IPB Style© Fisana

Jump to content

Photo

David Ospina

79 replies to this topic

#61 refser

refser

Trener

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 2,370 posts

Posted 24 April 2015 - 09:45 AM

Ospina og Fabianski med best statistikk ja. Ikke uventa det. Synd Arsenal solgte sin beste polakk. Fabianski ville vært ligaens beste reservekeeper.

#62 ben elfen

ben elfen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,613 posts

Posted 24 April 2015 - 10:43 AM

Den statistikken ter vel kritikken mot både Ospina og Fabianski. 

BE

#63 Verminator5

Verminator5

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 4,659 posts

Posted 26 April 2015 - 06:44 PM

Seaman med sin vurdering av våre keepere. Ser ut som om Safe Hands foretrekker Ospina.

http://www1.skysport...id-seamans-view

Verminator5, STOLT MEDLEM AV DEN YNGRE GARDE!

Victoria Concordia Crescit

Tidligere Ade25

#64 ben elfen

ben elfen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,613 posts

Posted 26 April 2015 - 06:45 PM

Alle med vettet i behold gjør det.

BE

#65 Overmars

Overmars

Rutinert spiller

• Arsenal Norway
  • PipPipPip
  • 808 posts

Posted 27 April 2015 - 06:16 AM

Uten tvil den beste målvakten i Arsenal for tiden, men ikke god nok! Bør handles inn en bedre målvakt i sommer.

Arsenal only finished in fifth place in 1919, but were nevertheless elected to rejoin the First Division at the expense of local rivals Tottenham Hotspur, by reportedly dubious means.

#66 Simbad

Simbad

Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 5,202 posts

Posted 27 April 2015 - 06:20 AM

Kan du begrunne hvorfor du mener han ikke er god nok? Kan du legge frem noen situasjoner du mener han har taklet dårlig? Hvor mange keepere kan du ramse opp som er bedre enn ham, pr dags dato?
"Sports teaches you character, it teaches you to play by the rules, it teaches you to know what it feels like to win and lose-it teaches you about life. Sports are a microcosm of society." — Billie Jean King

#67 Pirès#7

Pirès#7

Rutinert spiller

• Arsenal Norway
  • PipPipPip
  • 1,205 posts

Posted 27 April 2015 - 08:33 AM

Ospina virker for meg som rein skjær klasse, han blir tryggere og tryggere for hver kamp, og tar det meste med letthet. Hadde han stått hele sesongen så skal vi ikke se bortifra at han hadde vært golden glove.
Posted Image
Victoria Concordia crescit

#68 Marius-

Marius-

Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 5,443 posts

Posted 27 April 2015 - 09:01 AM

Han hadde en virkelig matchreddning på Ramirez. Det hele så fryktelig lett ut, og som Torstvedt sa i studio: Den der ville mange keepere feilet på. Ser for meg polakken hadde gjort noe rart der, men det får vi aldri vite. Ospina blir tryggere for hver gang, og bytte vi ut polakken med en bedre keeper vil vi plutselig stå med to gode keepere som kan pushe hverandre.

#69 refser

refser

Trener

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 2,370 posts

Posted 27 April 2015 - 09:30 AM

Jeg er av den oppfatning at Ospina er blant de 10-15 beste keeperne. Gjør sjelden feil, er god på posisjonering, har god rekkevidde og kontroll på eget felt. Men viktigst av alt, han er autoritær og skaper trygghet blant sine forsvarere. Som en bonus da, er han en av de aller, aller beste på å stoppe skudd. Topper statistikken for keeperne i PL, og jeg må nok si at kun De Gea har vært bedre. Dette fordi både Fabianski og Courtois har hatt flere brølere. Verdensklassekeepere gjør ingen store feil, og sørger for at feilene deres ikke blir avgjørende.

Så å si at han ikke er god nok, blir for tynt. Er nok å regne for en av de aller beste i verden innen kort tid. Jeg ser ikke for meg at Arsenal henter noen annen. I vertfall ikke en som er bedre. Da av den enkle grunn at keepere som Casillas, Buffon, Neuer, De Gea f.eks, ikke er tilgjengelig. Ospina bør ganske enkelt være Arsenals førstevalg fremover. I lang tid. Dette er en keeper som sørger for poeng!

#70 elx

elx

Trener

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 2,497 posts

Posted 29 April 2015 - 05:44 PM

Ospina er foreløpig en helt fantastisk signering.

Han har gjort EN feil i hele Arsenal karrieren sin, og det er den mot Oscar i helgen som veldig fort kunne vært en straffe!

Utenom det, så å si flawless!

#71 krevsnih

krevsnih

Juniorspiller

• Arsenal Norway
  • PipPip
  • 306 posts

Posted 29 April 2015 - 07:13 PM

http://www.teamtalk....-League-keepers

#72 Tapapa

Tapapa

Assistant Manager

• Supermoderators
  • PipPipPipPip
  • 4,970 posts

Posted 18 May 2015 - 07:28 AM

Dette er andre kampen på rad han slipper inn et mål som det er mulig å ta. Ospina har vært en solid oppgradering ift Szczesny, men jeg er ikke helt fornøyd.

Egentlig har jeg ikke vært helt fornøyd med våre keepere siden David Seaman var på topp. Lehmann var glitrende på sitt beste, begredelig på sitt verste. Resten har strengt talt vært altfor dårlige for en klubb som oss.

Ergo ønsker jeg meg en oppgradering på denne plassen til sommeren. Jeg aner ikke hvem, bare vi får inn en ny topp-topp keeper.
In Moyes we trust!
Han er mannen som skal lede ManU ut av CL.

