Jump to content

2005.11.02 Sparta Praha H


Andain

Recommended Posts

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply
10 minutters høydepunkt fra kampen (Torrent)

 

http://alanb.yi.org:6969/torrent.html?info...d69aa1eb507e2e0

 

Obs! Dersom du får "siden kan ikke vises..." er det bare å forsøke noen ganger så fungerer det.

26003[/snapback]

 

ka språk snakke kommentatorene?

26005[/snapback]

 

På denne er det engelsk

Link to comment
Share on other sites

Det vi så i går var et lag som begynner åose av selvtillit. Det at de til tider dalte tolker jeg som om de hadde fulle kontroll, Med tidligere skasete spillere tilbake og de andre tilbake om ikke så lenge synes jeg dette ser lyst ut.

Bunnen er nådd for lenge siden og vi er absolutt på vei mot toppen. Akkurat som mange av oss har snakket. Vi er klare for KO-runden og vi har gjort det på en meget overbevisende måte.

 

Det viktigste i går var for meg selvsikkerheten som preger laget. Skuffelsene i går var vel egentlig Bergkamps manglende uttelling. Denne store spilleren satte det hele i gang for oss mot Thun, med et sent mål preget av stor innsats. Vi vet vel alle hvor viktig det målet var. Men jeg har aldri sett Bergkamp så tydelig på kanten av karrieren som i går. Kom senere til enn vanlig, og upresis i avleveringene. Men han jobber og har stor moral.

Henry trenger man ikke snakke om han er bare utrolig.

Og så dere Pires. På nytt en kjempekamp. Så dere løpet hans med ballen langs egen mållinje mens sparta var i angrep. Ikke noe mæling eller tegn på ukontroll. Slike manøvre som en så stor spiller gjør understreker det jeg snakket om innledningsvis; den økte selvtilliten. Pires er viktig.

En som virkelig blør for drakta er reyes. En kjempekamp og vel banens beste.

Almunia slurver med utspillene og står feilplassert ved et par innlegg ellers gjør han vel en akseptabel kamp.

Og tilalle elskere av cesc, en stor spiller, men jeg mener han skal matches litt forsiktigere, og han er bedre som innbytter. Synes han er litt uferdig til å være fast i 1-ellveren. Men der kan jeg godt ta feil, for han er en stor spiller, men et enda større talent.

Link to comment
Share on other sites

Det vi så i går var et lag som begynner åose av selvtillit. Det at de til tider dalte tolker jeg som om de hadde fulle kontroll, Med tidligere skasete spillere tilbake og de andre tilbake om ikke så lenge synes jeg dette ser lyst ut.

Bunnen er nådd for lenge siden og vi er absolutt på vei mot toppen. Akkurat som mange av oss har snakket. Vi er klare for KO-runden og vi har gjort det på en meget overbevisende måte.

 

Det viktigste i går var for meg selvsikkerheten som preger laget. Skuffelsene i går var vel egentlig Bergkamps manglende uttelling. Denne store spilleren satte det hele i gang for oss mot Thun, med et sent mål preget av stor innsats. Vi vet vel alle hvor viktig det målet var. Men jeg har aldri sett Bergkamp så tydelig på kanten av karrieren som i går. Kom senere til enn vanlig, og upresis i avleveringene. Men han jobber og har stor moral.

Henry trenger man ikke snakke om han er bare utrolig.

Og så dere Pires. På nytt en kjempekamp. Så dere løpet hans med ballen langs egen mållinje mens sparta var i angrep. Ikke noe mæling eller tegn på ukontroll. Slike manøvre som en så stor spiller gjør understreker det jeg snakket om innledningsvis; den økte selvtilliten. Pires er viktig.

En som virkelig blør for drakta er reyes. En kjempekamp og vel banens beste.

Almunia slurver med utspillene og står feilplassert ved et par innlegg ellers gjør han vel en akseptabel kamp.

Og tilalle elskere av cesc, en stor spiller, men jeg mener han skal matches litt forsiktigere, og han er bedre som innbytter. Synes han er litt uferdig til å være fast i 1-ellveren. Men der kan jeg godt ta feil, for han er en stor spiller, men et enda større talent.

26010[/snapback]

 

Pires var i humør i går ja. Almunia dro på smilebåndet etter at Pires hadde passert rett foran ham med ballen i beina! Og hva med sparta-backen som havnet på rumpe etter en kombinasjon av Pires' kroppsfinter og litt glatt bane? Da dro jeg på smilebåndet!

