Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Spennende skrevet Helge. Men i likhet med deg, så tror jeg ikke at Walcott kommer til å bli lånt ut. Ingen tvil om at Walcott kan bli mange hakk større, men gutten er altfor ustabil. Heller ikke jeg ser at at spiller seg inn til en fast plass på Arsenal. PÅ sikt så er både han og Arsenal avhengig av at han presterer på et langt høyere nivå.

 

Når det gjelder Wilshere, så håper jeg at han ikke blir lånt ut. Tror tiden er moden for at han kan få en rekke innhopp i årets sesong. Skal bli spennende å se hvordan han gjør det i oppkjøringskampene. Han imponerte jo i fjorårets Emirates Cup.

 

Ja, jeg husker at jeg ble mektig imponert av gutten da. Både evne og vilje til å involvere seg, skape ting og avslutte. En fantastisk spiller jeg tror vi låner bort også i år. Selvom jeg skulle ønske at vi sendte Walcott avgårde til Bolton i stedet!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Om Walcott klarer holde seg skadefri lenge nok vil han nok spille seg inn i førsteelleveren min, var en av mine favoritter en god stund, men har spilt seg ut av dette :huh: Veldig viktig å ha en spiller som Walcott mot forsvar som står høyt, så kan Fabregas spille høye stikkballer over og Walcott kan løpe fra forsvaret, tror det var vårkampen mot Sunderland vi så dette klart i fjorårssesongen

Link to comment
Share on other sites

Om Walcott klarer holde seg skadefri lenge nok vil han nok spille seg inn i førsteelleveren min, var en av mine favoritter en god stund, men har spilt seg ut av dette :) Veldig viktig å ha en spiller som Walcott mot forsvar som står høyt, så kan Fabregas spille høye stikkballer over og Walcott kan løpe fra forsvaret, tror det var vårkampen mot Sunderland vi så dette klart i fjorårssesongen

 

Nå er det ikke så mange forsvar som står høyt mot oss da.... :huh:

Link to comment
Share on other sites

Om Walcott klarer holde seg skadefri lenge nok vil han nok spille seg inn i førsteelleveren min, var en av mine favoritter en god stund, men har spilt seg ut av dette :huh: Veldig viktig å ha en spiller som Walcott mot forsvar som står høyt, så kan Fabregas spille høye stikkballer over og Walcott kan løpe fra forsvaret, tror det var vårkampen mot Sunderland vi så dette klart i fjorårssesongen

 

Jeg mener Walcott er et offer for spillestilen vår. Possesionfotball langt inne på motstanderens halvdel gir ikke så mye bakrom. Når vi i tillegg satser "vilt" på gjenvinning høyt opp i banen, blir det sjelden effektive overganger på kant. Jeg håper Wenger vil variere presshøyden mer enn han gjorde i fjor. Vi hadde langt flere gode overganger første halvdel av 2000-tallet enn vi har nå. Den stallen vi har nå har plenty løpsstyrke, teknikk og fart, så jeg ser virkelig fram til en sesong hvor vi legger oss litt lavere i perioder - og knaller til med kvalitetskontringer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Walcott er et offer for spillestilen vår. Possesionfotball langt inne på motstanderens halvdel gir ikke så mye bakrom. Når vi i tillegg satser "vilt" på gjenvinning høyt opp i banen, blir det sjelden effektive overganger på kant. Jeg håper Wenger vil variere presshøyden mer enn han gjorde i fjor. Vi hadde langt flere gode overganger første halvdel av 2000-tallet enn vi har nå. Den stallen vi har nå har plenty løpsstyrke, teknikk og fart, så jeg ser virkelig fram til en sesong hvor vi legger oss litt lavere i perioder - og knaller til med kvalitetskontringer.

