Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

1 hour ago, Marius- said:

Han har hatt noen voldsomme redninger bare siste 3 kamper, så da tror jeg man er litt selektiv. Men jeg klarer heller ikke se den voldsomme forbedringen her vs Ramsdale jeg heller. Hadde forventet mer for en som skal danke ut en som allerede var god. 

Det skal seiast at eg ikkje fekk sett heile Fulham-kampen og mot West Ham vart eg litt distrahert, men fekk med meg strafferedninga mot West Ham blant anna og holdt oss inne i matchen mot Fulham gjerne utan at eg rakk å se nokre voldsomme krumspring av redninger mer det ein bør og skal forvente kanskje men som sagt eg var på jobb og på veg heim fra jobb under matchen så alt fekk eg ikkje med meg bortsett fra at samtlege spelarar var elendig i matchen. 

Link to comment
Share on other sites

Raya eller Ramsdale for den saks skyld er ikke problemet vårt nå om dagen. Det er hovedsakelig ett elendig angrep som ikke fungerer. Martinelli en skygge av seg selv, Ødegård kun med blaff. Og spissene som ikke leverer. 4 får godkjent av meg: saka, Rice , Gabriel og Saliba. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Jeg må innrømme at jeg er en fotballidiot. Jeg prøver å få med meg så mye fotball som mulig. Jeg ser på Premier league, championship, spansk, italiensk, fransk og tysk fotball. Men i år synes jeg fotball er dritt kjedelig. Alt pga VAR. VAR skulle gjøre fotballen bedre og mer rettferdig, men isteden har VAR ødelagt det vakre spillet etter min mening. Det tar for lang tid med å tegne offside linjene, det har ødelagt hands reglene og en vet ikke om det er mål før du ser ballen ligger på midtstreken. På 80, 90 og begynnelsen av 2000 tallet kunne jeg ikke navnet på en eneste dommer, nå kan jeg navnet på alle dommerne. Det forteller meg at dommerne har vært alt for mye i fokus. Etter som denne sesongen har gått merker jeg at jeg ser mindre og mindre på fotball. Jeg føler at gleden av å sette seg ned å se en kamp er borte. Tror jeg ser ca 80% mindre fotball nå enn jeg gjorde i august og september. Bortsett fra en liga og det er championship. En liga uten VAR. Der flyter spillet fint og en tenker ikke så mye på at dommeren gjør en feil. En kommenterer feilen når den skjer så tenker en ikke så mye mer på den. Mens i Premier league og andre europeiske ligaer er det dommerfeilene og bruken av VAR som blir kommentert og diskutert etter kampen er ferdig. Det er ikke det jeg vil gjøre etter en kamp. Da vil jeg sitte med kompiser og diskutere mål, keeper redninger og situasjoner under kampen. Men nei, det som blir diskutert er VAR og dommerne. Desverre er VAR kommet for å bli. Savner fotball uten VAR.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Tony said:

Jeg må innrømme at jeg er en fotballidiot. Jeg prøver å få med meg så mye fotball som mulig. Jeg ser på Premier league, championship, spansk, italiensk, fransk og tysk fotball. Men i år synes jeg fotball er dritt kjedelig. Alt pga VAR. VAR skulle gjøre fotballen bedre og mer rettferdig, men isteden har VAR ødelagt det vakre spillet etter min mening. Det tar for lang tid med å tegne offside linjene, det har ødelagt hands reglene og en vet ikke om det er mål før du ser ballen ligger på midtstreken. På 80, 90 og begynnelsen av 2000 tallet kunne jeg ikke navnet på en eneste dommer, nå kan jeg navnet på alle dommerne. Det forteller meg at dommerne har vært alt for mye i fokus. Etter som denne sesongen har gått merker jeg at jeg ser mindre og mindre på fotball. Jeg føler at gleden av å sette seg ned å se en kamp er borte. Tror jeg ser ca 80% mindre fotball nå enn jeg gjorde i august og september. Bortsett fra en liga og det er championship. En liga uten VAR. Der flyter spillet fint og en tenker ikke så mye på at dommeren gjør en feil. En kommenterer feilen når den skjer så tenker en ikke så mye mer på den. Mens i Premier league og andre europeiske ligaer er det dommerfeilene og bruken av VAR som blir kommentert og diskutert etter kampen er ferdig. Det er ikke det jeg vil gjøre etter en kamp. Da vil jeg sitte med kompiser og diskutere mål, keeper redninger og situasjoner under kampen. Men nei, det som blir diskutert er VAR og dommerne. Desverre er VAR kommet for å bli. Savner fotball uten VAR.

