Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Jeg føler att Sczczny allerede er god nok! Det finnes så mye annet å rette på i dagens Arsenal enn keeperplassen! Hvis vi slutter å miste ballen altfor ofte pgr unødvendige støttepassninger,meterspassniger og personlige feilpassninger så tror jeg folk kommer til å se annerledes på "keeperproblemet" vårt! Jeg synes faktisk ikke forsvaret har vært så ille som mange folk skal ha det til denne sesongen heller! Sczczny har kvaliteter og autoritet som minner mye om Peter Scmeichel! La gutten få sjansen videre mellom stengene og jeg tror vi innen kort tid har en verdensklassekeeper som sjelden slipper inn mål bak seg! Legg derfor om spillestilen,begynn å score mål så plutselig er ikke dette noe tema lengre :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler att Sczczny allerede er god nok! Det finnes så mye annet å rette på i dagens Arsenal enn keeperplassen! Hvis vi slutter å miste ballen altfor ofte pgr unødvendige støttepassninger,meterspassniger og personlige feilpassninger så tror jeg folk kommer til å se annerledes på "keeperproblemet" vårt! Jeg synes faktisk ikke forsvaret har vært så ille som mange folk skal ha det til denne sesongen heller! Sczczny har kvaliteter og autoritet som minner mye om Peter Scmeichel! La gutten få sjansen videre mellom stengene og jeg tror vi innen kort tid har en verdensklassekeeper som sjelden slipper inn mål bak seg! Legg derfor om spillestilen,begynn å score mål så plutselig er ikke dette noe tema lengre B)

 

Szczesny er god nok til å stå i mål. Han har til tider matchvinnende redninger - og har sjelden de store tabbene.

 

Jeg tror ikke han vil utvikle seg hvis vi henter inn en spiller som gjør at han blir benkesliter. Hvis han derimot får 30kamper+ neste sesonge - så snakker vi erfaring på en ung keeper som vil gjøre han til en verdensstjerne innen 2 år er gått. Det tåler vi - så får vi heller fikse bedre forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny er god nok til å stå i mål. Han har til tider matchvinnende redninger - og har sjelden de store tabbene.

 

Jeg tror ikke han vil utvikle seg hvis vi henter inn en spiller som gjør at han blir benkesliter. Hvis han derimot får 30kamper+ neste sesonge - så snakker vi erfaring på en ung keeper som vil gjøre han til en verdensstjerne innen 2 år er gått. Det tåler vi - så får vi heller fikse bedre forsvar.

 

Enig med deg om at Wojciech må stå, men forsvaret vårt med Sagna - Djourou - Vermaelen - Clichy burde være godt nok mtp. ferdighetene de besitter. Dog mener jeg at de sliter med det mentale akkurat som resten av laget ofte gjør. Her burde vi få inn en defensiv trener som har spesialisert seg innenfor organisering (hvor vi sliter mest) og rett og slett balansere laget bedre gjennom formasjon og spillestil.

 

Forøvrig burde vi også få inn en skikkelig motivatør eller en sportspsykolog. For psyken til laget er det til tider mye galt med.

Link to comment
Share on other sites

Mertesacker skal ha sagt at han vil til England, løp og kjøp! Han er litt treig, men er det noen som kan sette en linje og vinne en hodeduell så er det han! Supplementer så på med en fransk defensiv midtbanespiller Maitudi/Sissoko og en rask bakromsspiss så er vi klare favoritter til gullet neste år i mine øyne.

 

Også sett at Buffon og Reina linkes, tviler på dette, Szczcney kommer til å overgå nivået de er på veldig snart.

Et alternativ til defensiv midtbaneplassen er jo Pirlo, men ser på han som altfor veik og dårlig for Premier League, en god pasningsfot, men aldri sett det store i Andrea.

Link to comment
Share on other sites

Mertesacker skal ha sagt at han vil til England, løp og kjøp! Han er litt treig, men er det noen som kan sette en linje og vinne en hodeduell så er det han! Supplementer så på med en fransk defensiv midtbanespiller Maitudi/Sissoko og en rask bakromsspiss så er vi klare favoritter til gullet neste år i mine øyne.

 

Også sett at Buffon og Reina linkes, tviler på dette, Szczcney kommer til å overgå nivået de er på veldig snart.

Et alternativ til defensiv midtbaneplassen er jo Pirlo, men ser på han som altfor veik og dårlig for Premier League, en god pasningsfot, men aldri sett det store i Andrea.

