Jump to content

Lauren


Guest kanutten

Recommended Posts

Guest kanutten

Jeg fant ingen link om Lauren, så jeg tok meg frihet til å starte en ny tråd.

 

Jeg leste nettopp en artikkel om Lauren som jeg syns var god. Mitt inntrykk er at han ikke er den mest populære spilleren på dagens lag. Jeg tror derfor mange kunne ha godt av å lese dette:

 

A friend rang me to ask what I thought of Alex Song. I admitted that I had only seen him for 10 minutes which is too short a time to make your mind up about a player.

 

Hleb won the Arsenal.com Player of the Month for August. That was his first month. Arsenal fans had made up their mind about Hleb very quickly. Like me, most of them probably did so in about 10 minutes. The reason is because he's a special talent and I hope he finds a permanent role in the team – hopefully a central one since it looks like he works best centrally.

 

The player that never comes up in voting and is unlikely to win Player of the Month but one whose performances deserve special recognition is Lauren.

 

Lauren is a vastly underrated part of the Arsenal machinery. A very important player that has NEVER been dropped by Wenger when available since he moved to the first team and has appeared in the Premier League team of the year 3 times in his 5 year English career without notice or fuss.

 

A lot of fans are quick to blame Lauren for defensive errors but what they don't realise is that it is exactly the same underserved blame that Ashley Cole used to get in the England's diamond formation. What I mean is, Lauren like Ashley rarely got beaten on a one-to-one situation. They were only ever exposed rather than beaten.

 

For England, Ashley Cole was exposed by not having cover when he moved forward. At Arsenal, Sol Campbell is good at covering for Ashley and Vieira was also very "left-minded". He covered on the left and passed the ball to the left side a lot. At Arsenal, Vieira did not cover Lauren and when Freddie made box runs, the whole right was exposed leaving only Kolo Touré to move over. Lauren was always unfairly blamed for this and it detracted from his contribution to the team.

 

Lauren has seven great qualities.

 

He's a very tough competitor. Lauren doesn't smile on the pitch of make friends on it. He tackles even his former national team-mates hard. He's got the competitive streak that most Arsenal players don't have.

 

Lauren has bags of desire. He doesn't get intimidated and plays the same against West Brom as he does against Chelsea. He is a real winner.

 

Lauren is experienced. He's played 2 World Cups, won the African Nations Cup twice, played in Spain for Sevilla, Levante and Real Mallorca and Arsenal.

 

He is good tackling defender. He rarely gets beaten on a straight one-on-one. It's tough when he's running back and trying to defend but when players come at him his defends well. Lauren is also good at stopping players who are fast by when he is on the back foot by impeding them and stopping dangerous counter attacks. That is a very good skill. It comes from experience. He gets bookings for some but saves the team. Very few players can do this effectively, picking the right moments and making sure they don't get sent off.

 

Lauren's biggest contribution by far is that he takes the ball out of defense. Lauren is an ex-midfielder who is extremely good on the ball. Lauren is more of an "outlet man" to Arsenal than Ashley Cole. Campbell and Touré have to rely on him a lot to take the ball out of defense safely since Arsenal don't play long balls. I counted 23 times in the Ajax game yesterday. He's positive player who can also play final passes. He is very stable under pressure.

 

He also has incredible energy. He is very fit and I have never seen him looking tired during a game, especially given how many times he runs that line.

 

Lauren never complains about Arsenal, about money, failures or threatens the club even though Real Madrid were genuinely interested in him 2 seasons ago. He is always positive about Arsenal and even gave up his international career partly to concentrate on Arsenal.

 

The left side of Arsenal has 3 players (Cole – Píres – Henry) with Campbell and previously Vieira in support. The right side has 2 (Lauren – Freddie). These two work extremely hard with a number disadvantage, sharing defensive responsibility and also creating any attacks from that side . These two deserve a lot of praise. In Fabregas's Arsenal, we have a midfielder who plays to the right and the left and Kolo Touré's cover for Lauren has improved. Hopefully it will give Arsenal fans the chance to celebrate two of their most reliable and greatest: Lauren and Ljungberg.

 

To Arsenal's Unsung Player of August and September: Lauren Bisan Etame-Mayer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 178
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meget bra artikkel kanutten ;)

 

Lauren er nok en som får ufortjent mye pepper, men som svært sjedent spiller en dårlig kamp. Han blir ikke alltid lagt merke til, men er en utrolig viktig spiller i Wenger sitt spillesystem. Husker den tiden da MANGE klaget på Gilberto, før de fikk øye på hvilken viktig rolle han har i laget/spillesystemet og dette kan også være noe vi burde se til Lauren også.

