Jump to content

2018.12.08 Huddersfield Town (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply
Guest Gunners68

Enig Marius. Selg hvis ikke Øzil passer inn. Emrys filosofi ser vi alle - han forlanger innsats fra samtlige.Nytter ikke da å ha en spiller som du aldri vet hvor du har. Det er i verdensklasse den ene dagen og i neste kamp så er det flatt batteri.

Tviler på at han kommer til å endre sin spillestil så vi vet hva han er villig til og ikke villig til. Han er ikke noen arbeids maur. Han fikk klippekort hos Wenger. Emery er ikke villig til det. 

Da ønsker jeg ikke å se det samme skje som når vi også hadde Alexis i våre rekker at det dannes grupperinger. Passer ikke Øzil inn og ikke vil gi full gass som Emery krever - selg ham.

Kjøp en virkelig klasse stopper av rang. Det har vi trengt i mange år.

Link to comment
Share on other sites

fikk sett kampen i opptak i går, men hadde vel allerede gjennom referater, og det folk skrev her på nettet, samt høydepunkter på TV fått et godt bilde av kampen. Det var vel nær årsverste. Egentlig ikke så hakkende galt i selve banespillet, og Huddersfield hadde vel knapt en eneste kvalifisert målsjanse. Men Arsenal manglet fullstendig killer-instinktet fremover. Huddersfield skal naturligvis ha skryt for god defensiv jobbing, og hadde vel kanskje fortjent bedre. Torreira reddet dagen med et lite kunstverk, men ellers var det de skjemmende og pinlige gule kortene som preget kampen. Dette tullet må bort, hører ikke hjemme i fotball. 

og ad den andre diskusjonen som foregår her nå; litt trist om Özil forsvinner. Han er lagets mest kreative spiller når han er på, et sant fotballgeni. Men det er dessverre for sjelden. Alder og skadeproblematikk taler ikke til hans fordel. Og han blir for mye luksus-spiller når han ikke har dagen. Og med tanke på hans lønn mener jeg det er en OK deal om de får £25M for ham. Det er midler som kan brukes til å styrke laget på andre områder, enten det er en midtstopper, eller andre plasser som bør forsterkes.

Link to comment
Share on other sites

Hva skjer med avslutningsteknikken til Lacazette? Fyren sklir jo som på et bananskall helt åpen på 10 meter. Sklei jo også på målet mot Spurs og jeg sitter med et inntrykk at han har sklidd flere ganger tidligere uten at jeg husker noe konkret. Frustrerende å se til tider. 

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Marius- said:

Han fungerer serdeles dårlig i spillestilen til emry. Jobber mindre hjemover enn Neymar. Han fungerte nok bra i real, der alle andre tok jobben hans og spillergruppa var så mye bedre. Samme var det med Tyskland. At han derimot er en fantastisk offensiv spiller stemmer på en prikk. 

25-30mill og løsrive 4mill lønn i uka, det er nok til en real forsterkning etter emrys ønske. Jeg sier selg, hvis han ikke passer inn. Man kan ikke ofre dagens plan bare for å passe inn Ozil. Sånn er det bare. 

Han var banens beste mot Liverpool. En kamp han i utgangspunktet ikke «burde» fungere i. Emery har han som 3. kaptein. Jeg tror absolutt Emery har planer om å beholde ham. 

For meg er det ingen alternativer; hold fast på mannen. Han må finne sin posisjon og forstå at han også må vike plass i enkeltkamper. Jeg vil heller se en outstanding Özil i 50% av kampene enn en 70% Özil i 100% av kampene. Det han viste mot ‘pool og Leicester er det ingen andre som kan kopiere i laget. 

Link to comment
Share on other sites

At han var god mot Liverpool er jeg enig i. Men at han var banens beste var vel å dra den litt langt? 

Som sagt, stoler jeg helt på Emry her. Hvis Emry har han med i planene så skal han selvsagt ikke selges, men er han ikke med i planene: selg!

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Marius- said:

 

Som sagt, stoler jeg helt på Emry her. Hvis Emry har han med i planene så skal han selvsagt ikke selges, men er han ikke med i planene: selg!

