Jump to content

2005.11.02 Sparta Praha H


Andain

Recommended Posts

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Synes vi hadde god kontroll i dag. Litt rufsete bakover mot slutten, men offensivt var der nok sjanser til å brødfø en familie med to barn i et år!

 

Syns Henry virket litt molefonken i dag. Skåret et flott mål dog. Bergkamp og Reyes eier ikke målteft, Clichy sliter litt med rufsete pasninger o.l., Almunia sliter med pasningsfoten, Pires er på gang, Van Persie må snart få spille fra start!

 

En koselig kamp.

Link to comment
Share on other sites

Selvom han ikke på noen måte er noen goalgetter så var unge Jose Antonio stor i mine øyne i dag.. Enorm arbeidskapasitet og herlig driv og teknikk med ball i beina.. Klarer seg mye bedre på kant enn på topp.. Selvfølgelig også stor honnør til v.Persie som kommer inn og lager to flotte mål.. Henry-v.Persie på topp; det er oppskriften;) Også deilig å være sikret avansement..

Link to comment
Share on other sites

En solid seier av gutta i dag.

 

van Persie viser nok en gang at han er et bedre alternativ enn Bergkamp, og bør få starte neste kamp. Hvordan Bergkamp klarte å bomme fra fem meter, skjønner jeg ikke. Med så mye nett å sikte på, så klarte han jaggu meg å sette den tverrliggeren.

 

Fantastisk mål av Henry, men jeg har også lyst til å trekke frem pasningen Reyes har på målet. Den var det klasse over. Det virket som Reyes virkelig koste seg i dag, når han endelig fikk spille i sin favorittposisjon igjen.

 

Var det bare meg, eller virket Henry veldig skuffet når han ble byttet?

 

Uansett, vi er videre til neste runde, og det med 2 kamper tilgode. Synd ikke Thun klarte å holde Ajax til uavgjort, for da hadde vi allerede vært gruppevinnere.

Link to comment
Share on other sites

 

Fantastisk mål av Henry, men jeg har også lyst til å trekke frem pasningen Reyes har på målet. Den var det klasse over. Det virket som Reyes virkelig koste seg i dag, når han endelig fikk spille i sin favorittposisjon igjen.

 

Var det bare meg, eller virket Henry veldig skuffet når han ble byttet?

 

Uansett, vi er videre til neste runde, og det med 2 kamper tilgode. Synd ikke Thun klarte å holde Ajax til uavgjort, for da hadde vi allerede vært gruppevinnere.

25979[/snapback]

Pasninga til Reyes var vel intendert til Gilberto, men det fungerte jo fint, slik det blei. ;) Reyes var god, ikkje fantastisk, men god. Det samme kan seiast om Pires, som klart er på bedringens veg. Henry virka skuffa når han gjekk av, men undervegs i kampen verka han i spelehumør. Tykkjer også Bergkamp gjorde en grei figur, og han er vel involvert i stort sett alle måla, eit par-tre trekk i forkant.

 

van Persie med stort innhopp. Er litt bekymra for at han er bedre som innhoppar enn som startar, men han fortjener definitivt nokre startar no, for å forsøkje å spele seg inn.

 

Gilberto-Flamini viser at det er for lite kreativitet og ballfølelse i den konstellasjonen. Passar ikkje godt nok i lag. Mange feilpasningar og dårlige touch frå duoen, og dette var vårt svake punkt i dagens kamp, sjølv om begge to jobbar og slit, som vanlig.

 

Clichy imponerer meg igjen, medan resten av forsvaret er på det jamne. Almunia er ikkje god nok.

 

Vi er vidare i Champions League med to rundar igjen. Lett gruppe eller ei: det er ein deilig følelse.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal startet kampen i hundre, fikk en fortjent scoring og så gikk kampen inn i dvalemodus i lange perioder. Sparta maktet ikke stort annet enn å gå i offside og skyte ufarlige langskudd. Arsenal kontrollerte. Forsvaret hadde full kontroll, med unntak av Clichy som fremdeles har mange sider igjen av forsvarspillets ABC før han er en fullgod erstatter for Ashley Cole.

