Jump to content

2017.01.31 Watford (H)


Polljen

Recommended Posts

1. Omgang er det verste jeg har sett på Emirates noen gang. Forstår ikke hvorfor Bellerin, Ox og Lucas satt på benken.

 

Håper Ramsey blir solgt og Wilshere hentet tilbake i sommer.

 

BE

 

 

Totalt enig, selv om desverre Lucas sitter konstant på benken uten om småcup'ene.

Ramsey kan Real få billig, de var jo interissert. Ellers er Wilshere milevis bedre for tiden.

 

Satt og så kampen med samboeren, som ikke ser så veldig mange kampene. Selv hun forstod ikke hvordan man kunne være så dårlige som man var i 1.omg. Minnet henne om Norge - Tyskland som hun også så, der man knapt klarte å ha ballen i noen trekk av gangen, samt ikke hadde en målsjanse eller avsluttning etter 45.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

 

 

Totalt enig, selv om desverre Lucas sitter konstant på benken uten om småcup'ene.

Ramsey kan Real få billig, de var jo interissert. Ellers er Wilshere milevis bedre for tiden.

 

Satt og så kampen med samboeren, som ikke ser så veldig mange kampene. Selv hun forstod ikke hvordan man kunne være så dårlige som man var i 1.omg. Minnet henne om Norge - Tyskland som hun også så, der man knapt klarte å ha ballen i noen trekk av gangen, samt ikke hadde en målsjanse eller avsluttning etter 45.

Vi skal være glade for at vi ikke lå under 0-4 til pause. Skammelig. Ramsey sine 18 minutter er noe av det verste jeg har sett noensinne. Total skyld i begge baklengsmålene.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Når vi spiller med Gabriel og Sanchez//Iwobi på vingene kan vi ikke spille med Giroud på topp. Så enkelt er det. Gabriel kommer sjelden frem og får slått innlegg. Både Sanchez og Iwobi vil helst trekke inn mot midten, uavhengig av hvilken side de spiller på. Skal vi spille med Giroud på topp trenger vi en offensiv høyreback og/eller en ving som er flinkere til å holde bredden. Iwobi har vel så langt heller ikke spilt særlig bra når Giroud spiller på topp? Iwobi fungerte veldig bra da Sanchez spilte som spiss og var mer bevegelig enn Giroud. Olivier har som regel dårlige kamper når han ikke får nok baller å jobbe med. Han er ikke en spiss som kommer dypt og starter spill. Han holder seg som regel i eller rundt boksen. Da som oppspillspunkt først og fremst. Når da begge vingene prøver å skape spill i samme rommet som Özil helst vil operere er det ikke rart det blir trøbbel i angrepsspillet.
Mot Chelsea håper jeg på en av disse to startoppstillingene;

Cech

Bellerin-Mustafi-Kos-Monreal

Coq-Ox

Lucas-Özil-Sanchez

Giroud

 

Cech

Bellerin-Mustafi-Kos-Gibbs

Coq-Ox

Lucas-Özil-Iwobi

Sanchez

 

Lagoppstilling og spilletaktikk gjør at jeg ikke ønsker å se Ramsey på banen på en stund. Kun hvis han må ta plass i Özilrollen pga skade/hvile. Men der har vi også Iwobi og Ox som bedre alternativ.

Link to comment
Share on other sites

1. Omgang er det verste jeg har sett på Emirates noen gang. Forstår ikke hvorfor Bellerin, Ox og Lucas satt på benken.

 

Håper Ramsey blir solgt og Wilshere hentet tilbake i sommer.

 

BE

Jeg fikk heldigvis ikke sett denne kampen, men jeg antar at Wenger ville hvile spillere til kampen mot Chelsea. Jeg ser for meg at planen er å ligge bakpå og ta Chelsea på kontra. Jeg tar det for gitt at Walcott, Welbeck og Bellerin starter den kampen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk heldigvis ikke sett denne kampen, men jeg antar at Wenger ville hvile spillere til kampen mot Chelsea. Jeg ser for meg at planen er å ligge bakpå og ta Chelsea på kontra. Jeg tar det for gitt at Walcott, Welbeck og Bellerin starter den kampen.