Som legendariske Bill Shankly sa : Fotball er et enkelt spill , ødelagt av idioter. 

Link to comment
Share on other sites

Før hørte kona brøling oppe, til tider såpass at bikkje og katter kvakk opp. For ikke lenge siden poengterte hu at det ikke er tilfelle lenger, og spurte hva årsaken til det var… Og det er VAR. Tar meg i å forvente det værste selv på det som ser ut som soleklare mål. 
 

Tipper vi er fler som opplever det samme, så gratulerer til VAR som har drept mye av gleden.

Link to comment
Share on other sites

Einig med dere ovanfor her, VAR er drepen i tillegg er det nesten meir inkonsekvent enn domarar som tek ei beslutning ein gong, det hundredelet på bana, den eine gongen. Det er uansett både meir forståeleg og aksepterande enn når det blir så inkonsekvent når dei kan se det i minuttvis i forskjellige vinklar og om att og om att så ser ein frå match til match runde til runde at det blir håndtert heilt ulikt. Få det vekk! 

Link to comment
Share on other sites

Enig med dere over her at VAR må avskaffes. Det er nok av beviser helg etter helg at de ikke klarer å bruke hjelpemidlet . Avgjørelser blir feil gang på gang.  Spillet er ødelagt,  ikke minst gleden er helt borte. Det spontane øyeblikket hvor salongbordet velter og naboene lurer på hva som skjer i stuen din er borte. Mål  - og du vet at du nå må vente i 3 minutter. Linjalen viser at han som scoret er 1 centimeter offside. Selv når linjen skal strekkes gjør de feil. Avskaff hele dritten. Få gleden i spillet tilbake på banen og i de tusen hjem/ pubene. 

Behold systemet som forteller om ballen er over mållinjen. 

Det har også vært prøvd med å ha ekstra dommere i forhold til det som skjer innenfor 16 meteren. Det var heller ingen suksess. 

Det er nå bevist at enkelte ting var bedre før 😁

 

Link to comment
Share on other sites

Men igjen så er det pengene som styrer, nokon tenar peng på at VAR-teknologien er i bruk medan andre har madrass full i peng fordi VAR er tatt i bruk. Fotball er ikkje ein lærball lenger før du kommer ut i den såkalte breddefotballen, nå er det ein pengesekk dei sparkar rundt på. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
17 hours ago, Tapapa said:

Jeg syns det er deilig stille i overgangsmarkedet, sånn generelt sett. 

Jeg synes det er jævlig trist at det er stille..

Når det er SÅ obvious at vi trenger spillere.

Link to comment
Share on other sites

Godt tegn generelt at det er relativt stille i januar vinduet for alle. Vi skulle gjerne hatt noe, og det skulle sikkert flere andre lag også. Men mulig ffp, og pengegaloppen begynner å roe seg

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gunners68 said:

Ja , vi trenger forsterkninger på noen plasser. Spiss er pri 1 , men så spørs det hvem som er tilgjengelig. 

Spiss er absolutt pri 1. 

