Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 8 2010, 06:55 PM) 188408[/snapback]

Adler er utrolig god, Neuer er også er langt bedre alternativ enn hva vi har tilgjengelig pdd.

 

Når det gjelder Valencia sin keeper så regner jeg med at det er snakk om Moya, har ikke sett noe særlig av han, men Villarreal's Diego Lopez er en keeper jeg gjerne skulle sett i Arsenal trøya.

 

Det var Diego Lopez han skrev om. Så da kan det være at han rett og slett skrev feil klubb. Han nevnte iallefall at klubben lå på 10. plass i Primera (Følger veldig lite med på spansk fotball, så aner ikke hvem som ligger hvor). Dersom det stemmer at Villareal ligger på 10. plass i Primera, så burde det jo kunne gå an å friste Lopez med CL-spill

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker meg en rutinert keeper. Sørensen hadde kanskje ikke vært et dårlig valg, han er hvertfall bedre enn Almunia. Myhill er heller ikke så dumt, herlig keeper, men veldig varierende i prestasjonene sine. Adler, Neuer, Akinfeev og Lloris er jo selvsagt mye bedre, men de er også veldig dyr. Og med tre meget gode keepertalenter i klubben (spesielt den yngste polakken), så vil det være best med en keeper som er litt oppi årene slik at noen av keeperne som nå er i klubben kan ha muligheten til å slå gjennom i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

En som har imponert meg er Atletico Madrid sin keeper De Gea. Han tror jeg kommer kommer til å bli veldig god i fremtiden og får vel etterhvert prøvd seg på landslaget også. Dessverre har han har signert ny kontrakt med Atletico til 2013, så vi har nok små muligheter til å få tak i han. Allikevel en keeper å merke seg for fremtiden ;)

 

Uansett så er nok en mer rutinert og erfaren keeper noe vi bør satse på i fremtiden. Får bare tro at det kan bli en eller annen tilgjengelig etterhvert :)

Link to comment
Share on other sites

Av keepere er Gorka Iraizoz fra Athletic en personlig favoritt. Han var en av de største grunnene til at Athletic klarte uavgjort 1-1 mot Barca og slo Real Madrid 1-0 tidligere i sesongen. Og ellers har han spilt veldig bra på et Athletic Bilbao som har imponert så langt denne sesongen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=nQz-0lj7OQI

 

Vet man ikke skal legge så mye i slike "skrytevideoer" men er jo gøy å se likevel:)

Link to comment
Share on other sites

En annen spiller jeg gjerne skulle sett i Arsenaltrøya er Fernand Llorente. Også han fra Athletic Bilbao. Han er stor, sterk har relativt grei fart. God på hodet og han kan score mot gode lag! Da jeg skrev at keeperen var en stor faktor for seier mot Real Madrid tidligere i sesongen, glemte jeg å legge til at det var Llorente som ble matchvinner med kampens eneste mål.

 

Egentlig synes jeg det er helt utrolig at ingen bedre lag enn Athletic har hentet denne spilleren.

 

Nå skal det sies at det ikke er sikkert at noen av de har lyst til å dra fra klubben sin. Dette er jo den eneste toppklubben i Spania som KUN har Baskere på laget. Og de har måttet satse på ungguttene siden det ikke er så mange andre fotballag som har Baskere. Da får naturlig spillerne et mye sterkere bånd til klubben...

 

Edit: Og ja, jeg er Athletic Bilbao-supporter...

Link to comment
Share on other sites

Kanskje Joe Hart kunne vært noe for Arsenal

 

Tror ikke det, dette er jo selvsagt smak å behag, men jeg synes ikke han er god nok for Arsenal, og jeg vil heller ha en keeper med rutine, og som kan fatte skudd, reflekser luftstyrke, plassering osv. bedre enn de fleste Akinfeev eller Hugo Lloris vil være den perfekte, Akinfeev er jo en drøm da, men Lloris kan vi godt hente spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger en rutinert keeper, en målgarantist

Og kanskje en ung forsvarer som kan kjempe om backupplassen med Djourou.

 

Annet enn dette er laget sterkt nok, litt usikker på backene som var i verdensklasse men som har falt litt, mye pga formasjonsbytte, men Gibbs og Eboue er ikke dårlige så om det blir ille har vi god nok backup der. En Keeper og en målscorer burde stå øverst på lista til Wenger i sommer, og jeg tror faktisk han allerede har de øverst, siden han visstnok forsøkte seg på begge i Januar.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det, dette er jo selvsagt smak å behag, men jeg synes ikke han er god nok for Arsenal, og jeg vil heller ha en keeper med rutine, og som kan fatte skudd, reflekser luftstyrke, plassering osv. bedre enn de fleste Akinfeev eller Hugo Lloris vil være den perfekte, Akinfeev er jo en drøm da, men Lloris kan vi godt hente spør du meg.

 

Nå skal det vell sies at Joe Hart har mere erfaring på PL nivå enn begge de keeperene du nevner. Akinfeev har vell ikke noe store meritter annet enn at han har vært et enormt talent i mange år, Lloris spiller i fransk liga, en liga som ikke er i nærheten av PL. Joe Hart derimot har 104 Premier League kamper for Manchester City og Birmingham, og har i det siste spilt enormt godt for Birmingham.

 

Er ikke helt sikker på om det er forsvarbart å kalle Akinfeev og Lloris mer erfarne enn Hart, om du ønsker seg en keeper med rutine er det nok helt andre spillere du må se imot.