 

Han er en stabil meget god høyre back, med flere gode kvaliteter. Mange sammenligner han med Cole (når de skal klage) som er en annen backtype og derfor behøver det ikke å si at to av de samme spilletypene hadde vært bedre enn en av hver....men jeg kan ikke se andre høyre backer i pl som har vært mere stabil enn det Lauren har vært siden han ankom Arsenal.

 

Flink til å lese spillet, god til å takle, han kommer også fremover på banen med å skape overtall på kanten, stabil og ikke minst: HAN GIR ALT.

 

Jeg har aldri sett Lauren klage på andre eller stå å syte, for han er en real spiller som gir seg ikke før kampen er over. En skikkelig lagspiller.

Ja, han har nok stått feilplassert eller mistet sin markering.....men hvem har ikke?

 

 

Nei, det er som du sier Kanutten: alt for mange er raske med å gi pepper uten å tenke igjennom hva man egentlig har i klasse, som f.eks Lauren på høyre back.

 

Lauren fortjener absolutt en hyllest :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid likt Lauren ;) Han er en av de beste høyrebackene i Pl synes jeg ;)

Det er ingen grunn til å klage på Lauren, han er stabil kommer opp på kanten og slår fine innlegg og er veldig taklingssterk! :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid likt Lauren ;) Han er en av de beste høyrebackene i Pl synes jeg ;)

Det er ingen grunn til å klage på Lauren, han er stabil kommer opp på kanten og slår fine innlegg og er veldig taklingssterk! :P

21896[/snapback]

 

 

Hvis det er noe som irriterer meg ved Lauren så er det nettopp innleggene. Han er god til å komme frem, men innleggene er for dårlige. Ellers er det sant, han er lojal og en god spiller.

Link to comment
Share on other sites

Lauren ER PL beste høyreback uten tvil.

Jeg har alltid hatt sansen for Lauren. Han er solid og

spiller sjelden en dårlig kamp.

En fin spillertype som har reddet oss mer en en gang

baki der.

Offensiv er han bra selv om innleggene ikke alltid sitter.

Link to comment
Share on other sites

Lauren er stabilt, veldig god på høyreback og blant topp 3 av backer i England.

Har jeg noe å utsette på han er det hans tendens til å lage unødvendige frispark og gule kort deretter. Bl.a. holding i trøya og sene taklinger hvis han er på etterskudd og feilplassert defensivt.

Flink til å komme på løp og gjøre seg spillbar offensivt, men innleggene er sjelden noe å skryte av.

 

Trolig vårt svakeste defensive ledd i forsvaret, men synes likevel han har blitt bedre og mer stabil siste 2 årene.

Blir spennende å se hvor mye konkurranse han får fra Eboue etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Lauren er helt klart undervurdert og unødig kritisert i enkelte tilfeller. Nå skal det sies at jeg kritiserer ham rett som det er selv, men jeg mener som nevnt av andre her at han kan virke ukonsentrert i tilfeller og lager litt for mange frispark i farlige posisjoner. Ellers er han utrolig viktig når han er med og skaper overtall fremover!

Link to comment
Share on other sites

For øyeblikket vurderer jeg Lauren som en sikrere spiller i forsvaret enn Toure....

 

Det var han hele forrige sesong og..

 

Lauren får masse ufortjent kritikk. Vi trenger spillere som han, som gir faen i om han får et kort, så lenge han redder laget, og ikke minst spillere som ikke får panikk, og lar seg overkjøre i dueller. Hvor mange dueller taper egentlig Lauren? Ganske få spør du meg...PLs beste høyreback uten tvil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si at jeg faktisk aldri har likt Lauren noe særlig. Jeg vet ikke helt hvilken grunn jeg har for det, men jeg bare like han ikke så godt...

 

Men han er en god fotballspiller som jeg mener at ikke holder nivået til Arsenal. Vi skulle ha kjøpt en erstatter for ham synes jeg. Men han ødelegger ikke laget eller noe sånt, men han holder ikke heeeeeeeelt mål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si at jeg faktisk aldri har likt Lauren noe særlig. Jeg vet ikke helt hvilken grunn jeg har for det, men jeg bare like han ikke så godt...