Link to comment
Share on other sites

Det vi så i går var et lag som begynner åose av selvtillit. Det at de til tider dalte tolker jeg som om de hadde fulle kontroll, Med tidligere skasete spillere tilbake og de andre tilbake om ikke så lenge synes jeg dette ser lyst ut.

Bunnen er nådd for lenge siden og vi er absolutt på vei mot toppen. Akkurat som mange av oss har snakket. Vi er klare for KO-runden og vi har gjort det på en meget overbevisende måte.

 

Det viktigste i går var for meg selvsikkerheten som preger laget. Skuffelsene i går var vel egentlig Bergkamps manglende uttelling. Denne store spilleren satte det hele i gang for oss mot Thun, med et sent mål preget av stor innsats. Vi vet vel alle hvor viktig det målet var. Men jeg har aldri sett Bergkamp så tydelig på kanten av karrieren som i går. Kom senere til enn vanlig, og upresis i avleveringene. Men han jobber og har stor moral.

Henry trenger man ikke snakke om han er bare utrolig.

Og så dere Pires. På nytt en kjempekamp. Så dere løpet hans med ballen langs egen mållinje mens sparta var i angrep. Ikke noe mæling eller tegn på ukontroll. Slike manøvre som en så stor spiller gjør understreker det jeg snakket om innledningsvis; den økte selvtilliten. Pires er viktig.

En som virkelig blør for drakta er reyes. En kjempekamp og vel banens beste.

Almunia slurver med utspillene og står feilplassert ved et par innlegg ellers gjør han vel en akseptabel kamp.

Og tilalle elskere av cesc, en stor spiller, men jeg mener han skal matches litt forsiktigere, og han er bedre som innbytter. Synes han er litt uferdig til å være fast i 1-ellveren. Men der kan jeg godt ta feil, for han er en stor spiller, men et enda større talent.

26010[/snapback]

 

Pires var i humør i går ja. Almunia dro på smilebåndet etter at Pires hadde passert rett foran ham med ballen i beina! Og hva med sparta-backen som havnet på rumpe etter en kombinasjon av Pires' kroppsfinter og litt glatt bane? Da dro jeg på smilebåndet!

26014[/snapback]

Helt klart.

Ved siden av målene er det den episoden jeg husker best, kanskje til og med mer enn hvert enkelt av målene for de var det så mange av.

Link to comment
Share on other sites

En oppvisning. Kombinasjonen Reyes-Henry-DB-Pires fungerte glimrende

til tider og er vel noe av det beste vi har vist angrepsmessig i år.

Kjekt å se DB og Pires i så bra slag.Kombinasjonene de 4 imellom

fungerte veldig bra til tider.

Syns også Lauren og Toure fungerte bra.

Van Persie gjorde et imponerende innhopp og viste at han er mer effektiv

enn både DB og Reyes.

Men igjen er jeg usikker på om ikke Vp fungerer best i supersubrollen.

Det er da han scorer måla, og han har ikke vært spesielt bra de få gangene han har starta.

Uansett tror jeg nøkkelen til spillet vårt enda er avhengig av Reyes-DB-Henry og Pires

(Ljungen) mye pga den ekstreme teknikken disse besitter.

Det er kjekt å få folk inn på kontoret som sier Real er ingenting i forhold

til Arsenal. De spiller jo kjempebra.

 

Her er Suns poeng:

MANUEL ALMUNIA

6

LAUREN

6

KOLO TOURE

6

SOL CAMPBELL

6

GAEL CLICHY

6

ROBERT PIRES

7

MATHIEU FLAMINI

6

GILBERTO SILVA

6

JOSE REYES

8

THIERRY HENRY

8

DENNIS BERGKAMP

8

SUBS

 

 

Van Persie (for Henry 66) 7, Fabregas (Pires 73) 6, Eboue (Reyes 82) 6. Not used: Poom, Song Billong, Cygan, Senderos

Link to comment
Share on other sites

Flott og kontrollert seier, og fine mål. Godt at laget allerede er videre. Men man må passe seg vel for å se seg blind på den gode starten i årets turnering, særlig fordi man for en gangs skyld fikk en på papiret "enkel" gruppe. Erfaring har jo gang på gang vist at det ofte er lag som starter litt vaklende som ender opp som vinnere. Likevel bør denne seieren bety mye for lagets selvtillit også i ligaen. Man er tydeligvis i ferd med å spille seg i form. Skal vi for en gangs skyld få en god november måned?

