Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Blir spennende å se hva han gjør i transfermarkedet.

 

Fra Wengers view:

 

We want to improve our quality this summer. It is not necessarily a large number of players that we need to buy but I believe you don't win the title when you concede 40 goals. Leave the transfer business to me and when you come back in July for the Emirates Cup you will see.

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se hva han gjør i transfermarkedet.

 

Fra Wengers view:

 

We want to improve our quality this summer. It is not necessarily a large number of players that we need to buy but I believe you don't win the title when you concede 40 goals. Leave the transfer business to me and when you come back in July for the Emirates Cup you will see.

 

 

Jepp, regner med 2-3 signeringer i sommer, men klart det er mye avhengig av hvem som går ut.

Det føles som Eduardo muligens forsvinner og at kanskje Gallas og Almunia forsvinner i tillegg til Silvestre.

Jeg stoler 100% på vår manager i transfermarkedet, han har bevist gjentatte ganger at ingen klarer å utrette det samme som ham der :unsure:

Håper på et tilsvarende kjøp som Vermaelen igjen, eller Sol for den saks skyld.

Hvis Yaya Toure er tilgjengelig på markedet til en anstendig pris kan det være et meget gunstig kjøp for oss.

Mon tro om Song da blir omskolert til stopper?? Han vil da i tillegg være et meget godt cover på balanseplassen sentralt.

Ingen tvil om at Song har voldsomme forutsetninger på midtstopperplassen hvis han blir drillet sammen med Vermaelen og Sol der.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, regner med 2-3 signeringer i sommer, men klart det er mye avhengig av hvem som går ut.

Det føles som Eduardo muligens forsvinner og at kanskje Gallas og Almunia forsvinner i tillegg til Silvestre.

Jeg stoler 100% på vår manager i transfermarkedet, han har bevist gjentatte ganger at ingen klarer å utrette det samme som ham der :unsure:

Håper på et tilsvarende kjøp som Vermaelen igjen, eller Sol for den saks skyld.

Hvis Yaya Toure er tilgjengelig på markedet til en anstendig pris kan det være et meget gunstig kjøp for oss.

Mon tro om Song da blir omskolert til stopper?? Han vil da i tillegg være et meget godt cover på balanseplassen sentralt.

Ingen tvil om at Song har voldsomme forutsetninger på midtstopperplassen hvis han blir drillet sammen med Vermaelen og Sol der.

Denne er interessant og aktuell:

http://arsenal-mania.com/articles/3108540/...r-signings.html

Link to comment
Share on other sites

 

 

Veldig interessant og aktuelt, men jeg sliter med å få dette helt inn i hodet.

Det kan umulig være maksimalt 25 spillere i spillerstallen, det må være en åpning med spillere fra egen juniorstall eller youth-avdeling f.eks.

Ingen klubb klarer seg med totalt 25 spillere i løpet av en hel sesong.

Da ser jeg iallefall for meg klubber som vil få store problemer neste sesong, hva med f.eks City og chelsky.

Alt tyder jo på at Arsenal vil være i en meget gunstig posisjon hvis dette skulle stemme, men det vil være helt avgjørende å få bukt med skadeproblemene våre jo før jo heller.

Uansett trenger vi ny keeper!!!!

Link to comment
Share on other sites

Veldig interessant og aktuelt, men jeg sliter med å få dette helt inn i hodet.

Det kan umulig være maksimalt 25 spillere i spillerstallen, det må være en åpning med spillere fra egen juniorstall eller youth-avdeling f.eks.

Ingen klubb klarer seg med totalt 25 spillere i løpet av en hel sesong.

Da ser jeg iallefall for meg klubber som vil få store problemer neste sesong, hva med f.eks City og chelsky.

Alt tyder jo på at Arsenal vil være i en meget gunstig posisjon hvis dette skulle stemme, men det vil være helt avgjørende å få bukt med skadeproblemene våre jo før jo heller.

Uansett trenger vi ny keeper!!!!

