Jump to content

2018.12.08 Huddersfield Town (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Det å ta tre poeng i en "drittkamp" er viktig og ikke minst positivt, siden vi har tapt poeng i flere tilsvarende kamper gjennom de siste sesongene.

Uten om dette så finner jeg særdeles lite positivt å skrive om Arsenals forestilling. Noen spillere var mer dårligere enn andre i dagens Arsenal, men det var likevel ingen av våre utespillere som kan må en karakter bedre enn "middelmådig".

Til tross for tre poeng i dag så er denne kampen kostbar, våre to stoppere må stå over neste PL-kamp p.g.a. unødvendige  gule kort (Mustafi måtte kanskje står over likevel p.g.a. skaden).

-------------------------------

Noe ord om de neste kamptrådene.

Siden jeg kommende helg tar meg en laaang-weekend i en annen del av kongerike, og kun tar med mobil som surfemedium, så kommer jeg til å lage tre kamptråder i løpet av morgendagen (søndag). Det blir tråder for EL-kampen kommende torsdag, PL-kampen søndag om en uke og Carabao-kampen mot Tottene onsdag om halvannen uke. Det blir noe sparsomt med up-to-date informasjon i de to sistnevnte (ved trådenes start), men jeg skal prøve å oppdatere litt via mobilen når jeg er på tur.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke sett kampen, men er dødsfornøyd med resultatet. Nå er det vel en hel uke til seriekamp. I mellomtiden spiller vi mot Qarabag, hvor alle stjerner skal hviles. Alle Champions leaguelagene må vel toppe lagene sine. Det er også fordel oss.

Fler og fler innser nok at topp fire er et absolutt minimum for dette laget. Jeg blir skuffet hvis vi ikke klarer bedre enn det 

Btw, Vi ligger foran Tottenham og Chelsea nå.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Nå vinner vi heldigvis på elendige dager også , selv om den satt langt inne. Vi var ikke oss selv hjemme mot Wolves og ikke i dag heller. Vi må heve oss i slike kamper.  Skader og kort blir nå plutselig et problem for oss. Men , det er ikke ukjente problemer for oss 🙂

Nå ligger vi på 3 plass på en elendig dag og det er vel egentlig ikke så ille ( vet det står igjen 2 kamper ikveld ) og vi får suge litt på karamellen inntil videre 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Store skadeproblemer nå inn mot ekstremt viktige kamper i desember. Holding og Mustafi har fungert bra sammen, nå må alt restrukturere. 

Så kampen på en høyst middels stream og den sto jammen i stil med prestasjonen. 3 poeng gleder, resten var grusomt. Laca og Auba virker så mye skarpere mot de beste sammenlignet med kamper mot lag hvor man egentlig forventer at de skal putte uten problemer. Emery har en jobb å gjøre i garderoben. 

Özil og Ramsey er dypt savnet i slike kamper. 

Link to comment
Share on other sites

Det å lese denne kamptråden samsvarer svært lite med Arseblog sine «ratings» - men jeg har ikke sett kampen enda så jeg kan ikke kommentere annet enn at det er deilig at vi vinner drittmatcher også. Nå er vi 8 poeng bak førsteplassen - 22 kamper gjenstår. Det er sikkert naivt å tro vi kan vinne serien, men det er like naivt å mene at det ikke er mulig. 

Faen som jeg gleder meg til å følge Arsenal ut sesongen 😍

Link to comment
Share on other sites

@Ben Elfen

Umulig å vinne serien? Selvsagt er det ikke det! Er det sannsynlig? Her er vi kanskje en del mer uenige 😜

Jeg gleder meg også til å følge Arsenal videre, men jeg gruer meg også 😏

 

Når det gjelder Arseblog sin rating så må jeg innrømme at den er uforståelig for meg. Av ti mulige poeng så ligger mange på syvtallet og Iwobi som vel hadde sitt svakeste innhopp på svært lenge fikk fem av ti poeng. Det er noe som skurrer sett fra mitt ståsted. 

Alt var selvsagt ikke elendig, men det var altfor mye feil fra alle som var på banen, med unntak av Leno. Selv min favoritt Torreira gjorde flere (uvanlige) feil. 

EDIT:

Tilbake til karaktersettinger online:

Jeg kom over ett nettsted (ikke direkte koblet til Arsenal eller noen annen klubb) og uttrykket "først nå forstår jeg ingenting" passer godt her. Blant karakterene så får Leno 6 selv om han ikke gjorde noe galt og Xhaka får 8 med en skriftelig vurdering som jeg ikke kjenner meg igjen i.

Quote

Bernd Leno: 6

Had a rather quiet match with most of the action happening on the other end of the pitch.

Granit Xhaka: 8

Brilliant on the ball and off it as well. His ball control was exceptional, and his deliveries were pinpoint throughout the match. Created a lot of space with his excellent footwork in the midfield.

Xhaka hadde tydeligvis den perfekte kampen i dag, synd at jeg tydeligvis så på en annen kamp

For ordens skyld her er link:https://the4thofficial.net/2018/12/torreira-with-9-xhaka-gets-8-arsenal-players-rated-in-their-win-vs-huddersfield-town/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...