Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Kan bli spennende å følge M'bia fremover, dersom Harry fortsetter å bruke han på midten. Viste ekstremt lovende takter for Rennes i denne posisjonen, men ble delvis ødelagt da han ble kjøpt av Marseille og brukt som stopper. Ja, han snappet litt mot oss, men det er forståelig at det er litt frustrasjon i QPR for tiden. Spiller med enorm fysikk, som kan bli veldig bra om han finner tilbake til taktene fra Rennes tiden.

Link to comment
Share on other sites

Var lenge en spiller jeg virkelig ønsket meg til klubben og som var linket nærmest hver eneste sommer, men som dessverre aldri endte opp hos oss og istedet endte opp som midtstopper i Marseille hvor han gjorde en temmelig god førstesesong, men hadde en meget dalende formkurve etter det.

 

 

M'Bia og Granero kan fort bli en fryktet duo på midten for QPR tror jeg. Hadde glatt tatt M'Bia ovenfor Diaby, men akkurat nå om dagen så håper jeg heller på at Moussa Sissoko kommer inn dørene da han har nektet å skrive under ny kontrakt med Toulouse og nåværende kontrakt går ut til sommeren (typisk Wenger kjøp).

Link to comment
Share on other sites

Er et par år siden jeg så mye på fransk fotball, men Sissoko har forhåpentligvis ikke blitt noe dårligere i løpet av de siste årene. Sissoko > M'Bia > Diaby. M'Bia er også dessverre fra Kamerun. Sier dessverre pga. Afrikamesterskapet.

Om det fysiske beistet av en spiller ikke signerer for Toulouse, og det er mulig å få han til en rimelig pris, er det verdt å satse på.

Link to comment
Share on other sites

Er et par år siden jeg så mye på fransk fotball, men Sissoko har forhåpentligvis ikke blitt noe dårligere i løpet av de siste årene. Sissoko > M'Bia > Diaby. M'Bia er også dessverre fra Kamerun. Sier dessverre pga. Afrikamesterskapet.

Om det fysiske beistet av en spiller ikke signerer for Toulouse, og det er mulig å få han til en rimelig pris, er det verdt å satse på.

Hadde uten tvil vært en solid forsterking, er jo allerede en fast inventar i landslags-sammenheng.

Mye bra spillere å plukke fra i Ligue 1, kunne også tenkt meg Maxime Gonalons fra Lyon, om han er billig vet jeg ikke, men er også blitt landslagspiller for les bleus.

Link to comment
Share on other sites

Vil vel gjette for at han kunne kostet oss alt fra £4-10M, men tror virkelig han kunne blitt en stor hit for oss og gitt oss det Diaby ikke klarer å gjøre bortsett fra et par ganger i tiåret. Hvis det ikke er interesse fra Arsenal sin side i januar (eller til sommeren) så blir jeg oppriktig skuffet såfremt vi ikke allerede har kjøpt inn en Diaby erstatter.

 

Ellers som også nevnt tidligere i denne tråden: Lewis Holtby burde også være på radaren til Arsenal. Kontrakten går ut til sommeren og han har uttalt at han ikke har planer om å signere en forlengelse. Kunne glatt gått inn og erstattet Ramsey/Rosicky. Ville vært en meget solid forsterkning for en lav sum.

 

Hadde uten tvil vært en solid forsterking, er jo allerede en fast inventar i landslags-sammenheng.

Mye bra spillere å plukke fra i Ligue 1, kunne også tenkt meg Maxime Gonalons fra Lyon, om han er billig vet jeg ikke, men er også blitt landslagspiller for les bleus.

 

Vi var vel linket til Gonalons for et par år siden. Solid spiller, men Lyon selger som kjent ikke billig. Er neppe et realistisk alternativ.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi var vel linket til Gonalons for et par år siden. Solid spiller, men Lyon selger som kjent ikke billig. Er neppe et realistisk alternativ.

 

Nei det er mulig, men Lyon har ikke den økonomien de hadde for et par år siden. Tenk bare på at de solgte landslagskapteinen til yidsa for 90 millioner kroner!

Men når prisen overstiger 100 millioner så blir det vel for dyrt for Gutta i styret.

Link to comment
Share on other sites

 

Nei det er mulig, men Lyon har ikke den økonomien de hadde for et par år siden. Tenk bare på at de solgte landslagskapteinen til yidsa for 90 millioner kroner!

Men når prisen overstiger 100 millioner så blir det vel for dyrt for Gutta i styret.

 

Lloris kostet vel nærmere 120-130 millioner og var veldig klar på at han ville vekk. Er uansett en temmelig høy sum for en keeper og hadde det ikke vært for at Lloris prøvde å presse frem en overgang så ville de nok trolig fått litt mer også.

 

Når prisen blir over 100 millioner så renner nok svetten hos Kroenke, Gazidis og pensjonistene i styret tipper jeg..

Link to comment
Share on other sites

Ellers går forøvrig kontrakten til Keisuke Honda ut til sommeren også.

 

Kunne vært en god spiller å ha i stallen det. Kan vel spille overalt på midtbanen egentlig og mtp. at han blir 27 år til sommeren så nærmer han seg sin beste alder.

 

Tror vi kunne gjort noen kupp i sommer når det kommer til bosman spillere, men av en eller annen grunn så ser vi aldri på de mest spennende spillere. Istedet ender vi opp med Bischoff og Chamakh. :P

Link to comment
Share on other sites

Både Shaw og Clyne er spennende syntes jeg. Shaw har blitt linket til oss en god del allerede, men hvorvidt interessen er reell eller ikke må vi vel nesten vente og se på.

