Jump to content

01.01.2022 Manchester City (H)


Simbad

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v   Manchester City image.png.483799d999484b008c6aa2e42e401a27.png
Lørdag 1. januar 2022, kl. 13:30. Emirates Stadium

Premier League, 21. runde

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium 1/TV2 Play

Ønsket lag:

Ramsdale 

Tomi - White - Gabriel - Tierney 

Partey - Xhaka

Saka - MØ8 - ESR

Laca

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 203
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

6 minutes ago, Gunners68 said:

Testet ikke han positivt for noen måneder siden også ?

En liten sjekk gjorde at jeg fant ut at han testet positivt i mars i fjor. Nå har han klart det igjen. Har vel sannsynligvis hoppet bukk over å ta vaksine , siden han har vært smittet.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners68 said:

En liten sjekk gjorde at jeg fant ut at han testet positivt i mars i fjor. Nå har han klart det igjen. Har vel sannsynligvis hoppet bukk over å ta vaksine , siden han har vært smittet.

 

Det er mulig å bli smittet flere ganger, selv med vaksine. Det finnes tross alt flere varianter. Med tanke på hvordan Arteta har stått frem i intervjuer om viruset og vaksine tidligere er det mye som tyder på at han var en av de første til å vaksinere seg. 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Simbad said:

Det er mulig å bli smittet flere ganger, selv med vaksine. Det finnes tross alt flere varianter. Med tanke på hvordan Arteta har stått frem i intervjuer om viruset og vaksine tidligere er det mye som tyder på at han var en av de første til å vaksinere seg. 

Det må være maksimal uflaks hvis du har vært smittet , blir så fullvaksinert og deretter smittet igjen 🙂 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Gunners68 said:

Det må være maksimal uflaks hvis du har vært smittet , blir så fullvaksinert og deretter smittet igjen 🙂 

Vaksinen beskytter ikke nødvendigvis i stor grad mot smitte, men du blir på langt nær like sjuk om du blir smittet når du er vaksinert

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Ben Elfen said:

Vaksinen beskytter ikke nødvendigvis i stor grad mot smitte, men du blir på langt nær like sjuk om du blir smittet når du er vaksinert

 Du verden det er jo flere råd å få her inne om vaksine en i VG 🙂 Det er vel ikke funnet opp noe mot kuppel hode dagen derpå 🙂 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Gunners68 said:

 Du verden det er jo flere råd å få her inne om vaksine en i VG 🙂 Det er vel ikke funnet opp noe mot kuppel hode dagen derpå 🙂 

Vaksine reduserer smitte, men stopper ikke 100%. Vaksinene vi har nå beskytter mindre mot smitte av omikron. Men de reduserer tiden hvor du kan smitte andre pga mindre virus i kroppen. 

De beskytter veldig bra mot alvorlig sykdom uavhengig av variant.

 

Når det kommer til dagen derpå, så hjelper det å drikke nok vann før du legger deg, siden 'kuppelhode' ofte kommer av at du er dehydrert. Eventuelt drikke vann(og få i deg litt salt(vannbindende)) samtidig som du drikker alkohol(vanndrivende). 

Hvis du venter til dagen derpå er det veldig viktig at du også får i deg nok elektrolytter/salter. Så energidrikk eller brus kan hjelpe. Samt salt mat. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Simbad said:

Vaksine reduserer smitte, men stopper ikke 100%. Vaksinene vi har nå beskytter mindre mot smitte av omikron. Men de reduserer tiden hvor du kan smitte andre pga mindre virus i kroppen. 

De beskytter veldig bra mot alvorlig sykdom uavhengig av variant.

 

Når det kommer til dagen derpå, så hjelper det å drikke nok vann før du legger deg, siden 'kuppelhode' ofte kommer av at du er dehydrert. Eventuelt drikke vann(og få i deg litt salt(vannbindende)) samtidig som du drikker alkohol(vanndrivende). 

Hvis du venter til dagen derpå er det veldig viktig at du også får i deg nok elektrolytter/salter. Så energidrikk eller brus kan hjelpe. Samt salt mat. 

Jeg vet det reduserer mot smitte, men liteneffektov mot Omikron. 
 

det beste du kan gjøre mot dagen derpå er å ta antihistaminer @Gunners68

funker som faen. 
 

kuppelhode er et nytt begrep for meg

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Ben Elfen said:

Jeg vet det reduserer mot smitte, men liteneffektov mot Omikron. 
 

det beste du kan gjøre mot dagen derpå er å ta antihistaminer @Gunners68

funker som faen. 
 

kuppelhode er et nytt begrep for meg

Antihistaminer mot bakrus er det lite beviser for at fungerer. Hvis det fungerer er det mest sannsynlig pga placebo. Hvis ikke det er allergiske reaksjoner av alkoholen som gjør at du får bakrus. Da vil antihistaminer kunne hjelpe.