 

Men han er en god fotballspiller som jeg mener at ikke holder nivået til Arsenal. Vi skulle ha kjøpt en erstatter for ham synes jeg. Men han ødelegger ikke laget eller noe sånt, men han holder ikke heeeeeeeelt mål.

21962[/snapback]

 

Vel, jeg har alltid hatt sansen for han, og syns han har vært en av de beste høyre backen i pl de siste årene, hvis ikke den beste.. Han var desverre en av de som hadde tapt seg ifjor, men virker mye skarpere i år. Vi har kjøpt en erstatter til Lauren i E. Eboue. Har følgt med han og må si han virker veldig skarp! Ikke helt god defansiv enda men veldig farlig fremover. Han vil få spilletid hvis Lauren blir skadet eller slurver, men Lauren har vært god så langt i sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si at jeg faktisk aldri har likt Lauren noe særlig. Jeg vet ikke helt hvilken grunn jeg har for det, men jeg bare like han ikke så godt...

 

Men han er en god fotballspiller som jeg mener at ikke holder nivået til Arsenal. Vi skulle ha kjøpt en erstatter for ham synes jeg. Men han ødelegger ikke laget eller noe sånt, men han holder ikke heeeeeeeelt mål.

21962[/snapback]

 

Vel, jeg har alltid hatt sansen for han, og syns han har vært en av de beste høyre backen i pl de siste årene, hvis ikke den beste.. Han var desverre en av de som hadde tapt seg ifjor, men virker mye skarpere i år. Vi har kjøpt en erstatter til Lauren i E. Eboue. Har følgt med han og må si han virker veldig skarp! Ikke helt god defansiv enda men veldig farlig fremover. Han vil få spilletid hvis Lauren blir skadet eller slurver, men Lauren har vært god så langt i sesongen.

21971[/snapback]

 

Ja, det kan godt være at han har vært bedre før fjorårets sesong...men jeg er 12 år, og jeg begynte å følge med på Arsenal for fullt nemlig i begynnelsen av fjordårets sesong...

Får håpe at han overbeviser meg i år da! Noe som allerede Gilberto har gjort (etter den samme historien med meg som Lauren)

Men så var det jo Eboue da... jeg husker godt debuten hans ja! Han er back, og han holder på å scoe u debuten!!! Han kan bli god! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si at jeg faktisk aldri har likt Lauren noe særlig. Jeg vet ikke helt hvilken grunn jeg har for det, men jeg bare like han ikke så godt...

 

Men han er en god fotballspiller som jeg mener at ikke holder nivået til Arsenal. Vi skulle ha kjøpt en erstatter for ham synes jeg. Men han ødelegger ikke laget eller noe sånt, men han holder ikke heeeeeeeelt mål.

21962[/snapback]

 

Vel, jeg har alltid hatt sansen for han, og syns han har vært en av de beste høyre backen i pl de siste årene, hvis ikke den beste.. Han var desverre en av de som hadde tapt seg ifjor, men virker mye skarpere i år. Vi har kjøpt en erstatter til Lauren i E. Eboue. Har følgt med han og må si han virker veldig skarp! Ikke helt god defansiv enda men veldig farlig fremover. Han vil få spilletid hvis Lauren blir skadet eller slurver, men Lauren har vært god så langt i sesongen.

21971[/snapback]

 

Ja, det kan godt være at han har vært bedre før fjorårets sesong...men jeg er 12 år, og jeg begynte å følge med på Arsenal for fullt nemlig i begynnelsen av fjordårets sesong...

Får håpe at han overbeviser meg i år da! Noe som allerede Gilberto har gjort (etter den samme historien med meg som Lauren)

Men så var det jo Eboue da... jeg husker godt debuten hans ja! Han er back, og han holder på å scoe u debuten!!! Han kan bli god! :angry:

22026[/snapback]

Vet du hvor gammel Eboue er?

Link to comment
Share on other sites

PL har da vitterlig blitt vesentlig tøffere og da..... Tror ikke Lauren er en så mye dårligere spiller enn det Dixon var..... egentlig..Dog har jeg knapt sett Dixon, så dette kan meget godt være helt på jordet...

Link to comment
Share on other sites

Av de spillere som har "eid" høyreback-plassen siden 1970:

Pat Rice

Viv Anderson

Lee Dixon

Lauren.........

så må jeg si at Lauren er den svakeste av dem.

Vi har vært godt besatt på backplassene de siste 30 år, men Laurens defensive spill er ikke noe å rope hurra for. Han har mye å lære av sine forgjengere der.