#73 Marius-

Marius-

Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 5,443 posts

Posted 18 May 2015 - 08:23 AM

Absolutt tagbart mål, men aldri noen keepertabbe. De fleste kan slippe inn de der, tilogmed De gea på topp. Når det er sagt så er konkuranse bra, så ja takk til en bedre keeper inn.

Ellers så vi jo sist motstanders flappy som hadde ett par mye grovere feil denne runden.

#74 Innbytterbenken

Innbytterbenken

Rutinert spiller

• Arsenal Norway
  • PipPipPip
  • 1,341 posts

Posted 18 May 2015 - 01:52 PM

Petr Cech og David Ospina som keepere neste sesong! 

#75 Polljen

Polljen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 4,031 posts

Posted 18 May 2015 - 03:22 PM

Absolutt tagbart mål, men aldri noen keepertabbe. De fleste kan slippe inn de der, tilogmed De gea på topp. Når det er sagt så er konkuranse bra, så ja takk til en bedre keeper inn.

Ellers så vi jo sist motstanders flappy som hadde ett par mye grovere feil denne runden.

En liten kommentar, dog ikke rettet mot deg men mer en observasjon av en mer generell natur.

Vi som er "fans" har ofte en tendens til å dømme målvakter som slipper inn "tagbare" skudd, men av og til blir jeg noe forundret over enkeltes definisjon av "tagbare" mål. Samtidig som vi av og til "slakter" en målvakt som selv med særdeles godt spill (og mange redninger)  er "uheldig" på ett mål, så "hyller" vi spissen som etter å ha sløst bort mange opplagte sjanser klarer å "pirke" inn ett mål.

Når det gjelder gårsdagens Unitedmål så var det kanskje "tagbart", men skal noen lastes så er det de som har ansvaret for å markere motstandere i feltet og ikke målvakt.

Når det gjelder ny målvakt inn (og polakken ut) så er min mening, Ja, takk! og selvsagt skal det være en som er god nok til å være en reell konkurrent til Ospina. Om denne spilleren heter Cech eller noe annet bryr jeg meg mindre om.

#76 Wojciech53

Wojciech53

Manager

• Supermoderators
  • PipPipPipPipPip
  • 7,168 posts

Posted 22 May 2015 - 03:44 PM

Best redningsprosent i ligaen

Stor prestasjon synes jeg, står i artikkelen at et topplag som regel slipper til skudd fra langt hold, så solide i forsvar syns jeg ikke vi har vært. Var meget bra mot Sunderland nå og spent på hvordan han blir neste sesong, for vi trenger et godt alternativ:

Chelsea har Courtois/Cech, United har De Gea/Valdes, Barca har ter Stegen/Bravo, Real Madrid prøver å få en ny keeper og ha en bra keeper som Navas på benken. Liverpool har Jones og Mignolet (Og jeg har tørr humor)

Cech/Ospina neste sesong forhåpentligvis, da begynner vi å nærme oss dobbel dekning med svært gode spillere i enhver posisjon (Minus DM og spissplassen)

Posted Image

"In Arsene we trust! "
"Once a Gooner, forever a Gooner!"

#77 ben elfen

ben elfen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 3,613 posts

Posted 08 October 2017 - 01:26 PM

David Ospina kommer ikke hjem fra landskampene med sekken full av selvtillit, etter å ha driti seg ut på begge målene i mot i sluttsekundene 😡.

BE

#78 Polljen

Polljen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 4,031 posts

Posted 08 October 2017 - 02:30 PM

David Ospina kommer ikke hjem fra landskampene med sekken full av selvtillit, etter å ha driti seg ut på begge målene i mot i sluttsekundene .

BE

jaja, han er jo også en "kontraktsrebell"  (ikke at det har noe å si for de nevnte tabbemålene) så han slår vel følge med en hel gjeng andre ut Arsenaldøren til sommeren.

EDIT: Kanskje har det noe å si at det er siste sesongen. Özil er dårligere enn sist sesong, Sanchez er (foreløpig) dårligere enn sist sesong så hvorfor skal ikke Ospina være dårligere?  :gimme:

Unntaket fra regelen er vel Jack som kanskje er på vei til sin livs form, så muligens det blir ny kontrakt på han likevel  :proud:

Edited by Polljen, 08 October 2017 - 02:33 PM.

#79 Marius-

Marius-

Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPipPip
  • 5,443 posts

Posted 08 October 2017 - 04:49 PM

Jack i livs form? Det må jeg se litt mer av ;)

#80 Polljen

Polljen

Assistant Manager

• Arsenal Norway
  • PipPipPipPip
  • 4,031 posts

Posted 08 October 2017 - 05:26 PM

Jack i livs form? Det må jeg se litt mer av ;)

Satt litt på spissen selvsagt  ;D , samtidig som det faktisk er noe Jack selv påsto i en artikkel jeg leste nå i løpet av de siste par ukene  :genius:

Edit!! Jeg må til en viss grad korrigere meg selv, siden hele påstanden beror på definisjonen av form. På norsk så kan (slik jeg forstår det) form i denne sammenheng bety både fysisk form og "spillemessig" form. Det Jack sa var at han nå etter skaden er "the fittest" han noen gang har vært, så det går jo da først og fremst på ren fysisk form fysisk form, men skal jeg selv legge til noe så har han vist klare positive tegn når han har fått spilt uten at jeg skal på stå at det betyr "i hans livs form" :geek:

Edited by Polljen, 08 October 2017 - 05:31 PM.

Reply to this topic

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users