 

Almunia var ikke bedre enn vi kunne forvente. Sleivet med en del utspill, men ble også utsatt for en del kinkige situasjoner og vanskelige tilbakespill, i tillegg til en Robert Pires som fant det for godt å drible seg ut to meter foran målstreken fremfor å klinke ballen opp på tribunen. Et lettere bekymret ansiktsuttrykk på Almunia i etterkant da.

 

Jose Reyes gir 110% og spiller godt, men jeg synes likevel han mangler det lille ekstra, det som skiller de veldige gode spillerne fra dem som i verdensklasse. Pires er jevnt over bra. Sentralt gjør Flamini og Gilberto jobben, verken mer eller mindre. Ballen går aldri fremover i banen sentralt. Den dyttes ut til sidene, men jeg ventet vel heller ikke noe annet med en slik duo. Cesc virket skarp og presis i pasningene kvarteret han fikk, og gjør det Flamini og Gilberto ikke gjør - han spiller ballen i lengderetning. Eboue viser litt av fysikken og teknikken han besitter, og imponerer meg de ti minuttene han får. Med Laurens kortsanking kan han fort få noen kamper utover i sesongen. At Wenger nå gradvis gir ham flere og flere innhopp er et positivt tegn.

 

I angrep har Henry en god første omgang, en litt mer anonym annen omgang. Et riktig bytte av Wenger når TH går ut. Henry så riktignok ikke særlig fornøyd ut. Derfor var det desto hyggeligere å se ham smile fra benken etter 3-0 målet. Bergkamp viser bedre takter enn på lenge, men misser et par store sjanser i første omgang på dårlige mottak og upresise førstetouch.

 

Arsenal angrepsspill tar seg betydelig opp når en spillesugen van Persie kommer inn. Imponerende å hvilken ro han har i spillet og avslutningene. Fremdeles litt for omstendelig i blant, men for et råpotensiale han har. Jeg regner med at han vil få mer og mer spilletid utover sesongen når Wenger mener han er tilbake 110% både mentalt og fysisk etter sommerens hendelser.

 

Alt i alt veldig fornøyd med kampen. 3-0, 12 poeng av 12 mulige og allerede klare for avansement. Når ble Arsenal sist klare for å gå videre før siste kamp?

Link to comment
Share on other sites

Pires posisjon fremover bør være på høyrekanten, og Reyes bør spille på venstrekanten.. Med Van Persie og Henry på topp.. Ja, da begynner det å se lovende ut!

VP oste klasse når han kom inn. Gode bevegelser, hurtighet og muskler. Noen utrolige touch, og avslutninger i verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

 

Alt i alt veldig fornøyd med kampen. 3-0, 12 poeng av 12 mulige og allerede klare for avansement. Når ble Arsenal sist klare for å gå videre før siste kamp?

25982[/snapback]

Det må vel vere for eit par år sidan, huskar ikkje årstalet i farta, når vi kunne stille svekka lag mot Shakhtar Donetsk i siste kampen?

Link to comment
Share on other sites

En flott kamp! Men jeg var ikke sikker før Persie lagde 2-0. 1. omgang og slutten av 2. omgang var god underholdning.

 

Synes at Henry, Reyes, Persie og Bergkamp spilte en solid kamp. Synes ikke Bergkamp fortjener ris etter kveldens kamp. Så lenge han slipper tette og jevne kampene, så er det faktisk håp for gamlefar. Persie har noe på gang, og må slippe til mer nå. Tror også at alle er fornøyd med byttet Henry – Persie, borsett fra Henry selv. Han så ikke særlig imponert ut da han gikk av banen. Faktum er at vi ikke kan risikere han på nytt.

 

Som sagt så imponerte laget bra, men Clichy og Almunia gjorde meg noe betenkt.

 

Vi er videre. Nå kan vi ha fokus på PL. Synd at ikke Thun klarte 2-2 mot Ajax.

