Share on other sites

Guest kanutten

Jeg synes det lille klippet nedenfor var litt morsomt jeg..... :D

 

 

I had this awful feeling before the game, that I just could not shake, and that was that this was going to be one of those games where we huff and puff for ninety minutes, dominate the game, but are constantly denied by a third rate keeper who is playing the game of his life.

 

Understandably, by the time we had missed a penalty and Fulham had gone 1-0 up, I feared the worst. I was however, forgetting one thing: the goal machine that is Pascal Cygan was back in the starting line up! Our secret weapon was there, and ready to pounce on a Bergkamp free kick to equalise, and after Thierry edged himself ever close to the Wright’s record with a brace, there was Cygan again popping up to slam the ball through Kolo’s legs from 5 yards out. Well played to the stadium announcer (Who has taken stick in the past for being dull and unoriginal) for pointing out that Cygan was just 182 goals away from the record after his goals! It

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...