Som oftest får man bakrus pga dehydrering. 

Link to comment
Share on other sites

Det er greit å ha folk i helsevesenet på dette forumet. Takker for gode råd og info 🙂

 Så nå tror jeg at jeg vender tilbake til fotballen og dere har sikkert noen gode råd om hvordan vi kan klare oss best mot City også. Vi er i en medvind vi ikke har hatt på mange år. Jeg håper laget er sugne på revansje etter tapet i august.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Gunners68 said:

Det er greit å ha folk i helsevesenet på dette forumet. Takker for gode råd og info 🙂

 Så nå tror jeg at jeg vender tilbake til fotballen og dere har sikkert noen gode råd om hvordan vi kan klare oss best mot City også. Vi er i en medvind vi ikke har hatt på mange år. Jeg håper laget er sugne på revansje etter tapet i august.

Jeg er redd vi kommer til å tape. Men denne kampen kan gi et innblikk i hvor langt unna vi faktisk er enda. Jeg tror vi taper med ett eller to mål. 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Simbad said:

Antihistaminer mot bakrus er det lite beviser for at fungerer. Hvis det fungerer er det mest sannsynlig pga placebo. Hvis ikke det er allergiske reaksjoner av alkoholen som gjør at du får bakrus. Da vil antihistaminer kunne hjelpe.

Som oftest får man bakrus pga dehydrering. 

Tipper det er allergi på meg, for det funker som faen. 
 

15 minutes ago, Gunners68 said:

Det er greit å ha folk i helsevesenet på dette forumet. Takker for gode råd og info 🙂

 Så nå tror jeg at jeg vender tilbake til fotballen og dere har sikkert noen gode råd om hvordan vi kan klare oss best mot City også. Vi er i en medvind vi ikke har hatt på mange år. Jeg håper laget er sugne på revansje etter tapet i august.

Jeg er ikke i nærheten av å være i helsevesenet, sånn til info

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Simbad said:

Jeg er redd vi kommer til å tape. Men denne kampen kan gi et innblikk i hvor langt unna vi faktisk er enda. Jeg tror vi taper med ett eller to mål. 

City er vanvittig gode og er i enda mer medvind en oss. 1 poeng mot de vil være veldig bra. Seier mot City så vil laget vasse i selvtillit. Du har nok rett i at vi fort kan tape her . Men , klarer de å holde City fra livet en stund utover i kampen så kan det bli spennende.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Ben Elfen said:

Tipper det er allergi på meg, for det funker som faen. 
 

Jeg er ikke i nærheten av å være i helsevesenet, sånn til info

Det kan godt være det er allergi for deg, jeg kjenner ikke din sykdomshistorie. 

Men man skal aldri undervurdere placebo. Vi mennesker er utrolig flinke til å 'lure oss selv' på godt og vondt. 

Jeg er i helsevesenet. Og interessert i forskning. Placebo og nocebo er to veldig interessante begreper/effekter.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Simbad said:

Det kan godt være det er allergi for deg, jeg kjenner ikke din sykdomshistorie. 

Men man skal aldri undervurdere placebo. Vi mennesker er utrolig flinke til å 'lure oss selv' på godt og vondt. 

Jeg er i helsevesenet. Og interessert i forskning. Placebo og nocebo er to veldig interessante begreper/effekter.

Jeg er allergisk mot masse rart

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Rosicky07 said:

Wellbeck gir oss en hjelpende hånd ! Seier her så skal Chelski passe seg

Absolutt. Det samme gjelder Liverpool. 
 

siden boxing day i fjor er Arsenal laget som har hanker inn nest mest poeng, kun slått av City

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

Dette blir en vanskelig match , får vi med oss noe her ser jeg på det som en kjempe bonus! 
 

Noe som kan tale i vår fordel her er at vi spiller hjemme , der har vi vært gode denne sesongen. Samt er dette Citys 3 kamp på 6 dager, det merker de nok. Men samtidig har de en enorm bredde.

Link to comment
Share on other sites

Her skal vi få kjørt oss tror jeg! Vi møter ligaens klart beste lag som i tillegg har vært i scoringsform i det siste. Vi har vært gode de siste kampene, kombinasjonene sitter og vi er for første gang på lenge gode offensivt, defensivt har det også vært bra nesten hele sesongen, ja sett bort i fra noen forsmedelige tap mot dagens motstander (5-0) og Liverpool.  Allikevel tror jeg klasseforskjellen vil vise seg i denne kampen, men lov med litt flaks og dyktighet. Samtidig har vi vært enorme på hjemmebane i år og ingenting vil glede mer enn en seier på årets første dag mot ligaens beste lag.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...