 

Personlig håper jeg at førsteprioriteten er en senior spiller når det kommer til venstrebacken fremfor et nytt talent. Gibbs er knallgod, men dessverre upålitelig mtp. skadehistorikk og uten han på venstrebacken så syntes jeg vi har merket en drastisk endring på hvordan vi bygger opp angrep.. Emilio Izaguirre hadde vært ypperlig. :proud:

Link to comment
Share on other sites

http://sportbild.bild.de/SPORT/bundesliga/vereine/borussia-dortmund/2012/11/28/ausstiegsklausel-von-mario-goetze-enthuellt/2013-kann-er-fuer-37-mio-euro-gehen.html

 

Bild sier Mario Götze har en utkjøpsklausul på ca 29 millioner pund som løper ut 1. juli. Dyrt, men ikke helt galemathias, og du verden for en spiller. Jeg kan ikke skjønne at han vil være interessert i forlate Dortmund, men hvis det er et lite snev av sannhet i denne klausulen og at Götze kanskje er bittelitt nyskjerrig på å spille et annet sted er det ikke noe å tenke på en gang. Skjær opp madrassen, Arsene!

Link to comment
Share on other sites

Drømmer om dette i løpet av januar måneden og sommer månedene:

 

Ny langtidskontrakt på Walott.

 

Ut:

Fabianski

Mannone

Santos

Diaby

Ramsey/Rosicky (choose n' pick)

Arshavin (fortjener bedre enn hvordan han blir behandlet for tida)

Chamakh

 

Inn:

Nesten hvilken som helst keeper så lenge han er bedre enn Fabianski/Mannone

Emilio Izaguirre/Nacho Monreal

Moussa Sissoko

Lewis Holtby

Isco/Yevhen Konoplyanka

Stevan Jovetic

 

Bare å sikle over dette laget:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Izaguirre

Sissoko - Wilshere

Walcott - Cazorla - Isco

Jovetic

 

Benk: Ny keeper, Vermaelen, Arteta, Holtby, Gervinho, Podolski, Giroud. Attpåtil er spillere som Jenkinson, Djourou, Gibbs, Coquelin, Ramsey/Rosicky og Oxlade-Chamberlain ikke inkludert. Forhåpentligvis så er Coquelin, Ramsey og Chamberlain ute på lån etterhvert.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Benk: Ny keeper, Vermaelen, Arteta, Holtby, Gervinho, Podolski, Giroud. Attpåtil er spillere som Jenkinson, Djourou, Gibbs, Coquelin, Ramsey/Rosicky og Oxlade-Chamberlain ikke inkludert. Forhåpentligvis så er Coquelin, Ramsey og Chamberlain ute på lån etterhvert.

Med våre skadeproblemer vil de som faller utenfor benken likevel få mye spilletid i løpet av sesongen, å sende Coquelin, Ramsey og Chamberlain på utlån samtidig kan være risikabelt. Da foretrekker jeg heller Chamberlain på benken og Gervinho som tribunefyll.

Link to comment
Share on other sites

Poster dette her også:

Har null tro på at januarvinduet blir stille uansett hvordan formen blir i desember. Vi mister Chamakh og Gervinho til afrikamesterskapet igjen, Arshavin har jobbet på oppsigelse i over et år nå og drar nok tilbake til Zenit mens en spiller som Rosicky vil stå uten kontrakt i sommer og jeg tror ikke han får forlenget den avtalen. Føler meg veldig sikker på at det kommer ihvertfall èn førstelagsspiller inn i vinter.

 

Ellers skriver Jamie Sanderson at Wenger har bekreftet at planlegger å kjøpe to spillere, i tillegg til at han også vil ha Henry tilbake på lån igjen. https://twitter.com/...073422215131137

 

Så gjenstår det å se om dette er to nye spillere eller om det er gode gamle "Like A New Signing" som dukker opp igjen.

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

 

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Izaguirre

Sissoko - Wilshere

Walcott - Cazorla - Isco

Jovetic

 

 

Snakk om at vi kommer til å tømme midtbanen da, med mindre Sissoko har endret spillestil det siste året. Han er jo alltid/ofte med fremover!

 

 

Poster dette her også:

Har null tro på at januarvinduet blir stille uansett hvordan formen blir i desember. Vi mister Chamakh og Gervinho til afrikamesterskapet igjen, Arshavin har jobbet på oppsigelse i over et år nå og drar nok tilbake til Zenit mens en spiller som Rosicky vil stå uten kontrakt i sommer og jeg tror ikke han får forlenget den avtalen. Føler meg veldig sikker på at det kommer ihvertfall èn førstelagsspiller inn i vinter.

 

Ellers skriver Jamie Sanderson at Wenger har bekreftet at planlegger å kjøpe to spillere, i tillegg til at han også vil ha Henry tilbake på lån igjen. https://twitter.com/...073422215131137

 

Så gjenstår det å se om dette er to nye spillere eller om det er gode gamle "Like A New Signing" som dukker opp igjen.

 

Har vi plass til dette? Det må vel isåfall bety at det er et par spillere på vei ut portene grunnet registrering av spillere?

Link to comment
Share on other sites

Poster dette her også:

Har null tro på at januarvinduet blir stille uansett hvordan formen blir i desember. Vi mister Chamakh og Gervinho til afrikamesterskapet igjen, Arshavin har jobbet på oppsigelse i over et år nå og drar nok tilbake til Zenit mens en spiller som Rosicky vil stå uten kontrakt i sommer og jeg tror ikke han får forlenget den avtalen. Føler meg veldig sikker på at det kommer ihvertfall èn førstelagsspiller inn i vinter.

 

Rosicky signert jo toårskontrakt i fjor?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...