 

Mertesacker er veldig god han, men hvis vi skal gå for en spiller som spiller i tysk fotball så er Neven Subotic den spilleren jeg absolutt vil ha. Uansett ville Per også vært et meget godt kjøp også sammen med Sakho.

 

Når det gjelder defensiv midtbane må jeg innrømme at jeg liker Matuidi. En energisk dynamo på midten tror jeg virkelig vi ville hatt godt av. Pirlo har jeg heller aldri sett helt det store i.. god pasningsfot, men kun når han har tid på seg. Under press så svikter til og med pasningsfoten hans som vi så når vi møtte Milan 2x i Champions League.

Link to comment
Share on other sites

Raul Albiol er også en kanditat, får ikke noe spilletid i Real Madrid..

 

Skeptisk til spanske forsvarsspillere i England :P

 

Forøvrig er Scott Parker fortsatt en spiller jeg gjerne ville hatt i klubben som backup for Song/Wilshere.

Link to comment
Share on other sites

En så god spiller som Scott Parker skal ikke være backup. Han hadde danket ut Song eller Wilshere fra laget vårt og fått fast plass i startelleveren. Er det et annet lag jeg liker i England så er det West Ham. Og Parker er grunnen til at de ikke rykket ned i fjor og grunnen til at de ikke rykker ned i år (sammen med Demba Ba som har vært en strålende januar-signering)! :P

Link to comment
Share on other sites

En så god spiller som Scott Parker skal ikke være backup. Han hadde danket ut Song eller Wilshere fra laget vårt og fått fast plass i startelleveren. Er det et annet lag jeg liker i England så er det West Ham. Og Parker er grunnen til at de ikke rykket ned i fjor og grunnen til at de ikke rykker ned i år (sammen med Demba Ba som har vært en strålende januar-signering)! :P

Følger også West Ham, Demba Ba ha vel ikke akkurat vært revolusjonerende i spillet, men han har de tap-insene hver uke. StefanB: Nå ønsker jeg vel akkurat Mertesacker fra tysk fotball fordi han har sagt at han ønsker seg til England, hadde ikke hatt noe imot å få inn Naldo, Subotic eller Westermann heller..

Link to comment
Share on other sites

Mertesacker har hodespillet, men sliter med tempo og har visst etter rapportene hatt en svak sesong for Bremen med en god del personlige feil i flere kamper.

 

Vi har jo Djourou og Vermaelen fra før så hvis de kommer på beina igjen og Wenger kanskje henter enten Sakho, Subotic eller en jeg har tro på Zapata...skulle det bli bra.

Squillaci er nok salgsobjekt.

 

Men uansett hvem vi har baki der trenger vi mer struktur på forsvarsorganiseringen og terping. Det må Wenger ta seg av eller få inn hjelp på trenersiden.

 

Ellers bør vi kanskje kjempe om å hente Ashley Young. Engelsk landslagsspiller med gode kvaliteter.

Manure, Liverpool og Tottene er vel også på jakt etter han. Kontrakten hans går vel ut neste år?

Har derimot en mistanke at han vil til Manure..

Link to comment
Share on other sites

Ut Almunia, Squilaci, Denilson, Diaby, Rosicky og Bendtner

 

Inn Cahill, Parker( ta seg av den spilletiden til diaby og denilson til sammen) og Hazard!

 

Tilbake fra lån og in i førstelagstroppen: JET, Bartley, Lansbury, Coccelin. Ryo i januar hvis skader og work permit er i orden.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker meg en skikkelig måljeger som kan score noen "ufine mål". Hvem den spilleren skal være vet jeg ikke, men Falcao og Oscar Cardozo er spillere jeg tror kan funke. Begge to bøtter inn mål i Porto og Benfica.

Falcao har tilsammen på 44 seriekamper scoret 36 mål og tilsammen scoret 56 mål på 70 kamper for Porto, mens Cardozo har scoret 65 mål på 102 seriekamper og 93 mål på 153 kamper totalt.

