Jump to content

2020.01.18 Sheffield United (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Når det gjelder byttet der Nketiah kom inn for Laca så tror jeg (bare subjektive spekulasjoner fra min side) at Arteta gjorde det litt for å være på den sikre siden i forkant av kampen mot Chelsea som kommer allerede om tre dager. Laca viste vel noen tegn til å halte en liten periode i andre omgang og med Auba ute når laget drar til brua så har jeg en mistanke om at Arteta ikke ville ta for mange sjanser med Laca i dagens kamp.

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Tapapa said:

Jeg har store problemer med å forstå hvorfor du er så begeistret for Lacazette. Han var rett og slett svak etter mitt syn. Arsenals Göran Sørloth, jobber og sliter men får til minimalt. 

Jeg legger til at jeg aldri har blitt veldig imponert over ham. 

Han gjør først og fremst en ekstremt god jobb og binder opp to stoppere i alle kamper. Han er god og tydelig i bevegelsene sine og det gjør at medspillere forstår når og hvor løpene går. Det er han som starter det offensive presset og hans bevegelser gir signaler til resten av laget om hvordan presset skal utføres. Link up spillet hans er ekstremt godt og han er veldig ofte involvert i de 3-4 siste trekkene før sjanser eller scoringer. 
Begynner han å putte igjen så er han i mine øyne komplett. 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, sas2002 said:

Vi tok innpå 1 poeng for 4 plassen.😄

 

Forferdelig ergerlig og ufortjent at ikke det ble 3... Legg ned hele VAR-dritten hvis de ikke klarer å se at det der er en SOLEklar straffe! 

Og hjemme mot nettopp Chelsea ble vi bortdømt for et par uker sida (rødt til Jorginho) på 1-0. Vi kunne/burde vært 8 (!) poeng nærmere.

Forbanna drit, dette tar humøret mitt merker jeg! 

 

Link to comment
Share on other sites

Så lenge vi ikke får målpoeng fra midtbanen så er jeg redd dette blir standard ut sesongen. Vi trenger en Ramsey type sentralt. Det blir alt for forugsigbart med Xhaxa og Øzil. Vi mangler tempo. Uten Torreira så ville det blitt stygt.

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, RP7 said:

Han gjør først og fremst en ekstremt god jobb og binder opp to stoppere i alle kamper. Han er god og tydelig i bevegelsene sine og det gjør at medspillere forstår når og hvor løpene går. Det er han som starter det offensive presset og hans bevegelser gir signaler til resten av laget om hvordan presset skal utføres. Link up spillet hans er ekstremt godt og han er veldig ofte involvert i de 3-4 siste trekkene før sjanser eller scoringer. 
Begynner han å putte igjen så er han i mine øyne komplett. 

Fullstendig enig.

16 minutes ago, sas2002 said:

Så lenge vi ikke får målpoeng fra midtbanen så er jeg redd dette blir standard ut sesongen. Vi trenger en Ramsey type sentralt. Det blir alt for forugsigbart med Xhaxa og Øzil. Vi mangler tempo. Uten Torreira så ville det blitt stygt.

Sammen med Laca så er Torreira en av de jeg virkelig vil fremheve i dagens kamp. "Jordfresen" er tilbake i gammelt slag etter å ha fått tillit av Arteta. Misbruket av hans evner under Emery denne sesongen der han ble brukt i feil posisjon er uforståelig, ikke minst siden han fungerte så godt første halvdel av den foregående sesongen da han ble brukt i den "rette" posisjonen (også under Emery).

Når det gjelder midtbanen så kanskje burde vi få sett Ceballos tilbake på banen?

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Dagen derpå igjen etter to poeng tapt  mot Sheffield U. Vi får det ikke helt til om dagen. Vi kunne ha tapt kampen mot Sheffield igår. Innsats og spill som vi viste mot United ser ut til å være en engangs prestasjon. Vi evner dessverre ikke å gjenskape sånne prestasjoner. 

Vi er  bare et EL lag. I CL har vi ingenting å gjøre. Vi er ikke gode nok for det beste selskapet. Topp 4 virker ganske fjernt. Vi har ikke god nok stall mener jeg. Det er en grense for hva en manager kan få ut av vår stall. Vi evner ikke å gjenskape de beste prestasjonene og vi er definitivt ikke i stand til å drepe kamper. 

