Jump to content

2020.03.07 West Ham United (H)


Polljen

Recommended Posts

Tre viktige poeng, men samtidig ikke en helt overbevisende forestilling fra våre. Hammers er nok relativt jevngode når det gjelder gode sjanser. 

For en gangs skyld så brukes VAR på en korrekt måte, slik det var ment, og ikke på en parodisk måte som vi alt for ofte har sett. 

Mot City på onsdag så må spillet nok hakk opp hvis vi skal klare poeng. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

2 minutes ago, Simbad said:

Jadda! Herlig seier! Muligens ufortjent, men dette var gledelig å se. Elendig førsteomgang fra oss, noe bedre andreomgang, men fortsatt ikke så bra (spillemessig) som vi kan håpe på på hjemmebane. Et WHam med blod på tann, og vi klarer å ri av stormen. Et tegn på at mentaliteten i klubben virkelig er i ferd med å endres? 

Det var litt for mange sjanser på slutten til dem at jeg tror de har lært noe særlig av blemmene tidligere. At det kommer noen skudd utenfra kan man aldri forhindre, men det var millimetere fra mål fler ganger. Det er ikke noe sunnhetstegn. Men vi vant! 3nye poeng. Arteta har noe på gang, det har faktisk skjedd noe selv om vi er fremdeles fryktelig lagt unna.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marius- said:

Det var litt for mange sjanser på slutten til dem at jeg tror de har lært noe særlig av blemmene tidligere. At det kommer noen skudd utenfra kan man aldri forhindre, men det var millimetere fra mål fler ganger. Det er ikke noe sunnhetstegn. Men vi vant! 3nye poeng. Arteta har noe på gang, det har faktisk skjedd noe selv om vi er fremdeles fryktelig lagt unna.

Joda, jeg ser argumentet ditt her. Enig i at det fortsatt er mye å gå på defensivt i sluttminuttene av en kamp som denne. Dog er jeg overbevist om at vi i det minste hadde avgitt poeng med Emery fortsatt ved roret, eller den siste sesongen med Wenger i en slik kamp. 

Link to comment
Share on other sites

PS! Det nærmer seg en ny feiring av St. Totteringsham day, bare tre mål skiller nå. Jeg setter min lit til at våre spillere skal vise det portugisiske suretrynet hvem som er best i nord London 😋

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

 Dog er jeg overbevist om at vi i det minste hadde avgitt poeng med Emery fortsatt ved roret, eller den siste sesongen med Wenger i en slik kamp. 

Fullstendig enig!!! 

Link to comment
Share on other sites

Ja mentaliteten har blitt bedre med Arteta. Han kjenner kulturen men han har også opplevd en del negativt med Wenger også som sjef. Håper bare det har blitt viska bort når han gikk skolen til Pep. Jeg ser til seriestart og skal vi ta et steg videre kvalitetsmessig så kan vi verken ha spillere som Xhaxa, Øzil, Bellerin eller Sokratis som 1 valg når ny sesong starter. De er ikke gode nok. Det bekymrer meg mer

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Simbad said:

Joda, jeg ser argumentet ditt her. Enig i at det fortsatt er mye å gå på defensivt i sluttminuttene av en kamp som denne. Dog er jeg overbevist om at vi i det minste hadde avgitt poeng med Emery fortsatt ved roret, eller den siste sesongen med Wenger i en slik kamp. 

Det er ikke ett umulig senario nei :) Gleder meg til vi er «rock solid» ved slike anledninger og faktisk holder på ballen via små trekanter og tekniske ferdigheter. Er det denne klubben er tuftet på, det skjer nesten aldri. Det er Tony Pulis fotball siste 10min ved slike anledninger. 