 

Her er noen videoer:

 

Falcao

 

Alle målene til Cardozo 09/10 sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker meg en spiller som kan sette en standard, og som kan sende et tydelig signal til oss supportere, som Bergkamp gjorde i sin tid. En slik spiller kunne vært Edison Cavani, som nettopp scoret hat-trick i en 4-3 seier over Lazio. En annen lignende spiller kunne vært Hulk, som har utrolige 20 mål og 11 assist på sine 22 ligakamper i år for Porto. Tror en slik signering ville gjort underverker for laget og supporterne. Dog er dette svært lite sannsynlig med Wenger som sjef, desverre.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker meg en spiller som kan sette en standard, og som kan sende et tydelig signal til oss supportere, som Bergkamp gjorde i sin tid. En slik spiller kunne vært Edison Cavani, som nettopp scoret hat-trick i en 4-3 seier over Lazio. En annen lignende spiller kunne vært Hulk, som har utrolige 20 mål og 11 assist på sine 22 ligakamper i år for Porto. Tror en slik signering ville gjort underverker for laget og supporterne. Dog er dette svært lite sannsynlig med Wenger som sjef, desverre.

 

Det er nettopp det som gjør at vi ikke kan ha Wenger som manager lenger! Han er ikke vilig til å gjøre de signeringen som skal til! Hvis du kun avler ungutter som aldri har vunnet noe, så vinner vi aldri noe heler!

Link to comment
Share on other sites

Ønsker meg: Shay Given, Gary Cahill, James Milner!

Milner??? Han har jo vært årets flopp i PL (sammen med Torres).

 

Men ingen tvil om at man må prøve å få et lag som har mer av det Arsenal har nå, dvs:

Fart

Teknikk

Fysikk

Og mer taktisk styrke!

Link to comment
Share on other sites

Milner??? Han har jo vært årets flopp i PL (sammen med Torres).

 

Men ingen tvil om at man må prøve å få et lag som har mer av det Arsenal har nå, dvs:

Fart

Teknikk

Fysikk

Og mer taktisk styrke!

 

Jeg lurer på hvordan det ville blitt hvis vi solgte Cesc i sommer til "the highest bidder" og kjøpte inn Hazard. Nasri/Hazard som erstatter for Cesc ville gitt oss noe helt annet mtp. fart, teknikk og driblestyrken deres.

 

Egentlig er drømmen min neste sesong av Cesc blir å finne dypere ved siden av Song mens en annen tar rollen til Cesc. Såfremt vi fortsatt spiller 4-2-3-1 selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 3 2011, 03:16 PM) 221403[/snapback]

Jeg lurer på hvordan det ville blitt hvis vi solgte Cesc i sommer til "the highest bidder" og kjøpte inn Hazard. Nasri/Hazard som erstatter for Cesc ville gitt oss noe helt annet mtp. fart, teknikk og driblestyrken deres.

 

Egentlig er drømmen min neste sesong av Cesc blir å finne dypere ved siden av Song mens en annen tar rollen til Cesc. Såfremt vi fortsatt spiller 4-2-3-1 selvfølgelig.

 

Skulle vi selge Cesc, så håper jeg virkelig vi går over til 4-4-2 igjen, og begynner å spille fotball slik Arsenal gjorde med Henry, Pires, Ljungberg, Bergkamp og Vieira. Raske kontringer. Kjøper vi inn en klassespiss + Hazard så tror jeg det kan funke meget bra. Med raske og meget tekniske kantspillere (Hazard, Walcott, Nasri) og en sterk midtbanespiller (Song, gjerne kjøpe inn back-up her) og en fighter med teknikk så det holder (Wilshere) på midtbanen, så tror jeg ikke det skal være noe problem å gå over til 4 på midten. Van Persie kan gå inn i "Bergkamp-rollen", mens en ny klassespiss kan gå inn på topp. Arshavin kan fungere som back-up i Van Persies rolle, ettersom han kommer til å være mye skadet. En rolle som Arshavin helt sikkert blir å takle veldig bra.

 

Og med det laget tror jeg Arsenal kan prestere bedre enn det de gjør pdd.

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Apr 3 2011, 03:16 PM) 221403[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Jeg lurer på hvordan det ville blitt hvis vi solgte Cesc i sommer til "the highest bidder" og kjøpte inn Hazard. Nasri/Hazard som erstatter for Cesc ville gitt oss noe helt annet mtp. fart, teknikk og driblestyrken deres.

 

Egentlig er drømmen min neste sesong av Cesc blir å finne dypere ved siden av Song mens en annen tar rollen til Cesc. Såfremt vi fortsatt spiller 4-2-3-1 selvfølgelig.

