Jump to content

Let's all laugh at Tottenham


Guest Jon-Halvor

Recommended Posts

[Jeg er mest overrasket over at de følger med kamper som den mot Everton, de få Arsenal "fans" jeg kjenner ser som regel bare kamper mot rivalene og CL-kampene. Det er seriøst ment, jeg har til gode å møte en Arsenal-fan (utenfor England) som virkelig er oppdatert på hva som skjer med klubben og som følger kampene like fanatisk som Spurs-fans gjør.

 

 

Tror ikke Hottentottfansen går så mye ut....jeg kjenner dog ingen Spudz fans....men har hørt om de.

Link to comment
Share on other sites

Så var det på'n igjen :D

 

Solaar fra TV-forumet:

Jeg er mest overrasket over at de følger med kamper som den mot Everton, de få Arsenal "fans" jeg kjenner ser som regel bare kamper mot rivalene og CL-kampene. Det er seriøst ment, jeg har til gode å møte en Arsenal-fan (utenfor England) som virkelig er oppdatert på hva som skjer med klubben og som følger kampene like fanatisk som Spurs-fans gjør.

 

Vet ikke om jeg skal le eller gråte. For å si det sånn, de Spursfans jeg kjenner er ikke en gang interressert i fotball. Det er seriøst ment, jeg har til gode å møte en Spurs-fan som virkelig er oppdatert på hva som skjer med klubben og som følger kampene like fanatisk som Arsenal-fans gjør.

 

Denne er litt festlig. Tittet ut mens de holdt på å tape mot Liverpool, var ikke akkurat så veldig mange tottentotter på Uptown. Så ca. 7 i salen.

Link to comment
Share on other sites

One Jermaine Beckford, There's only one Jermaine Beckford!

 

Beckford putter sykt mye mål! Gutten er bare 26 år og står uten kontrakt til sommeren. Wenger? :D

 

Ellers får Dawson gjennomgå sånn passe etter fantomtaklingen i egen sekstenmeter fem minutter på overtid. Tipper han snart er ønsket til slaktehuset igjen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Etter Eduardo-saken har jeg "gått over" fra Celtic til Rangers når det gjelder skotsk fotball. Ser på Celtic som "Scum of Scotland", og "Cunt" hadde tydeligvis lyst til å bekrefte dette. Og når Cunt i tillegg er ire (for de som følger litt med i Old Firm), så passer han ekstra godt inn klubben. I Celtic blir man hvitevasket, for der nede gjør man tydeligvis aldri noe galt på fotballbanen, det samme gjelder Irland. ;) Dette er også ligaen hvor ALLE kan bli gode, så lykke til i amatørligaen Robbie Cunt og spill så bra at Spurs ikke vil tenke på å selge deg! ;)

 

Forøvrig har Cunt gått fra å være legende i Spurs til å bli en aldri så liten hakkekylling når han returnerte fra L'pool, ifølge det lille jeg har fått med meg. Utrolig komisk hvordan han og Jenas (og Harry!) var skyld i 1-1 målet mot Birmingham etter å ha blitt byttet inn i ca 80. og 89. minutt. Slike ting er blitt veldig typisk hos naboen. Og komisk til de grader. En trøst: Livet med Arsenal kan aldri bli så dårlig at det er bedre å være Spurs-supporter...

Link to comment
Share on other sites

Noen blir det, det er en prioritert stilling i klubben.

 

Vidunderlig kommentar Siri, VIDUNDERLIG! :P :lol: :P

 

Etter Eduardo-saken har jeg "gått over" fra Celtic til Rangers når det gjelder skotsk fotball.

 

Det er umulig. Kjenner man historien, så har man tatt et valg. Og det valget står man på. I hvertfall når det gjelder Celtic & Rangers. Og da er faktisk fotballbiten en liten del. Man går ikke fra å være grønn/hvit til å bli kongeblå. På grunn av noe så uvesentlig som Eduardo situasjon? Av og til må jeg bare lure litt på hva man vet, eller ikke vet, når man gjør et valg.

Link to comment
Share on other sites

Av og til må jeg bare lure litt på hva man vet, eller ikke vet, når man gjør et valg.

