Jump to content

2017.10.28 Swansea City (H)


Polljen

Recommended Posts

Så en artikkel om at Sanchez hadde lavere toppfart enn Mertesacker i løpet av kampen og løp nest kortest av alle spillerne i kampen kun 'slått' av nettopp Per. Personlig fikk jeg kun sett målshowet til Tv2 så fikk ikke sett selve kampen. Dere som så den, hvordan var inntrykket av Alexis?

Link to comment
Share on other sites

Syntes han prøvde jeg. Det mente kanalen jeg så på også. Ikke på topp ennå, men å sammenligne toppfart eller avstand i en kamp som denne blir rimelig søkt. Vi hadde 78% ball og hadde en semi trailer foran oss. Det var verken rom å løpe mye eller fort i. Hadde kampen vært litt Hawaii hadde man nok sett litt mer reelle tall.

 

Sjeldent jeg har sett ett så defensivt lag på emirates. Desto mer frustrerende å slippe inn mål mot de, samt være heldige med kun 0-1 til pause...

Link to comment
Share on other sites

Overraskende tall. La heller ikke merke til at Alexis skal ha latet seg.

 

Medioker dag totalt sett idag syns jeg. Ris og ros :

 

- Svakt av Cech på målet. Han har lagd en del straffespark på å komme for sent ut, så mulig han reserverer seg.

Denne skulle han uansett vært ute på.

- Xhaka. Herre fred for en frustrerende mann. Kan legge de nydeligste 50 meters lissepasningene gang på gang, for så

å kollapse fullstendig og gjøre alt galt. Han har hatt forferdelig mange grove feil denne sesongen, det har vi ikke råd til

av en DM.

- Lacazette ser nesten uinspirert ut og får til lite, desverre. Jeg mener han bør opp med agressiviteten og gutse mer på. Det er

kanskje ikke spillestilen hans, men noe bør skje hvertfall.

 

+ Kolasinac. For en fyr! Herlig trøkk og intensitet i spillet sitt, fantastisk å bevitne i det som ellers er et noe puslete lag på den fronten.

Og fortsett gjerne med målpoengene.

+ Monreal. Kan ikke annet enn å bli glad i spanjakken. Oppofrende og helhjerta, sånt likes!

 

Gruer meg til City-kampen

Link to comment
Share on other sites

Så en artikkel om at Sanchez hadde lavere toppfart enn Mertesacker i løpet av kampen og løp nest kortest av alle spillerne i kampen kun 'slått' av nettopp Per. Personlig fikk jeg kun sett målshowet til Tv2 så fikk ikke sett selve kampen. Dere som så den, hvordan var inntrykket av Alexis?

 

Alexis var god. Sammarbeidet med Kolasinac begynner å bli veldig bra hvor de setter opp vegger og trekanter med hverandre ved flere anledninger. Synes egentlig han var bedre enn vanlig og det reflekterer kanskje at han løp mindre. Færre sånne "hodeløse enmannspress" hvis du forstår. Men det klaffer jo ikke 100% enda. Noen feilpasninger og et par dårlige skuddforsøk er det fremdeles, men alt i alt skjedde det mye rundt han idag! Hadde et par forsøk hvor det heller var en god Fabianski enn en dårlig Alexis som hindret scoring. Synes dog han dropper litt dypt for å bli inkludert i spillet ved et par anledninger, men det kommer seg.

 

Jeg lurer på hva Wenger sa i pausen for forskjellen på de første 45 og de første 15 av andre omg var enorm (et lite forsøk på å gi mannen litt cred)! Snudde jo kampen som ingenting i løpet av et par minutter etter pause. Med litt marginer hadde vi vunnet stort, men 3p ble det. Streamet amerikanst TV ettersom ingen andre sendte. Synes de pleier å være ganske lite relekterte, eller bærer preg av at fotball er ganske nytt det borte eller hvordan man skal se på det, men jeg bet meg merke i at de slaktet Cech på 0-1. Hva tenker han når han går ut fra strek der. Inviterer jo angriper til å rulle ballen forbi. Begynner å bli mange av dem i år. Vi hentet jo han med tanke på at en klassekeeper gir 10-15p ekstra per sesong og det er han veldig, veldig langt unna for øyeblikket! Alt i alt en ny middels forestilling.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...