Jump to content

2018.09.20 FC Vorskla (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

 

Arsenal arsenal.png?2016-2017 v FC Vorskla    crest FC Vorskla
Torsdag 20. september 2018, 21:00. Emirates Stadium
Europa League - Gruppespill, 1. runde.
Kampen vises live på TV2Sumo


(Først noen ord om TV-sendingene når det gjelder EL denne sesongen. Det var først når jeg skulle skrive denne kamptråden at jeg oppdaget at TV2 har tatt over rettighetene til  Europa League denne sesongen. Den første kampdagen så blir Rosenborg vist live på TV2, Sarpsborg blir vist på den nye TV2 Sport1 (tidligere Premium 2?) , det samme gjør København to timer senere. Ellers blir mange av kampene vist på TV2 Sumo. Jeg ser nå at Sumo har laget en egen sportspakke der all sport plattformen har rettigheter til, med unntak av PL, kan sees for en pris av kr 99 pr måned frem til sommeren 2019. Vi kan forvente at alle Arsenals kamper frem til langt ut i cuprundene kun blir vist på Sumo og ikke på "åpen kanal" slik jeg vurderer det)

 

Skadesituasjonen er så vidt meg bekjent uendret i Arsenal, det er ingen nye hverken korttidsskadde eller langtidsskadde spillere.

Vi møter Ukrainske Vorskla hjemme på torsdag, ett lag som etter åtte serierunder ligger på fjerdeplass i hjemlig liga.

Emery er klar på at Europa League må prioriteres høyt denne sesongen, og det er jeg enig i siden dette etter min mening er vår "enkleste" vei til neste sesongs Champions League. Der jeg derimot er uenig med Emery er hans signaler om at det blir få utskiftninger mellom Arsenals PL-lag og EL-lag. Dette signalet gjør at det blir vanskelig å komme med klare forslag til hvilket lag Arsenal bør stille med i denne kampen.
Jeg velger å komme med to forslag, det ene gir få utskiftninger, det andre benytter seg i større grad av reserver og spillere fra U-23.

Det er dog enkelte endringer jeg gjør som gjelder begge forslagene. Det første er målvaktsplassen, der jeg mener at i denne turneringen så bør vi benytte vårt andrevalg. Monreal er jeg lite villig til å la spille, vi har få alternativer på den backsiden i PL så han bør kun spille PL frem til Kolasinac/AMN er klare til kamp igjen.
Jeg velger også å ta med Özil, Mhiki og Torreira på begge alternativene siden alle tre etter min mening trenger mer kamptrening.

 

Forslag 1 (få utskiftninger):

Leno
Bellerin - Holding - Sokratis/Mustafi - Lichtsteiner
Xhaka/Matteo - Torreira
Mhiki - Özil - Welbeck
Auba/Laca

 

Forslag 2 (litt flere utskiftninger)

 

Leno
Lichtsteiner - Holding - Mavropanos - Osei-Tutu
Elneny - Torreira
Mhiki - Özil - Iwobi
Welbeck

I tillegg mange U23 på benk: Smith-Rowe, Willock og Nketiah.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply
Guest Gunners68

Det som er sikkert er at du har en del folk å velge i Polljen siden vi ser bedre ut en på lenge når det gjelder skader ( bank i bordet ) Med ny manager - med nye ideer - så er jeg for å holde på en fast stamme. Vi må forholdsvis fort finne den beste stammen og la den få sette seg. Vet ikke om det er riktig tankegang , men et lag blir best når de samme spiller hele tiden. Vi trenger med Emerys nye måte å spiile på.

Link to comment
Share on other sites

Hva er argumentet mitt? 

Vel, dette blir en lang sesong, og man er såre naiv om man tror man kommer gjennom sesongen med 11 spillere. Vi må få alle i gang, folk må få muligheten til å vise seg frem, mens andre må få hvile. Det er viktig for ungguttene å få muligheten til se at i Arsenal får man sjanser. 

1. rekka i Forsvaret i sin helhet bør bli igjen på Colney og terpe på det defensive. Selv om det barn en klar forbedring defensivt mot Newcastle er vi langt unna å kunne friskmeldes. 

Sånn. Der fikk du noen argumenter for mitt ønske. 

 

Skumleste kort gjennom dine argumenter og ble ikke nevneverdig imponert. Jeg er dypt uenig i din påstand om at et lag blir best når de samme spiller hele tiden. Det er for øvrig stikk i strid med dine kommentarer i kamptrådene om at Özil skal vrakes, Xhaka skal vrakes osv. 

be

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Marius- said:

Kjør b-lag i gruppespillets bortekamper. I hjemmekampene kan det krydres med noen av førstelagsspillere som ikke er slitene. Fra sluttspillet bør man gradvis styrke laget etterhvert som motstand blir bedre. 

Synes man skal kjøre med b-laget i hjemmekampene i gruppespillet også. Enig i at vi styrker laget utover i cupen. 

