Jump to content

2018.12.08 Huddersfield Town (H)


Polljen

Recommended Posts

Okei, tusenvis av unger og voksene har iallefall inhalert litt uten problemer iløpet av livet. Ser det rett så ofte på populære TV program også. Men det kan godt hende at man ved meget uheldige omstendigheter kan få problemer. Som med så mye annet. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply
4 hours ago, Guest Gunners68 said:

Har et yrke som gjør at jeg vet hva jeg snakker om. Før du anbefaler noen å ha gøy med der så googler du dette og forhåpentligvis så tar du poenget.

Jeg fant en artikkel fra Business Insider om denne hendelsen (klarer ikke å legge til link). Der beskrives lystgass som den minst skadelige rusmidlet tilgjengelig, og at det er lovlig. Videre står det at den store barregningen inneholdt whiskey, vodka og champagne. Tror nok alkoholen i større grad forklarer hvorfor Matteo så slapp ut. 

Med all respekt for din jobb og erfaring, men det finnes jo barer som serverer lystgasskapsler og fyller på ballonger. Selv i Skandinavia forekommer dette. Del gjerne din faglige vurdering rundt dette. Med informasjonen jeg har for hånden klarer jeg ikke å se noen ulovligheter her og heller ingen skandaler. Spillerne dro på nattklubb og kjøpte en hel masse av det som stod på menyen. De ramla utpå. Det er lov. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Helt riktig at det ikke er ulovlig Verminaator5. Problemet er at hvis du får i deg for store mengder så kan du bli kvalt fordi oksygenet i lungene blir fortrengt. Da blir det for lavt oksygen nivå i blodet. Det kan fremkalle hjerteinfarkt eller også en hjerneskade. Bare i England er det registrert 10 - 15 dødsfall siden 2006 pga av dette.

Det er ikke helt uproblematisk dette her. Derfor gamle Arsenal ørner - lær poden å like øl fremfor å inhalere denne driten det snakkes om 🙂

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Guest Gunners68 said:

Helt riktig at det ikke er ulovlig Verminaator5. Problemet er at hvis du får i deg for store mengder så kan du bli kvalt fordi oksygenet i lungene blir fortrengt. Da blir det for lavt oksygen nivå i blodet. Det kan fremkalle hjerteinfarkt eller også en hjerneskade. Bare i England er det registrert 10 - 15 dødsfall siden 2006 pga av dette.

Det er ikke helt uproblematisk dette her. Derfor gamle Arsenal ørner - lær poden å like øl fremfor å inhalere denne driten det snakkes om 🙂

Antagelig 0 dødsfall grunnet alkohol i England siden 2006 😂😂😂

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Guest Gunners68 said:

Problemet er at hvis du får i deg for store mengder så kan du bli kvalt fordi oksygenet i lungene blir fortrengt. Da blir det for lavt oksygen nivå i blodet..........

🙂

Et lite spørsmål fra en medisinsk ukyndig person. Er ikke dette den samme gassen som man bruker i helsevesenet for å lindre smerter? Hvis ja, hva er da forskjellen (konsentrasjon, eller.....) ? 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Lystgass alene brukes ikke som smertelindring. Blir for svakt til det hvis det er snakk om større operasjoner Den brukes sammen med andre anestesimidler i tillegg.

Nå er det lenge siden dette skjedde , før sesongen , det er ikke ulovlig , det førte ikke til at noen andre ble utsatt for noe - og Arsenal vil følgelig ta dette opp i fullt alvor med spillerne. Føler meg ganske så trygg på at dette blir eneste episoden og ferdig med det 🙂

Men , det er faktisk ikke helt uskyldig dette midlet her som noen kanskje tror. Det vil helst gå bra - men vi ser også her i landet  at det blir brukt ganske hyppig i enkelte ungdomsmiljøer.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Polljen said:

Et lite spørsmål fra en medisinsk ukyndig person. Er ikke dette den samme gassen som man bruker i helsevesenet for å lindre smerter? Hvis ja, hva er da forskjellen (konsentrasjon, eller.....) ? 

Trodde du jobbet i helsesektoren, men der tok jeg nok grundig feil. 

2 hours ago, Guest Gunners68 said:

Lystgass alene brukes ikke som smertelindring. Blir for svakt til det hvis det er snakk om større operasjoner Den brukes sammen med andre anestesimidler i tillegg.

Nå er det lenge siden dette skjedde , før sesongen , det er ikke ulovlig , det førte ikke til at noen andre ble utsatt for noe - og Arsenal vil følgelig ta dette opp i fullt alvor med spillerne. Føler meg ganske så trygg på at dette blir eneste episoden og ferdig med det 🙂

Men , det er faktisk ikke helt uskyldig dette midlet her som noen kanskje tror. Det vil helst gå bra - men vi ser også her i landet  at det blir brukt ganske hyppig i enkelte ungdomsmiljøer.

Guest Gunnar. Vil små mengder med lystgass hjelpe for pessimister før fotballkamper? Spør for en venn 🙂

 

BE

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Nærmer seg en lagoppstilling folkens. Håper ikke det som skjedde i august får noen konsekvens for dagens lag. Vi kan være helt trygge på at det blir ordnet på kammerset og at det ikke blir noen gjentagelse av det tullet. Tror ikke Emery blir avhengig av tolk for å fortelle laget hva han mener om sånt og hva  han tolererer for fremtiden. La oss også håpe at det ikke dukker opp flere episoder . Regner med at det hadde vært på bordet nå hvis det skulle vise seg å ha skjedd flere ganger. Ferdig med det som har vært 🙂

I dag vil vi ha full fokus og flott spill I 2 OMGANGER 🙂

Link to comment
Share on other sites

Dt5jiYuXgAAoUCI.jpgSlik jeg tolker dette så spiller vi med tre stoppere og Xhaka tar Özil/Ramsey-rollen som bindeledd mellom midtbane og våre to spisser.

Koscielny og Monreal tilbake i troppen gir et viktig signal når Holding nå er borte resten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...