 

ja, man kan naturligvis lure. Men husk at de fleste velger favorittlag når de er ganske unge, og hva vet eller forstår man da? Det er ytterst få som bedriver en grundig research før de velger favorittlag, det er et valg som gjøres der og da nærmest på impuls, ofte på et syltynt grunnlag. For noe må det jo være at noen kan prestere å begynne å holde med Tottenham! :lol:

 

Og apropos Celtic vs Rangers. Man kan kanskje hevde at Rangers er hakket verre en Celtic dersom man fokuserer på den bakenforliggende religiøse konflikten. Men dette aspektet har vel (heldigvis) blitt skjøvet stadig mer i bakgrunnen, selv om rivaliseringen mellom klubbene er stadig like intenst? I min barndom hadde jeg langt mer sympati for Rangers enn Celtic, uten at jeg kan forklare hvorfor, skjønt det at Celtic hadde slike nære relasjoner til Liverpool absolutt var en grunn til å holde med Rangers! :P Jeg visste jo dessuten INGENTING om bakgrunnen for rivaliseringen den gangen. I dag er jeg fullstendig nøytral i forhold til disse klubbene, holder kun med Arsenal, skjønt det fortsatt er fristende å ha sympatier for Rangers nå som Robbie "the cunt" Keane har reist til Celtic! :P

Link to comment
Share on other sites

Det er umulig. Kjenner man historien, så har man tatt et valg. Og det valget står man på. I hvertfall når det gjelder Celtic & Rangers. Og da er faktisk fotballbiten en liten del. Man går ikke fra å være grønn/hvit til å bli kongeblå. På grunn av noe så uvesentlig som Eduardo situasjon? Av og til må jeg bare lure litt på hva man vet, eller ikke vet, når man gjør et valg.

Det var bare tilfeldig at jeg likte Celtic best før, og jeg kan godt skifte lag igjen... Rangers var fantastiske supportere ved Emirates Cup i sommer, mens Celtic opptrådte som noen idioter noen uker etterpå. Tror vel også dette er først gang jeg har sett noen av dem spilt mot Arsenal. Jeg har sett noen dokumentarer og skjønner at fotballbiten er liten. Kan ikke tenke meg noe mer fascinerende enn denne rivaliseringen, men hvem en Arsenalfan fra Norge liker best spiller vel liten rolle, i hvertfall for meg. Du kjenner nok også historien bedre enn meg, men når det gjelder Arsenal så vet jeg at Celtic var gode når det gjaldt Arsenaltestimonialer, senest i 2002, og at Arsenal og Rangers også hadde et bra forhold for en god stund siden. Så er neppe noen fasit for Gooners heller.

 

Så får jeg vel spørre hvem som er laget ditt i Glasgow? Og regner med at du også er imot å få klubbene til Premier League?

Link to comment
Share on other sites

Dette er et innlegg som ser bort fra at Tottenham er en stor rival, og ser heller nøytralt på tingene.

 

Hvor stor er egntlig forskjellen på Arsenal og Tottenham i år? Det blir litt hvis om at og dersom, men de har fått 2 poeng hjemme mot Villa, Stoke, Hull, Wolves, og ut fra kampene burde de hatt 12. De rundspilte bl.a Villa i går. Hadde de hatt 10 poeng mer hadde de hatt 54 poeng...

 

Arsenal har faktisk ikke noen kamper i år hvor laget fortjente å vinne (i kamper hvor de ikke vant). Tapte fortjent mot Chelsea, Manu hjemme, City, Sunderland og i uavgjortkampene mot Everton, Burnley, Villa og West Ham var uavgjort fair. Eneste kampen hvor Arsenal har fått mindre enn fortjent, var på Old Trafford, hvor man heller kunne fått med seg 1 eller kanskje 3 poeng. Da hadde Arsenal hatt 50 eller 52 poeng...

 

Forskjellen er ikke så stor. De har bedre keeper, bedre dekning på topp, bedre høyreving(er), mens Arsenal gjerne har bedre stoppere og sentralt på midten.

 

Etter å ha sett Tott i går er jeg bekymret for når vi skal dit, men jeg er enda mer bekymret for at Villa ikke kommer til å gi Manu kamp i neste serierunde.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...