Jump to content

Alexandre Song


Andain

Recommended Posts

Jenas og Song er to vidt forskjellige spillere.

Jenas er en box-to-box spiller mens Song er en stabilisator.

Vi har Flamini fra før som en back-up til Fabregas, Jenas ville konkurrert med disse om en plass på første-elleveren.

Det vi trenger er et alternativ til Gilberto Silva.

Hvis valget er mellom Jenas til 10m£ og Song til 2,75m£ er valget uhyre enkelt, og det har Wenger allerede tatt.

Tipper vi får se Song mye, veldig mye, utover i sesongen.

17409[/snapback]

 

At Wenger heller velger spilleren til 2,75m fremfor den til 10m, kommer ikke som noen bombe på meg Jensemann. Om valget er så uhyre enkelt som du skal ha det til, er jeg ikke så sikker på. Og om valget er riktig får vi vite når sesongen er over.

 

At Flamini skal være en back-up til Fabregas, forstår jeg ikke så veldig mye av, da de 2 er veldig forskjellige i spillestilen. Sånn sett har vi 3 veldig forskjellige midtbanespillere. Fabregas er spilleren med overblikk og fantastiske pasninger. Gilberto er den usynlige veggen som demmer opp foran forsvaret, mens Flamini er en spiller ala Parlour, som legger ned ufattelig mye arbeid i løpet av en kamp. Song kjenner jeg alt for lite til, så jeg skal ikke uttale meg om hans ferdigheter. Men utifra det som har vært å lese på denne tråden, så må det være mange som har sett han i aksjon.

 

Jeg mener uansett at i den situasjonen vi er i, hvor vi skal kjempe om både PL- og CL-gullet, så er det viktig å ha rutine i laget, og jeg føler vi ville ha fått mer rutine med Jenas enn det vi får med Song. Og det faktum at Jenas kjenner engelsk fotball, gjør at jeg ville valgt å heller bruke de ekstra millionene. Det er jo ikke akkurat slik at vi har tømt pengesekken foran denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply
Guest jensemann
Jenas og Song er to vidt forskjellige spillere.

Jenas er en box-to-box spiller mens Song er en stabilisator.

Vi har Flamini fra før som en back-up til Fabregas, Jenas ville konkurrert med disse om en plass på første-elleveren.

Det vi trenger er et alternativ til Gilberto Silva.

Hvis valget er mellom Jenas til 10m£ og Song til 2,75m£ er valget uhyre enkelt, og det har Wenger allerede tatt.

Tipper vi får se Song mye, veldig mye, utover i sesongen.

17409[/snapback]

 

At Wenger heller velger spilleren til 2,75m fremfor den til 10m, kommer ikke som noen bombe på meg Jensemann. Om valget er så uhyre enkelt som du skal ha det til, er jeg ikke så sikker på. Og om valget er riktig får vi vite når sesongen er over.

 

At Flamini skal være en back-up til Fabregas, forstår jeg ikke så veldig mye av, da de 2 er veldig forskjellige i spillestilen. Sånn sett har vi 3 veldig forskjellige midtbanespillere. Fabregas er spilleren med overblikk og fantastiske pasninger. Gilberto er den usynlige veggen som demmer opp foran forsvaret, mens Flamini er en spiller ala Parlour, som legger ned ufattelig mye arbeid i løpet av en kamp. Song kjenner jeg alt for lite til, så jeg skal ikke uttale meg om hans ferdigheter. Men utifra det som har vært å lese på denne tråden, så må det være mange som har sett han i aksjon.

 

Jeg mener uansett at i den situasjonen vi er i, hvor vi skal kjempe om både PL- og CL-gullet, så er det viktig å ha rutine i laget, og jeg føler vi ville ha fått mer rutine med Jenas enn det vi får med Song. Og det faktum at Jenas kjenner engelsk fotball, gjør at jeg ville valgt å heller bruke de ekstra millionene. Det er jo ikke akkurat slik at vi har tømt pengesekken foran denne sesongen.

17427[/snapback]

 

 

Jeg skal prøve å forklare lettfattelig; vår midtbane er avhengig av å ha to sentrale midtbanespillere, en som er en såkallt box-to-box, dvs som jobber utrettelig fra 16-meter til 16-meter.

Her er vi bra besatt da vi har to slike spillere i Flamini og Fabregas (dette til tross for at Fabregas har bedre overblikk og teknikk enn Flamini).

Den andre spilleren vi er avhengig av er en såkalt stabilisator som til enhver tid skal ligge på riktig side av ballen og spillet hele tiden, dette for å være en støttespiller når vi har ballen og en ballvinner når vi mister den.

Dette kalles en balansert midtbane, vi så forøvrig resultatet av å ikke inneha den siste typen spiller når Gilberto var skadd i fjor.

