Jump to content

2020.01.18 Sheffield United (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

2 minutes ago, Ben Elfen said:

Denne skjønte jeg ikke mye av? Hvorfor det?

Han klarer ikke spille seg opp på et nivå, som forsvarer plass i laget. Han har fått mange forsøk, men ender opp med nye tabber. Kostet oss nesten enda et mål. Han kan spille gode kamper, men klarer ikke å redusere tabbene. Jeg tror han må starte med blanke ark, et helt annet sted.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Verminator5 said:

Han klarer ikke spille seg opp på et nivå, som forsvarer plass i laget. Han har fått mange forsøk, men ender opp med nye tabber. Kostet oss nesten enda et mål. Han kan spille gode kamper, men klarer ikke å redusere tabbene. Jeg tror han må starte med blanke ark, et helt annet sted.

Jeg synes han hadde en god kamp. Litt rusten i starten, men ellers ok

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Verminator5 said:

Stakkars Mustafi. Han må bare vekk fra klubben. Har ikke gjort seg bort i dag, men dette vil såre hans allerede skjøre psyke.

 

3 minutes ago, Ben Elfen said:

Denne skjønte jeg ikke mye av? Hvorfor det?

Her må jeg si meg enig med BE (for en gangs skyld ?). Mustafi gjorde en grov feil tidlig i kampen, men gjør ikke noen dårligere kamp i dag enn våre andre der bak.
Målet i mot kom etter et skudd som endret retning via foten til AMN. 
Jeg ønsker likevel fremdeles forsterkninger i bakre rekke!!!

Når det gjelder kampen generelt så var det en svak første omgang, en betraktelig bedre andre omgang, men Arsenal pr dato er ikke ett topp fire lag. Det laget viser passer inn med et lag som kjemper om plassene i området 5. til 10. plass.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Verminator5 said:

Han klarer ikke spille seg opp på et nivå, som forsvarer plass i laget. 

Jeg vil vel påstå at det er flere i laget som man kan konkludere med er på et nivå som ikke forsvarer plass i laget, Mustafi inkludert!!!

PS!! Det jeg skriver over er med utgangspunkt i å forsvare en  plass på et Arsenallag som skal være klar kandidat til å igjen komme til CL.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Just now, Ben Elfen said:

Jeg synes han hadde en god kamp. Litt rusten i starten, men ellers ok

Enig. Allikevel er han direkte involvert i baklengsmålet, og hadde en horribel pasning som førte til en kjempesjanse for bortelaget, like etter. Det er nettopp det som er mitt ankerpunkt mot han. Selv på en god dag, kommer de avgjørende tabbene.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg vondt av dem. Både mot Palace og i dag går ballen via arsenalspiller og i mål. Det vil seg ikke. Merkelig hvor mye utur dette laget har. Kunne fint stått med 5 seiere etter disse kampene. 
Var ingen stor forestilling i dag, men egentlig ganske solid helt til siste 10. Det blir litt for lett og for ungt fremover. De er store talenter, men tåler enda ikke 90 min. Laca binder laget sammen og da han måtte ut var det ikke mye som fungerte

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Verminator5 said:

Enig. Allikevel er han direkte involvert i baklengsmålet, og hadde en horribel pasning som førte til en kjempesjanse for bortelaget, like etter. Det er nettopp det som er mitt ankerpunkt mot han. Selv på en god dag, kommer de avgjørende tabbene.

Skjønner ikke hvordan han er direkte involvert i målet. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Polljen said:

 

Her må jeg si meg enig med BE (for en gangs skyld ?). Mustafi gjorde en grov feil tidlig i kampen, men gjør ikke noen dårligere kamp i dag enn våre andre der bak.
Målet i mot kom etter et skudd som endret retning via foten til AMN. 
Jeg ønsker likevel fremdeles forsterkninger i bakre rekke!!!

Når det gjelder kampen generelt så var det en svak første omgang, en betraktelig bedre andre omgang, men Arsenal pr dato er ikke ett topp fire lag. Det laget viser passer inn med et lag som kjemper om plassene i området 5. til 10. plass.

 

Just now, Polljen said:

Jeg vil vel påstå at det er flere i laget som man kan konkludere med er på et nivå som ikke forsvarer plass i laget, Mustafi inkludert!!!

Jeg så kampen på mobil, og for meg så det ut som ballen gikk via Mustafi. Det endrer dog ikke mitt synspunkt. To grove feil hadde han åkkesom. Dog forstår jeg ikke hva du er uenig i. Jeg skrev at han hadde en god kamp, og at jeg ønsker han vekk fra klubben. Å være uenig i det, vil vel si at du syns han spilte dårlig, og vil beholde han.

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ben Elfen said:

Skjønner ikke hvordan han er direkte involvert i målet. 

Jeg så kampen på mobil, og det så ut som skuddet gikk via Mustafi. Da var det to grove feil i dag, og ikke tre. Mitt synspunkt endres ikke.

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Verminator5 said:

 

Jeg så kampen på mobil, og for meg så det ut som ballen gikk via Mustafi. Det endrer dog ikke mitt synspunkt. To grove feil hadde han åkkesom. Dog forstår jeg ikke hva du er uenig i. Jeg skrev at han hadde en god kamp, og at jeg ønsker han vekk fra klubben. Å være uenig i det, vil vel si at du syns han spilte dårlig, og vil beholde han.