Link to comment
Share on other sites

kanskje Arsenal kanskje har tjent noe positivt på at Vieira gik fra oss. ser i hvertfall sånn ut i CL. spilte 5-1 mot RBK i fjor uten Vieira, men det var vel kanskje litt pågrunn av stundens alvor også da. men kanskje ikke Vieira var den typiske mannen til å få opp moralen før en CL kamp.

 

25989[/snapback]

 

Å si at Vieiras avgang har hjulpet oss til de gode resultatene i årets Champs. league er jeg ikke helt med på. Så han spille for Juve i går, og den assisten han hadde til Trezeguet på det siste målet var fantastisk! Forøvrig trist og uvant å se han i den gamle damens trøye.

 

Men for all del, dette viser absolutt at livet går videre uten Vieira, og at selvtilliten er på vei tilbake i spillergruppa. Og hvor herlig hadde det ikke vært å slå ut Juve på et senere stadium i årets turnering?

 

Kan dette være den etterlengtede sesongen i Europa?

Link to comment
Share on other sites

Guest Thomaz1989

25989[/snapback]

 

Å si at Vieiras avgang har hjulpet oss til de gode resultatene i årets Champs. league er jeg ikke helt med på. Så han spille for Juve i går, og den assisten han hadde til Trezeguet på det siste målet var fantastisk! Forøvrig trist og uvant å se han i den gamle damens trøye.

 

Men for all del, dette viser absolutt at livet går videre uten Vieira, og at selvtilliten er på vei tilbake i spillergruppa. Og hvor herlig hadde det ikke vært å slå ut Juve på et senere stadium i årets turnering?

 

Kan dette være den etterlengtede sesongen i Europa?

26030[/snapback]

 

trur at dette er den sesongen arsenal må slå til i europa. har fått ein fantastisk start

Link to comment
Share on other sites

Ting ser bra ut etter denne kampen,vi er klare for dei siste 16 og to kamper gjennstår. Vi har hatt ei lett gruppe , men vi har og levert varene. Ett lite tanke kors er jo att som gruppevinner(mest sannsynleg) KAN ende opp med å møte lag som real madrid,ch£lski,man.utd,juve,og bayern slik som tilstandene er foreløpig i gruppene, og det er garantert lag av annet kaliber enn dei vi har møtt sålangt, men dette blir jo berre spekulasjoner. 8 dels finalene blir vell ikkje spelt før på nyåret og tilstandene i klubbene kan vere annerledes da.

Link to comment
Share on other sites

Ting ser bra ut etter denne kampen,vi er klare for dei siste 16 og to kamper gjennstår. Vi har hatt ei lett gruppe , men vi har og levert varene. Ett lite tanke kors er jo att som gruppevinner(mest sannsynleg) KAN ende opp med å møte lag som real madrid,ch£lski,man.utd,juve,og bayern slik som tilstandene er foreløpig i gruppene, og det er garantert lag av annet kaliber enn dei vi har møtt sålangt, men dette blir jo berre spekulasjoner. 8 dels finalene blir vell ikkje spelt før på nyåret og  tilstandene i klubbene kan vere annerledes da.

26053[/snapback]

 

 

Vi kan ikke møte Man u og Chel£ki i neste runde men vi kan møte de i kvartfinalen, hvor nasjonene ikke har noe å si lenger. Liverpool kan vi møte i neste runde siden de kom med "uten nasjonalitet". Juve og Bayern er jeg redd for, men Real tror jeg er, om ikke grei skuring, så ihvertfall svært ovekommelig. Milan kan også bli nr 2 i sin gruppe, men de har ikke inponert de heller. Det er bedre å vinne gruppa enn å bli nr. 2 og møte f.eks Lyon, Barca og Inter. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ahh, vel heime igjen, etter nok ein herlig tur til the home of football!

 

Billettene i clock end viste seg å ikkje ver av dei beste, då eg blei plassert heilt oppe i hjørnet mot vest. Men dette skulle ikkje øydelegge kampen, og det gjorde heldigvis ikkje, verken plassene eller veret! ;)

 

Kan ikkje klage etter 3-0 seier, cl-avansement og united tap!

Latteren satt laust då songar som "shut up mourinho" og "fuck off mourinho" runga rundt på highbury.