Derfor Song og ikke Jenas.

Men i og med at han går på lån har nok Wenger noe på gang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke om det er nevnt her, men Song vil overta Edus drakt nummer 17.

 

ALEXANDRE SONG JOINS ARSENAL

On Friday, Alexandre Song signed a one-year loan deal with Arsenal, after impressing in a pre-season loan spell with the Club. The 17 year-old appeared in all three winning matches in Austria - against Weiz, Ritzing and FC Utrecht. Song is on loan from French side Bastia, who he joined in June 2003, and has since made 32 appearances for the Corsican club. Song was also involved in winning the under-18 national French Cup - the Gambardella Cup - last season and has represented the Cameroon national team at youth level. He will wear squad number 17 at Arsenal.

 

Dette fra kampprogrammet til Newcastle-kampen. Her.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Artig å se at Song imponerte i sin debut :)

Han kommer nok til å imponere videre utover i sesongen og arsenal.com melder om en spiller som hele tiden var spillbar for sine lagkamerater og samtidig var en meget god takler og stabilisator.

Har ikke vi snakket om dette før?????? ;)

Link to comment
Share on other sites

Artig å se at Song imponerte i sin debut :P

Han kommer nok til å imponere videre utover i sesongen og arsenal.com melder om en spiller som hele tiden var spillbar for sine lagkamerater og samtidig var en meget god takler og stabilisator.

Har ikke vi snakket om dette før?????? ;)

18016[/snapback]

 

For en som ikke har sett denne 18 åringen.

Hvor god er han egentlig?

Hvordan er han i forhold til Flamini og Fabregas?

Takker på forhånd for feedback.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Artig å se at Song imponerte i sin debut ;)

Han kommer nok til å imponere videre utover i sesongen og arsenal.com melder om en spiller som hele tiden var spillbar for sine lagkamerater og samtidig var en meget god takler og stabilisator.

Har ikke vi snakket om dette før?????? ;)

18016[/snapback]

 

For en som ikke har sett denne 18 åringen.

Hvor god er han egentlig?

Hvordan er han i forhold til Flamini og Fabregas?

Takker på forhånd for feedback.

18069[/snapback]

 

 

Gidder ikke dra den samme leksa om hans egenskaper en gang til, se tidligere innlegg ;)

Saken er iallefall at vi endelig har et alternativ til Gilberto på plass.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Jensemann; hvordan kan du være så sikker på at Song faktisk er god nok til å være cover for Gilberto?

18256[/snapback]

 

 

Ren og skjær fotballkunnskap og erfaring. :blink:

Men alvorlig talt så trenger man vel ikke være fotball-geni for å oppdage hvilken spillertype Song er?

Etter å ha sett ham i flere kamper i pre-season er det helt tydelig hvilken funksjon han skal ha i laget vårt, og det er akkurat den samme jobben som Gilberto gjør.

Wenger har sagt at han KUN er ute etter SPESIELLE spillere, og det er nettopp det Song er, spesiell.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Guest King Kong

Jeg lurer på om Wenger har tenkt å kjøpe denne spilleren.

 

han er jo bare på lån, men Arsenal har opsjon på kjøp.

 

hva synes dere om hvordan han har spilt?.

 

Er han god nok til å bli kjøpt av Arsenal?.

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

Kan ikke forstå at Arsenal kjøper Song. Han har ikke vist noe. Har sett han i 5 kamper (inkl en res kamp), og jeg synes at han har vært svært svak. Ingen vits å bruke penger på denne karen nei...

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke forstå at Arsenal kjøper Song. Han har ikke vist noe. Har sett han i 5 kamper (inkl en res kamp), og jeg synes at han har vært svært svak. Ingen vits å bruke penger på denne karen nei...

 

 

eg må si meg enig der.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke forstå at Arsenal kjøper Song. Han har ikke vist noe. Har sett han i 5 kamper (inkl en res kamp), og jeg synes at han har vært svært svak. Ingen vits å bruke penger på denne karen nei...

 

 

eg må si meg enig der.

Handler om hva Wenger ser og ikke det lille vi får se av en spiller .De som jobber med de ser hva de kan være god for . Drømmen er å jobbe i London og kunne se alt av tilgjengelige kamper og treninger .

 

[

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

Kan ikke forstå at Arsenal kjøper Song. Han har ikke vist noe. Har sett han i 5 kamper (inkl en res kamp), og jeg synes at han har vært svært svak. Ingen vits å bruke penger på denne karen nei...

 

 

eg må si meg enig der.

Handler om hva Wenger ser og ikke det lille vi får se av en spiller .De som jobber med de ser hva de kan være god for . Drømmen er å jobbe i London og kunne se alt av tilgjengelige kamper og treninger .