Det tror jeg han tenkte også, og jeg er ikke negativ til det, men de som spilte (og de som ledet laget) gjorde den verste innsatsen jeg har sett av Arsenal på hjemmebane noen gang. Vi ble grundig avkledd av Watford på Emirates, og kunne/burde har ligget under med 0-4 til pause.

 

Du skal være glad du ikke så denne kampen

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Problemet med (spesielt) første omgangen mot Watford var ikke først og fremst at enkeltspillere ble hvilt med tanke på Chelseakampen. Problemet var den kollektive "innsatsen" til det laget som starter kampen, og i begrepet "laget" så er de som leder laget fra benken (og i dette tilfellet fra tribunen) iberegnet.

 

Selv om vi taper kampen så er det et totalt endret Arsenallag vi ser i andre omgang, men samtidig så er det bare en spiller som ble byttet ut ved pause. Ox ble vel og merke byttet inn for en skadet Ramsey kort tid etter Watfords andre mål, men Arsenal var ganske "shaky" hele første omgang (uavhengig av om vi hadde Ramsey eller OX på banen).

 

Byttet Walcott for Giroud gav oss mer fart fremover og laget som helhet ble mer aggressivt og innsatsvillig. Kanskje skyldes dette først og fremst byttet, men da er spørsmålet hvorfor det ikke skjedde tidligere. Selv om Wenger var forvist til tribunen så hadde han tross alt (via kommunikasjon) full kontroll på det som kunne ha vært endret selv i første omgang.

 

Det som er mest foruroligende er at dette på langt nær er den første kampen denne sesongen der laget er regelrett "rævva" fra start, og trenger (lang) tid for å summe seg og starte å spille brukbar/bra fotball.

 

Personlig så mener jeg at det nå er på tid å "pensjonere" Giroud fra å være en spiller som starter kamper til å bli en "superinnbytter". Det ønsket bunner minst like mye på at mangelen av støtte han får i oppstartfasen av en kamp som på Giroud egne egenskaper. Jeg ser for meg at ved å starte kamper med et angrep som er tuftet på fart så vil vi rive og slite så pass i motstanders forsvar at det da er ypperlig å få inn Giroud utover i andre omgang når motstanders forsvar ikke er like "opplagde" som de er i kampens første fase.

 

Giroud var bortimot usynlig i denne kampen mot Watford, men det er skylden for det legger jeg i like stor grad på medspillere og spillestil som gjør at Giroud rett og slett er feil mann i vårt angrep i den kampfasen.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt hvorfor Wenger skulle spare spillere til Chelsea-kampen, det var jo 9 endringer på lager mot Southampton der vi spilte meget B-preget. Er det noen som skulle hatt hvile var det Sanchez men han kom liksågodt innpå ved en trygg ledelse.

 

Det er merkelig hvor lite på vi er fra start om dagen. Vi spiller jo bare 45 minutters kamper og det i feil rekkefølge. Vi spiller ofte gode 2. omganger der vi må jage. Skjønner det ikke. Spill heller opp til en 2 eller 3-0 ledelse og spill dårlig 2. omgang. Særdeles misfornøyd med denne matchen og vi brenner for mange store store sjanser.

 

Dette var en grusom førsteomgang og en 2. omgang med stor ballbesittelse men for få muligheter.

Link to comment
Share on other sites

Poenget mitt, Ulfagrafr (hvis det var mitt innlegg du svarte på), var at selv om det ble hvilt noen få spillere p.g.a. kampen mot Chelsea, så burde det laget som startet være godt nok til å stå opp mot Watford. For meg så var det ikke valget av spillere som startet kampen som var det store problemet, men derimot den kollektive innstilingen/tafattheten til kampen fra både spillere og benk.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...