22069[/snapback]

 

Jeg husker også de overnevnte som utrolig gode, men alt til sin tid(- Rice var før min tid så jeg vet ikke så mye om ham bortsett fra de få kampene jeg har sett i ettertid og ting jeg har lest). Tror vi hadde blitt voldsomt overrasket over hvor stor utviklingen i fotball har vært hvis vi hadde sett dem nå. Selv i sin "prime time" tror jeg ingen av dem hadde nådd opp i dagens Arsenal hvor backene skal være like gode fremover som bakover. Anderson var vel den som kommer nærmest med sin hurtighet, men tror nok det hadde skortet på teknikk og passningssikkerhet. Bakover på banen stiller nok Lauren kanskje bakerst, men helhetlig er han i mine øyne den beste.

Link to comment
Share on other sites

Av de spillere som har "eid" høyreback-plassen siden 1970:

Pat Rice

Viv Anderson

Lee Dixon

Lauren.........

så må jeg si at Lauren er den svakeste av dem.

Vi har vært godt besatt på backplassene de siste 30 år, men Laurens defensive spill er ikke noe å rope hurra for. Han har mye å lære av sine forgjengere der.

22069[/snapback]

 

Jeg husker også de overnevnte som utrolig gode, men alt til sin tid(- Rice var før min tid så jeg vet ikke så mye om ham bortsett fra de få kampene jeg har sett i ettertid og ting jeg har lest). Tror vi hadde blitt voldsomt overrasket over hvor stor utviklingen i fotball har vært hvis vi hadde sett dem nå. Selv i sin "prime time" tror jeg ingen av dem hadde nådd opp i dagens Arsenal hvor backene skal være like gode fremover som bakover. Anderson var vel den som kommer nærmest med sin hurtighet, men tror nok det hadde skortet på teknikk og passningssikkerhet. Bakover på banen stiller nok Lauren kanskje bakerst, men helhetlig er han i mine øyne den beste.

22117[/snapback]

 

 

Man må jo sammenligne med den tiden man spiller i, fotballen utvikler seg jo tross alt..... Hvor dominant Lauren er nå i forhold til Anderson og Rice er vanskelig å si ettersom jeg ikke har sett de to sistnevnte.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
Av de spillere som har "eid" høyreback-plassen siden 1970:

Pat Rice

Viv Anderson

Lee Dixon

Lauren.........

så må jeg si at Lauren er den svakeste av dem.

Vi har vært godt besatt på backplassene de siste 30 år, men Laurens defensive spill er ikke noe å rope hurra for. Han har mye å lære av sine forgjengere der.

22069[/snapback]

Vanskelig for meg å sammenligne nevnte spillere, da jeg kun har Dixon "friskt" i minne.

 

Da Wenger flyttet Lauren fra midtbanen til høyreback var jeg mildt sagt frustrert. Personlig synes jeg Lauren fremstod som en høyreback av svak PL-standard. Men han har utviklet seg, den skal han ha. I dag er han etter min mening PL`s beste høyreback, og en viktig brikke i dagens Arsenallag. Han har en herlig fightervilje som er viktig å ha i dette velspillende laget. Når det blåser friskt på banen er det godt å ha Lauren der.

 

Høyrebackplassen er en av de siste plassene jeg synes vi skal lete etter forsterkninger. Og dette er stikk i strid med det jeg hevdet for ca 2 år siden. Sammen med Gilberto er han gått fra å være en spiller jeg ønsket ut av startelleveren, til å være en jeg har stor sans for. (Gilberto er for meg den spilleren, etter Henry, som betyr mest for dagens Arsenallag.)

 

(Hvilke realistiske høyrebacker, som hever laget, er det mulig for oss å signe.? Jeg tror ikke det eksisterer noen.)

 

Forøvrig mener jeg sammenligning med Dixon er urettferdig. Nivået på PL i dag er mye høyere enn da Dixon var på topp. Dixon blir vel også (av meg) for det meste husket som en av de 4. De gjorde hverandre god, men hver for seg var de vel ikke store fotballspillere? Dette med unntak av Adams.

Link to comment
Share on other sites

Fotballen har utviklet seg og etter min mening er Lauren den

med best teknikk av de nevnte høyrebacker.

Om han er den svakeste defensivt er jeg usikker på. Både Rice og

Dixon var nok hakket bedre, men ikke Viv.

Lauren er pr. idag den beste høyrebacken i PL og har blitt kåret til

2 ganger.

Defensivt er han god det ser man spesielt nå hvor forsvaret vårt er

på vei mot gamle høyder.

