Jump to content

2018.02.03 Everton (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Hvis, jeg tar feil vedrørende at Jack er litt satt tilbake av sykdom og det er derfor Ramsey blir prioritert i dag, så fremstår Wenger som en enda større hykler enn han noensinne tidligere har gjort.

Han har nettopp, for en gangs skyld, innrømmet av vi sliter defensivt og hvis han prioriterer defensivt svak Ramsey på midten fremfor en mer defensivt sterk (og frisk) Wilshere da blir det bare for dumt.

 

Jeg velger å tro at det er "medisinske" grunner som gjør at Jack ikke starter i dag, slik at vi kommende helg mot Tottene igjen starter med Wilshere i midten.

Kanskje det ikke var så dumt å starte Ramsey? Ikke Xhaka og Iwobi heller

Link to comment
Share on other sites

 

Hvem er Monreal?

Tenker du på Messi ?

Maradona's ukjente sønn tenker du på? ;)

 

Liker forresten hvordan midtbanen vår har fremstått i dag. Xhaka, Ramsey og Özil har fungert veldig bra i dag!

 

Mikky hjelper også mye til med veldig god defensiv og offensiv innsats!

Link to comment
Share on other sites

Maradona's ukjente sønn tenker du på? ;)

 

Liker forresten hvordan midtbanen vår har fremstått i dag. Xhaka, Ramsey og Özil har fungert veldig bra i dag!

 

Mikky hjelper også mye til med veldig god defensiv og offensiv innsats!

 

Var vel ofte det som var problemet med Alexis, han var aldri noe spesielt god bakover.. Mikhi har vist seg bra defensivt i dag iallefall..(og offensivt selvsagt)

Link to comment
Share on other sites

Wenger, rett skal være rett, jeg kritiserer deg ofte men i dag så har du sendt ut på banen et lag som spiller angrepsfotball slik jeg har ønsket at Arsenal skal spille. Jeg gir deg stor honnør for det.

Jeg må samtidig innrømme at det første par minuttene av kampen skremte meg, Everton presset og våre forsvarere var fullstendig ute, men den skremmende perioden var fort over.

 

Sanchez lagde mål for United i dag, men hvis Micki forsetter i kampene fremover som har har startet i dag så er det Arsenal som har kommet best ut av denne byttehandelen.

Auba får godkjent et mål der han var i soleklar offside, men jeg liker de tendensene han viser i kampen.

 

Det kunne lett vært både fem og seks mål til Arsenal i første omgang, men Wenger, jeg er strålende fornøyd med det du og dine har vist i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Dette laget begynner å vise klasse, en skikkelig defensivt sterk midtbanespiller til sommeren, så kan det bli svært hyggelig å være Arsenal. Vi har enda hull på midtbanen som vil straffe seg mot bedre lag. Men nå skal denne kampen nytes. Det som også ser positivt ut, vi har skikkelig klasse på benken også.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje det ikke var så dumt å starte Ramsey? Ikke Xhaka og Iwobi heller

Nei selvsagt er det ikke dumt hvis man tar det som ble skrevet ut av kontekst og er etterpåklok.

 

Jeg står ved det jeg har skrevet at en sentral midtbane, med to såpass svake defensive spillere som Ramsey og Xhaka er farlig. I dag så møter vi et lag som det er relativt lett å spille mot, men vis det er de to på midten når vi møter Tottene kommende helg så kan det lett bli andre boller.

 

Når det gjelder Ramsey så er jeg ikke i mot at han spiller, jeg er i mot at han skal spille i en posisjon som har et relativt stort defensivt ansvar. I en mer offensiv rolle, eller med en "ekte" DM ved sin side på sentral midtbane så har jeg null problemer med å spille Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Dette laget begynner å vise klasse, en skikkelig defensivt sterk midtbanespiller til sommeren, så kan det bli svært hyggelig å være Arsenal. Vi har enda hull på midtbanen som vil straffe seg mot bedre lag. Men nå skal denne kampen nytes. Det som også ser positivt ut, vi har skikkelig klasse på benken også.

De hullene kan dekkes av Wilshere og forhåpentligvis av min personlige yndling, Cazorla.

Link to comment
Share on other sites

Alexis var sånn passe ræva for man u i dag sånn som han pleier. Meningsløse piruetter og det samme pisset.

 

BE

Mistet ballen hele 32 ganger også. Han er selve definisjonen på en individualist.

 

Bommet på straffesparket og var heldig som fikk returen rett i beina.

 

En fantastisk spiller på sitt beste, men i Arsenal vil vi ha et lag som er godt kollektivt og som funker bra sammen. Alexis var aldri den spilleren som passet skikkelig inn slik sett.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...