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det vell sies at Joe Hart har mere erfaring på PL nivå enn begge de keeperene du nevner. Akinfeev har vell ikke noe store meritter annet enn at han har vært et enormt talent i mange år, Lloris spiller i fransk liga, en liga som ikke er i nærheten av PL. Joe Hart derimot har 104 Premier League kamper for Manchester City og Birmingham, og har i det siste spilt enormt godt for Birmingham.

 

Er ikke helt sikker på om det er forsvarbart å kalle Akinfeev og Lloris mer erfarne enn Hart, om du ønsker seg en keeper med rutine er det nok helt andre spillere du må se imot.

 

En keeper trenger ikke så mye kamper for å venne seg til en annen liga. Dem som skyter på mål, trenger ikke være noe dårligere skudd enn de spissene i PL kommer med. Fransk Liga spissene kan komme med skudd som kan overgå spissene i PL sine skudd også, en spiss skyter ikke i vinkelen hver gang i PL, det er utrolig varierte skudd som kommer, og slike skudd kommer overallt i verden!

Men Hart kan muligens kjenne PL bedre ja, men jeg ville heller satsa på Fabianski enn Hart.

 

Vi trenger en rutinert keeper, en målgarantist

Og kanskje en ung forsvarer som kan kjempe om backupplassen med Djourou.

 

Annet enn dette er laget sterkt nok, litt usikker på backene som var i verdensklasse men som har falt litt, mye pga formasjonsbytte, men Gibbs og Eboue er ikke dårlige så om det blir ille har vi god nok backup der. En Keeper og en målscorer burde stå øverst på lista til Wenger i sommer, og jeg tror faktisk han allerede har de øverst, siden han visstnok forsøkte seg på begge i Januar.

 

Har Wenger forsøkt seg på en keeper i januar? Det har ikke jeg hørt et knyst om, jeg hørte bare som en spisser.

Djourou spillte jo veldig bra sesongen før han ble skadet og tok operasjon, en høy, sterk og en skikkelig fighter.

men ja, en forsvarer hadde vel heler ikke vært dumt, for om f. eks Gallas eller Vermaelen blir skadet, så syns ikke jeg at Silvestre, eller Campbell kunne klare det så godt som f. eks Vermaelen.

Link to comment
Share on other sites

Wenger forsøkte seg visstnok på Sørensen, noe som ville vært en klar forsterkining, desverre er dette samme Sørensen som sikkert havner på benken til fordel for Begovic i Stoke nu.

Da burde vel kanskje Arsenal kjøpt Begovic...

Ser at Portsmouth ber om disp. for å selge spillere. Kanskje vi skal hente James :D

 

Ellers er jeg enig med Refser i at enhver keeper er en forsterkning for Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Synes vi er litt for strenge mot keeperne våre, tross alt, om vi mener at Sørensen vil være en klar forbedring. For noen år siden kanskje, men Sørensen er ikke lenger en god keeper på noe som helst måte slik jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Nå som Portsmouth ber om å få selge utenfor overgangsvinduet så bør vell en signering av David James være aktuelt, når keepersituasjonen er som den er. Hadde ikke vært meg imot, han har gode kvaliteter, erfaring og en som virker som en bra fyr.

 

Uten tvil et ønske nå for å trygge keeperplassen ut sesongen..

Link to comment
Share on other sites

Nå som Portsmouth ber om å få selge utenfor overgangsvinduet så bør vell en signering av David James være aktuelt, når keepersituasjonen er som den er. Hadde ikke vært meg imot, han har gode kvaliteter, erfaring og en som virker som en bra fyr.

 

Uten tvil et ønske nå for å trygge keeperplassen ut sesongen..

 

Hvorfor skulle Portsmouth selge en av sine absolutt nøkkelspillere på billigsalg? James er gammel, og har ikke mange år igjen på toppnivå, og jeg tviler på Pompey får noe mer enn £2-3 millioner for han. Men han hadde helt klart vært en forsterkning, og jeg håper det skjer!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle Portsmouth selge en av sine absolutt nøkkelspillere på billigsalg? James er gammel, og har ikke mange år igjen på toppnivå, og jeg tviler på Pompey får noe mer enn £2-3 millioner for han. Men han hadde helt klart vært en forsterkning, og jeg håper det skjer!

 

Fordi Portsmouth er i deep sh... når det gjelder økonomien, men det er vel FIFA som til syvende og sist må godkjenne dette.

Link to comment
Share on other sites

Fordi Portsmouth er i deep sh... når det gjelder økonomien, men det er vel FIFA som til syvende og sist må godkjenne dette.

 

Er fullt klar over det, men jeg vil da tro at de heller prøver å selge spillere de kan få en skikkelig pris for. Tenker på Belhadji, Vanden Borre og de dem kan tjene titalls millioner pund på.

Link to comment
Share on other sites

Er fullt klar over det, men jeg vil da tro at de heller prøver å selge spillere de kan få en skikkelig pris for. Tenker på Belhadji, Vanden Borre og de dem kan tjene titalls millioner pund på.

 

Er ikke Vanden Borre kun i P'mouth på lån?

Link to comment
Share on other sites

Er ikke Vanden Borre kun i P'mouth på lån?

 

Jupp - fra Genova, så der er det ikke så mye å hente tenker jeg..

 

Er fullt klar over det, men jeg vil da tro at de heller prøver å selge spillere de kan få en skikkelig pris for

 

Joda regner med at de foretrekker spillere med høy pris for, men hvis de er i den desperate situasjon at de ber om unntak for å få selge spillere utenom transfervinduet, så regner jeg med at alle monner drar, og at de også ønsker å få ned lønnskostnader osv, og David James er vel ikke den som tjener minst i Pompey regner jeg med.

 

Okkesom hvor realistiskt det er at Wenger henter David James er en helt annen skål...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...