Andre klubber som øyner topp 4 prøver å gjøre noe med det i overgangsvinduet. Det er gått 18 dager av det vinduet nå og vi har ikke gjort noe for å forbedre noen posisjoner. Med andre ord så sitter vi bare å HÅPER at det skal bli bedre. 

Vi har en rekke ungdommer som banker på døren og som ser veldig lovende ut ,, men disse trenger noen hærførere til å dra de i gang. Men , hos oss er dette til tider en total mangel vare. Altfor ujevne prestasjoner av våre beste spillere. Det skjer positive ting , men vi får ikke så mye ut av det. Vi er ikke gode nok til å få avgjort kampene til vår fordel. Istedet kommer det utligninger i hver eneste kamp.

Så langt i PL har vi 1 seier , 3 uavgjorte og 1 tap under Arteta. Tirsdag venter Chelsea borte. De er også ujevne for tiden. Vinner vi mot de så er vi 7 poeng bak topp 4 plassen. taper vi blir det 13 poeng opp. Spørsmålet er om vi vil vinne og ha noe å spille for i de gjenværende kampene. Det blir opp til de 11 Arteta sender utpå tirsdag kveld.

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Gunners68 said:

Dagen derpå igjen etter to poeng tapt  mot Sheffield U. Vi får det ikke helt til om dagen. Vi kunne ha tapt kampen mot Sheffield igår. Innsats og spill som vi viste mot United ser ut til å være en engangs prestasjon. Vi evner dessverre ikke å gjenskape sånne prestasjoner. 

Vi er  bare et EL lag. I CL har vi ingenting å gjøre. Vi er ikke gode nok for det beste selskapet. Topp 4 virker ganske fjernt. Vi har ikke god nok stall mener jeg. Det er en grense for hva en manager kan få ut av vår stall. Vi evner ikke å gjenskape de beste prestasjonene og vi er definitivt ikke i stand til å drepe kamper. 

Andre klubber som øyner topp 4 prøver å gjøre noe med det i overgangsvinduet. Det er gått 18 dager av det vinduet nå og vi har ikke gjort noe for å forbedre noen posisjoner. Med andre ord så sitter vi bare å HÅPER at det skal bli bedre. 

Vi har en rekke ungdommer som banker på døren og som ser veldig lovende ut ,, men disse trenger noen hærførere til å dra de i gang. Men , hos oss er dette til tider en total mangel vare. Altfor ujevne prestasjoner av våre beste spillere. Det skjer positive ting , men vi får ikke så mye ut av det. Vi er ikke gode nok til å få avgjort kampene til vår fordel. Istedet kommer det utligninger i hver eneste kamp.

Så langt i PL har vi 1 seier , 3 uavgjorte og 1 tap under Arteta. Tirsdag venter Chelsea borte. De er også ujevne for tiden. Vinner vi mot de så er vi 7 poeng bak topp 4 plassen. taper vi blir det 13 poeng opp. Spørsmålet er om vi vil vinne og ha noe å spille for i de gjenværende kampene. Det blir opp til de 11 Arteta sender utpå tirsdag kveld.

 

Vi har per dags dato en spillertropp som gjenspeiler tabellen. Vi er ikke bedre. Toppnivå høyt men over en hel sesong så er vi ikke bedre. Sheff U slo oss hjemme og klarte u  borte. Over 2 kamper så har de vært best. Per dags dato så er det Torreira som jrg vil satse på. Verken, Xhaxa, Matteo, Ceballos og Mesut sentralt skremmer verken Burnley eller Norwich. Alt for lite tempo. Start der.

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Stefanb said:

Store forskjellen resultatmessig med Arteta kontra Emery er at under Emery så var vi heldige som ikke tapte eller heldige som fikk 1 poeng. Med Arteta så er vi uheldige at vi ikke har vunnet mot nærmest samtlige..