Etter hva jeg har forstått så må man klare seg med 25 spillere fram til januar. I januar kan man hente opp spillere fra egen junioravdeling slik at totalen blir høyere. Det høres feil ut men det er ikke så lett å forstå regelen. Det kommer nok til å stå en del om den regelen i sommer så det vil bli klarere snart. Det er iallefall det jeg trøster meg med

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg har forstått så må man klare seg med 25 spillere fram til januar. I januar kan man hente opp spillere fra egen junioravdeling slik at totalen blir høyere. Det høres feil ut men det er ikke så lett å forstå regelen. Det kommer nok til å stå en del om den regelen i sommer så det vil bli klarere snart. Det er iallefall det jeg trøster meg med

 

BE

 

 

Hvis dette stemmer tvinger det jo klubbene til å tenke annerledes, men uansett vil nok Arsenal klare seg godt med en slik regel også.

Vi har jo masse egenproduserte spillere og et meget godt juniorlag.

Det blir imidlertid en stor utfordring å ha tilstrekkelig kvalitet på samtlige 25 spillere...

Vi kan jo tenke oss årets situasjon med 12-13 spillere ute med skade samtidig, altså halve stallen :unsure:

Link to comment
Share on other sites

- Clubs must include eight home-grown players out of a squad of 25.

 

- A home-grown player is a player who, irrespective of his nationality or age, has been registered with any club affiliated to the Football Association or the Football Association of Wales for a period, continuous or not, of three entire seasons or 36 months prior to his 21st birthday (or the end of the season which he turns 21)

 

- Changes to the squad list of 25 may be made during the period of a transfer window.

 

- Clubs will be able to supplement their squads with unlimited additional players under the age of 21.

 

- An under-21 player refers to a player under the age of 21 as at 1 January in the year in which the season concerned commences.

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/e...rem/8530590.stm

Link to comment
Share on other sites

- Clubs must include eight home-grown players out of a squad of 25.

 

- A home-grown player is a player who, irrespective of his nationality or age, has been registered with any club affiliated to the Football Association or the Football Association of Wales for a period, continuous or not, of three entire seasons or 36 months prior to his 21st birthday (or the end of the season which he turns 21)

 

- Changes to the squad list of 25 may be made during the period of a transfer window.

 

- Clubs will be able to supplement their squads with unlimited additional players under the age of 21.

 

- An under-21 player refers to a player under the age of 21 as at 1 January in the year in which the season concerned commences.

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/e...rem/8530590.stm

 

 

Hvis dette stemmer kan jeg ikke forstå annet enn at det betyr en stor fordel for Arsenal ;)

Da bør jo alle våre mega-talenter under 21 år gå utenom stallen på 25 spillere.

Det finnes jo ingen problemer for oss å liste opp 8 hjemmedyrkede spillere, her får man city og chelsky en langt større utfordring...

Jeg synes å merke en voldsom optimisme som er i emning, endelig får Wenger betalt for sin langsiktige politikk, både økonomisk og spillerutviklingsmessig :unsure:

Når det er sagt var jeg nettopp inne på en engelsk nettside som heter Arsenal-action.

Makan til søppel kan man knapt finne, det florerte med utskjelling av spillere og ikke minst manager.

Når man bruker så sterke ord og uttrykk som det her gjøres blir det veldig vanskelig å hente seg inn igjen når det viser seg at Arsenal atter står på toppen alene.

Jeg tror faktisk det gjør noe med ditt forhold til klubben din og ditt inderlige ønske om at klubben skal lykkes når du uttaler deg på denne måten...

Forumet her inne blir faktisk som fløtepuser å regne i sammenligning, og takk for det...

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette stemmer kan jeg ikke forstå annet enn at det betyr en stor fordel for Arsenal ;)

Da bør jo alle våre mega-talenter under 21 år gå utenom stallen på 25 spillere.

Det finnes jo ingen problemer for oss å liste opp 8 hjemmedyrkede spillere, her får man city og chelsky en langt større utfordring...