Link to comment
Share on other sites

Guest OlaLøvsletten

angående Vieira, en nydelig chip utvilsomt, men herregud hvor mange feilpasninger han hadde i går

 

Arsenal kan gjøre det stort i år, og ser vi tegn på at Chelsea vakler... jeg har enda ikke gitt opp ligaen isåfall..

 

proud to be a gooner:)

Link to comment
Share on other sites

YES!

Dette her kan vel sies å være den beste kampen til Arsenal i år! Det er nydelig fotball og spillet sitter som støpt. Mange sier at Henry og Reyes ikke passer sammen, men fy søren, det gjør de!!! Og jeg ser at det er spekulasjoner om RvP bør forlate AFC før å få en bedre karriere, men det bør han ikke gjøre, og uansett for de som mener at han ør starte kamper: Det er lettere å komme inn i kampen å evt. score, eller spille bra, enn å starte...

 

Spillervurdering:

 

Almunia:

Var grei nok, ble ikke satt på de store prøver, men han gjorde det bra på det som kom. Men samtidig så viser han at Jensemann er en desidert førstekeeper.

Poeng: 5,5

 

Lauren:

Var veldig god. Han var god både forover og bakover, og han gjorde ingen store feil, og han var involvert i veldig mange av angrepene. han viser at han er en vedig god back, som fortjener en plass i første 11'eren til Arsenal!

Poeng: 7

 

Toure & Campbell:

Viser seg å være en ustoppelig kombinasjon! Det er ikke mange som kommer/har komt gjennom de i det siste. Det kommer nok til å bli en nøkkel for Arsenal i år, de to. Men når det gjelder enkeltprestasjonene så var Toure veldig god og han hadde et par langpasninger som var veldig presise. Og Campbell var kanskje litt mer usynlig, men han hadde noen "stopper" som var veldig gode. Good work!

Poeng: Kolo-6, Sol-5,5

 

Clichy:

Fortsetter å storspille. Han er ikke langt fra å iallefall kunne spille 1. lags fotball, enten i Arsenal eller et annet lag. Men jeg må også tilføye at det er mange tilfeller med urutinerte valg som ender med kanskje litt farlige sjangser mot. Men han er ennå ung....

Poeng: 6,5

 

Pires:

Spilte en av sine beste kamper så langt denne sesongen. Han var involvert i det meste som skjedde i angrep og han var bare drit god. En god kandidat til man of the match. Han er virkelig på vei til å finne formen!!

Poeng: 7,5

 

Eboue:

Viser seg å være mannen som Arsenal trenger. Kommer innpå, og da med en gang er han der og har målgivende...Storspill! Foreslår å starte med ham snart jeg.

Poeng: 7

 

Fabregas:

Ble vel spart, eller? Uansett så viser han at han fortjener en klar plass på 1. laget.

Poeng: 6

 

Gilberto:

Var mer synlig enn vanlig, og det han finner på da er ikke spesiellt dumt! Han har fine passer, og han har litt brasilians teknikk i seg ser jeg også. Men han har ikke overbevist mer sånn skikkelig denne sesongen, jeg mangler litt mer fremgang i spillet liksom. Men jeg forstår jo at han har denn "usynlige" rollen også da så...

Poeng: 6

 

Flamini:

var stort sett totalt borte følte jeg.. Ikke noen god kamp av ham i det hele tatt. Synd det, for det hadde nok iallefall Wenger likt å sett: En veldig god Flamini som kan konkurrere med Cesc.

Poeng: 4,5

 

Reyes:

Var helt sinnsyk i dag, og en soleklar MAN OF THE MATCH! Han har noen sånne finter som får meg til å sitte å flire og le, det er bare så digg asså. han ruller jo rundt med 3-4 Spartaspillere mens det bygger seg folk opp inne i midten, så han han evnen til å komme seg fri av de spillerne og legge inn og grunnlegge en stor mulighet. Vi ser også at han ikke er så veldig egoistisk. Må også fremheve den målgivende pasningen: Lekkert! Han hadde også et par skudd på mål som lett kunne ha gått inn.

poeng: 8

 

Henry:

Hadde jo et mål, og han rundspilte jo Spartaspillerne til tider. Men jeg tror at det "late" og "treige" faktisk kan sies å nesten ta overhånd for ham i dag. I 2. omgang så blir det for lite løping, og for slapt. Han er faktisk lite involvert, og da kan han faktisk bare byttes ut. Tror at han er preget av den lange pausen jeg.