 

Det ble en flott midtuke. Vi vant, Man U og Chelsea tapte, mens Spudz som vanlig hadde spillefri…

Link to comment
Share on other sites

en meget deilig kveld med 3-0 til Arsenal hvor laget ser ut til å spille bra fotball. og hva gjør vel ikke kvelden litt deiligere med at Manshit går på ett realt tap. Shrek gjør bare dumme ting og Ronaldo-stepperen går surmulende i dusjen :P

 

kanskje Arsenal kanskje har tjent noe positivt på at Vieira gik fra oss. ser i hvertfall sånn ut i CL. spilte 5-1 mot RBK i fjor uten Vieira, men det var vel kanskje litt pågrunn av stundens alvor også da. men kanskje ikke Vieira var den typiske mannen til å få opp moralen før en CL kamp.

 

i år vinner Arsenal. helt klart ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

 

Alt i alt veldig fornøyd med kampen. 3-0, 12 poeng av 12 mulige og allerede klare for avansement. Når ble Arsenal sist klare for å gå videre før siste kamp?

25982[/snapback]

Det må vel vere for eit par år sidan, huskar ikkje årstalet i farta, når vi kunne stille svekka lag mot Shakhtar Donetsk i siste kampen?

25984[/snapback]

Vi har aldri vært videre før, i den nyere Champions League når det gjenstår to kamper. Historie ble vel på en måte skrevet i dag=) Herlig kamp!!

Link to comment
Share on other sites

 

Alt i alt veldig fornøyd med kampen. 3-0, 12 poeng av 12 mulige og allerede klare for avansement. Når ble Arsenal sist klare for å gå videre før siste kamp?

25982[/snapback]

Det må vel vere for eit par år sidan, huskar ikkje årstalet i farta, når vi kunne stille svekka lag mot Shakhtar Donetsk i siste kampen?

25984[/snapback]

Vi har aldri vært videre før, i den nyere Champions League når det gjenstår to kamper. Historie ble vel på en måte skrevet i dag=) Herlig kamp!!

25991[/snapback]

 

Veldig godt og slippe å kjempe med nebb og klør det to siste kampene. Nå kan de med mindre spilletid kanskje få litt internasjonal matchtrening og fokus flyttes til PL for en periode. Der har vi enda litt å hente.

Ellers var det mye positivt å dra ut av kampen i går. Personlig synes jeg Reyes gjorde en bra kamp med sin evinnelige jobbing og kjemping selv om han gikk seg bort til tider og skuddene ikke ville inn. RVP's innhopp beviser bare nok en gang at denne karen kan avslutninger og MÅ få spille foran Dennis snart. Flamini river og sliter samtidig som han vil ha ballen mye i oppbygningen. Positivt. Pires begynner å våkne og er vel snart på gamle høyder hvis utviklingen fortsetter. Henry scorer et vakkert mål, men har mye å gå på. Dennis burde scoret minst to, men mangler som nevnt RVP's "killer instinct". Den eneste jeg mener kan være litt misfornøyd i går må være Clichy som sliter veldig med sin flanke til tider og glipper plasseringsmessig et par ganger.

Deilig å være videre!

Link to comment
Share on other sites

Grei dag på jobben for gutta. Er utrolig imponert over Reyes! Han spiller kanskje ikke glimrende, men for en jobb han gjør. Han er jo overalt, jobber og løper på alt. Han skulle gjerne scoret flere mål, men han legger i alle fall ned en stor arbeidsinnsats.

 

Litt skuffet over at Song ikke fikk prøve seg i går, Cesc var jo helt usynlig etter at han kom inn. Henry var ikke så stor i går, men det kan vel hende han var litt mer forsiktig enn ellers, siden han akkurat har kommet tilbake fra skade. Scoret et fantastisk mål i det minste. Det er jo ikke så viktig at spillerne gjør en suveren kamp, det viktigste er at dem scorer mål og at vi vinner kampene. van Persie var kanon etter at han kom innpå, og håper han bare fortsetter på dette viset. Mot Sunderland så kunne jeg godt tenkt meg å sett Reyes på venstre, Ljungberg til høyre, med van Persie og Henry på topp. Tror Pires kunne hatt godt av en liten pause. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...