 

Dette er jeg delvis enig i. Men spørsmålet er om Wenger legger om stilen for å få Walcott til å passe inn. Jeg tar gjerne imot noen Walcott løp (les: Liverpool-kampen):-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

En spiller i strålende form for tiden! Han må ha øvd mye på avslutninger i sommmer, for han har plutselig blitt svært god, og har hatt mange strålende avslutninger i det siste... Deilig, jeg håper dette blir din sesong Theo :D

Link to comment
Share on other sites

En spiller i strålende form for tiden! Han må ha øvd mye på avslutninger i sommmer, for han har plutselig blitt svært god, og har hatt mange strålende avslutninger i det siste... Deilig, jeg håper dette blir din sesong Theo :D

 

Strengt tatt så har vel avslutninger alltid vært en av de sterkeste sidene til Walcott. Rett før Henry dro så uttalte han seg på arsenal.com at han kunne lære Walcott mye, men avslutninger var det ikke behov å lære han noe om.

 

Det som derimot har blitt bedre for unggutten er psyken. Han er kald forran mål - tidligere sesonger så ble han veldig stressa når han fikk sjansene - dette ser virkelig ut til å ha blitt bedre. Pluss at han timer løp bedre og avleverer ballen på ett mye bedre tidspunkt enn før.

Link to comment
Share on other sites

Strengt tatt så har vel avslutninger alltid vært en av de sterkeste sidene til Walcott. Rett før Henry dro så uttalte han seg på arsenal.com at han kunne lære Walcott mye, men avslutninger var det ikke behov å lære han noe om.

 

Det som derimot har blitt bedre for unggutten er psyken. Han er kald forran mål - tidligere sesonger så ble han veldig stressa når han fikk sjansene - dette ser virkelig ut til å ha blitt bedre. Pluss at han timer løp bedre og avleverer ballen på ett mye bedre tidspunkt enn før.

Greit, kanskje litt dårlig formulering... Han har blitt flinkere til å få ballen i mål da, for å si det sånn :D Om det er selvtillit, trening eller hva det er, så virker han uansett som en helt ny person både foran mål og ellers på banen :D

Link to comment
Share on other sites

Greit, kanskje litt dårlig formulering... Han har blitt flinkere til å få ballen i mål da, for å si det sånn ;) Om det er selvtillit, trening eller hva det er, så virker han uansett som en helt ny person både foran mål og ellers på banen ;)

 

Akkurat det - er jeg 110% enig i :) Og det tror jeg har mye med alderen hans å gjøre. Han vokser mentalt, og spesielt fysisk. Måten han holder motstandere unna på i dueller virker veldig lovende, og det viser også at han ikke lenger frykter smerte i skulder'n som har plaget han lenge.

 

Og det skulle heller ikke forundre meg om Rosicky f.eks. har bidratt til å gi gutten bedre psyke forran mål.

Link to comment
Share on other sites

Veldig imponert over Walcotts tilslag i det siste, blitt en som kan ta frispark og alt, viser at han utvikler seg og vil bli en "Henry-type" spiller! Derimot så syns jeg Cesc kunne skutt mer i går..

 

Cesc er nok veldig rusten. Og jeg tror han kunne hatt godt av å komme innpå med 30-35 minutter igjen å spille i et par kamper. motstanderne er mer slitne, og han kan være litt mer avslappa i alt han gjør. Men han burde ikke være for trygg - for når Nasri kommer tilbake så er både han og Rosciky gode kandidater til hans posisjon på banen. Men han har nok klippekort hos wenger denne Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Theo har tydelig genene til å bli mye sterkere hvis han vil. Han kan nok ha godt av å legge på seg noen kilo med muskler...

 

http://www.telegraph.co.uk/sport/otherspor...perfection.html

 

Spørsmålet er vel hvordan hu har fått de muskla. Hvor mange timer, hvor mye... hjelp... osv. Theo er ikke akkurat blottet for muskler, men han kan ikke satse kun på muskler heller - da mister han farta si før han rekker å si "six-pack"

Link to comment
Share on other sites

Synes Walcott har bygd seg bra opp under hans skadeopphold forrige sesong og over preseason. Han har flere ganger stått i mot skuldertaklinger fra store fæle spillere bare denne sesongen, og det er jeg sikker på at vi vil se flere ganger denne sesongen.