 

[

Sant nok, men jeg har ikke tro for at han kommer til å bli noen spiller som kommer til å utmerke seg for Gunners

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Herregud for en spiller.. Are you Tottenham in disguise??

Link to comment
Share on other sites

Herregud for en spiller.. Are you Tottenham in disguise??

tror Wenger gjoer riktig ikke bare for Arsenals del, men ogsaa for psyken til unge Song i aa la denne karen faa bryne seg litt paa reservelaget til han eventuelt er moden nok. (hvilket jeg tviler paa at han blir)

Link to comment
Share on other sites

Det som er ganske utrolig, er at Arsenal mistet sjansen til å signere Petr Cech året før han dro til Chelsea, grunnet at han ikke fikk oppholdstillatelse, mens en spiller som Song fikk oppholdstillatelse på bakgrunn av eksepsjonelt talent. Da lurer jeg på hvilken kompetanse de som sitter og vurderer slike saker har

Link to comment
Share on other sites

Herregud for en spiller.. Are you Tottenham in disguise??

 

Herregud for et utsagn. En skulle tro at Cashley Cole hadde lært Arsenal-fansen hvilke spillere man ikke nødvendigvis trenger å like, men likefullt respektere, og hvilke man ikke bør elske, like eller respektere.

 

Song faller i kategori én og fortjener ikke den slakten han nå får. Flaut...

 

 

Wenger om Song: “I think you are being too harsh on him,” said Wenger at his pre-match press conference on Friday. “When he played at Everton recently he was the man of the match and suddenly you’d think he 'can't pass the ball' when you listen to some opinions.

 

“I think first of all you have to be measured in what you say. Maybe not with me because my skin is thick enough to take it but when you are talking about a 19-year-old.

 

“He is a talented player. We see him every day in training and if you did you will change your mind about him.”

Link to comment
Share on other sites

Herregud for en spiller.. Are you Tottenham in disguise??

 

Herregud for et utsagn. En skulle tro at Cashley Cole hadde lært Arsenal-fansen hvilke spillere man ikke nødvendigvis trenger å like, men likefullt respektere, og hvilke man ikke bør elske, like eller respektere.

 

Song faller i kategori én og fortjener ikke den slakten han nå får. Flaut...

 

 

Wenger om Song: “I think you are being too harsh on him,” said Wenger at his pre-match press conference on Friday. “When he played at Everton recently he was the man of the match and suddenly you’d think he 'can't pass the ball' when you listen to some opinions.

 

“I think first of all you have to be measured in what you say. Maybe not with me because my skin is thick enough to take it but when you are talking about a 19-year-old.

 

“He is a talented player. We see him every day in training and if you did you will change your mind about him.”

 

La meg først si at dette ble skrevet i affekt av tapet mot Fulham, men alle ser at Song holder et langt, langt dårlgere nivå enn vi forventer av en Arsenal-spiller. Om han presterer på treningsfeltet er meg revnende likegyldig, så lenge han er like dårlig i PL som i de tre kampene jeg har sett. Han er den neste dårligste Arsenal-spilleren jeg har sett på denne siden av milleniumsskftet (etter en viss "Fox in the box..")..

 

Det kan godt tenkes at han er et kjempetalent som kommer til slå igjennom, men du verden, det ser ut som han har en EKSTREM lang vei å gå. Derfor: are you Tottenham in disguise?

Link to comment
Share on other sites

Herregud for en spiller.. Are you Tottenham in disguise??

 

Herregud for et utsagn. En skulle tro at Cashley Cole hadde lært Arsenal-fansen hvilke spillere man ikke nødvendigvis trenger å like, men likefullt respektere, og hvilke man ikke bør elske, like eller respektere.

 

Song faller i kategori én og fortjener ikke den slakten han nå får. Flaut...

 

 

Wenger om Song: “I think you are being too harsh on him,” said Wenger at his pre-match press conference on Friday. “When he played at Everton recently he was the man of the match and suddenly you’d think he 'can't pass the ball' when you listen to some opinions.

 

“I think first of all you have to be measured in what you say. Maybe not with me because my skin is thick enough to take it but when you are talking about a 19-year-old.

 

“He is a talented player. We see him every day in training and if you did you will change your mind about him.”

 

La meg først si at dette ble skrevet i affekt av tapet mot Fulham, men alle ser at Song holder et langt, langt dårlgere nivå enn vi forventer av en Arsenal-spiller. Om han presterer på treningsfeltet er meg revnende likegyldig, så lenge han er like dårlig i PL som i de tre kampene jeg har sett. Han er den neste dårligste Arsenal-spilleren jeg har sett på denne siden av milleniumsskftet (etter en viss "Fox in the box..")..

 

Det kan godt tenkes at han er et kjempetalent som kommer til slå igjennom, men du verden, det ser ut som han har en EKSTREM lang vei å gå. Derfor: are you Tottenham in disguise?