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, sas2002 said:

Ja mentaliteten har blitt bedre med Arteta. Han kjenner kulturen men han har også opplevd en del negativt med Wenger også som sjef. Håper bare det har blitt viska bort når han gikk skolen til Pep. Jeg ser til seriestart og skal vi ta et steg videre kvalitetsmessig så kan vi verken ha spillere som Xhaxa, Øzil, Bellerin eller Sokratis som 1 valg når ny sesong starter. De er ikke gode nok. Det bekymrer meg mer

Özil var fantastisk i dag bortsett fra at han bommer på en stor sjanse i 1. og lar være å avslutte på to gode muligheter i 2. omgang. Han har ett balltap offensivt i hele kampen, tar tak bakover og er alltid spillbar. 

Avslutter med en assist. 

Hva mer forventer du??

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RP7 said:

Özil var fantastisk i dag bortsett fra at han bommer på en stor sjanse i 1. og lar være å avslutte på to gode muligheter i 2. omgang. Han har ett balltap offensivt i hele kampen, tar tak bakover og er alltid spillbar. 

Avslutter med en assist. 

Hva mer forventer du??

Kontinutet for 3.5 mill i uka. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Simbad said:

Uenig i at Özil ikke er god nok. Xhaka tilfører i mine øyne laget for lite, jeg forventer mer av ham enn han viste i dag. 

Øzil kan men forventer mye mer. Xhaxa holder et greit nivå midt på tabellen. Skal vi videre så er ikke han riktig mann sentralt

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, sas2002 said:

Kontinutet for 3.5 mill i uka. 

Han har vært den klart beste siden Arteta overtok. Det har vært stabilt på et ekstremt høyt nivå. Sammen med Pépé bidrar han enormt i det offensive. Binder opp 2-3 spillere hele tiden. 
 

Jeg er igjen uenig i at 1. omgang er dårlig. WH blir bearbeidet og slitt ut med måten laget spiller på. WH er fullstendig kjørt etter 45 min og første 15 av 2. henger de ikke med i det hele tatt. Dessverre har Arsenal vært for lite effektive og ikke utnyttet det spillermessige overtaket. Nketia hadde en middels dag. Så hvor mye Laca kan bidra med da han kom. 
Mot City bør Laca starte. Han er et helvete å sloss mot og gir ekstremt mye juling i tillegg til å true motstander. 
 

Luiz, Ceballos og Özil de som imponerte mest syns jeg.  
Vår nye stopper viste prov på at han er en god spiller. Å møte Antonio og Haller i PL debuten er ikke lett. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RP7 said:

Han har vært den klart beste siden Arteta overtok. Det har vært stabilt på et ekstremt høyt nivå. Sammen med Pépé bidrar han enormt i det offensive. Binder opp 2-3 spillere hele tiden. 
 

Jeg er igjen uenig i at 1. omgang er dårlig. WH blir bearbeidet og slitt ut med måten laget spiller på. WH er fullstendig kjørt etter 45 min og første 15 av 2. henger de ikke med i det hele tatt. Dessverre har Arsenal vært for lite effektive og ikke utnyttet det spillermessige overtaket. Nketia hadde en middels dag. Så hvor mye Laca kan bidra med da han kom. 
Mot City bør Laca starte. Han er et helvete å sloss mot og gir ekstremt mye juling i tillegg til å true motstander. 
 

Luiz, Ceballos og Özil de som imponerte mest syns jeg.  
Vår nye stopper viste prov på at han er en god spiller. Å møte Antonio og Haller i PL debuten er ikke lett. 

Glemt Leno? 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ray1955 said:

Og Saka var også god i dag synes jeg.

Jeg synes Saka sleit veldig defensivt i starten, men ble flyttet lenger fremover etterhvert og spilte seg opp både defensivt og offensivt. Blir spennende å se hva som skjer med ham når Tierney/Kola er tilbake og i form. 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Simbad said:

Jeg synes Saka sleit veldig defensivt i starten, men ble flyttet lenger fremover etterhvert og spilte seg opp både defensivt og offensivt. Blir spennende å se hva som skjer med ham når Tierney/Kola er tilbake og i form. 

Saka var svak defensivt hele kampen i dag. Samarbeidet med Auba, som har vært bra, var ikke godt i dag. 
 