 

Nå skrev jeg mine kommentarer rett FØR (sekunder sannsynligvis) du kom med din om at han hadde en god kamp 😋 så det kan kanskje lette litt på forvirringen rundt vår "uenighet"

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Verminator5 said:

 

Jeg så kampen på mobil, og for meg så det ut som ballen gikk via Mustafi. Det endrer dog ikke mitt synspunkt. To grove feil hadde han åkkesom. Dog forstår jeg ikke hva du er uenig i. Jeg skrev at han hadde en god kamp, og at jeg ønsker han vekk fra klubben. Å være uenig i det, vil vel si at du syns han spilte dårlig, og vil beholde han.

 

Bygdelogikk 😂😂😂
jeg er uenig i at han gjorde noe som skulle tilsi at han må ut. Tvert imot så jeg mye som tilsier at han er en av 5 midtstoppere vi bør ha i klubben. Rangert slik:

sokratis

luiz

chambers

mustafi

holding

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Ben Elfen said:

Bygdelogikk 😂😂😂
jeg er uenig i at han gjorde noe som skulle tilsi at han må ut. Tvert imot så jeg mye som tilsier at han er en av 5 midtstoppere vi bør ha i klubben. Rangert slik:

sokratis

luiz

chambers

mustafi

holding

Jeg forsetter med "bygdelogikken" for selv om jeg var enig med deg når det gjelder Mustafi i dagens kamp, så er vi fremdeles relativt uenige når det gjelder fremtiden til laget.

Mine fem stoppere fra neste sesong (rangert).

Ny Stopper
Sokratis
Luiz
Holding/Mustafi
Chambers

Når jeg skriver 4. og 5. valgene slik så er det fordi en av de fem (mest sannsynlig Mustafi alternativt Holding) må selges for å gi plass til ett nytt førstevalg på stopperplass. Jeg ville egentlig også ta med Chambers som en av tre alternative salgskandiddater, men p.g.a. skaden så er han ikke aktuell for salg i sommer (skaden er også årsak til at han settes som et femtevalg). Mavropanos bør også selges, uansett hva som skjer.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, sas2002 said:

Vi sliter offensivt pga at Laca ikke er i flyten. Er fortsatt store avstander. U er fair idag

Likevel så var Laca en av våre viktigste spillere i dag. Får lite til foran mål, men kjemper som en løve i området utenfor sekstenmeteren og er delaktig både i vår første store sjanse som Martinelli satte utenfor og målet der Martinelli traff perfekt.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Polljen said:

Likevel så var Laca en av våre viktigste spillere i dag. Får lite til foran mål, men kjemper som en løve i området utenfor sekstenmeteren og er delaktig både i vår første store sjanse som Martinelli satte utenfor og målet der Martinelli traff perfekt.

Enig med deg der. 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, sas2002 said:

Vi sliter offensivt pga at Laca ikke er i flyten. Er fortsatt store avstander. U er fair idag

Laca var Arsenals beste i dag syns jeg. Han binder laget og er veldig flink til å initiere det samlede høye presset. Etter han gikk ut ble det presset en og en fordi førstemann (Nketia) ikke var tydelig i bevegelsene sine og dermed visste ikke resten om de skulle stå etter eller falle av. 

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, RP7 said:

Laca var Arsenals beste i dag syns jeg. Han binder laget og er veldig flink til å initiere det samlede høye presset. Etter han gikk ut ble det presset en og en fordi førstemann (Nketia) ikke var tydelig i bevegelsene sine og dermed visste ikke resten om de skulle stå etter eller falle av. 

Nei skjønte ikke det byttet. Eddie sitt nivå er nok chanpionship. Dårlige bevegelser. Nye Sonoko😄

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, sas2002 said:

Nei skjønte ikke det byttet. Eddie sitt nivå er nok chanpionship. Dårlige bevegelser. Nye Sonoko😄

Hvem er det? 😛 Sanogo? 😂

Det positive i dag: Saka var veldig god. Martinelli kom til flere målsjanser. Torreira som vanlig veldig god. Pepe var litt av og på, men involvert i nesten alt det som ble farlig foran Sheffield United sitt mål.

Det negative: Lacazette og Özil som ikke helt finner tonen på hver sin side. Førstnevnte er null trussel foran mål om dagen. 7 kamper på rad uten et mål nå, og han er aldri i farlige posisjoner heller. Nesten sånn at han spiller mer som en defensiv spiss/hengende spiss enn som ren spiss for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Han var 

13 minutes ago, Stefanb said:

Hvem er det? 😛 Sanogo? 😂

Det positive i dag: Saka var veldig god. Martinelli kom til flere målsjanser. Torreira som vanlig veldig god. Pepe var litt av og på, men involvert i nesten alt det som ble farlig foran Sheffield United sitt mål.

Det negative: Lacazette og Özil som ikke helt finner tonen på hver sin side. Førstnevnte er null trussel foran mål om dagen. 7 kamper på rad uten et mål nå, og han er aldri i farlige posisjoner heller. Nesten sånn at han spiller mer som en defensiv spiss/hengende spiss enn som ren spiss for tiden.

Laca var ikke inne i 16 metern til sheff u en gang i hele kampen knapt. Da er det vanskelig å s skape noe

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

Laca var Arsenals beste i dag syns jeg. Han binder laget og er veldig flink til å initiere det samlede høye presset. Etter han gikk ut ble det presset en og en fordi førstemann (Nketia) ikke var tydelig i bevegelsene sine og dermed visste ikke resten om de skulle stå etter eller falle av. 

Jeg har store problemer med å forstå hvorfor du er så begeistret for Lacazette. Han var rett og slett svak etter mitt syn. Arsenals Göran Sørloth, jobber og sliter men får til minimalt. 

Jeg legger til at jeg aldri har blitt veldig imponert over ham. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...