 

Lurer på hvem som er dårligst av Song og Gilles Grimandi ;)

Link to comment
Share on other sites

Herregud for en spiller.. Are you Tottenham in disguise??

 

Herregud for et utsagn. En skulle tro at Cashley Cole hadde lært Arsenal-fansen hvilke spillere man ikke nødvendigvis trenger å like, men likefullt respektere, og hvilke man ikke bør elske, like eller respektere.

 

Song faller i kategori én og fortjener ikke den slakten han nå får. Flaut...

 

 

Wenger om Song: “I think you are being too harsh on him,” said Wenger at his pre-match press conference on Friday. “When he played at Everton recently he was the man of the match and suddenly you’d think he 'can't pass the ball' when you listen to some opinions.

 

“I think first of all you have to be measured in what you say. Maybe not with me because my skin is thick enough to take it but when you are talking about a 19-year-old.

 

“He is a talented player. We see him every day in training and if you did you will change your mind about him.”

 

La meg først si at dette ble skrevet i affekt av tapet mot Fulham, men alle ser at Song holder et langt, langt dårlgere nivå enn vi forventer av en Arsenal-spiller. Om han presterer på treningsfeltet er meg revnende likegyldig, så lenge han er like dårlig i PL som i de tre kampene jeg har sett. Han er den neste dårligste Arsenal-spilleren jeg har sett på denne siden av milleniumsskftet (etter en viss "Fox in the box..")..

 

Det kan godt tenkes at han er et kjempetalent som kommer til slå igjennom, men du verden, det ser ut som han har en EKSTREM lang vei å gå. Derfor: are you Tottenham in disguise?

 

Ja så var det denna tråden igjen da. Aller først; jeg har hverken sett Fulham-matchen eller noen av ligacup-oppgjørene. Jeg har i det hele tatt sett svært lite av Song, og sier heller ikke at han er god nok. Jeg sier; la gutten få noen flere sjanser og la han slippe å få sånne karakteristikker mens han prøver. Wenger ser Song hver eneste dag på treningsfeltet og ser tydeligvis noe i gutten. Og det faktum at Wenger plukket ham av banen i pausen mot Fulham, tyder på at det han fikk vist der var langt unna hva Wenger forventet. Jeg velger å se det som et tegn på at Song altså kan langt bedre, og gir ham gladelig mer tid på å etablere seg.

 

Forøvrig - en annen som av mange her har fått stemplet "ikke god nok" er jo Adebayor. I dag kan jeg ikke høre kritikerne. Håper og tror Song kan "ta en Ade". Tro, håp og kjærlighet ;)

Link to comment
Share on other sites

Det som er ganske utrolig, er at Arsenal mistet sjansen til å signere Petr Cech året før han dro til Chelsea, grunnet at han ikke fikk oppholdstillatelse, mens en spiller som Song fikk oppholdstillatelse på bakgrunn av eksepsjonelt talent. Da lurer jeg på hvilken kompetanse de som sitter og vurderer slike saker har

Song har fransk pass saavidt jeg vet.

Ja så var det denna tråden igjen da. Aller først; jeg har hverken sett Fulham-matchen eller noen av ligacup-oppgjørene. Jeg har i det hele tatt sett svært lite av Song, og sier heller ikke at han er god nok. Jeg sier; la gutten få noen flere sjanser og la han slippe å få sånne karakteristikker mens han prøver. Wenger ser Song hver eneste dag på treningsfeltet og ser tydeligvis noe i gutten. Og det faktum at Wenger plukket ham av banen i pausen mot Fulham, tyder på at det han fikk vist der var langt unna hva Wenger forventet. Jeg velger å se det som et tegn på at Song altså kan langt bedre, og gir ham gladelig mer tid på å etablere seg.

 

Forøvrig - en annen som av mange her har fått stemplet "ikke god nok" er jo Adebayor. I dag kan jeg ikke høre kritikerne. Håper og tror Song kan "ta en Ade". Tro, håp og kjærlighet ;)

problemet er vel at Wenger lot han spille i det store aa hele..

 

ang. Adebayor saa har han for det foerste: tross alt spilt sine gode kamper og for det andre: har vi ikke saa mange spissalternativer aa velge av naar Titi og RvP er sliter og Beistet ikke har kommet i form. han har for meg hvist haugevis av potensiale og jeg tror vi har en bedre spiller enn Kanu i han om noen aar. det potensialet har ikke Song vist.

Link to comment
Share on other sites

Siden Song tydeligvis er et talent Wenger har tro på, men som også langt fra presterer på Arsenal. Hvorfor ikke sende han på lån? Championship bør jo være utmerket for han, slik at han kan spille på seg litt selvtillit i kamper som betyr noe. For slik det så ut mot Fulham, er det selvtilliten det skorter aller mest på!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...