Jeg synes å merke en voldsom optimisme som er i emning, endelig får Wenger betalt for sin langsiktige politikk, både økonomisk og spillerutviklingsmessig :unsure:

Når det er sagt var jeg nettopp inne på en engelsk nettside som heter Arsenal-action.

Makan til søppel kan man knapt finne, det florerte med utskjelling av spillere og ikke minst manager.

Når man bruker så sterke ord og uttrykk som det her gjøres blir det veldig vanskelig å hente seg inn igjen når det viser seg at Arsenal atter står på toppen alene.

Jeg tror faktisk det gjør noe med ditt forhold til klubben din og ditt inderlige ønske om at klubben skal lykkes når du uttaler deg på denne måten...

Forumet her inne blir faktisk som fløtepuser å regne i sammenligning, og takk for det...

Men det har nok en innvirkning paa hva vi kan vente oss av forsterkninger. Flere "non-homegrown" maa ut dersom vi skal hente mer enn 2-3 nye rutinerte spillere.

Link to comment
Share on other sites

Men det har nok en innvirkning paa hva vi kan vente oss av forsterkninger. Flere "non-homegrown" maa ut dersom vi skal hente mer enn 2-3 nye rutinerte spillere.

 

Jeg kan ikke tenke meg at vi kjøper flere enn 2-3 spillere uansett.

Da må det i tilfelle være pga stor utskifting av stallen og det kan være risikosport.

Vi var tross alt ikke langt unna i år, det var vel bare 4 kamper igjen da vi slapp chelsky og manu foran oss.

Link to comment
Share on other sites

http://football.fanhouse.co.uk/2010/05/12/...icising-arsene/

 

Anbefaler alle å lese denne artikkelen.

 

"Getting rid of Wenger would give those teams less to worry about. Chelsea and Manchester United would be happier too. "

 

 

Interessant artikkel der Overmars, jeg er redd for at den stemmer veldig bra...

Ingen hadde blitt mere fornøyd hvis Wenger sluttet i Arsenal enn Chelsky, manu og spudz.

Hvis kritikken fortsetter som på nett-siden Arsenal-action, kan det jo skje at mannen forsvinner til slutt.

Jeg tror dog at Wenger aksepterer saklig kritikk.

Link to comment
Share on other sites

Dette var mannen jeg håpet skulle erstatte Wenger...

Her

 

 

Kunne godt tenkt meg at at han tar over når Wenger er ferdig,derfor passer det veldig bra at han bruker noen år på landslaget nå,for Wenger har faktisk ennå endel han skal utrette før han pakker kofferten!

Link to comment
Share on other sites

Tror Wenger gir seg etter neste EM, uten noen spesiell grunn til at jeg tror det, og jeg tror at Blanc kommer til å sitte lenge, se så lenge idioten Domenech satt, og han trakk seg selv! Hvor lenge tror du en som faktisk gjør det bra varer?

Link to comment
Share on other sites

Dette var mannen jeg håpet skulle erstatte Wenger...

Her

 

 

Veldig betryggende at Blanc skal overta landslaget, fryket for at det kunne vært en mulighet for at AW tok den jobben...

Da tar jeg med i aftenbønnen at Wenger signerer en ny kontrakt med Gazidis i den nærmeste fremtid.

Link to comment
Share on other sites

AW har vel sagt at landslag ikke er noe for han. Ville kjedet seg sa han.

 

 

Tja, blir aldri helt trygg på disse uttalelsene som media refererer til...

Arsene Wenger er fransk, en av verdens beste managere og dermed er det slett ikke pussig om Frankrike fortsetter å jakte på ham.

Hvem vet om han på sine gamle dager ønsker en stilling som sjef for sitt hjemland, rett og slett en litt mere avslappende jobb på tampen av karrieren :P

Derfor synes det jo betryggende når Blanc virker å gå inn i den jobben nå.

Anyway, jeg håper det stemmer som du refererer til.