 

Selvsagt kunne han ha lagt på seg litt mer muskler, men han er langt ifra den puslingen han var for bare ett år siden. ;)

Link to comment
Share on other sites

Synes Walcott har bygd seg bra opp under hans skadeopphold forrige sesong og over preseason. Han har flere ganger stått i mot skuldertaklinger fra store fæle spillere bare denne sesongen, og det er jeg sikker på at vi vil se flere ganger denne sesongen.

 

Selvsagt kunne han ha lagt på seg litt mer muskler, men han er langt ifra den puslingen han var for bare ett år siden. ;)

 

Sant det du sier - og jeg er sikker på at trenerteamet har et opplegg for ham som ikke ødelegger hans farligste våpen -> hurtigheten hans. Og det er akkurat det du gjør med for mye muskler - de ter om å gjøre å finne en balanse her.

Link to comment
Share on other sites

Synes Walcott har bygd seg bra opp under hans skadeopphold forrige sesong og over preseason. Han har flere ganger stått i mot skuldertaklinger fra store fæle spillere bare denne sesongen, og det er jeg sikker på at vi vil se flere ganger denne sesongen.

 

Selvsagt kunne han ha lagt på seg litt mer muskler, men han er langt ifra den puslingen han var for bare ett år siden. :D

 

Det samme gjelder Gibbs. De kampene kan spilte sist sesong var det for lett å dytte han til side. Denne sesongen ser han mye sterkere ut, ikke minst som vi så i dag mot Spurs. Virkelig god kamp av han, selv om han slurvet litt med offside linja som førte til Spurs-målet. Det VAR egentlig offside, linjedommeren var bare ikke på linje.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Ingen kan vel med hånden på hjerte si at de er fornøyde med Walcotts prestasjoner i det siste? Han har riktignok ikke fått mye spilletid, og han har vært skadd, men for meg virker det som han regelrett er redd for å utfordre, noe som er utrolig synd. Det sitter mellom øra på gutten, men pdd er det bedre å bruke de andre vi har i stallen. Håper han får spilt på seg litt selvtillit, for jeg vet han kan, men nå for tiden syns jeg rett og slett det er trist å se på.

Link to comment
Share on other sites

Ingen kan vel med hånden på hjerte si at de er fornøyde med Walcotts prestasjoner i det siste? Han har riktignok ikke fått mye spilletid, og han har vært skadd, men for meg virker det som han regelrett er redd for å utfordre, noe som er utrolig synd. Det sitter mellom øra på gutten, men pdd er det bedre å bruke de andre vi har i stallen. Håper han får spilt på seg litt selvtillit, for jeg vet han kan, men nå for tiden syns jeg rett og slett det er trist å se på.

 

Nja, det er ikke mer enn 2 måneder siden han storspilte, og han var vår klart beste spiller i august. Var det tilfeldig? Eller ble vi 'lurt' til å tro han er en meget god spiller fordi han satte noen gåller?

 

Jeg tror ikke det. Jeg tror han vil vise sin klasse og bli en viktig spiller for oss både på kort og lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

Nja, det er ikke mer enn 2 måneder siden han storspilte, og han var vår klart beste spiller i august. Var det tilfeldig? Eller ble vi 'lurt' til å tro han er en meget god spiller fordi han satte noen gåller?

 

Jeg tror ikke det. Jeg tror han vil vise sin klasse og bli en viktig spiller for oss både på kort og lang sikt.

 

Håper så inderlig du har rett. Han har jo fått utrolig mye press på seg for å være englands største talent osv. og ja, han briljerte mot Blackpool etc, men han har ikke gjort det siden, og det bekymrer meg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...