Man må vel bruke mer penger i Januar enn i Sommervinduet, men om vi IKKE handler, så blir det til og med hardt å CL til neste år, tror jeg. (Sier ikke at vi IKKE klarer det, men sjansen er der)

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

Vi er mange som vil ha inn en ny superspiss. Det tror jeg vi bare kan glemme. Vi ligger ann til å gå på et underskudd på 199m£ over de siste 3 årene. Får vi et underskudd på 105m£ eller mer over 3 år kommer vi i trøbbel med ffp. Vi ligger langt over det. Er vel større sjanse for at en av de beste spillerne blir solgt til sommeren enn at vi får inn noen nye spillere. Kroenke har ikke investert så mye i klubben, det er det kanskje på tide å gjøre. En eier kan spytte inn 99,7m£ i klubben over 3 år. Han kan også investere mer for å dekke lønninger. Leste før jul noen reportasjer der det stod at Arsenal,  Chelsea og tottenham var i trøbbel med ffp. Var ikke sikker på om det stemte  men nå kommer det frem at vi visstnok er i trøbbel. Eneste journalistene er usikker på er når 3 års perioden til Arsenal starter eller stopper. Regner med de som styrer i klubben har kontroll på det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ellers så har vårt trenings anlegg London Colney fått nytt navn etter en lønnsom kontrakt med rike folk i Dubai.

Sobha Realty training centre er det nye navnet på vårt anlegg😁

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

On 2/2/2024 at 2:31 PM, Marius- said:

Lurer på hva det var verdt….

Bør være endel.. London Colney har vel vært navnet i 25 år+?

Link to comment
Share on other sites

On 2/2/2024 at 1:08 PM, Gunners68 said:

Ellers så har vårt trenings anlegg London Colney fått nytt navn etter en lønnsom kontrakt med rike folk i Dubai.

Sobha Realty training centre er det nye navnet på vårt anlegg😁

Liker ikke utviklingen der araberland får mer og mer innflytelse i klubbene. Nå er vi veldig flinke til å kritisere manchester city, Newcastle og PSG. Må vel se oss sjøl i speilet snart. Kjenner jeg har en ekkel smak i munnen når det gjelder navnet på stadion og treningsanlegget. Skulle ønske vi kunne kvitte oss med de arabiske sponsorene pga menneskerettighetene i de aktuelle landene. Er vel litt kontroversiell Visit Rwanda sponsoren og. Så jeg føler at det er å kaste stein i et glasshus når vi kritiserer de arabisk eide klubbene.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Tony said:

Liker ikke utviklingen der araberland får mer og mer innflytelse i klubbene. Nå er vi veldig flinke til å kritisere manchester city, Newcastle og PSG. Må vel se oss sjøl i speilet snart. Kjenner jeg har en ekkel smak i munnen når det gjelder navnet på stadion og treningsanlegget. Skulle ønske vi kunne kvitte oss med de arabiske sponsorene pga menneskerettighetene i de aktuelle landene. Er vel litt kontroversiell Visit Rwanda sponsoren og. Så jeg føler at det er å kaste stein i et glasshus når vi kritiserer de arabisk eide klubbene.

Det er det berømte money talks som gjelder. Det er business folk som eier og driver klubben vår. 

Skulle gjerne sett at stadion hadde hatt et navn knyttet til vår klubb. Men , sånn er det ikke lenger dessverre. 

Det er den samme situasjonen i mange andre klubber også. 

Skal bli spennende å se om noen av disse eierne tørr å hive seg på den nye europeiske super ligaen. 

Link to comment
Share on other sites

Blått kort . Når vi i lange tider har hatt problemer nok med VAR  , så skal noe nytt prøves på lavere nivåer,  nemlig blått kort. Brukes ved forskjellige situasjoner, som dårlig oppførsel,  sabotasje av spillets gang. 2 blå kort kan gi 10 minutters utvisning. Blått kort og gult kort etc etc kan gi diverse reaksjoner. 

Lurer på hvor mye rot dette skal medføre. Situasjoner som en dommer gir kort for og en annen lar det passere.

Dette kan bli innført i FA cupen fra neste sesong, muligens også i PL. 

Nå kan fotballen gå til helvete på første klasse. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Jeg syns det høres spennende ut med blått kort. Jeg trodde forslaget var 10 min utvisning ved professional foul mm?

 

Mange så frem til å få i gang VAR også. Men , det klarer de ennå ikke å bruke ordentlig.

Tror de har mer enn nok med de to fargene vi har allerede. 

Jo , du kan få 10 minutter utvisning med blått kort. 2 blå kort tilsvarer et rødt kort.

Noen som tror at dommerne klarer å bruke dette likt i alle situasjoner?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...