Jump to content

Matteo Guendouzi


Arsenalboy93

Recommended Posts

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Spennende. Folk som har fulgt med på han mener at han er god nok til å være rotasjon for førstelaget allerede. Visstnok lik Adrien Rabiot i spillestil. Rolig med ballen i beina, intelligent og sterk.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Stefanb said:

Spennende. Folk som har fulgt med på han mener at han er god nok til å være rotasjon for førstelaget allerede. Visstnok lik Adrien Rabiot i spillestil. Rolig med ballen i beina, intelligent og sterk.

Den som lever får se. Det er alltid spennende med nye talenter, men regner med at han blir plassert bak AMN in the pecking order.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Verminator5 said:

Den som lever får se. Det er alltid spennende med nye talenter, men regner med at han blir plassert bak AMN in the pecking order.

AMN?

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Marius- said:

Mener fremdeles vi mangler ennå en dm og stopper. Men det hjelper på med det som kommer nå

Tipper Mustafi får en ny vår med mer struktur i laget, Torreira foran seg og Sokratis ved sin side. Dog er det kanskje mye å forvente at Emery skal revolusjonere den defensive strukturen over pre-season.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Mener fremdeles vi mangler ennå en dm og stopper. Men det hjelper på med det som kommer nå

Føler vi har mye spillere til få plasser på midten nå. Kanskje litt kvantitet over kvalitet, men med Xhaka, Ramsey, Torreira, Elneny, Niles, Guendouzi + Mkhitaryan som også kan bekle en sentral rolle så føler jeg vi er ganske godt dekket nå. Pluss med talenter som Niles, Guendouzi, Reine-Adelaide o.l. som er i ferd med å ta steget opp så føler jeg vi har en god blanding av erfaring og talent.

Er dog helt enig med en kantspiller. Skulle gjerne hatt en mer naturlig kantspiller som kan drible seg forbi et par spillere både ved hjelp av fart og teknikk/dribleferdigheter. Føler vi kun har Mkhitaryan som er i stand til å gjøre noe sånt nå, men han er heller ikke den mest "ekstreme" på dette området selv om han er kapabel til å gjøre det.

Edit:

Obs! Er også verdt å dra med Iwobi i midtbanediskusjonen. Har vært tidvis veldig god i en sentral rolle på midten.

Edited by Stefanb
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Marius- said:

Mener fremdeles vi mangler ennå en dm og stopper. Men det hjelper på med det som kommer nå

Siden jeg sannsynligvis er den som har gnålt mest om manglende DM de siste årene, så er jeg nå relativt fornøyd. Selvsagt kunne det vært greit med bedre backup for Torreira, men så lenge han er på plass så er jeg relativt fornøyd. 

På stopperplassen så er jeg enig med deg Marius, jeg skulle gjerne ønsket en "klasse stopper" inn (og gjerne en eller to av de "svakere" ut), men jeg får legge min lit til at Emery tar tak i det defensive i mye større grad enn AW. Kanskje "blomstrer" flere av våre utskjelte stoppere under det nye regimet. 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Verminator5 said:

Tipper Mustafi får en ny vår med mer struktur i laget, Torreira foran seg og Sokratis ved sin side. Dog er det kanskje mye å forvente at Emery skal revolusjonere den defensive strukturen over pre-season.

Jeg tipper Mustafa forsvinner i sommer. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Stefanb said:

Mustafi ut og Benatia inn.

Ornstein har meldt at vi er ferdige med spillere inn til A-laget. Om så er tilfellet, tviler jeg på at vi selger Mustafi. Koscielny trener i vannbasseng om dagen og er nok ikke kampklar på en stund. Om Mustafi selges står vi igjen med Chamber, Holding og Mavropanos som alternative makkere til Sokratis. Kan ikke se for meg at Emery mener at det er tilstrekkelig. 

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Guest Rob said:

Hva tenker dere om venstre siden? Blir det mer tid til kolasinac eller går emry for monreal?

Jeg tipper Monreal inn i midten og Kola som vingback. 

Det barn også vært noen rykter om at Monteal er på vei til Spania?!?

 

BE - assistant manager

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Til å være 19 år er jeg meget imponert over denne spilleren så langt. Virker som en naturlig dirigent på midten med TEMPO, noe som Xhaka mangler i mange kamper. Likevel ser man at han mangler litt rutine i spillet sin og var i flere situasjoner mot Chelsea hvor han kunne påført oss stygge balltap. Dette er jo noe som ikke nødvendigvis kun handler om rutine, men også om at han ikke kjenner sine medspillere så alt for godt enda. Legger med en video som viser alle involveringene hans i gårsdagens kamp

 

Link to comment
Share on other sites

Ja Matteo mangler rutine og han gjør enkelte klare bommerter, men likevel så er han en av de mest spennende spillerne jeg har sett i Arsenaldrakta på mange år.

Feil (og grove sådanne) det gjør også de såkalt rutinerte spillerne, men Matteo viser at han har overblikket, han har en fantastisk passningsfot, han er uredd, han er tøff i trynet, ja med litt mer rutine så har han ut i fra det han har vist så lang mye av det som skal til for å bli en komplett midtbanespiller.

Han er ikke den eneste "ferskingen" som har imponert i starten av sin klubbkarriere, og noen av de som imponerer i starten blir etter hvert anonyme, men det er så mye med Matteo som gjør at jeg tror at han er en som med rett coaching og hvis han får spilletid kan bli en vi vil få glede av i de kommende sesongene.

Han er selvsagt langt i fra å dra på seg kapteinsbindet, men jeg ser en aspirerende kaptein i han.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har virkelig troa på at dette blir en vikitg spiller for oss og nøkkel for å få tempo i pasningsspillet. Men i hans posisjon er det helt avgjørende at man ikke mister ballen. Om han greier å forbedre det og begrense slike balltap til et minimum, så har vi en topp topp spiller innen kort tid. Allerede nå ser man jo at han krever sin plass på banen og takler tempoet på en god måtte. Likevel er det må vi ikke glemme at dette kun er treningskamper og at det blir et helt annet tempo når alvoret setter i gang om kort tid.

Tenk dere en midtbane med han og Torreira og en litt mer offensiv spiller foran de to, da begynner vi å snakke en godt balansert midtbane.

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Verminator5 said:

Vi får håpe han kan fortsette utviklingen. Vi har jo sett flere talenter vise stort potensial i pre-season for så aldri å levere igjen. Zelalem og Jeff er gode eksempler i nyere tid.

Du sier noe der, men synes han er litt mer frempå og krever sin plass. I min øyne er han ikke langt unna en 11'er, men jeg takler ikke flere unødvendig baklengs grunnet balltap på egenbanehalvdel.... Det har vi sett nok av.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...