Leno var god, men gjorde han mer enn hva man bør forvente? Headingen til Antoino var rimelig rett på ham. Inngripen mot Haller bør han klare 10 av 10 ganger siden berøringen til sistnevnte var dårlig. Resten av redningene var vel som forventet. 

Link to comment
Share on other sites

Auba sin bom mot Olympiakos har nok preget han litt. Men, så fort han sniffer en sjanse så vet man at han stort sett setter den.

Leno banens beste i dag. Ceballos tett etter.

Mari og Luiz forholdsvis solide. Saka god fremover, Sokratis brukbar. Xhaka slet og hadde sin første dårlige kamp under Arteta.

Pepe viste glimt, Özil viste glimt og holdt mye av spillet flytende, men savner mer trøkk og giv fra han. I slutten av januar hadde han 2 skudd på mål siden desember t.o.m. januar. Den statistikken der må han virkelig forbedre.

Nelson synes jeg også var frisk.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RP7 said:

Saka var svak defensivt hele kampen i dag. Samarbeidet med Auba, som har vært bra, var ikke godt i dag. 
 

Leno var god, men gjorde han mer enn hva man bør forvente? Headingen til Antoino var rimelig rett på ham. Inngripen mot Haller bør han klare 10 av 10 ganger siden berøringen til sistnevnte var dårlig. Resten av redningene var vel som forventet. 

Jeg mener det mye var pga Xhaka og Auba som ikke jobbet bra nok denne kampen. Auba var skuffende og Xhaka var langt unna. Mye av grunnen til at det har fungert bedre før er at nettopp de to skal jobbe hardt så Saka ikke blir så utsatt bakover. I andreomgangen synes jeg Saka var bedre(selv om det oppstod farlige situasjoner på den siden da også), og for min del slipper han billigere unna siden han er ung og spiller ute av posisjon. De andre to er ikke unge. Auba spiller ute av posisjon, men han er kapteinen. 

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Xhaka v Ceballos, så slår det meg hvor forskjellig de to tenker. Der Ceballos ser ut til å tenke fremover, er løsningsorientert og på den måten skaper en viss fart i laget, så gjør Xhaka på en måte det motsatte og senker farten til laget og ofte sender støttepasninger bakover når han mottar ballen. Både Ceballos og Xhaka slurver en del når det gjelder nøyaktighet i sine pasninger, men jeg ser lite til forsøk på konstruktivt spill fra Xhaka sett i forhold til Ceballos (det kan selvsagt skyldes et dårlig syn fra min side 😁)

Pr vårsesongen 2020 så er kanskje duoen Ceballos og Xhaka det beste vi har å by på når det gjelder sentral midtbane, men når jeg ser en sesong fremover så kan jeg tenke meg å fremdeles ha med Ceballos samtidig så jeg blir mer og mer sikker på at Xhaka ikke er den som i så fall skal være hans makker.

Hvis Arsenal ser for seg å etablere seg som et "topplag" neste sesong så er det ikke plass til Xhaka i laget. Jeg skal ikke starte en debatt nå om alle spillere som MÅ ut av laget i sommer, men er det en endring jeg er sikker på i sommer så er det Xhaka ut og en ny DM inn.

-------------------------

Når det gjelder den nære fremtid så ser jeg litt frem til at Tierney snarter tilbake og at Saka da forhåpentligvis får tillit som "rendyrket" kantspiller. Jeg er ikke misfornøyd med Saka sin defensive innsats sett over tid, men jeg vil gjerne se han i en rolle der han i enda større grad får prioritere sine beste egenskaper.

 

---------------------------------

Jeg så at det var noen pre-match som nevnte at Mustafi ikke var med i dagens tropp. Uten at jeg kan si det sikkert så kan dette (delvis) skyldes at han så ut til å slite med en hamstring før han ble byttet ut mot Olympiacos. Selv om han ikke står på skadelisten så kan dette muligens være medvirkende til hans utelatelse fra troppen, så vidt jeg kan se så har han ikke spilt seg ut av troppen ut fra det han har vist i det siste.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...