Jump to content

2016.12.13 Everton (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Summa meg og konklusjonen er skuffende. Leder og gir det vekk. Det er ingen seriemester verdig selv om det skjer noen ganger. Da er hele momentumet vi hadde borte og ubeseiret rekken er brutt. Spennende å se hva som når skjer om vi slår tilbake eller får vår vandte DUPP.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor får Lucas kun tillit når vi trenger et mål og det knapt er noe tid igjen? Iwobi var langt unna en spiller som potensielt kunne snu kampen for oss.

 

Hvorfor ligger vi igjen med hele laget på dødballer imot på uavgjort og når vi ligger under?! Tror nesten det er større sjanse for å slippe inn med 11 mann bak på dødball enn når man har 1 eller 2 liggende igjen som kan holde på ballen i angrep...

Hvem markerte egentlig Williams? Koscielny var i duellen foran mens Özil gikk unna...

 

Mange spørsmålstegn til stallen etter gårsdagens kamp.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor får Lucas kun tillit når vi trenger et mål og det knapt er noe tid igjen? Iwobi var langt unna en spiller som potensielt kunne snu kampen for oss.

 

Hvorfor ligger vi igjen med hele laget på dødballer imot på uavgjort og når vi ligger under?! Tror nesten det er større sjanse for å slippe inn med 11 mann bak på dødball enn når man har 1 eller 2 liggende igjen som kan holde på ballen i angrep...

Hvem markerte egentlig Williams? Koscielny var i duellen foran mens Özil gikk unna...

 

Mange spørsmålstegn til stallen etter gårsdagens kamp.

 

Özil burde aldri være med i forsvar på døballer. Han er ikke en duell type, og det er som du nevner bedre å ikke ha overbefolket i 16m. Özil kan heller ta å ligge utenfor 16m og jage fremover eller holde på ballen.

Ellers mener jeg fremdeles det er ganske så slett lederskap av Wenger i denne kampen da det virker tilnærmet tilfeldig hva som skal skje. Mulig mye har gått på autopilot tidligere og han har fått litt for mye kreditt for scoringer av feks Giroud. Misstenker mye av det var rett og slett flaks da vi knapt er i stand til å spille på styrkene til de forskjellige spillerne her.

 

Som nevnt tidligere blir det spennende å se svaret som kommer til helgen nå. En sterk innsats mot City iform av poeng kan redde litt av momentet vi har bygget opp. Derimot vil ett tap der igjen være veldig ødeleggende. Det er nå PL begynner, det har vi erfart så ofte tidligere også...

Link to comment
Share on other sites

Jeg må faktisk innrømme at jeg er litt "smådeppa" i dag etter det som ble vist i går. Kanskje har det med at jeg, i større grad enn jeg selv har villet innrømme det, har blitt dratt inn hypen rundt det at vi ikke har tapt i PL siden første kamp og i tillegg så gikk vi gjennom gruppespillet i CL også uten å tape.

 

Det er lett å bli forført når vi i enkelte kamper har vunnet klart, selv med middelmådig banespill og når Alexis i enkelte kamper står fram som den etterlengtede spissen vi har savnet.

 

Men egentlig så var det mye av det samme gamle "rusket" i går som vi har klagd på i "årtier" (joda litt overdrevet med årtier.... men). Vi starter kampen med et brukbart overtak. Vi får mål på et frispark som virker å være "genialt", men som egentlig hadde et klart innslag av "flaks" (styring av forsvarer). Motstander endrer på presshøyden, og som vanlig så fører det til at vi sliter. Dette er vel kanskje det punktet jeg har klaget over lengst i tid (mange sesonger) men det er den samme gamle leksa, jeg vet ikke om Wenger ikke vil eller ikke klarer å ta inn over seg denne "problemstillingen". Koeman har i alle fall tatt den inn over seg og bruker den nå mot oss i Everton på samme måte som han gjorde det i Southampton.

At laget gjør noen feil bakover i målene mot skal selvsagt nevnes, men det mest begredelige er vår offensive spill. Kampen i går viser at Alexis ikke er det ultimate svaret på spissproblemene. I enkelte kamper så har han fungert som en ren spiss, men svært ofte (også i går ) så er han i praksis en midtbanespiller og vi lider av savnet etter en ekte spiss. Jeg tviler på at Giroud er svaret på spissproblemene, Lucas har vi fått sett for lite til at jeg kan konkludere vedrørende hans "kvaliteter", så håpet mitt er at vi etter hvert får se en Welbeck som (når han blir klar) forsetter den utviklingen han hadde mellom de to lange skadeperiodene. Han virket målredd før den første skadeperioden, men gav meg håp da han kom tilbake etter skaden.

 

Men det største problemet i går var ikke at enkeltspillere sviktet, men at laget kollektivt rett og slett virket umotiverte (og kanskje slitne). Det er ikke det at vi taper som gjør meg "deppa", men måten det skjer på.

 

Det er lov å håpe på en revansje på søndag...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...