Jump to content

2017.12.28 Crystal Palace (B)


Polljen

Recommended Posts

Crystal Palace crystalpalace.png?itok=XbESG-6i arsenal.png?2016-2017 Arsenal


Onsdag 28. Desember 2017, 21:00. Selhurst Park


Premier League - 20. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium




Siden undertegnede er på juleferie på det tidspunkt denne tråden normalt skulle startes og at jeg også da ikke har med meg datamaskin (kun håndhold utstyr) så starter jeg denne kamptråden noe vel tidlig.



Hvis jeg får mulighet så skal jeg prøve å oppdatere tråden med skadesituasjonen og eventuelt et forslag til lagoppsett ett par dager før kampstart.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Jeg har fundert litt på hvilket lag jeg ønsker å starte med og hvor mye vi skal ta sjansen på å gamble.

 

CP er et lag som vi burde ha god kontroll på, men de har ikke tape noen av de siste åtte kampene. Det har dog blitt mange uavgjorte, fem av de åtte kampene. siste tap var mot Tottene 5. november.

 

Jeg ønsker å spare Kos i denne kampen, med det skyldes ikke at jeg mener at han er for dårlig etter noen litt svake kamper. Det skyldes helt og holdent at jeg ikke ønsker å ta noen sjanser med Kos i forkant av kampen mot Chelsea 3. januar. Edit: jeg hadde glemt kampen mot WBA på nyttårsaften, så jeg ble litt usikker på i hvilken kamp Kos bør hviles. Jeg velger å stå på mitt opprinnelige forslag, og hvis dette fungerer bra så må Kos gjerne hviles også nyttårsaften.

 

Hvem skal da erstatte Kos? Jeg velger å ta en "råsjanse" og velge Chambers. Jeg har generelt vært ganske skeptisk til Chambers, men han har vist takter i det siste for EL-laget som gjør at jeg rangerer han foran Holding i stopperrangeringen. Jeg velger også å forsette med fire backs linje. Coquelin synes å være frisk så jeg velger å ta han med som en "backup" for stopperne. Xhaka får en kamp på benken.

 

Jeg har under meget sterk tvil valgt å starte med Sanchez. Han var på sitt aller dårligste i de første femti minuttene mot Pool, men han var også sterkt delaktig i opphentingen like etterpå.

 

 

Mitt forslag:

Cech

Bellerin - Chambers - Mustafi - Kolasinac

Wilshere - Coquelin - Maitland-Niles

Özil

Lacazette - Sanchez

Wenger kommer til å starte med dette laget (tror jeg):

Cech

Bellerin - Kos - Mustafi - Maitland-Niles

Wilshere - Xhaka

Iwobi - Özil - Sanchez

Lacazette

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenker litt sånn at herfra og ut, så bør Wenger starte med spillere som er tiltenkt roller i klubben i fremtiden. Sanchez kan spiller med reservene eller u-18 gutta, eller foresten hold han langt unna u-18 gutta, så han ikke sprer gift i tankene til ungutta. Joda Sanchez er en dyktig spiller og ville gjerne hatt han med videre, men når ting er som de er, vil jeg egentlig ha han så langt unna laget som mulig, for det virker ikke som han sprer rundt seg så veldig mye positivitet og glede, det kan fort bli gift for klubben om det ikke er blitt det allerede.

 

Så la fremtidens Arsenal få rikelig med spilletid, la de få gjøre feil, det vil nok gagne oss i fremtiden. Arsenal består nok i beste velgående både etter Sanchez og Wenger. Akkurat nå virker de begge å hemme Arsenal.

 

De som har et overdrevent romantisk forhold til Wenger får bare ha det, men det Wenger har gjort med Arsenal siste 10 årene er langt fra imponerende. Man kan gjerne si at hverken Klopp eller Pochetino har ikke vunnet noe med Liverpool og Tottenham, men de viser progresjon og handlekraft, som virker være mangelvare hos Wenger siste årene. Om de lykkes vil tiden vise, men skulle de også lykkes og vi fortsatt sitter på gjerdet, blir veien opp enda tøffere og lengre. Men når sant skal sies så er det i motbakke det går oppover.

 

Wenger har kjøpt gode spillere med store navn, men uten å virke å ha en klar plan på hvordan man skal bruke dem på best mulig måte.

Link to comment
Share on other sites

Xhaka har startet alle kamper, med Ramsey ute er det nok rimelig sikkert han starter her også vel? Ellers ønsker jeg meg bellerin og alexis ut selv. Synd vi ikke har Giroud klar så han og lacazette kunne prøvd seg sammen forran.

 

Iwobi kan også godt benkes imo

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...