Link to comment
Share on other sites

Hvem vet om han på sine gamle dager ønsker en stilling som sjef for sitt hjemland, rett og slett en litt mere avslappende jobb på tampen av karrieren :P

 

Om den dagen kommer er han da uansett ikke motivert for å lede Arsenal og må erstattes åkke som.

Link to comment
Share on other sites

Wenger klager da over landslag stort sett hele tiden og ville Wenger forlatt sitt ungdomsprosjekt for å lede et landslag hvor han ikke får utviklet en spiller i det hele tatt? Dessuten så er ikke Wenger noen stor taktikker eller stor på å bytte slik han må gjøre på landslaget, det er innkjøpene hans og måten han får spillere til å utvikle seg som er god, og det får han som sagt ikke bruk for som landslagssjef

Link to comment
Share on other sites

"Wenger and the board have turned this club into a farm, Since 2005 our manager has sold the clubs best players without investing that money back into the team."

 

Hvis Fabregas ryker nå, SKAL Wenger kjøpe en annen spiller av Fabregas kaliber tilbake. Jeg kommer ikke til å tåle synet på at Tottenham spiller CL, og ikke vi...

Dette er ditt ansvar Wenger, og hvis du ikke takler ansvaret ved å kjøpe inn klassespillere i sommer, finnes det andre managere som kan gjør det for oss.

Link to comment
Share on other sites

"Wenger and the board have turned this club into a farm, Since 2005 our manager has sold the clubs best players without investing that money back into the team."

 

Hvis Fabregas ryker nå, SKAL Wenger kjøpe en annen spiller av Fabregas kaliber tilbake. Jeg kommer ikke til å tåle synet på at Tottenham spiller CL, og ikke vi...

Dette er ditt ansvar Wenger, og hvis du ikke takler ansvaret ved å kjøpe inn klassespillere i sommer, finnes det andre managere som kan gjør det for oss.

 

Men hvilke andre managere kan lage gull av gråstein gjentatte ganger? Hadde vi hatt Fabregas i utgangspunktet uten Wenger? Alle managere kan kjøpe stjernespilllere - men ikke alle kan gjøre det wenger gjør - kjøpe ungt og ukjent men samtidig være i toppen av PL, kvartfinale i CL og kjempe i de hjemlige cuper atpåtil.

Link to comment
Share on other sites

Vi må nok snart begynne å finne ut hva vi vil. Per dags dato er vi en farmer klubb for klubber som f.eks Barcelona.

 

Dette er ikke levbart hvis vi har ambisjoner om å bli verdens beste klubb, og det regner jeg med at klubben har som målsetning. Skal man for alvor kjempe om CL trofeet og PL trofeet så må vi begynne å sette hardt mot hardt og vi må begynne å hente spillere som er mer enn gode nok til å erstatte de vi selger ellers blir vi også sjanseløse på transfer-markedet i fremtiden. Vi har ikke en sjanse til å slåss mot Man city, man Utd, chelsea og andre med lønningene og da hjelper det hvertfall ikke hvis vi selger de beste spillerne våre hver sommer.

 

Da faller ambisjonsnivået og da blir det betydelig vanskeligere å hente spillere i kamp med de andre av rivalene våre.

Link to comment
Share on other sites

Men hvilke andre managere kan lage gull av gråstein gjentatte ganger? Hadde vi hatt Fabregas i utgangspunktet uten Wenger? Alle managere kan kjøpe stjernespilllere - men ikke alle kan gjøre det wenger gjør - kjøpe ungt og ukjent men samtidig være i toppen av PL, kvartfinale i CL og kjempe i de hjemlige cuper atpåtil.

 

Barcelona stilte med 9 spillere fra akademiet sitt mot oss. Wenger er ikke i nærheten. Har han gjort Denilson, Eduardo, Diaby, Walcott, Eboue, Bendtner, Traore, Vela, Almunia, Fabianski, Senderos og Merida til gull? Nei, nei og atter nei. For hvert talent han utvikler er det 20 andre som mislykkes. Wenger er ikke så unik.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...