Jump to content

2019.01.01 Fulham (H)


Polljen

Recommended Posts

 

arsenal.png?2016-2017   Arsenal   v   Fulham  Fulham    crest
Tirsdag 1. januar 2019, kl. 16:00. Emirates Stadium
Premier League, 21. serierunde.
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

Skadesituasjonen: Welbeck og Holding, langtidsskadde. Mkhitaryan, ute til tidlig i februar (brudd i fotblad)
Usikre spillere: Özil, Bellerin og Monreal.

Vår motstander Fulham ligger i skrivende stund tredje sist på tabellen og har på tabellen en seier, to uavgjorte og to tap.

Arsenal har sine problemer, ikke minst defensivt, men mot Fulham så ser jeg ingen grunn til å forvente noe annet enn tre Arsenalpoeng.
Undertegnede er også en av de ytterst få som ikke var så negativ til det som skjedde på Anfield på Lørdag, først og fremst siden våre spillere viste vilje og innsats selv om resultatet var elendig.
Callum Chambers er på utlån fra Arsenal, han spilte vingback (antar jeg) da Fulham slo Huddersfield på lørdag, men er vel "utlånsblokkert" i møtet mot Arsenal.

Etter denne kampen så er det kamp i FA-cupen mot Blackpool på kommende lørdag før vi så møter West Ham borte en uke senere. Siden kampprogrammet nå går over i et litt mer vanlig tempo så er behovet for å vurdere å spare spillere noe mindre presserende. Hvis noen av de "usikre" spillerne som har vært ute blir spilleklare så er det likevel greit å la noe av de som har spilt mest få en "pustepause" (dette medfører at mitt forslag til lag under, består av mange alternativer på enkelte plasser og nok virker veldig rotete).

Mitt forslag: (4-3-1-2)

Leno
Bellerin/Lichtsteiner - Mustafi/Koscielny - Sokratis - Kolasinac/Monreal
Torreira - Xhaka/Guendouzi - Guendouzi/Iwobi
Özil/Ramsey/Iwobi
Auba - Laca

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply
Guest Goonerolf
10 hours ago, Guest PeterMarinello said:

Sist vi slapp inn minst 30 mål etter 20 kamper, var i 1966 (39 mål) !

WOW!  Jeg trodde faktisk at det var blitt ørlite grann bedre bakover nå, men så feil kan en ta.  Ser at etter 20 kamper i 2016 lå vi på toppen av tabellen med bare 18 baklengs, men så rakna jo alt fullstendig utover våren og etter det så har det bare fortsatt å gå nedover....desverre

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Da regner jeg med at det snart  henger en poster på veggen hjemme med Gunners77 og en spiller eller to 🙂 Da er vel Øzil fortsatt skadet da vel ?

Link to comment
Share on other sites

Med forsvaret vi har om dagen så kan alt skje. I min verden er det kun Holding og Sokratis som er god nok. Synes sokratis har vært veldig bra egentlig. Sett bortfra mot pool der hsn spilte sammen med 2 andre stoppere med konstant hjerneblødning.

jeg vil tørre å påstå at om vi hadde hatt Liverpool sitt forsvar så ville minst 3 av målene mot dem ikke skjedd.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...