Det er helt rett. Vi er et helt annet lag og har hatt marginene mot oss siste tiden. Det er så jævlig bittert. Men normal uttelling hadde vi vært helt opp i ræva på Chelsea

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Stefanb said:

Store forskjellen resultatmessig med Arteta kontra Emery er at under Emery så var vi heldige som ikke tapte eller heldige som fikk 1 poeng. Med Arteta så er vi uheldige at vi ikke har vunnet mot nærmest samtlige..

 

34 minutes ago, Ben Elfen said:

Det er helt rett. Vi er et helt annet lag og har hatt marginene mot oss siste tiden. Det er så jævlig bittert. Men normal uttelling hadde vi vært helt opp i ræva på Chelsea

Jeg er delvis enige med dere, men bare delvis. Jeg er enig i det at vi fikk bedre uttelling enn det spillet skulle tilsi under Emery og vi har fått dårligere uttelling enn det spillet skulle tilsi under Arteta.

Jeg er dog ikke enig, hvis jeg tolker dere rett, at det er "uflaksen" som har hindret oss i å ta tre poeng i nærmest samtlige kamper under Arteta. 
Arsenal har ikke vært dyktige nok offensivt til å ta alle disse tre poengerne og laget må selv delvis ta skylden for noen av målene som kommer i mot, den delen har ikke noe med flaks eller uflaks å gjøre.

Ja, Arsenal er så absolutt et betraktelig mer solid defensivt lag under Arteta, men enkelte av poengtapene skyldes fremdeles unødvendige defensive feil. Offensivt så har vi, sett fra et "Arsenalhistorisk" ståsted, laget alt for få gode målsjanser i disse kampene. Jeg holder VAR og dommerne utenfor når jeg gjør disse vurderingene, de vil alltid ha en viss påvirkning både på godt og vondt, men de kan ikke brukes som unnskyldning for de for mange poengtap i denne "korte" perioden.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Simbad said:

Jeg bekymrer meg mindre over resultatene under Arteta enn under Emery. Nå trenger vi bare litt mer selvtillit og flyt, så begynner det å se veldig bra ut. 

Her er jeg langt på vei enig. Som nevnt tidligere, glem preiket om topp fire og bruk den resterende delen av sesongen til å bygge opp laget (få flyten som du skriver) som skal kjempe om topp fire neste sesong. Få inn noen få, men viktige nye brikker i sommer (det kan gjerne så smått starte allerede i dette vinduet). Selv om jeg har skrevet mye negativt om EL-formatet gjennom årene, så sier pragmatikeren i meg at denne turneringen bør prioriteres denne våren, da sjansen for igjen å kunne få delta i den store europeiske turneringen sannsynligvis er marginalt større den veien enn gjennom sluttplasseringen i PL denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

At vi ligger der vi gjør på tabellen er ikke tilfeldig. Det er som fortjent - med eller uten dommer og VAR påvirkninger. Ja , det er ting som ser bedre ut en på lenge under Arteta , men det er fortsatt mye å rette på. Bruk resten av sesongen til å gjøre noe med de tingene. Denne sesongen er kjørt den , så plasseringen til slutt får bli som den blir. Topp 4 mener jeg er urealistisk.

Det som forundrer meg er ikke bare de defensive /offensive problemene , men de veldig varierende prestasjonene. Vi presterte bra fra start mot Chelsea , men raknet til slutt. Fantastisk kamp mot United - sjelden vi ser sånne prestasjoner over hele linjen. Så går vi fra en sånn prestasjon til bedrifts fotball mot Leeds. 2 omgangen ble langt bedre mot Leeds heldigvis og vi var klart best og vant.

Mot Palace åpnet vi bra , men så ga vi det hele ifra oss. I går var det igjen slett innsats. Vi kommer ikke i gang skikkelig - og det ender igjen med poengdeling. Det er ting å jobbe med samt det å få inn et par nøkkel spillere som må prioriteres. 

 

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Verminator5 said:

Mustafi med ny tabbe i dag. Bygdelogikk eller ei, han har ingen fremtid i klubben, og bør sendes vekk ved første anledning. 

En soleklar og utilgivelig tabbe i dag ja, men også en hel haug med positive bidrag (og en målgivende 😂). Han er jo enormt oppofrende og duellsterk. Han bør bli

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...