 

Også uenig med Per i åpningsinnlegget i at dette er vår største sjanse til CL league neste sesong. Jeg tror vi har en god sjanse på topp 4 i ligaen. 

 

be

Link to comment
Share on other sites

Europa League er for meg et "nødvendig onde", og som jeg sikkert gav uttrykk for med hjelp av lange utredninger sist sesong så er jeg prinsipiell motstander av formatet rundt Europa League. Jeg har vel rent uttalt meg tidligere om at jeg gjerne så at Arsenal ikke deltar i denne turneringen, men med den gulroten som kom for et par sesonger siden med plass i CL for vinneren så innser jeg at mine "prinsipper" må vike.

Hadde jeg hatt Ben Elfens overbevisning om at vi hadde en god sjanse på en topp fire plass så ville jeg nedgradert det laget jeg ville stilt. Hadde jeg vært overbevist om at vi ville klare topp fire så hadde jeg foreslått å bruke U23 laget til "the bitter end".

Men i dagens forball så har man ikke alltid råd til å følge sine prinsipielle tanker, og siden jeg ser topp fire denne sesongen som lite sannsynlig så få jeg være så pragmatisk at jeg må komme med forslag om lag som gjør at vi går hele veien i turneringen, samtidig som vi tenker på laget som en helhet.

Jeg følger Gunners68 sine tanker om at det å også bruke PL-laget nå i EL's gruppespill vil hjelpe på å spille laget raskere sammen. Samtidig så mener jeg at vi må tenke på spillere/posisjoner der vi setter PL-kampene i fare ved å kjøre toppet lag i gruppespillet, samt at det er spillere på benken som trenger kamptrening.
Av den grunn så er jeg nok mest enig med Marius her i at vi kjører passe med kvalitet og så kjører et mer b-preget lag i bortekampene. Det burde uansett holde til gruppeseier.

Som jeg nevnte i første post så er en posisjon som venstre back en utsatt posisjon der vi kun har Monreal tilgjengelig fra førstelaget (Lichtsteiner er dog en bra backup), men jeg tør ikke ta sjansen på at Nacho skal få en skade i en kamp der vi tross alt ikke bør ha behov for hans kvaliteter for å vinne.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Enig i at sesongen er lang og skader kan komme. Det gjorde iallefall det i alle de siste 10 årene med Wenger. Velger likevel å tro at vi må finne grunn stammen så fort som mulig. Det kan være i seneste laget å finne det ut i januar / februar. Topp 4 tviler jeg meget sterkt på - iallefall hvis skader skal prege oss igjen og vi ikke får et samspilt lag. 

En ting er at forsvarsfireren skal terpe på London Colney - tar det som en selvfølge - men mener du de får mer utbytte av å trene på London Colney enn å spille kamp sammen ? Noen vil bruke mer eller mindre rene B - lag i enkelte kamper. Trodde vi skulle samkjøre et helt nytt lag jeg - som bør spille på seg så mye selvtillit som mulig. Vinner vi EL så blir det plass i CL. Da spørs det om noen overvurderer hvor gode vi er. Minner bare om hjemmekampen mot Østersund sist sesong .

Når det gjelder å vrake spillere fra start ellveren så mener jeg fremdeles at vi bør ta ut spillere av laget som ikke presterer over tid. Ser du på totalen av kamper som Øzil og Xhaka har prestert som forventet i så blir vel ikke tallene så pene. Det er vel en grunn til at de to får kritikk så det holder. 

Link to comment
Share on other sites

Tja.... TV2 har de norske rettighetene. TV2 Sport1 (tidligere Sportskanalen) sender den i reprise på "åpen kanal" i morgen (Fredag) ved midnatt. Når er det vel ikke alle plattformer som har Sport 1 / Sportskanalen tilgjengelig (så vidt jeg har forstått så gjelder dette bl.a. Canal Digital og Altibox).

Som nevnt tidligere så går kampen i kveld live på Sumo, om det er mulig å se slikt i opptak på samme plattform er jeg usikker på (er egentlig litt tvilende til den muligheten).

Så det er ikke så mange muligheter til å se slikt i opptak, kanskje det er en sjel ett sted i verden som legger hele eller deler av kampen ut på youtube i løpet av en dag eller to.

 

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på det er hans første sesong osv i Arsenal så tror jeg han vil gå for å safe gjennom å komme videre, også hvis vi evt har 1 eller 2 kamper igjen etter vi evt er videre så vil spillere få prøve seg!

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Ben Elfen said:

Rart ikke noen av unggutta får prøve seg i dag. Skeptisk til hvilke signaler det sender talentene våre

 

be

Enig. Det er tullete at Auba starter. Ellers må jeg innrømme at laget var mer reservepreget enn jeg fryktet. Jeg var redd han nærmest skulle toppe laget.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Tapapa said:

Enig. Det er tullete at Auba starter. Ellers må jeg innrømme at laget var mer reservepreget enn jeg fryktet. Jeg var redd han nærmest skulle toppe laget.

Tenker han ønsker å få Auba i scoringsform igjen. Bør score tre i dag

 

be

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...