Link to comment
Share on other sites

Av de spillere som har "eid" høyreback-plassen siden 1970:

Pat Rice

Viv Anderson

Lee Dixon

Lauren.........

så må jeg si at Lauren er den svakeste av dem.

Vi har vært godt besatt på backplassene de siste 30 år, men Laurens defensive spill er ikke noe å rope hurra for. Han har mye å lære av sine forgjengere der.

22069[/snapback]

 

Jeg husker også de overnevnte som utrolig gode, men alt til sin tid(- Rice var før min tid så jeg vet ikke så mye om ham bortsett fra de få kampene jeg har sett i ettertid og ting jeg har lest). Tror vi hadde blitt voldsomt overrasket over hvor stor utviklingen i fotball har vært hvis vi hadde sett dem nå. Selv i sin "prime time" tror jeg ingen av dem hadde nådd opp i dagens Arsenal hvor backene skal være like gode fremover som bakover. Anderson var vel den som kommer nærmest med sin hurtighet, men tror nok det hadde skortet på teknikk og passningssikkerhet. Bakover på banen stiller nok Lauren kanskje bakerst, men helhetlig er han i mine øyne den beste.

22117[/snapback]

 

 

Man må jo sammenligne med den tiden man spiller i, fotballen utvikler seg jo tross alt..... Hvor dominant Lauren er nå i forhold til Anderson og Rice er vanskelig å si ettersom jeg ikke har sett de to sistnevnte.

22133[/snapback]

 

Er ikke helt enig da diskusjonen starter med en sammenligning av spillerene. Må da kunne sammenligne dem som personer og ikke systemet de spilte i. Da må man trekke inn de andre spillerne også for å se hvor mye hjelp og støtte hver enkelt fikk og om datidens Arsenal spilte offensiv eller defensiv fotball.. Ingen enkel analyse. Jeg har vurdert dem som spillere og ikke som del av et lag.

Link to comment
Share on other sites

Av de spillere som har "eid" høyreback-plassen siden 1970:

Pat Rice

Viv Anderson

Lee Dixon

Lauren.........

så må jeg si at Lauren er den svakeste av dem.

Vi har vært godt besatt på backplassene de siste 30 år, men Laurens defensive spill er ikke noe å rope hurra for. Han har mye å lære av sine forgjengere der.

22069[/snapback]

 

Jeg husker også de overnevnte som utrolig gode, men alt til sin tid(- Rice var før min tid så jeg vet ikke så mye om ham bortsett fra de få kampene jeg har sett i ettertid og ting jeg har lest). Tror vi hadde blitt voldsomt overrasket over hvor stor utviklingen i fotball har vært hvis vi hadde sett dem nå. Selv i sin "prime time" tror jeg ingen av dem hadde nådd opp i dagens Arsenal hvor backene skal være like gode fremover som bakover. Anderson var vel den som kommer nærmest med sin hurtighet, men tror nok det hadde skortet på teknikk og passningssikkerhet. Bakover på banen stiller nok Lauren kanskje bakerst, men helhetlig er han i mine øyne den beste.

22117[/snapback]

 

 

Man må jo sammenligne med den tiden man spiller i, fotballen utvikler seg jo tross alt..... Hvor dominant Lauren er nå i forhold til Anderson og Rice er vanskelig å si ettersom jeg ikke har sett de to sistnevnte.

22133[/snapback]

 

Er ikke helt enig da diskusjonen starter med en sammenligning av spillerene. Må da kunne sammenligne dem som personer og ikke systemet de spilte i. Da må man trekke inn de andre spillerne også for å se hvor mye hjelp og støtte hver enkelt fikk og om datidens Arsenal spilte offensiv eller defensiv fotball.. Ingen enkel analyse. Jeg har vurdert dem som spillere og ikke som del av et lag.

22266[/snapback]

 

Er jo det jeg skriver...Hvor dominant er Lauren i forhold til de andre, som spiller....

Link to comment
Share on other sites

Lauren er en kjernekar, kan ikke alle gjøre som han å droppe den helveteslandslagsfotballen?

22760[/snapback]

 

Men det går jo ikke... Da hadde vi jo ledet PL nå, med Henry frisk. Må jo tenke litt da... (ironi)

 

Landslagsfotball (jeg elsker VM, EM og sånne ting da. Men de som ødelegger for Arsenal..) er noe dritt!! Jeg mener at det er landslag som har ødelagt sesongen for Arsenal til nå...

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...