Det du skriver her samsvarer helt med min tanker rundt Özil. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68.

Helt sikker på at Emery vil ha med Øzil - hvis Øzil er villig til å følge Emerys filosofi. Den er som jeg sier helt klar. Klinkende klar også. 11 mann som kjemper - han krever intensitet. Emery vet at det får man betalt for. Så står det på Øzil da og hva han er villig til.

Majoriteten av supportere har i lang tid etterlyst innsats på banen , etterlyst defensive spillere av klasse. Innsatsen har Emery gjort noe med. Så får vi se om det vil komme inn noen i forsvaret - kanskje ikke i dette vinduet - men til sommeren.

Vi er bra offensivt - selv om ikke alt sitter som det skal - men vi lager mål. Men , vi slipper inn for mye. Forsvaret er bedre - men uansett hvor mye noen forguder Mustafi og Holding så finnes det de som er bedre enn de to.  Spesiellt Holding har spilt bra - synd med skaden han fikk nå. Men , vi trenger en av rang i midtforsvaret. En slik stopper kan gjøre Holding enda bedre også.

En Øzil i verdensklasse vil jeg gjerne se - men ikke bare når det passer ham. Jeg er ikke tilhenger av å ha en Luxus spiller på laget. Banespillet er så intens av vi kan ikke tillate oss det. Enten får han jobbe eller dra et annet sted.

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, RP7 said:

Han var banens beste mot Liverpool. En kamp han i utgangspunktet ikke «burde» fungere i. Emery har han som 3. kaptein. Jeg tror absolutt Emery har planer om å beholde ham. 

For meg er det ingen alternativer; hold fast på mannen. Han må finne sin posisjon og forstå at han også må vike plass i enkeltkamper. Jeg vil heller se en outstanding Özil i 50% av kampene enn en 70% Özil i 100% av kampene. Det han viste mot ‘pool og Leicester er det ingen andre som kan kopiere i laget. 

Amen. 

 

Håper du har kommet deg etter fødselen 🙂 Slikt tærer jo mer på menn enn på kvinner er min erfaring i alle fall. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

On 12/10/2018 at 9:28 AM, Ulfagrafr said:

Hva skjer med avslutningsteknikken til Lacazette? Fyren sklir jo som på et bananskall helt åpen på 10 meter. Sklei jo også på målet mot Spurs og jeg sitter med et inntrykk at han har sklidd flere ganger tidligere uten at jeg husker noe konkret. Frustrerende å se til tider. 

 

Eller spør heller om hva som skjer med skoa til Laca... Virker veldig glatte... 😂

Link to comment
Share on other sites

On 12/10/2018 at 12:37 PM, Ben Elfen said:

Amen. 

 

Håper du har kommet deg etter fødselen 🙂 Slikt tærer jo mer på menn enn på kvinner er min erfaring i alle fall. 

 

BE

Jeg syns jeg klarte meg bra😄

Takk for omtanken. Alt går bra med alle. Det er ingen selvfølge å få friske barn.

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, RP7 said:

Jeg syns jeg klarte meg bra😄

Takk for omtanken. Alt går bra med alle. Det er ingen selvfølge å få friske barn.

Stolt av deg, og ja du har helt rett i at det ikke er noen selvfølge å få friske kids. Foreslår et av følgende navn: Granit, Mesut eller Ben Elfen. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

On 12/12/2018 at 12:14 PM, Ben Elfen said:

Stolt av deg, og ja du har helt rett i at det ikke er noen selvfølge å få friske kids. Foreslår et av følgende navn: Granit, Mesut eller Ben Elfen. 

 

BE

Er redd det kan bli noen rare blikk når veslejenta presenterer seg som Mesut..

Navnediskusjonen er ikke over enda, men jeg frykter jeg er i ferd med å tape denne kampen også..

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, RP7 said:

Er redd det kan bli noen rare blikk når veslejenta presenterer seg som Mesut..

Navnediskusjonen er ikke over enda, men jeg frykter jeg er i ferd med å tape denne kampen også..

Prøv denne varianten:

https://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/12080531/Arsenal-fan-tricks-his-wife-into-naming-their-new-born-baby-Arsenal.html

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...