Skulle vi selge Cesc, så håper jeg virkelig vi går over til 4-4-2 igjen, og begynner å spille fotball slik Arsenal gjorde med Henry, Pires, Ljungberg, Bergkamp og Vieira. Raske kontringer. Kjøper vi inn en klassespiss + Hazard så tror jeg det kan funke meget bra. Med raske og meget tekniske kantspillere (Hazard, Walcott, Nasri) og en sterk midtbanespiller (Song, gjerne kjøpe inn back-up her) og en fighter med teknikk så det holder (Wilshere) på midtbanen, så tror jeg ikke det skal være noe problem å gå over til 4 på midten. Van Persie kan gå inn i "Bergkamp-rollen", mens en ny klassespiss kan gå inn på topp. Arshavin kan fungere som back-up i Van Persies rolle, ettersom han kommer til å være mye skadet. En rolle som Arshavin helt sikkert blir å takle veldig bra.

 

Og med det laget tror jeg Arsenal kan prestere bedre enn det de gjør pdd.

 

Vi skulle allerede ha spilt 4-4-2 siden vi tapte Ligacup finalen mtp. at Song og Cesc var ute, men dessverre Hedly så virker det som om Wenger har forkastet 4-4-2 helt. Noe jeg syntes er rart siden det er med 4-4-2 at Wenger-ball har fungert best. Eller rettere sagt så mistet vi Wenger-ball når vi gikk vekk fra 4-4-2.

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 3 2011, 03:44 PM) 221406[/snapback]

Vi skulle allerede ha spilt 4-4-2 siden vi tapte Ligacup finalen mtp. at Song og Cesc var ute, men dessverre Hedly så virker det som om Wenger har forkastet 4-4-2 helt. Noe jeg syntes er rart siden det er med 4-4-2 at Wenger-ball har fungert best. Eller rettere sagt så mistet vi Wenger-ball når vi gikk vekk fra 4-4-2.

 

Ja, det virker desverre som 4-4-2 er helt uaktuelt for Wenger nå, og det er, som du sier, når Arsenal spilte 4-4-2 at Wenger-ball fungerte.

 

Gud som jeg savner Vieira/Bergkamp epoken!

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Apr 3 2011, 03:44 PM) 221406[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Vi skulle allerede ha spilt 4-4-2 siden vi tapte Ligacup finalen mtp. at Song og Cesc var ute, men dessverre Hedly så virker det som om Wenger har forkastet 4-4-2 helt. Noe jeg syntes er rart siden det er med 4-4-2 at Wenger-ball har fungert best. Eller rettere sagt så mistet vi Wenger-ball når vi gikk vekk fra 4-4-2.

Ja, det virker desverre som 4-4-2 er helt uaktuelt for Wenger nå, og det er, som du sier, når Arsenal spilte 4-4-2 at Wenger-ball fungerte.

 

Gud som jeg savner Vieira/Bergkamp epoken!

 

Ditto. Forøvrig tror jeg Walcott kunne gjort det fantastisk som spiss i 4-4-2 med mye bakromsballer og kontringer. Det eneste som vil bli litt dumt med 4-4-2 er at Wilshere og Ramsey får mindre spilletid pga. Cesc og Song er førstevalg. Dog blir det vel som vanlig en del skader på Cesc så Jackie boy og Aaron får kjempe om plassen. Ellers kan vel disse to kanskje spille sammen på midten i mindre viktige kamper uansett mtp. hvor mobile de er samt jevnt over gode defensive og offensive.

Link to comment
Share on other sites

Til sommeren forventer jeg at Wenger både kaster ut middelmådige spillere som vi har i stallen og bruker penger, ikke litt, til klassespillere. Som Raven sier; neste sesong blir mye vanskeligere da både Chelsea, ManUtd, City og Liverpool kommer til å være mye sterkere.

 

Jeg vil hvertfall ha inn en klassespiss, ving, DM, midtstopper og kanskje en erstatter for Clichy.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo dette vi håper på hvert år! At Wenger åpner lommeboka skikkelig å henter 2-3 spillere. Men jeg har blitt skuffet i flere år nå. Tro det eller ei, uansett hvor sårt vi trenger forsterkninger, så skjer det ikke noe annet enn at Wenger henter inn en 16 åring talent som mest sannsynlig kommer til å spille i noen år på juniorlaget og så bli kontraktløs for han ikke er god nok. Og når de årene har gått, har ikke Arsenal vunnet noe!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...