Poeng: 6,5

 

v.Persie:

Har evnen til å komme inn i en kamp, og "snu" det hele. Ikke det at han gjorde det i dag, men han betyr mye når han gjør det på denne måten. Men som sagt; det er lettere å komme inn i en kamp. Men for all del en veldig bra "kamp" av RvP i går!

Poeng: 6

 

Bergkamp:

Har nesten falt av lasset. Det blir for tregt, og han løper ikke på lange baller, og han mister ballen litt for mye. Så jeg forstår ikke Wenger når han starter med DB istedenfor RvP.. men,men...det er Wenger som ser på treningsfeltet.

Poeng: 5,5

 

 

Alt i alt en kamp som Arsenal kontrolerte totalt, og jeg begynner å se det skikkelige Arsenal, med selvtillit og bra spill her. N-Y-D-E-L-I-G jobba gutter!

 

Må også sitere den svenske komentatoren på Viasat:

"Når franskmennene, Pires og Henry, speler på det her viset, så er det skjøøønt." :huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Enkel seier som seg hør og bør mot såpass veik motstand.

Det mest interessante i denne kampen er at Reyes fortsetter å stråle.

Han kan gjerne spille venstrekant for meg når han bedriver den totalfotballen som han gjør for tiden.

Han angriper jo like mye fra høyrekanten og i midten som han gjør det fra venstrekanten, og jeg synes faktisk han virker farligst når han skjærer inn fra høyre og avslutter.

Usannsynlig god form for tiden og samspillet Henry/Reyes varmet mitt hjerte.

Dette paret blir vanskelig å stoppe fremover :huh:

Link to comment
Share on other sites

Ja, samspelet mellom dei to har aldri vert noko problem, så lenge Reyes har innfunne seg på vingen. Syns ikkje at han var så god i denne kampen - sett han langt bedre før. Blir lite effektivt med den vesle spanjolen.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Ja, samspelet mellom dei to har aldri vert noko problem, så lenge Reyes har innfunne seg på vingen. Syns ikkje at han var så god i denne kampen - sett han langt bedre før. Blir lite effektivt med den vesle spanjolen.

26149[/snapback]

 

 

Helt uenig (ikke overraskende kanskje).

Jeg synes Reyes var banens dominante spiller pga at han skaper sjanser hele veien.

Synes faktisk at Jose Antonio var langt bedre enn Henry i denne kampen og også under hele sesongen sett under ett.

Synes også at han beviser at han ikke bør plasseres på en kant for å være der.

Han er absolutt best når han vandrer og angriper fra begge kanter og i midten.

 

Forøvrig en måte å angripe på som Arsene og jeg har diskutert oss frem til. :D

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg sliter med å laste ned torrett downloads, de lagres kun som 5kb store torrent filer jeg ikke får åpnet i noe format.

 

noen snille sjeler som kan hjelpe meg??!!

 

 

forøvrig,, stor takk til alle som legger ut videoklipp! fantastisk og ha minnene på maskinen hjemme.

 

jonas

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg sliter med å laste ned torrett downloads, de lagres kun som 5kb store torrent filer jeg ikke får åpnet i noe format.

 

noen snille sjeler som kan hjelpe meg??!!

 

 

forøvrig,, stor takk til alle som legger ut videoklipp! fantastisk og ha minnene på maskinen hjemme.

 

jonas

26239[/snapback]

Du trenger et program som laster ned torrentfiler.

 

eksempel:

BitTornado

BitTorrent

BitLord

Link to comment
Share on other sites

tror og håper at arsenal vinner for da er de et skritt nermere 1 plassen i cl gruppa.

27002[/snapback]

 

Jeremias Bakfot! Leser du ikke trådene du svarer på? Denne kampen er for lengst spilt og avgjort i vår favør. Og please kutt ned på tulleinnleggene, jeg begynner å gå kraftig lei av dem.

Link to comment
Share on other sites

tror og håper at arsenal vinner for da er de et skritt nermere 1 plassen i cl gruppa.

27002[/snapback]

 

Jeremias Bakfot! Leser du ikke trådene du svarer på? Denne kampen er for lengst spilt og avgjort i vår favør. Og please kutt ned på tulleinnleggene, jeg begynner å gå kraftig lei av dem.

27005[/snapback]

 

Tiltredes.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...