Jump to content

2018.09.20 FC Vorskla (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Guest Gunners68

En forventet seier , bra individuelle  prestasjoner , fine mål , Øzil scoret igjen , var noen feil her og der , men vilje til å vinne ballen tilbake . Syntes det var gode positive tegn denne gangen også. Minuset er at vi slipper inn to unødvendige mål. Det er de feilene der som koster oss i PL. De feilene har vi dradd på i mange år nå og vi må bli kvitt de en gang for alle. Nå får vi en fin inngang inn mot kampen søndag og håper på 3 nye poeng .

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply
1 hour ago, Guest Gunners68 said:

En forventet seier , bra individuelle  prestasjoner , fine mål , Øzil scoret igjen , var noen feil her og der , men vilje til å vinne ballen tilbake . Syntes det var gode positive tegn denne gangen også. Minuset er at vi slipper inn to unødvendige mål. Det er de feilene der som koster oss i PL. De feilene har vi dradd på i mange år nå og vi må bli kvitt de en gang for alle. Nå får vi en fin inngang inn mot kampen søndag og håper på 3 nye poeng .

Godt oppsummert, enkelt og greit.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, RP7 said:

 

Torreira viser hvorfor han foreløpig starter på benk. Mangler tempo og de fleste pass er litt for upresise. Enten en halv meter bak eller litt for ofte i en motspiller. Han skal ha ros for ofte å rydde opp i sine egne feil, men det mangler endel enda. Unge Matteo er foreløpig er bedre alternativ og det samme kan sies om Elneny. 

 

Var Torreira virkelig SÅ svak i gårsdagens oppgjør? I så fall trenger nok undertegnede og mange andre å ta en synstest.

At unge Matteo er et godt alternativ på midtbanen (både til Torreira og Xhaka) er jeg helt enig i, men er Elneny virkelig et bedre alternativ? 

Jeg sier ikke at du tar feil, siden slike vurderinger alltid vil være subjektive, så alt jeg vil si er at min subjektive vurdering er at jeg ikke kjenner meg igjen i din vurdering av Torreira og i at Elneny pr.dato er et bedre alternativ på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Syntes de  nye er friske pust og representer noe som vi har savnet lenge - innsats. Greit at ikke absolutt ALT de gjør er korrekt - men det er innsats hos begge og trenger vi gjennomgående i hele laget. Det tegn på ting vi har savnet lenge i laget - men det er noen barnesykdommer vi fortsatt sliter med å bli kvitt - unødvendige baklengs mål. Elneny grei nok i går - men setter Torreira og Matteo foran Elneny.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Var Torreira virkelig SÅ svak i gårsdagens oppgjør? I så fall trenger nok undertegnede og mange andre å ta en synstest.

At unge Matteo er et godt alternativ på midtbanen (både til Torreira og Xhaka) er jeg helt enig i, men er Elneny virkelig et bedre alternativ? 

Jeg sier ikke at du tar feil, siden slike vurderinger alltid vil være subjektive, så alt jeg vil si er at min subjektive vurdering er at jeg ikke kjenner meg igjen i din vurdering av Torreira og i at Elneny pr.dato er et bedre alternativ på midtbanen.

At tempoet ikke sitter helt i Torreira kan jeg være tilbøyelig til å si meg enig i, men jeg trenger også en nærmere forklaring på hvorfor han stiller bak Elneny i køen. Syns han er produktiv med ballen og beveger seg fornuftig. Bruker få touch og bidrar til flyt i spiller. Faller naturlig ned når Sokratis er på bærtur. Dog gleder jeg meg til han er såpass tempovant så han kan gi tilsvarende mye juling som det han mottok i går. 

Link to comment
Share on other sites

Så langt i sesongen, er det mulig å se forskjell på balansen i Arsenal med og uten Torreira på banen?  For min egen del er svaret et klokkeklart ja, og Torreira er for meg først i køen.  Heller ikke han er absolutt  perfekt i absolutt alt, men det er ikke det primære. Hans tilstedeværelse gjør de andre bedre, og dermed laget bedre.

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Polljen said:

Var Torreira virkelig SÅ svak i gårsdagens oppgjør? I så fall trenger nok undertegnede og mange andre å ta en synstest.

At unge Matteo er et godt alternativ på midtbanen (både til Torreira og Xhaka) er jeg helt enig i, men er Elneny virkelig et bedre alternativ? 

Jeg sier ikke at du tar feil, siden slike vurderinger alltid vil være subjektive, så alt jeg vil si er at min subjektive vurdering er at jeg ikke kjenner meg igjen i din vurdering av Torreira og i at Elneny pr.dato er et bedre alternativ på midtbanen.

Han gjorde seg ikke bort, men er for upresis når han blir presset og tempoet blir høyt. Kjent problem for mange når de kommer fra en annen liga. 

Elneny er flik til å spille av press og gjøre seg tilgjengelig når andre er under press. En egenskap som ofte ikke blir lagt merke til, men som løser utrolig mange problemer for medspillere. 

Matteo har høyere tempo i spillet sitt generelt og gjør utrolig mange smarte valg med ball. Han har en meget voksen egenskap i å kunne ombestemme seg når det opplagte valget likevel ikke er det beste. Det er en ekstremt vanskelig ting og meget sjeldent å se hos unge spillere. 

Torreira er best når han får jage og rydde. Han er enkel i spillestil og viser lovende takter. For meg er han foreløpig bak de andre i modenhet og ferdigheter. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...